OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:22

Over in het buitenland reizen met die kaart staat niks...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:51

Hoe komt iedereen aan zo'n tijdelijke kaart dan? ;(

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:50

Gisteren heb ik mijn pas in zo'n ophaalapparaat gedaan, en raad eens.. ik heb 2 reisproducten opgehaald??? Zal dat al mijn nieuwe zijn? Want daar kom je dus serieus niet achter.. Er staat geen informatie over wat voor bestellingen dat zijn..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:53

daar heb je toch een brief over gehad? ik moest er ook weer via via achter komen dat ik op de site moest kijken wanneer ik op kon halen... pas na 22 jan en t kan weer alleen in kastjes die er amper zijn...

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:15

Tulandro schreef:
Gisteren heb ik mijn pas in zo'n ophaalapparaat gedaan, en raad eens.. ik heb 2 reisproducten opgehaald??? Zal dat al mijn nieuwe zijn? Want daar kom je dus serieus niet achter.. Er staat geen informatie over wat voor bestellingen dat zijn..

Waar heb jij dat gedaan Lein?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:58

Op het dorp bij Sandy staat zo´n apparaat. Mijn broertje was eergisteren nog naar een ander NS station geweest, en zij wisten wederom niets over een tijdelijke kaart tot de adviesdatum.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:42

ik woon in Pijnacker(dus ik reis al een hele tijd met een OV chipkaart) Ik ben 17 dus, die OV jaarkaarten is nog niet voor mij bedoeld :Y)
Ik heb nu een anonieme kaart,waar een saldo op staat, maar als het goed is vraag ik(nouja met behulp van mamie) een persoonlijke OV chipkaart aan.(en daar kan ik evt een abbo opzetten dan) En dan zien we het wel verder.

Die rijen bij die poortjes valt wel mee, dat bliepen is ook zo gebeurt.

Tja ik vond het nu allemaal nog wel redelijk makkelijk, maar ben benieuwd hoe het gaat gebeuren als alles op de OV chipkaart over moet gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:44

en nogsteeds snap ik er helemaal niets van.

een conducteur vertelde mij dat ik gewoon een NIEUWE OVjaarkaart krijg (ben student)
en nu opeens niet meer?

Mijn kaart zegt dat deze al opgeladen is, met een vrij reizen abbonement voor doordeweeks. net als mijn OV jaarkaart.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:05

Jolliegirl, dat had ik ook.
Ging mijn kaart opladen, en toen zei hij ook dat hij al opgeladen is. Ik ben op vakantie en ga na de vakantie gewoon maar met dat ding de trein in, snap er niks meer.

Wat ik me nu afvraag, ik ga voor mijn studie een half jaar naar het buitenland en krijg dan OV vergoeding. Normaal moest je dan je OVkaart inleveren, maar moet je dan nu je ovchip inleveren?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:07

ik heb geeeen idee Mocca. het is ook allemaal zooo onduidelijk!

Ik ga na de vakantie maar gewoon de trein in idd...
En als ik een boete krijg, vertik ik het om te betalen.
Ze moeten maar eens wat duidelijker zijn hoor :S

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:34

Ik snap er ook nog helemaal niets van. Krijg je alleen de OV-chipkaart, of krijg je ook nog een jaarkaart zoals voorheen? En ik heb ergens gelezen dat je de jaarkaart ook altijd moet kunnen tonen, maar bedoelen ze dan de oude jaarkaart, of krijgen we nog wel een komend jaar?

Heel veel vragen zullen er denk ik blijven, ik denk niet dat het handig is, veel oudere mensen begrijpen er niets van en het is allemaal zo ontzettend onduidelijk. Chauffeurs snappen het zelf soms nog niet eens lijkt wel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:44

neem aan dat we dan een nieuwe moeten krijgen.
maar ik heb nog geen enkele brief ontvangen :n

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:43

Denica schreef:
Ik zat gisteren in de trein en toen zei de conducteur dat je eerste maand nog gewoon je oude OV kon gebruiken omdat veel mensen hun ov chipkaart nog niet hadden gekregen.
Ik heb de mijne al heel lang binnen, moet hem binnenkort even activeren. Wel handig dat het zo'n klein pasje is.

Janet, je bent geweldig _/-\o_
Nu maar hopen dat alle conducteurs er zo over denken O:) Ik neem wel gewoon mijn oude OV mee, krijg vast geen boete.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:04

je oude OV is NIET geldig NA december 2009.
dit is dus ook GEEN uitzondering...

dat is mij verteld := :=

lekker dubbel dus weer....

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:28

Hij loopt bij iedereen toch ook gewoon af in december 2009?
tenminste dat staat er op :o

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:29

Klopt rakkertjuuhh :j

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:32

Jolliegirl schreef:
je oude OV is NIET geldig NA december 2009.
dit is dus ook GEEN uitzondering...

dat is mij verteld := :=

lekker dubbel dus weer....

Hmm :\
Maar hoe moet dit nu dan? Ik ga echt geen treinkaartjes kopen elke dag, en m'n chipkaart heb ik geprobeerd in de automaten te stoppen maar dat leverde niks op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:37

_SteR_ schreef:
Het is toch echt waardeloos geregeld hoor! Moet je zien hoeveel vragen er in dit topic staan, dat geef toch al weer aan hoe onduidelijk de IB groep geweest is! :Z

Nou, dat is wel weer wat voorbarig :) Er staan op Bokt altijd HEEL veel vragen over OV en stufi - en de antwoorden zijn in vrijwel alle situaties eenvoudig te vinden op de sites van het IBG. Het IBG heeft vele problemen, maar als mensen de informatie die er is niet lezen, kan het IBG er op een bepaald moment ook niet veel meer aan doen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:09

Shadow, amen. Zoveel vragen die hier gesteld worden, kunnen heel makkelijk gevonden worden op internet.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:12

Ik snap er ook nog niet veel van. hier op bokt werd ik wel door gestuurd naar een site,en daar stond dat ik de 16de mijn ov chipkaart kon opladen ofzo bij een winkel,dus ik wacht geduldig en probeer het dan wel gewoon.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:16

_Tara_ schreef:
Shadow, amen. Zoveel vragen die hier gesteld worden, kunnen heel makkelijk gevonden worden op internet.

Maar toch vraag ik me nog steeds af waarom ik een product op m'n kaart moet gaan zetten, terwijl er al een abo tot 2012 opstaat.
Als het een tijdelijk abo is, waarom dan zolang geldig en waarom kan het niet blijven staan?
Tweede vraag is waar ik m'n product moet ophalen, kan dat alleen bij bepaalde automaten? Volgens de site wel, maar als ik m'n pas boven een willekeurige automaat houd, staat er ook de keuze 'product ophalen'.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:25

Zo ben ik even blij om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen.
Ik ook...

Ik kon mijn ov activeren na 16 december. Ik geprobeerd stond geen bestelling op. Ik ib-groep bellen en werd door gestuurd naar de ov-chipkaartservice (noem ik maar ff zo). Ze zeiden tegen mij dat ik het pas door problemen 22 januarie kon activeren en dat er als goed is tijdelijke abbo opstaat. Ze zeiden tegen mij probeer hem anders gewoon even uit bij de bus, ga ff naar het station toe en probeer het. Gedaan, en bij mij werkte hij al wel. Dat zal dan wel de tijdelijke zijn.

Mijn tip: probeer even uit. Werkt die niet bel dan gewoon de klantenservice weer op.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:41

_Tara_ schreef:

Sorry hoor, ben ik weer :o . Het vervelende is ook dat wat op internet staat, wat de conducteurs zeggen, wat ze aan klantenservicelijn zeggen en wat ze bij de NS zeggen, wat ze bij Arriva zeggen allemaal (!!) anders is!

Wat of wie moet ik geloven? En als er dan ook nog een hoopt gewoon niet juist is en gewoon niet klopt..tja, dan krijg je inderdaad een hele hoop onduidelijkheid :).

Als iedereen op tijd gewoon een OV-chip had gehad mét gewoon hun abbo erop en overal waren gewoon van die in en uitcheck-dingen dan waren er helemaal geen problemen geweest. Zeg nu zelf, hoe krom is het dat bijvoorbeeld het arriva-personeel hier pas in de loop van januari 2010 op cursus gaat over de OV-chipkaart.

Het is niet alleen de IBG of wie die dingen ook uitdeelt, het is gewoon de gehele organisatie die nog niet helemaal compleet is. Daarnaast schept het heel veel onduidelijkheid, omdat iedereen wat anders zegt! Bij de ene conducteur krijg je dat antwoord, bij de volgende 10m verderop krijg je weer een ander antwoord. Als jij dan zegt dat je dit en dit op internet hebt gelezen op de site dan wordt er gewoon tegen je verteld dat de conducteurs iets anders is verteld...en wie moet je dan geloven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:46

Ik snap ook niet zo goed, waarom ze perse de papieren OV eruit gooien, dat is totaal niet handig, zeker nu overduidelijk is dat (1) januari gewoon niet haalbaar is voor ze. Laat iedereen dan gewoon zijn chip activeren maar bij controle evt ook gewoon papieren OV kunnen tonen. Dan kan je dat als tussen oplossing doen tot bijvoorbeeld maart, dan heeft iedereen netjes zijn chip gekregen (of denk ik nu iets te positief over de IBG -boycot nieuwe naam- :+ ) weet elk personeel waar dan ook in NL wat het ermee aan moet qua activeren, geen gedoe en warrige verhalen van alle kanten..

Maar nee het moet perse per 1 januari 2010... komaan er zijn mensen die leveren al 2 jaar extra pasfoto's in en zitten nu nog zonder, dan doe je als organisatie toch iets fout. Als ze vanaf dan gewoon elke student er 1 hadden gegeven ipv eerst die in Rotterdam en toen Amsterdam (neem aan dat die het ook wel allang gehad hebben) dan had iedereen er nu 1 gehad, was er niks aan het handje geweest..

*ik ga morgen eens bij de balie zien wat ze daar zeggen haha eerst dat ding maar eens vinden na een jaar niet gebruikt te hebben*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:51

Tot wanneer kun je hem activeren. Een vriendin van me vertelde me dat dit voor 31 december moet? Maar dat kon ik niet terugvinden op de site van de ovchipkaart.