alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:41

Ik zit altijd met de schoolvakanties, kan jij het mij ook sturen fitzroy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:47

Needje schreef:
Ligt er ook aan waar je heen gaat en je wensen zijn natuurlijk.
Thailand ging ik naar een hostel maar heb ook in hutjes gezeten.
Ja voor het hutje betaal je iets meer maar het is de prijs van het hutje en niet pp. Dus ja het is goedkoper als je het kan delen maar het wordt niet duurder omdat je er alleen in gaat.
Eigenlijk het enige werelddeel waar ik een surcharge voor singles ben tegengekomen, is delen van Afrika.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:49

Ik heb voor nu een singlereis in optie staan. Maar vaak zijn dat maar vreemde groepen die ik tot nu toe heb meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:50

Hoe/waar zoek je, Zonnetje? En wat zoek je? Misschien dat een van ons kan helpen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:52

Ik wil gewoon een strandvakantie, met dingen op loop afstand en veilig en luxe haha.
En ik ben schoolvakantie gebonden. Da tmaakt het lastiger en nog duurder.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:59

Fitzroy schreef:
Ik heb je een PB gestuurd maar ik was echt niet zoveel kwijt voor een cruise on the Caribbean.

Voor 15 dagen niet? Incl de verplichte fooien? De prijzen zijn wel echt anders dan een jaar geleden hoor.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:00

Mkango schreef:
Needje schreef:
Ligt er ook aan waar je heen gaat en je wensen zijn natuurlijk.
Thailand ging ik naar een hostel maar heb ook in hutjes gezeten.
Ja voor het hutje betaal je iets meer maar het is de prijs van het hutje en niet pp. Dus ja het is goedkoper als je het kan delen maar het wordt niet duurder omdat je er alleen in gaat.
Eigenlijk het enige werelddeel waar ik een surcharge voor singles ben tegengekomen, is delen van Afrika.

Bijzonder wel... want je overnachting is bijna nooit ingericht op 1 persoon. Tenzij je in hostels enzo slaapt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:11

Zelfs op camperplaatsen is de prijs vrijwel altijd voor 2.

Er zijn er die wel een aparte prijs voor 1 persoon hebben, maat niet veel.

(Dat het niet de helft is, snap ik, je houdt immers een volledige plek bezet)
Als er korting is voor 1 persoon, is dat vaak 2 of 3 euro. En dat zit dan vooral in minder douchen, minder toiletgebruik.
De rest van de kosten zijn eigenlijk gelijk voor de camperplaats houder.

(Ik reis/ woon reizend sinds september. En ja, alleen dus. Nog iets te veel in Nederland naar mijn zin, maar er gebeuren tot nu toe steeds dingen waardoor ik niet lang weg kan :') Frankrijk, Duitsland, België en Luxemburg staan voor de komende maanden op de planning. Afgelopen zomer oa Duitsland, Denemarken, Zweden gezien. En deze winter België en Duitsland.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:37

Mkango schreef:
Ik zit, as we speak, bij een opera: Akhnaten door de English National Opera. Genieten, het is zo mooi! <3 Met muziek van een van mijn favoriete componisten, Philip Glass.

Wow, liefhebbers van avantgardemuziek op Bokt! Ik ga normaal alleen naar concerten, maar ik zou best een keer met jou willen gaan. (Of met iemand anders die deze interesse deelt hè, laat dat duidelijk zijn...)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:57

Volgens mij zijn die cabines op een cruise vaak superklein. Zou ik echt never met onbekenden doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:26

Tiggs schreef:
Volgens mij zijn die cabines op een cruise vaak superklein. Zou ik echt never met onbekenden doen.

Ik wel ;) mij boeit het totaal niet waar of hoe of met wie ik slaap

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:43

In een hostel vind ik een kamer delen helemaal prima en één nacht in zo'n slaaphok in een nachttrein ook. Maar meerdere nachten op een schip met onbekenden in zo'n kleine ruimte, daar zou ik het wel benauwd van krijgen. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen daar niet voor kiezen.

Bij cruises valt het mij idd ook op dat prijzen zowat verdubbelen als je in je eentje wilt gaan. Toevallig had mijn moeder het er vorig jaar over en toen heb ik me ingeschreven voor de nieuwsbrief van Cruisewinkel.nl. Af en toe kijk ik eens wat ze in de aanbieding hebben. Voorlopig geen plannen, maar als ik ooit eens zoiets ga doen, dan ga ik dus wel met mijn moeder :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:15

Karin schreef:
In een hostel vind ik een kamer delen helemaal prima en één nacht in zo'n slaaphok in een nachttrein ook. Maar meerdere nachten op een schip met onbekenden in zo'n kleine ruimte, daar zou ik het wel benauwd van krijgen. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen daar niet voor kiezen.

Ja ieder z’n ding toch. Als ik slaap dan slaap ik. Boeit mij niet wie er nog meer zijn en hoe groot de ruimte om mijn bed heen is

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:25

Ik zou het lastig vinden dat ik me nooit ergens echt alleen kan terugtrekken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:36

Dat zou je dan moeten doen tijdens de stops aan land. Dat is ook wat mij zou tegenhouden: op zo'n schip zijn altijd mensen.

Wat mij ook mooi lijkt is een rit met de Orient Express (de originele schijnt vanaf 2024 weer te gaan rijden vanaf Parijs), maar daarbij heb ik hetzelfde gevoel.

Voorlopig valt er gelukkig nog genoeg te ontdekken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:49

Tiggs schreef:

Cruiseschepen zijn niets voor mij, maar de veerboot naar IJsland en terug is de facto een cruiseschip. Gelukkig niet zo'n drijvend megahotel annex winkelcentrum, maar toch. Als je in je eentje reist en je hebt geen dikke beurs, ben je al gauw aangewezen op de couchettes. Dat zijn hutten waar je met zes anderen in slaapt. Bleh, zó niks voor mij... Maar ik heb het er graag voor over om te komen waar ik wil zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:54

Hoelang doe je daarover naar IJsland? Iets van anderhalve dag?

Ik heb zitten kijken naar Travemünde-Helsinki. Dat is 30 uur. Voor één nacht prima te doen in een gedeeld slaaphok, maar een cruise van om en nabij een week is voor mij toch andere koek :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:58

musiqolog schreef:
Mkango schreef:
Ik zit, as we speak, bij een opera: Akhnaten door de English National Opera. Genieten, het is zo mooi! <3 Met muziek van een van mijn favoriete componisten, Philip Glass.

Wow, liefhebbers van avantgardemuziek op Bokt! Ik ga normaal alleen naar concerten, maar ik zou best een keer met jou willen gaan. (Of met iemand anders die deze interesse deelt hè, laat dat duidelijk zijn...)
Ik ben absoluut geen kenner hoor, zeker niet zoals jij, maar ik kan er wel onwijs van genieten! :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:44

Ik ben dus op cruise geweest alleen dit jaar maar de hutten zijn echt niet heel klein. Ik had een hut met 2 eenpersoonsbedden en nog een grote bank met tafel. Een bureau en een badkamer, die vond ik wel klein. Maar ik had wel een balkonhut, dus ook nog een balkon met 2 stoelen en een tafel. Daarvoor betaalde ik 563,- voor een week. Dat vind ik dus echt niet duur. Het drankenpakket maakt het duur dat was nog 250,- maar dat hoef je niet te nemen. Bij de buffetten kun je gratis water en koffie pakken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:05

Dat valt idd erg mee :j Maar het zal ook van de bestemming afhangen? Wil je dat in het Caribisch gebied doen, dan komt ook nog je vlucht erbij.

Als ik wil cruisen, dan wil ik dat op de Oostzee doen en iig naar Helsinki (en bij voorkeur ook naar Tallinn). Maar die heb ik nog niet gevonden onder de 1000 euro voor een alleenreizende. Voor 563 euro zou ik het zo doen :j Of ik ga idd met mijn moeder, die wil daar ook nog graag eens naartoe :D Voor twee personen gaat het momenteel vanaf 633 euro pp.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:09

Klopt, ik had nog een ticket van 700,- naar de Dominicaanse. Dat was het goedkoopste ticket dat ik kon vinden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:16

Fitzroy schreef:
Klopt, ik had nog een ticket van 700,- naar de Dominicaanse. Dat was het goedkoopste ticket dat ik kon vinden.

Kan je nagaan want ik ben vorig jaar voor onder de 400 heen en weer gevlogen naar de Dominicaanse.
Maar ik snap trouwens niet dat je de cruise die ik noemde duur vindt dan... want die is 2 keer zo lang en bij lange na niet 2 keer zo duur

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:48

Karin schreef:
Hoelang doe je daarover naar IJsland? Iets van anderhalve dag?

Van Denemarken naar de Faeröer ruim een dag, van de Faeröer naar IJsland een avond en een nacht. In totaal dus twee overnachtingen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:59

Dat klinkt idd al bijna als een minicruise :))

Wel prachtig, zo met een tussenstop op de Faeröer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:10

Het klinkt wel ontzettend interessant!