Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

jUstkiimmiej schreef:hij zegt: ze hebben ons kapot gemaakt.. en ik zat te denken:
Ja jij hebt honderden? misschien wel duizende gezinnen kapot gemaakt? en dat hij aan het eind van deze week alleen zijn huis nog heeft, dat is zijn eigen stomme schuld en had ie niet te hoge leningen en hypotheken moeten verstrekken..
Sammie schreef:Hij heeft er volgens mij alles aan gedaan om alsnog met een oplossing te komen... ?
Liezel1 schreef:jUstkiimmiej schreef:hij zegt: ze hebben ons kapot gemaakt.. en ik zat te denken:
Ja jij hebt honderden? misschien wel duizende gezinnen kapot gemaakt? en dat hij aan het eind van deze week alleen zijn huis nog heeft, dat is zijn eigen stomme schuld en had ie niet te hoge leningen en hypotheken moeten verstrekken..
Laat ik dan maar advocaat van de duivel spelen: Die mensen waren er zelf bij, je moet lezen voordat je wat tekent.

Kaja schreef:En als jij het niet had gedaan, had ik het gedaan...
Ik vind dat wel zo ontzettend makkelijk hè... roepen dat hij zoveel mensen kapot heeft gemaakt.
Niemand is gedwongen hoor, niemand!!
Dat je nou zelf te stom bent om te tekenen zonder te lezen...
Chubby schreef:Maar m.i. zijn de consumenten die erin 'getuind' zijn, zélf allereerst verantwoordelijk voor hun keuzes. Niemand dwingt je om je handtekening te zetten onder een achtergesteld deposito, onder een hypotheekbedrag wat de waarde van je huis overstijgd, onder een lening met variabele of torenhoge rentes.
HedwigO schreef:Kaja schreef:En als jij het niet had gedaan, had ik het gedaan...
Ik vind dat wel zo ontzettend makkelijk hè... roepen dat hij zoveel mensen kapot heeft gemaakt.
Niemand is gedwongen hoor, niemand!!
Dat je nou zelf te stom bent om te tekenen zonder te lezen...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Aan de ene kant zijn mensen er natuurlijk zelf bij maar aan de andere sluit je ook leningen/hypotheken af in goed vertrouwen. Aan de andere kant zijn er weinig mensen (denk ik) die elke letter van hun contract kennen, alleen al omdat er echt heel veel rompslomp bij komt kijken en niet alles even makkelijk te begrijpen is. Je moet de bank daarom ook een beetje kunnen vertrouwen naar mijn idee