Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Ik heb het gehad over het creeren van een kloof tussen de leerkracht met een kruisje en de leerling met bewust zeer atheistische of wellicht met islamitische ouders.
Shadow0 schreef:Blue_Eyes schreef:Ik heb het gehad over het creeren van een kloof tussen de leerkracht met een kruisje en de leerling met bewust zeer atheistische of wellicht met islamitische ouders.
Eigenlijk vind ik dat daar hetzelfde voor zou moeten gelden: dat mensen vrij moeten zijn om daar hun EIGEN keuze in te maken, zonder dat daar allerlei dingen aan vast komen te hangen. Ik vind dat je je geloof wel mag uitdragen, maar niet mag opleggen aan anderen. En dat je de keuzes die daarbij horen wel mag uitdragen, maar niet mag opleggen aan anderen. (Een simplificatie omdat er altijd genuanceerde situaties zijn - maar dit is wel het uitgangspunt.)
Ik vind dat dit individuele keuzes zijn, en dat we zouden moeten leren om elkaar die individuele ruimte te gunnen.
russel schreef:Ach ja gewoon respect. Als het een moslimschool is die informatie wil, zal je wellicht een hoofddoekje op moeten, dan doe je dat toch?
Als we in het buitenland zijn en we willen kerk binnen omdat we dat leuk, interessant of mooi vinden, bedekken we ook ons hoofd, gaan we ook niet in een broek naar binnen, dan zijn wij toerist en dan kan het wel?? Dat is toch hetzelfde??
Cyn_ schreef:russel schreef:Ach ja gewoon respect. Als het een moslimschool is die informatie wil, zal je wellicht een hoofddoekje op moeten, dan doe je dat toch?
Als we in het buitenland zijn en we willen kerk binnen omdat we dat leuk, interessant of mooi vinden, bedekken we ook ons hoofd, gaan we ook niet in een broek naar binnen, dan zijn wij toerist en dan kan het wel?? Dat is toch hetzelfde??
ehhh
Als ik de tourist uit hang in de stad ga ik ook wel eens een kerk binnen. Maar dan zie ik er gewoon uit zoals ik de rest van die dag door de stad loop. Ik moet wss dan echt beter mijn ogen open doen, want dat is mij nooit opgevallen.
blue eyes: nevermind