hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:46

@Maartje: Zoals Rainbow al zei, gewoon in een waszakje doen, dan is er niets aan de hand! Ik werk zelf in een luxe lingeriezaak en praktisch alle bh's (behalve die met heel veel stenen erop, of met apparte onhandige frutsels eraan) gaan gewoon in een waszakje in de wasmachine en krijg nooit klanten terug waarbij dat fout gaat! Wel belangrijk: Liefst op 30 graden wassen en hooguit op 40 graden en niet teveel wasmiddel gebruiken, want daarvan gaat de elastisiteit van je bh snel achteruit (idem van te heet wassen).

@Rainbow: Dat jij het zo erg vind om te shoppen, hoor je toch niet vaak! Ik vind shoppen zelf wel leuk, zolang het maar niet te lang duurt ;) Wel lief dat je vriendje dingen voor je meeneemt en helemaal knap dat het nog de goede maat is ook! Dat is toch wel het lastigste voor de heren (8 van de 10 lingeriesetjes die ik aan mannen verkoop, worden binnen no-time weer geruild door vrouw lief omdat de maat niet goed is, haha).

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:52

Wat een grappig topic! Ook leuk te lezen dat zo verschillend over gedacht wordt! :D

Beddengoed wordt hier wekelijks verschoond.
Ik gebruik bij iedere douchebeurt een schone handdoek en schoon washandje, maar omdat ik lang haar heb, gebruik ik nog een extra grote handdoek alleen voor m'n haar. Die gebruik ik gerust nog 4 keer.
Pyama een paar dagen. Soms een week, maar dat is lang. Wisselt eigenlijk.
Ondergoed trek ik iedere dag schoon aan en soms zelfs twee keer per dag.

Ik vind iedere dag douchen zelf ook onzin. Ik ga eens in de twee dagen onder de douche. Tenzij ik bij de paarden ben geweest of heb gesport, dan douche ik wat vaker. Als ik lees dat mensen standaard twee keer douchen, vind ik dat eerlijk gezegd wat veel.

Verder gooi ik pas iets in de was als het vuil is of stinkt. Ik ga geen spijkerbroek in de was gooien na 3 keer dragen en hij is nog helemaal schoon en ruikt goed.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:17

Pff... ik ben ook zo'n smetvrees persoon. Wekelijks beddegoed, dagelijks handdoek, dagelijks schone bovenkleren en soms 2x per dag schoon ondergoed! Ik douche dagelijks, soms 2x per dag ivm paarden of sporten. (eigenlijk altijd). Als ik maar denk dat het vies is of vuil, dan was ik.

Maar daarnaast waste ik ook elke week mijn dekje, peesbeschermers en singel en dat vindt mijn moeder wat minder. Nu moet ik dat met de hogedrukspuit doen :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:29

Ik heb mijn bh's inderdaad ook in zo'n wasnetje, gaat prima. Mijn bh's gaan ook letterlijk jaren mee :)) En dat zijn geen dure, maar gewoon een fijne push-up van de C&A. Ding is niet stuk te krijgen _O- Was ze altijd op 40 graden in zo'n netje, dan gaan ze ook rustig met de spijkerbroeken mee in de donkere was bijvoorbeeld.

Kleding kopen vind ik niet erg, kleding passen wordt minder maar lingerie passen? Afschuwelijk := Sta je daar te martelen in zo'n te klein pashokje met een verkoopster die heel vriendelijk tien keer vraagt of het wel lukt terwijl jij jezelf wurgt met het bh-bandje wat niet mee wil werken.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:22

Wat ik me nu stiekem afvraag.. douchen jullie ook om de dag als je bij de paarden ben geweest? Als ik daar vandaan kom ruik ik zelf ook niet echt fris meer. Mijn paard staat bij een varkenshouder, dus als ik thuis ben dan lijkt het net of ik daar tussen heb gelegen :+ Geen haar op mijn hoofd dus die er aan denkt om niet te douchen ;) Al was dat ook een gewoonte voor ik op deze stal stond :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:29

nou jakkes inderdaad dat is wel erg vies zo lang :n

ik zelf doe ongeveer 1 á 2 keer per week een schone pyama aan,
maar heb hem nooit langer dan 1 week aan!
mijn bedde goed gaat 1x per week en kleren hou ik niet langer dan 2 dagen aan.
en de handdoek bij de wasbak gaat ook maar 2 dagen mee.

hoop dat je jou gastmoeder kan duidelijk maken dat 'wij' dat in nederland niet echt fris vinden om zo lang met ons kleedgoed enz. rond te lopen/slapen :Y)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:32

rebeltje schreef:
Wat ik me nu stiekem afvraag.. douchen jullie ook om de dag als je bij de paarden ben geweest? Als ik daar vandaan kom ruik ik zelf ook niet echt fris meer. Mijn paard staat bij een varkenshouder, dus als ik thuis ben dan lijkt het net of ik daar tussen heb gelegen :+ Geen haar op mijn hoofd dus die er aan denkt om niet te douchen ;) Al was dat ook een gewoonte voor ik op deze stal stond :)

hihi, ja dan noem je ook wel een plek _O-
Ik douche 1 keer in de 2 dagen. Als ik die dag al gedoucht heb en kom bij mijn paard weg ga ik eerlijk gezegd niet douchen....doe natuurlijk wel onmiddelijk schone kleren aan.. mar dan stink ik ook niet meer ofzo :Y)

vroeger ging ik altijd een hele zaterdag van 10 tot 6 met alles pony's van mijn vriendinnen bij elkaar naar 1 boerderij waar we dan altijd de hele dag met de pony's waren (incl in de kuil rollebolle en elkaar er onder gooien)
haha, dan douchte ik wel altijd hoor :Y)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:49

Geweldig wat een verschillen er zijn, van 4 handdoeken per dag (weer een meter bij de zeespiegel) tot een maand dezelfde pyjama (30x8 uur zweten, loopt dat ding niet weg?) :D

Ik probeer dagelijks of eens per 2 dagen te douchen, als ik vaker douche, raakt m'n huid geirriteerd (jeuk, schilfers, etc). Soms is het niet te voorkomen, vriendje is allergisch voor paarden :=

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:05

pyjama doe ik niet aan
beddengoed zo om de 2 weken
kleding shirts 1 dag, trui 2 dagen, broek tot ie vuil is, ondergoed 1 dag
handdoek 3 x of zo, je bent tenslotten schoon

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:41

Beddengoed gaat bij mij iedere 5 dagen tot maximaal 1 week mee. Ik vind niets lekkerder dan een schoon fris bedje.
T-shirt voor 's nachts om de 2 a 3 dagen.
Shirts voor overdag iedere dag. Truien die ik naar het werk aan heb gaan wel een keer of 10 aan voordat ze de was in gaan (zit altijd onderkleding onder, en op het werk zit er een cleanroompak overheen).
Handdoeken worden doorgaans 2 keer gebruikt, tenzij ik nog een plekje over heb in de wasmachine, dan gaan ze na 1 keer al de was in. Ondergoed en sokken gaan ook na 1 dag de was in.
Broeken na een paar dagen, ligt er ook aan wat voor een broek het is, spijkerbroek gaat minder vaak de was in dan een katoenen broek.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:06

Ik ga weer wat ranzings zeggen

rijbroeken hoe lang trek je die aan ik ga het hier niet vermelden :0 want ik kan niet tegen die broeken en heupmodel is praktisch niet verkrijgbaar dus als ik een rijbroek na 2x gebruiken in de was moet gooien zit ie dus nooit meer lekker :oo

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:47

Als ik bij de paarden vandaan kom, douche ik eigenlijk altijd, vind dat echt niet fris. Vooral als ik heb gereden, dan stinkt m'n hoofd naar cap :P

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:44

joyce2 schreef:
@Rainbow: Dat jij het zo erg vind om te shoppen, hoor je toch niet vaak! Ik vind shoppen zelf wel leuk, zolang het maar niet te lang duurt ;) Wel lief dat je vriendje dingen voor je meeneemt en helemaal knap dat het nog de goede maat is ook! Dat is toch wel het lastigste voor de heren (8 van de 10 lingeriesetjes die ik aan mannen verkoop, worden binnen no-time weer geruild door vrouw lief omdat de maat niet goed is, haha).

Mijn vriendje is half vrouw :D. Het kookt, bakt, shopt, maakt schoon en naait met het naaimachine (van zijn moeder geleerd). En hij heeft goed opgelet toen mijn maat werd opgemeten in een lingeriezaak ;). Voordat ik hem kende droeg ik bijna geen dwangbuizen (lees bh's), los in het hok was makkelijker.

Ik douche zowiezo elke dag. Of ik heb geknolhold ja of nee dat maakt niet uit.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:04

Ik douche ook elke dag.. mijn rijkleding gaat trouwens ook elke dag in de was........... ben niet anders gewend heb het zo meegekregen, en ik woon ook nog thuis natuurlijk

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:27

Ik douche elke dag, vaak twee keer. Ik moet smorgens echt douchen, ben anders niet te genieten. En als ik dan een zware dag heb gehad waarbij met poep gesmeerd is (heel leuk, werken met kinderen :P), stap ik er bij thuiskomst toch echt nog even onder.

Beddengoed probeer ik wekelijks te doen, maar ben 3 dagen in de week niet in mijn eigen huis en vriend doet altijd verdacht dom als ik uitleg hoe de wasmachine werkt, dus t ligt ook wel een 1,5 tot 2 weken, maar langer echt niet.

Ondergoed gaat elke dag.
Handddoeken probeer ik altijd 2 dagen te doen, maar dat vergeet ik altijd }:0 , dus ook om de dag.
Bovenkleding om de dag.
Spijkerbroek om de 2/3 dagen, eerder natuurlijk als ie vies is/niet fris ruikt.

En dan heeeeeeerlijk aan je was snuffelen en onder de warme handdoek gaan zitten die net uit de droger komt :+:

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:31

Kleding gaat elke dag de wasmand in, pyjama draag ik alleen in de winter, die gaat elke week de was in. Handdoeken 2 dagen, maar ik gebruik 2 handdoeken. Beddengoed ligt eraan, de ene keer een week, de andere keer slaap ik gerust 2 weken niet thuis, dan ligt het dus ook 2 weken langer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:36

Op vakantie krijg je dagelijks schone handdoeken.
Daar maak ik ook gretig gebruik van.

In Egypte dit jaar iedere dag schoon beddengoed. en anders krijg je dat om de 2 dagen ofzo.. in warme landen is dat normaal.

Vwb kleding, ik loop de hele dag in bikini en mijn korte broek en topje draag ik dan ook maar 1 dag dus ja ik heb altijd best wel veel kleding bij me.

Mijn vriend transpireerd dus bijna niet en ik ben gewoon zeiknat.... dus ik vind het wel zo fris voor mijn omgeving om lekker te douchen en schoon te zijn.

Gisteren had ik in de ochtend gedoucht toen ik uit bed kwam daarna naar de paarden gegaan en toen ik terug kwam weer lekker warm worden onder de douche en dan lekker schoon mijn mandje in.

nee ik heb geen smetvrees maar als het aan mij ligt kan ik echt wel een half uur onder de warme douche staan vooral nu met die kou.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:45

Ik douche elke dag en gebruik dan ook elke dag een andere handdoek.
Elke dag schoon ondergoed aan en bh wissel ik eens in de paar dagen tot een week.
Kleding doe ik om de dag schoon aan en dan gooi ik het in de was.
wollen truien wat minder, omdat ze anders zo lelijk worden.
In de zomer wil ik nog wel eens elke dag andere kleding aan trekken.
sokken doe ik ook elke dag andere aan.
Pyjama wissel ik één keer per week en beddengoed moet hier elke week verschoond worden.
en rijbroek niet zo heel vaak misschien dat ik ze pas na tien keer aan trekken in de was gooi.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:46

beddengoed max 2 weken.
Ondergoed elke dag.
Broeken totdat ze vies zijn.
Handdoeken gebruik ik meestal 1x soms 2x.
Truien/tops e.d max 2 dagen.
Ik douche om de dag.