'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:22

Ik ook niet nee :n
Ik begon met uitgaan op m'n 15e, mijn moeder op haar 14e, dus dat is niet iets van de laatste tijd :n

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:24

ik ging op mijn 18e-19e uit :')

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:25

Nou moet ik wel zeggen dat het op m'n 13e wel ophield, maar toen ik in de 1e zat kan ik me nog wel herinneren dat ik samen met een vriendin achterin de tuin paardje aan het spelen was. Weet alleen even niet meer hoe oud je ook al weer bent als je in de 1e zit :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:26

1e is 12/13 volgensmij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:27

Brittol schreef:
Nou moet ik wel zeggen dat het op m'n 13e wel ophield, maar toen ik in de 1e zat kan ik me nog wel herinneren dat ik samen met een vriendin achterin de tuin paardje aan het spelen was. Weet alleen even niet meer hoe oud je ook al weer bent als je in de 1e zit :o

12/13.. Wij gingen eh, winkelen, of bank hangen in de eerste! :j

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 00:05

Brittol schreef:

Mijn voormalige beste vriendin en ik deden dat ook heel erg lang geleden,gek werd de klas ervan.
Ik weet nog dat we met gym een waarschuwing kregen omdat we altijd als paardjes huppelden. :=

Zie ook dat heel veel kinderen al op hun 10e alleen door de stad lopen(met vriendjes),met energy drank zoals redbull.
Hmm echt 'stoer' is dat..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 01:13

Ik merk het ook hoor. Toen in in de brug klas zat droeg ik geen make up en over mijn kleren praten we maar even niet ;)
Nu zijn al die meisjes al ontgroent/ontmaagt met merk kleding en al, dikke laagen make up en ga zo maar door.
Zo vaann.. we gaan op ons 20 dood dus we moeten alles al hebben gedaan voor die tijd!! Echt heel bizar

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 01:15

Breezke schreef:
Brittol schreef:

Mijn voormalige beste vriendin en ik deden dat ook heel erg lang geleden,gek werd de klas ervan.
Ik weet nog dat we met gym een waarschuwing kregen omdat we altijd als paardjes huppelden. :=

Zie ook dat heel veel kinderen al op hun 10e alleen door de stad lopen(met vriendjes),met energy drank zoals redbull.
Hmm echt 'stoer' is dat..

Haha, deed ik ook in groep 8 hahah. Lekker in de pauzes hoog springen over takken heen, en dressuur doen (humhum).
En wat er nu gebeurd in groep 8 is uitgaan, zoenen, ''andere dingen'' en niets geen lieve fantasie of knutsels meer

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:22

Ach, er bestaat ook zoiets als een middenweg hoor ;)
Ik droeg make-up en hakjes op m'n 14de, omdat ik dat gewoon heerlijk mooi vond (nog steeds), niet per se om jongens aan te trekken. Ik rookte en dronk ook een biertje rond die leeftijd en deed weleens nachtje door met vrienden terwijl de oudjes er niks mochten van weten.
Maar ik gedroeg me verder altijd, tegen leerkrachten, leeftijdsgenoten, mijn ouders. Ik was een flapuit, maar een klein hartje zoals ze dat noemen.
En de jongens, die kwamen maar opduiken vanaf m'n 17de, dus in dat opzicht was ik juist een laatbloeier :)

Ik vind het jammer dat meiden met make-up meteen in een hokje worden gestopt. Dan kan je dat net zo goed doen met tattoo's, is tenslotte ook een kunstmatig kleurtje op je huid ( ;) )
Ik heb het dan wel niet over meiden van 12 die zich al volsmeren met make up, maar gewoon de wat gangbaardere leeftijd :)

Edit: Vind trouwens dat je 13 jarigen altijd kan onderscheiden van 16-17 jarigen, hoeveel make-up ze ook dragen. Het maakt ze dus absoluut niet volwassener
En naar aanleiding van een discussie die hier ook gevoerd wordt: wat is er mis met jezelf mooi vinden? Ik vind dat ook hoor, meer mensen zouden dat moeten denken :D
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 19-12-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:28

Tattoo's mogen dan ook niet voor je 18 :+ Ben begonnen met make up in het 4e middelbaar, was dus 16 toen, ging toen ook pas uit, hakken draag ik nu nog steeds nauwelijks (vind het wel mooi enz maar er dagelijks op lopen laat mijn rug niet toe :') )

Ik zie soms 8 jarige op hakken (ja ze verkopen hier serieus hakken schoenen in maatje 26...) en dan met make up... Sja... Dan ben je in mijn mening fout bezig. Voor dat nog groeiende rugje en de gewrichten zijn die hakken beslist niet goed en IMO is 8 te jong om met een laag make up rond te lopen. :\

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:29

pharagirlke schreef:
Tattoo's mogen dan ook niet voor je 18 :+ Ben begonnen met make up in het 4e middelbaar, was dus 16 toen, ging toen ook pas uit, hakken draag ik nu nog steeds nauwelijks (vind het wel mooi enz maar er dagelijks op lopen laat mijn rug niet toe :') )

Ik zie soms 8 jarige op hakken (ja ze verkopen hier serieus hakken schoenen in maatje 26...) en dan met make up... Sja... Dan ben je in mijn mening fout bezig. Voor dat nog groeiende rugje en de gewrichten zijn die hakken beslist niet goed en IMO is 8 te jong om met een laag make up rond te lopen. :\

8 jaar :=
Das natuurlijk ronduit belachelijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:30

ja, vind het vooral ontzettend sneu... ik maak me dan serieus zorgen over die rug.
En dat zijn dan geen mini hakjes gelijk wij onder onze rijlaarzen hebben (bij wijze van spreken) maar echt een cm of 4.... := Ik heb thuis hakken liggen die lager zijn dan de hakken die dat meisje droeg...

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:28

Ik speel nu nog paardje :))
Als ik snel naar de stal moet 'galopeer' ik naar de stal, spring ongeveer 5miljoen keer over, so what? :') Ik vind het grappig, niemand die het ziet, alleen bij het paardrijden zelf en die kleintjes doen gezellig mee _O-

Ook op school 'galoppeer' ik de trappen op, en roep ook altijd IN EEN DRAFJE NAAR HET LOKAAL MENSEEEE!

Nou en, ik vind het grappig en ik schaam me er NIET voor.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:45

Ghehe ben ik blij dat mijn vriendinnen me wel stoer vinden dat ik een fanclubje heb van 8jarigen :))
En dat 1tje mn vriendinnetje is en regelmatig komt logeren.
Maarja dat is tegenwoordig niet stoer in de 2de klas <:)
Maar moet men met 16jarige jongetjes mee om ontmaagd te worden.

Dan speel ik liever paardje met een 8jarige.
En dan kijkt iedereen alsof ik een ailien ben.

Lijkt me wel intressant als docenten dit soort onderwerpen gaan inbrengen in sommige uren.
Niet dat het gaat helpen...

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:24

_likepink_ schreef:
Ghehe ben ik blij dat mijn vriendinnen me wel stoer vinden dat ik een fanclubje heb van 8jarigen :))
En dat 1tje mn vriendinnetje is en regelmatig komt logeren.
Maarja dat is tegenwoordig niet stoer in de 2de klas <:)
Maar moet men met 16jarige jongetjes mee om ontmaagd te worden.

Dan speel ik liever paardje met een 8jarige.
En dan kijkt iedereen alsof ik een ailien ben.

Lijkt me wel intressant als docenten dit soort onderwerpen gaan inbrengen in sommige uren.
Niet dat het gaat helpen...

:j :j
Ik ook haha ze spelen altijd Rowan & Margot bij het paardrijden (ik en een vriendin) en dan gaan ze paarden(mensen die aan een touwtje gebonden rond die persoon galopperen/draven oid) longeren _O- En soms rijden, soms springen etc. Gewledig om te zien :))

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:44

Ik schrok me laatst dood :O Ik was samen met een vriendin wat aan het rondlopen, komen er twee meisjes van 10 achter ons lopen, ze volgden ons overal! Gingen we de supermarkt in om wat te kopen, volgden ze ons en kochten ze precies hetzelfde. Dikke, joggingbroek-met-bijpassend-vest dragende, bijna niet meer zichtbaar door de make-up achtige tutjes. We gingen op een bankje zitten, gingen ze naast ons zitten en de hele tijd glimlachen en raar doen. Echt vaag gewoon!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:47

Enggg :=
Bah wat een nutteloze kindertjes nadias!

Hih ja Margoot zag het :))

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:53

Jaa dat vond ik nou ook :( Haha, we durfden bijna niet meer naar buiten. Hoewel ik wel volwassen ben voor mijn leeftijd (Nee niet altijd, maar ik ben gewoon veel serieuzer dan leeftijdsgenoten) voel ik de behoefte om ook nog eens paardje te spelen :D alleen met wie? Ik ga vooral om met oudere mensen rond de 15 en nou waren we een keer zo melig dat we met een halstertouw het gekste renpaard van stal gingen imiteren en andere kindjes die langsreden aan de andere kant van het hek bang maken door te doen alsof we losgeslagen FBI agenten waren maar dat is niet hetzelfde xd

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:08

em_papillon schreef:
Angelita schreef:
Ik gooi het op uitstraling. :)

Make-up hoeft niet iets met onzekerheid te maken te hebben, ik gebruik ook het e.e.a. aan make-up maar ben absoluut niet onzeker, in tegendeel, make-up is er niet om je achter te verstoppen maar om te benadrukken. :)

Ik zeg dat ook niet, moet je beter lezen :) ik gebruik ook make up en ben niet onzeker.

Ik lees prima, jij interpreteert het verkeerd. Jij zegt dat sommigen misschien onzeker zijn en daarom make-up gebruiken, ik zeg gewoon wat ik daarvan vind. Dus het is de vraag of ík nou degene ben die beter moet lezen. :)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:15

pharagirlke schreef:
ja, vind het vooral ontzettend sneu... ik maak me dan serieus zorgen over die rug.
En dat zijn dan geen mini hakjes gelijk wij onder onze rijlaarzen hebben (bij wijze van spreken) maar echt een cm of 4.... := Ik heb thuis hakken liggen die lager zijn dan de hakken die dat meisje droeg...

Ik zal eens wat vertellen, ik heb als vakantiebaantje in een kinderopvang gewerkt.
Daar vertelde een heel schattig meisje me dat ze over 5 dagen al 5 jaar werd. Maar die ouders hadden haar open hakschoentjes aangedaan!
Ze waren zo'n 5 cenitmeter denk ik, en dat arme kind leek net op een vis als ze erop liep (omdat ze er niet op kon lopen).
sommige ouders.. :(

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:56

pharagirlke schreef:

Ik kan het weten ik begon op mijn elfde hakken te dragen geen kleine nee grote!
En sinds dien heb ik ook steeds vaker last van mijn rug maa rik draag pas sinds mijn 15de echt make up maar dat was dan ook echt maar een klein beetje en dat is het nu nog steeds.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:28

Ik zit nu in de eerste en ik doe alleen maar een dun laagje mascara en een beetje oogpotlood.
Een leerling van de basisschool van bij mij in de klas had de mascara op haar 11de al op zoals echte sterren dat op hebben.
Dik op de wimpers en dan ook nog oogpotlood zo dik dat je haar ogen amper zag.
Ik mocht toen geen mascara op van mijn ouders. :n Gelukkig.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om 5de jaars leerlingen uit te schelden ofzo. Echt niet. :n
En dat wjnmk en lvy enzovoorts heb ik ook nooit gedaan. Ja. Toen ik in groep 5 zat. Toen vond ik dat wel stoer.
Maar dit was ook met mate. :j

Ik vind het ook verschrikkelijk als kinderen uit de 1e of 2de al een echte tutjestas gaan kopen zoals in de 5de of hoger natuurlijk.
Dus geen echte schooltas maar gewoon een leuke winkeltas.

Verschrikkelijk. :n

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:32

toen ik 11 was ( en nog niet eens zo lang geleden) liep ik nog in slobbertruien van mijn moeder zonder make-up helemaal niks * als ik die foto's kijk diepe schaamte := *
nu meiden van 11 met volle laag make-up , hakken van 10 cm, Roken en stoer praten.. bleegh ik kan er echt niet tegen waarom kunnen ze nou niet nog kind blijven :P

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:50

op je 13de Het al gedaan hebben is ook de normaalste zaak van de wereld :P

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:51

mijn zusje is 15 en ze vind dat ze er te 'laat' mee is :(:)