Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:13

__Laura schreef:
rowo schreef:
Oh je bedoelt de kerel! Ja dat hoor je errug vaak... denk dat het wel een groot verschil maakt OF en HOE LANG je al een relatie hebt. In mijn geval weet ik wel zeker dat mijn vriend er niet tussenuit piept.

Ik denk dat er ook een heleboel meisjes tussen zitten die hetzelfde riepen :+ ..

Dat geloof ik meteen, maar ik weet het echt 100% zeker. Hij zou het kind nu zelfs willen houden... (toevallig van de week nog over gehad)

Loose

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:17

Ik weet niet wat ik zou dan als ik hier in Italië zwanger zou worden, want hier is abortus verboden. Maar in Nederland zou ik het sowieso weg laten halen. Denk dat als het in Italië gebeurde ik naar NL zou gaan voor een abortus. Maar ik weet niet of ik zou willen dat mijn familie het zou weten.. dus dan moet ik ook nog in het geheim naar Nederland. Beetje lastig. Gewoon maar niet zwanger worden dus. :+

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:19

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:20

rowo schreef:
Oh je bedoelt de kerel! Ja dat hoor je errug vaak... denk dat het wel een groot verschil maakt OF en HOE LANG je al een relatie hebt. In mijn geval weet ik wel zeker dat mijn vriend er niet tussenuit piept.

Overigens gebruik ik alleen anti conceptie, anders wordt het een erg duur grapje :+

Van dat geld zou je al bijna een kind kunnen onderhouden _O-

Ben het verder eens dat mocht je op deze jonge leeftijd een kind krijgen, je niet alleen jezelf daarmee opzadelt maar ook de mensen op je heen. En of ik dat me ouders aan zou willen doen?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:23

__Laura schreef:
Ik vind het zó apart dat er kinderen zijn die het zouden houden :o Wat heb je een baby op deze leeftijd te bieden?

Ik vind het zó apart dat 90% het zo weg zou laten halen. Denk eens na, correctie: je had veel eerder na moeten denken!!!

In zo'n situatie lossen de problemen zichzelf op! Een kind is geen merkkleding nodig, een kind kan prima in een tweedehands wiegje slapen etc etc. Het belangrijkste is dat jij ze normen en waarden leert en dat je ze liefde en geborgenheid biedt. Ik ben inmiddels 23, maar ook al was ik 16 ik zou nooit, maar dan ook nooit een kindje weg laten halen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:24

__Laura schreef:
Yunomi schreef:
Ja, maar ook met dat heb je nog een kans dat je zwanger raakt.
Dat gebeurde mijn nicht ook. En ze staat dan niet op eigen benen, maar ze kan zich wel redden. Er zijn zoveel mensen om haar heen die haar spullen hebben gegeven, en zelfs haar vriend is nog bij haar.
Ik denk ook niet dat iedereen die wel het kind zou houden er voor gekozen zou hebben om een kind te willen op die leeftijd. Dat wil eigenlijk niemand. Maar als het dan toch gebeurt is het wel een leven wat je kunt bieden.

Zij kan zich niet redden, haar omgeving red haar. Ze is 16..
Een leven dat je kunt bieden. Wat voor leven? & wat voor leven hebben de ouders dan?

Als ik ooit een dochter krijg zou ik haar met alle liefde helpen...

Edit: En als ik heel eerlijk ben denk ik dat je als ouder in veel gevallen al gefaalt hebt nu krijg ik heel bokt over mij heen, mijn moeder heeft mij als 15 jarige de pil aangeraden en mijn ouders hebben verteld waar de condooms liggen. Deze kon ik ten alle tijden pakken als ik wou. Als ouder moet je voorlichten, ik ben er van overtuigd dat als je dit goed doet, je kind niet 'zomaar' zwanger is...
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 23-10-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:25

Maar omdat jij zo denkt, betekent natuurlijk niet dat iedereen dat denkt. Ik gebruik anti conceptie omdat ik nog geen kinderen wil. DAt ik toevallig bij die ene procent zou horen, betekent niet dat ik het dus moet houden terwijl ik het niet wil :n

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:26

Tja, ik weet niet wat ik zou doen in dat geval, ivm opleiding zit houden er niet in... kan ik mijn opleiding niet afmaken, maar om nou zo'n klein wezentje weg te laten halen, zou ik denk ik niet over mijn hart heen krijgen!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:27

Maar doe je het zonder condoom dan? Ik ben van mening dat je, zeker onder de 18, geen echt serieuze relatie hebt en ik zou het dan ook nooit zonder condoom doen! Je bent aan de pil en je doet het met condoom, dan is de kans echt 0 dat je zwanger word hoor...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:29

Iorrr schreef:
Maar doe je het zonder condoom dan? Ik ben van mening dat je, zeker onder de 18, geen echt serieuze relatie hebt en ik zou het dan ook nooit zonder condoom doen! Je bent aan de pil en je doet het met condoom, dan is de kans echt 0 dat je zwanger word hoor...

Ten eerste ben ik 23 (net zoals JIJ dus) en heb meer dan 5 jaar een relatie. NEE, wij gebruiken geen condooms. Om de soa's hoeven we dat niet te doen en daarnaast vind ik het veel te veel gedoe en te duur. Hoe stom het ook klinkt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:31

Iorrr schreef:
__Laura schreef:
Ik vind het zó apart dat er kinderen zijn die het zouden houden :o Wat heb je een baby op deze leeftijd te bieden?

Ik vind het zó apart dat 90% het zo weg zou laten halen. Denk eens na, correctie: je had veel eerder na moeten denken!!!

In zo'n situatie lossen de problemen zichzelf op! Een kind is geen merkkleding nodig, een kind kan prima in een tweedehands wiegje slapen etc etc. Het belangrijkste is dat jij ze normen en waarden leert en dat je ze liefde en geborgenheid biedt. Ik ben inmiddels 23, maar ook al was ik 16 ik zou nooit, maar dan ook nooit een kindje weg laten halen.

Jij denkt werkelijk dat een 15 jarige zonder werk een kleine kan opvoeden en geven wat het nodig heeft? Dan besef je niet half wat een kind vergt en hoeveel een kind, ook zonder merkkleding enz kost. Met alleen liefde komt ie er niet hoor.. Bovendien hoeft het niet onverantwoordelijkheid te zijn, wat dacht je van een condoom die scheurt? Mensen die zwanger worden door hormonale anticonceptie heen?

Iorr: zowel condoom als pil zijn maar 99% zeker. Dus als je condoom scheurt kan je alsnog door de pil heen zwanger worden, die kans is klein maar je zou maar net degene met pech zijn en overal uitgemaakt worden voor onverantwoorde ****

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:32

Iorrr schreef:

Tóch is er een hele kleine kans dat je dan toch zwanger wordt.
En wat is het voor onzin dat je onder de 18 geen serieuze relatie kan hebben?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:32

Oke dat vind ik een heel ander punt Rowo. Jij wilt per definitie geen kinderen. Maar ik vind dat er hier veelste makkelijk over abortus gepraat word, als je er doelbewust voor kiest dat je geen wilt, prima. Maar hoe kun je het godsnaam over je hart verkrijgen om te zeggen: ik laat het nu maar even weghalen 'want het komt niet uit' om vervolgens over bv 3 jaar doelbewust aan kinderen te beginnen.

Ik wil de meiden hier gewoon waarschuwen. Abortus is niet iets dat je 'even' doet omdat een kindje je nu niet uit komt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:33

"niet uit komen" of "ik kan het niet bieden wat het nodig heeft"?

Iorrr

sHaKiEjLaVeR schreef:
Iorrr schreef:

Tóch is er een hele kleine kans dat je dan toch zwanger wordt.
En wat is het voor onzin dat je onder de 18 geen serieuze relatie kan hebben?

Ik zeg niet dat je het niet kan hebben, maar je moet het met me eens zijn dat er dan nog zoveel om je heen en met je gebeurt dat de kans heeel klein is dat je altijd samen blijft...

rowo

pharagirlke schreef:
Iorr: zowel condoom als pil zijn maar 99% zeker. Dus als je condoom scheurt kan je alsnog door de pil heen zwanger worden, die kans is klein maar je zou maar net degene met pech zijn en overal uitgemaakt worden voor onverantwoorde ****

Gelukkig iemand die het met me eens is. Ik vertrouw op de Nuvaring, die 99% zekerheid biedt. Om die ene procent ga ik geen condooms gebruiken, naast dat het niet fijn is en veel meer werk is (plus duurder).

@ iorr: oh ik wil we kinderen hoor, OOIT! Maar nu nog niet... ik kan het niet bieden wat ik vind dat het hoort te krijgen. Daarnaast kan ik mijn opleiding niet afmaken, woon ik NOG niet samen, financieel kan ik het niet onafhankelijk dragen etc etc. Voor MIJ genoeg redenen om het kindje niet te laten komen, mocht het me overkomen. Maar daarom zeg ik er ook bij; misschien zeg ik wel heel iets anders, mocht het me ECHT overkomen.
En over 3 jaar begin ik iig nog niet bewust aan kinderen :=
Laatst bijgewerkt door rowo op 23-10-09 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Lisann__

Een collega van mijn broer is ook zwanger (of nouja, zijn vriendin is zwanger) Hun zijn beiden 16.
Volgens mijn broer hebben hun het altijd veilig gedaan, met pil én condoom.
Ze kwamen er daarom ook pas na 6 maanden achter.

Blijkt toch dat er nog wel een (hele kleine) kans bestaat om zwanger te worden als je het veilig doet.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:35

pharagirlke schreef:
[

Nee in zo'n geval vind ik je niet onverantwoord. Ik wil ook niet alles over een kam scheren (volgens mij doe ik dat ook niet in mijn posts!), maar ik nogmaals ik vind dat er hier veelste makkelijk over gedacht word. Eerst moet je er alles, maar dan ook alles aan doen om niet zwanger te worden IMO

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:35

Niks is voor 100% beschermd volgens mij toch?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:36

pharagirlke schreef:
"niet uit komen" of "ik kan het niet bieden wat het nodig heeft"?

IN nederland is alles wel zo geregeld dat je er altijd uit kunt komen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:37

Iorrr schreef:
pharagirlke schreef:
[

Nee in zo'n geval vind ik je niet onverantwoord. Ik wil ook niet alles over een kam scheren (volgens mij doe ik dat ook niet in mijn posts!), maar ik nogmaals ik vind dat er hier veelste makkelijk over gedacht word. Eerst moet je er alles, maar dan ook alles aan doen om niet zwanger te worden IMO

Ik vind dat er bij vooral jongeren wel makkelijk over wordt gedaan, ben ik mee eens. Maar ik ga er wel vanuit dat mocht het ze overkomen, dat mensen wel alles afwegen en overleggen voor ze zo'n beslissing nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:38

Iorrr schreef:
pharagirlke schreef:
[

Dan moet je gewoon geen seks hebben. Da's de enige manier om zeker te weten dat er niets kan gebeuren.

Te gemakkelijk over gedacht? Ik denk dat er weinig taboe's groter zijn dan abortus, enkel maar denken dat het misschien gewoon een keuze is als een ander maakt je al een moordenaar :+

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:40

Maar ik zal me er niet meer in mengen ;) Mijn standpunt is wel duidelijk... :) }:0 Edit: ik ben helemaal niet tegen abortus hoor, maar dan alleen als er alles aan gedaan is om een zwangerschap te voorkomen!!!
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 23-10-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyrseltje

rowo schreef:
Iorrr schreef:

Ik vind dat er bij vooral jongeren wel makkelijk over wordt gedaan, ben ik mee eens. Maar ik ga er wel vanuit dat mocht het ze overkomen, dat mensen wel alles afwegen en overleggen voor ze zo'n beslissing nemen.

Denk dat uberhaupt de ouders van jongeren zich er ook nog veel mee bemoeien dus dat dan echt alles wordt afgewogen etc. Maar ik denk dat als je een vaste relatie hebt er wel steeds makkelijker in wordt en steeds lakser..

sHaKiEjLaVeR

Iorrr schreef:
Ik zeg niet dat je het niet kan hebben, maar je moet het met me eens zijn dat er dan nog zoveel om je heen en met je gebeurt dat de kans heeel klein is dat je altijd samen blijft...

Zo schreef je het in je post wel maar goed dat terzijde.
Vind kinderen leuk voor 3 uur daarna heb ik het gehad, kan er ook niet zo heel goed mee omgaan.
Komende 8 jaar zullen uit mij bewust geen kinderen komen. Mocht ik 22 zijn en ongewenst zwanger worden zal ik er nog over na te denken om het te houden. Op dit moment is er voor mij maar 1 beslissing waar ik niet lang over na hoef te denken.
En sorry maar mocht ik 5 jaar een relatie hebben, zie ik dit ook niet met condooms samen. Om dat nou meteen onverantwoord te noemen? :n