Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:08

Ik zei vroeger altijd ik hoef geen kinderen maar nu willen wel kinderen maar pas over een paar jaar we willen namelijk eerst wat van de wereld zien. Mooie reizen maken. En dan zien we wel weer verder.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:09

Ik kan me helemaal vinden in de post van Soda.

Persoonlijk vindt ik mijn zwangerschap het mooist wat me overkomen is.
Ik ben 22 en inmiddels 21 weken gepland zwanger.
De gehele zwangerschap tot nu toe nergens last van gehad, dus dat zwangerschappen een ´hel´ zouden zijn, hoeft dus absoluut niet.
Verder zegt iedereen in mijn omgeving dat ik er super uit zie, ik straal en voel me beter dan ooit te voren. Ook mijn vriend vindt mij prachtig.
En door mijn zwangerschap ben ik ook een stuk assertiver geworden, iets wat bij mij wel wat ontbrak. Ook dat siert mij enorm.

Ook de aankomende bevalling schrikt mij niet af.
Laat de natuur zijn gang gaan.

Verder, respecteer gewoon ieder zijn mening.
Wil je kinderen, prima, wil je geen kinderen, ook prima.
Het zal mij verder een worst zijn :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:30

Tooske schreef:
Ikzelf wil erg graag kinderen werk in de kinderopvang dus kinderen trekken me heel erg.
Ik ben 24 en heb geen verkering maar ben ervan overtuigd dat als de tijd voor mij rijp is en geen vaste verkering heb er echt wel kinderen komen dan zoek ik wel een tijdelijke scharrel...

Bedoel je hiermee dat je je dan gewoon´even´ zwanger wilt laten maken? Hopelijk ben je wel zo eerlijk om de man in kwestie over je plannen in te lichten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:46

Soda schreef:
Ik vind melden dat je iets geweldig vindt nog weer wat anders dan hard roepen hoe vreselijk het is. Natuurlijk mag je kinderen niet leuk vinden en ik vind het ook prima dat je dat zegt. Ik begrijp alleen niet waarom het nodig om dat meteen met "een bloedhekel" te betitelen. Ik zal zelden (in het openbaar dan ;) ) zeggen dat ik een bloedhekel aan dingen heb, ook niet over spruiten of bloemkool, laat stáán als ik het over andere mensen heb. Waarom zou ik? .

Jij bent jij en een ander is weer een heel ander persoon. Omdat jij van mening bent dat je alleen maar over dingen mag kletsen die jij leuk vind, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld er ook zo'n mening op nahoud alsjeblieft zeg!! :+
Denk dat bokt verschrikkelijk saai zou zijn als mensen alleen maar oohhh en aahhss zouden uitdelen.

Nee dr is niets mis mee om je mening te geven, dat het jou kwetst kan ik persoonlijk weinig aan doen.
Er wordt hier een stelling geplaatst wel of geen kinderen, kom uit die droomwereld dr zijn ook nog steeds mensen die ze verschrikkelijk vinden, die dr niet aan moeten denken.
Nou jij vind het prachtig en leuk, ieder zijn mening toch?

Die dingen komen er hier in niet in, klaar :)
Wees blij met mensen die weten wat ze willen en dat niet onder stoelen of banken schoppen, scheelt weer een ongelukkig kind op deze wereld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:49

Chiqa schreef:
Jij bent jij en een ander is weer een heel ander persoon. Omdat jij van mening bent dat je alleen maar over dingen mag kletsen die jij leuk vind, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld er ook zo'n mening op nahoud alsjeblieft zeg!! :+

Maar respectvol over andere mensen spreken lijkt me een kwestie van fatsoen.
Je hoeft van mij geen kinderen te willen, maar het zijn mensen, geen bloemkolen, spruiten, dingen, mormels, krengen of wat dan ook. Kinderen. Mensen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:04

Leuke topic dit, ik ga het helemaal uitlezen.

Ook ik heb geen kinderwens en mijn lieve vriend gelukkig ook niet, heerlijk die vrijheid en het geld dat je overhoudt voor de dingen die je echt leuk vind.

We hebben onze lieve kat en paard, en dat zijn dan onze kinderen, en die vinden we veel leuker.

Ik heb nooit een kinderwens gehad nu nog steeds niet en mijn vriend heeft die ook nooit gehad.

Mijn ouders zijn wel gek op kinderen, maar daarom hebben ze mij en mijn broer ook gehad, dus ik voel me er niet schuldig over.

Ik begrijp soms vrouwen niet, die er alles voor over hebben om maar een kindje te krijgen, zoals jaaaaaren lang hormonen spuiten en ziekenhuis in en ziekenhuis uit, enzovoort alles om toch maar te proberen een kindje te krijgen, dan denk ik wel eens die is obsesief ziek bezig, en daar maak ik ook geen vrienden mee, kijk dat komt omdat ik helemaal geen kinderwens heb, ga liever wat leuke dingen doen als het je niet is gegeven om via de natuurlijke weg zwanger te kunnen worden, of adopteer een kind dat helemaal niks heeft.

Ik vind het leuk voor ze als ze kinderen willen en het ook krijgen, en voor mensen die het niet willen vind ik het ook leuk voor ze dat ze het niet hebben.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:27

Shadow0 schreef:
Je hoeft van mij geen kinderen te willen, maar het zijn mensen, geen bloemkolen, spruiten, dingen, mormels, krengen of wat dan ook. Kinderen. Mensen.

Amen _/-\o_

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:28

Shadow0 schreef:
Chiqa schreef:

Dat dus. En nogmaals, ik zeg toch niet dat ik overal "oehs en aahs" wil horen? Ik zeg alleen dat ik werkelijk niet begrijp dat het nodig is om dingen zo onvriendelijk te formuleren als je het ook anders kan zeggen. Dat is een houding waar ik me in het algemeen aan stoor, dat alles maar zo bot en lomp en zonder rekening te houden met andere mensen neergeplemt moet worden en "boeiuuuuh als het anderen kwetst, als IK mijn mening maar mag geven". Dat is een werkelijkheid die héél ver van me af staat, zo zal ik mensen niet behandelen en wens zelf ook niet zo behandeld te worden. En dat betekent niet dat ik alles maar kusje kroel vind en lief en schattig en alles met de mantel der liefde bedekken. Ik vind een stevige discussie prima, maar wel respectvol graag en ik voel daarbij dus niet de behoefte om te gaan schelden of vloeken.

En bovendien, ik heb he-le-maal nergens gezegd dat ik (alle) kinderen lief en schattig vind, alleen dat ik het gebruik van termen als "bloedhekel" en "afstotelijke parasieten" en dergelijke ongepast vind. Dat maakt me heus niet direct de grootste kindervriend op aarde hoor ;) Zwart, wit, grijs gebied....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:35

Soda schreef:
Ik zeg alleen dat ik werkelijk niet begrijp dat het nodig is om dingen zo onvriendelijk te formuleren als je het ook anders kan zeggen. Dat is een houding waar ik me in het algemeen aan stoor, dat alles maar zo bot en lomp en zonder rekening te houden met andere mensen neergeplemt moet worden en "boeiuuuuh als het anderen kwetst, als IK mijn mening maar mag geven". Dat is een werkelijkheid die héél ver van me af staat, zo zal ik mensen niet behandelen en wens zelf ook niet zo behandeld te worden. En dat betekent niet dat ik alles maar kusje kroel vind en lief en schattig en alles met de mantel der liefde bedekken. Ik vind een stevige discussie prima, maar wel respectvol graag en ik voel daarbij dus niet de behoefte om te gaan schelden of vloeken.

Datzelfde geldt voor mij. Ik kan me dan ook alleen maar aansluiten bij Soda, Shadow en Emio.

Zo, dat scheelt mij een hoop typewerk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:40

Soda dat jij gekwetst bent kan ik weinig tot niets aan doen, dat zegt denk ik meer over jou dan over mij.
Als ik iets mooi of geweldig vind, en een ander moet er niets van weten of vind het afsschuwelijk doet dat mij persoonlijk helemaal niets.
Ik heb die keus gemaakt daar voor te gaan, dat mooi of geweldig te vinden, lekker belangrijk wat een ander daar dan van vind.
Stel ik vind een amerikaanse bulldog helemaal het einde, en een ander vind ze eng of lelijk, assoieerd ze met vechthonden, dan lach ik dr alleen maar om.
Ik heb een ander zijn mening niet nodig om gelukkig te zijn met mijn keus.
Daarnaast vind ik het nogal schijnheilig als mensen gaan roepen dat ze hem leuk vinden....

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:44

We hebben het hier of kinderen, mensen. Geen groentes of andere waren en ook geen dieren :n

Het kan mij werkelijk een biet schelen of iemand wel of geen kinderen wil, moet iedereen lekker zelf weten, maar voel me, net zoals Soda en meerdere hier wel gekwetst door de manier hoe jij over kinderen praat.
Dat je kinderen niet leuk vindt, prima. Daarmee is genoeg gezegd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:49

Ik voel me nog niet eens zozeer persoonlijk gekwetst. Ik snap alleen niet waarom mensen zo lomp uit de hoek komen met als argument 'dat is MIJN mening en die mag ik geven, interesseert me niet wat een ander ervan vindt'. Lekker makkelijk om op zo'n manier te 'discussiëren'.

Ergens met respect over praten is ook niet hetzelfde als alles maar leuk, lief en schattig vinden. Maar daarover verschillen de meningen blijkbaar nogal.

Milka

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:52

Karin, ben het inderdaad met je eens.
Het is ook nergens voor nodig en voegt werkelijk niks toe aan deze 'discussie' :n

Je ziet hier verder de mensen die wel kinderen willen/hebben/in verwachting zijn ook niet alleen maar leuk, lief en schattig erover praten.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:53

Ik ben helemaal niet gekwetst :? Maar ergens raakt het me wel dat mensen het nodig vinden om zo onbeschoft te praten over wat voor anderen ongetwijfeld hun dierbaarste bezit is en er dan nog zo onverschillig over doen ook.

Edit: ik had ook nog getypt wat Karin en Emio ook al gezegd hadden, maar weer verwijderd. Word een beetje Spuit 11 zo en bovendien val ik zelf ook al in herhaling :D
Laatst bijgewerkt door Soda op 13-12-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:55

Karin schreef:
Ergens met respect over praten is ook niet hetzelfde als alles maar leuk, lief en schattig vinden. Maar daarover verschillen de meningen blijkbaar nogal.

Nou daarin verschillen wij dan enorm van mening :D Ik kan toch moeilijk mijn persoonlijkheid aan gaan passen naar een handjevol mensen wat gaat stijgeren bij het woordje 'ding' of 'parasiet' echt dat ga ik niet doen hoor :7 IRL ben ik precies zo, als ik bv op een verjaardag uit wordt genodigd, weten vrienden van mij al, vraag ik eerst of er niet van die 'apparaten' ronddolen op het tijdstip dat ik uit wordt genodigd, reageren ze niet gekwetst ze weten het al.
Bieden ze mij vriendelijk een wat later op de avond te komen. Ik heb dus IRL nog nooit meegemaakt dat mensen gekwetst waren ben gewoon recht voor zijn raap. Houd niet van dat ingewikelde gedraai hebben mensen lange tenen? Ach....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:59

Als ik tegen vrienden en kennissen zeg dat ik graag kom op een moment dat er geen kinderen zijn, dan is de boodschap IMO net zo duidelijk.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:02

Dat ieder zijn eigen manier van het onder woorden brengen van zijn mening heeft is tot daar aan toe. Persoonlijk vind ik het helemaal niet nodig om mensen tegen de schenen te gaan schoppen met krachttermen. Maar waar ik dus echt de hik van krijg is dit:

Chiqa schreef:
Soda schreef:
Ik vind melden dat je iets geweldig vindt nog weer wat anders dan hard roepen hoe vreselijk het is. Natuurlijk mag je kinderen niet leuk vinden en ik vind het ook prima dat je dat zegt. Ik begrijp alleen niet waarom het nodig om dat meteen met "een bloedhekel" te betitelen. Ik zal zelden (in het openbaar dan ;) ) zeggen dat ik een bloedhekel aan dingen heb, ook niet over spruiten of bloemkool, laat stáán als ik het over andere mensen heb. Waarom zou ik? .

Denk dat bokt verschrikkelijk saai zou zijn als mensen alleen maar oohhh en aahhss zouden uitdelen.

Als je op zo'n manier uitspraken van mensen gaat verdraaien en ze meningen gaat toedichten die ze helemaal niet uitgesproken hebben is een normale discussie gewoonweg onmogelijk.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:02

Chiqa, ik ben blij dat jouw moeder daar anders over dacht anders hadden wij allemaal jouw waardevolle bijdrage in dit topic moeten missen en dat zou toch zeker een groot gemis in ons leven zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:10

Karin schreef:
Als ik tegen vrienden en kennissen zeg dat ik graag kom op een moment dat er geen kinderen zijn, dan is de boodschap IMO net zo duidelijk.

Alleen hebben mijn vrienden mij uitgekozen als vriendschap, en gezien ze daar gene problemen mee hebben zal het allemaal wel loslopen. Ze zouden zich pas zorgen gaan maken als ik het beestje bij zijn naam zou gaan noemen :+

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:11

ik zou wel graag één keer zwanger zijn, is volgens mij een heerlijk gevoel!

ik zal het zo zeggen: als mijn eerste kind een dochter is dan laat ik het bij 1, is het een zoon dan probeer ik nog een keer :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:12

Chiqa schreef:
Alleen hebben mijn vrienden mij uitgekozen als vriendschap, en gezien ze daar gene problemen mee hebben zal het allemaal wel loslopen. Ze zouden zich pas zorgen gaan maken als ik het beestje bij zijn naam zou gaan noemen :+

Wat je bij je vrienden zegt moet jij dan maar weten. Op een internetforum heb je te maken met mensen buiten jouw vriendenkring en dan getuigt het op zijn minst van fatsoen als je op een normale manier aan een discussie deelneemt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 13-12-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:13

Yellomofoon schreef:
ik zal het zo zeggen: als mijn eerste kind een dochter is dan laat ik het bij 1, is het een zoon dan probeer ik nog een keer :P

Zo ken ik er ook 1, die heeft nu 4 zonen :+

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:22

Sizzle schreef:
Yellomofoon schreef:

Zo ken ik er ook 1, die heeft nu 4 zonen :+

Zo ken ik er ook :P ze wilde persee één meisje, nu hebben ze 2 zoontjes en volgens mij gaan ze het niet nog eens proberen.
Moeder natuur bepaald he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:50

Karin schreef:
Chiqa schreef:

Wat je bij je vrienden zegt moet jij dan maar weten. Op een internetforum heb je te maken met mensen buiten jouw vriendenkring en dan getuigt het op zijn minst van fatsoen als je op een normale manier aan een discussie deelneemt.

Ik begrijp niet waarom jij dit zegt, ik discussieer respectvol, noem een koter alleen een ding, ik snap niet wat daar zo'n probleem aan is. In feite ís het ook een ding, hoe je het ook wendt of keert :D
Ik ben ook niet echt van plan mijn persoonlijkheid aan te passen, ik bindt hier nog aardig wat watten om hoor, IRL heb ik dr shockerendere benamingen voor die ik jullie zal besparen.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:54

Dus jij bent ook een ding, Chiqa _O-
Je zal het vast nog ver gaan schoppen in de wereld met jouw sprankelende persoonlijkheid.
Laatst bijgewerkt door Milka op 13-12-09 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt