Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tooske schreef:Ikzelf wil erg graag kinderen werk in de kinderopvang dus kinderen trekken me heel erg.
Ik ben 24 en heb geen verkering maar ben ervan overtuigd dat als de tijd voor mij rijp is en geen vaste verkering heb er echt wel kinderen komen dan zoek ik wel een tijdelijke scharrel...
Soda schreef:Ik vind melden dat je iets geweldig vindt nog weer wat anders dan hard roepen hoe vreselijk het is. Natuurlijk mag je kinderen niet leuk vinden en ik vind het ook prima dat je dat zegt. Ik begrijp alleen niet waarom het nodig om dat meteen met "een bloedhekel" te betitelen. Ik zal zelden (in het openbaar dan) zeggen dat ik een bloedhekel aan dingen heb, ook niet over spruiten of bloemkool, laat stáán als ik het over andere mensen heb. Waarom zou ik? .
Chiqa schreef:Jij bent jij en een ander is weer een heel ander persoon. Omdat jij van mening bent dat je alleen maar over dingen mag kletsen die jij leuk vind, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld er ook zo'n mening op nahoud alsjeblieft zeg!!
Shadow0 schreef:Chiqa schreef:Jij bent jij en een ander is weer een heel ander persoon. Omdat jij van mening bent dat je alleen maar over dingen mag kletsen die jij leuk vind, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld er ook zo'n mening op nahoud alsjeblieft zeg!!
Maar respectvol over andere mensen spreken lijkt me een kwestie van fatsoen.
Je hoeft van mij geen kinderen te willen, maar het zijn mensen, geen bloemkolen, spruiten, dingen, mormels, krengen of wat dan ook. Kinderen. Mensen.
Soda schreef:Ik zeg alleen dat ik werkelijk niet begrijp dat het nodig is om dingen zo onvriendelijk te formuleren als je het ook anders kan zeggen. Dat is een houding waar ik me in het algemeen aan stoor, dat alles maar zo bot en lomp en zonder rekening te houden met andere mensen neergeplemt moet worden en "boeiuuuuh als het anderen kwetst, als IK mijn mening maar mag geven". Dat is een werkelijkheid die héél ver van me af staat, zo zal ik mensen niet behandelen en wens zelf ook niet zo behandeld te worden. En dat betekent niet dat ik alles maar kusje kroel vind en lief en schattig en alles met de mantel der liefde bedekken. Ik vind een stevige discussie prima, maar wel respectvol graag en ik voel daarbij dus niet de behoefte om te gaan schelden of vloeken.
Karin schreef:Ergens met respect over praten is ook niet hetzelfde als alles maar leuk, lief en schattig vinden. Maar daarover verschillen de meningen blijkbaar nogal.
Chiqa schreef:Soda schreef:Ik vind melden dat je iets geweldig vindt nog weer wat anders dan hard roepen hoe vreselijk het is. Natuurlijk mag je kinderen niet leuk vinden en ik vind het ook prima dat je dat zegt. Ik begrijp alleen niet waarom het nodig om dat meteen met "een bloedhekel" te betitelen. Ik zal zelden (in het openbaar dan) zeggen dat ik een bloedhekel aan dingen heb, ook niet over spruiten of bloemkool, laat stáán als ik het over andere mensen heb. Waarom zou ik? .
Jij bent jij en een ander is weer een heel ander persoon. Omdat jij van mening bent dat je alleen maar over dingen mag kletsen die jij leuk vind, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld er ook zo'n mening op nahoud alsjeblieft zeg!!![]()
Denk dat bokt verschrikkelijk saai zou zijn als mensen alleen maar oohhh en aahhss zouden uitdelen.
Karin schreef:Als ik tegen vrienden en kennissen zeg dat ik graag kom op een moment dat er geen kinderen zijn, dan is de boodschap IMO net zo duidelijk.
Chiqa schreef:Alleen hebben mijn vrienden mij uitgekozen als vriendschap, en gezien ze daar gene problemen mee hebben zal het allemaal wel loslopen. Ze zouden zich pas zorgen gaan maken als ik het beestje bij zijn naam zou gaan noemen
Sizzle schreef:Yellomofoon schreef:ik zal het zo zeggen: als mijn eerste kind een dochter is dan laat ik het bij 1, is het een zoon dan probeer ik nog een keer
Zo ken ik er ook 1, die heeft nu 4 zonen
Karin schreef:Chiqa schreef:Alleen hebben mijn vrienden mij uitgekozen als vriendschap, en gezien ze daar gene problemen mee hebben zal het allemaal wel loslopen. Ze zouden zich pas zorgen gaan maken als ik het beestje bij zijn naam zou gaan noemen
Wat je bij je vrienden zegt moet jij dan maar weten. Op een internetforum heb je te maken met mensen buiten jouw vriendenkring en dan getuigt het op zijn minst van fatsoen als je op een normale manier aan een discussie deelneemt.