DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:12

de dochter van een goede vriendin van mijn moeder werd gesponsord door die bank... Zij deed aan raceschaatsen internationaal en zij zullen er ook hevig onder leiden denk ik zo..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 09:45

potverdikkie schreef:
officieel failliet verklaard..................

ja.... :\

HedwigO

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:58

Ik heb zelf financieel te maken met de DSB bank (geen leningen enz.) maar ik wou alle gedupeerd heel erg veel sterkte wensen!

Ik hoop dat het allemaal goed komt! Wat een misselijk mannetjes is het toch....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:59

Wie vind je een misselijk mannetje?
In deze zaak hebben er meerdere schuld lijkt me zo :)

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:00

Ja, falliet ik las het net.... Bos gooit de deur dicht...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:03

Kunnen we opzoek naar een nieuwe bank.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:05

Ja, kunnen we weer lekker gaan oversluiten en opnieuw beginnen met de papieren rompslomp en afwachten hoe duur de lening nu weer gaat worden,... zucht

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:44

Cyntje schreef:
Wie vind je een misselijk mannetje?
In deze zaak hebben er meerdere schuld lijkt me zo :)

Precies :j

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:51

ok ok misselijke bank dan. Maar Scheringa is wel het brein erachter

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:56

mijn financiering van mijn auto en trailer is geregeld via DSB
vraag me af wie dat nu gaat overnemen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:05

HedwigO schreef:
ok ok misselijke bank dan. Maar Scheringa is wel het brein erachter

Het brein achter wat?

Hij heeft er volgens mij alles aan gedaan om alsnog met een oplossing te komen... ?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:10

Klok-klepel verhaal :j

Ik hoop dat er veel mensen zullen zijn die hun ogen eindelijk openen ten opzichte van Bos en Wellink (DNB)..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:12

Ik denk dat vooral de mensen die massaal al het geld van hun rekening getrokken hebben schuld hebben... Maar goed geef ze eens ongelijk. Wou achteraf dat ik het ook gedaan had en ik maar tegen mijn vriend zeggen nee hoor we laten het staan want als iedereen het geld eraf trekt gaat het fout... Maar goed wordt nu wat langer wachten op je geld. Gelukkig haddenw ij er niet al te veel op staan.

Iedereen met een hypotheek of lening heel erg veel sterkte! Hoop dat het voor jullie ook allemaal goed af gaat lopen!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:21

Ik heb er een paar jaar gewerkt en mijn moeder 10 jaar.
Sta volledig achter Dirk, jammer dat het allemaal zo moest gaan!

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:24

hij zegt: ze hebben ons kapot gemaakt.. en ik zat te denken:
Ja jij hebt honderden? misschien wel duizende gezinnen kapot gemaakt? en dat hij aan het eind van deze week alleen zijn huis nog heeft, dat is zijn eigen stomme schuld en had ie niet te hoge leningen en hypotheken moeten verstrekken..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:32

jUstkiimmiej schreef:
Ja jij hebt honderden? misschien wel duizende gezinnen kapot gemaakt? en dat hij aan het eind van deze week alleen zijn huis nog heeft, dat is zijn eigen stomme schuld en had ie niet te hoge leningen en hypotheken moeten verstrekken..

Laat ik dan maar advocaat van de duivel spelen: Die mensen waren er zelf bij, je moet lezen voordat je wat tekent.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:36

Mijn ouders hebben er spaargeld staan, bij lange na geen €100.000 dus we krijgen het wel terug. We moeten nu alleen geen stukke wasmachine krijgen ofzo want dan hebben we een probleem!

Ik ben het wel met je eens hoor Liezel.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:47

Sammie schreef:
Hij heeft er volgens mij alles aan gedaan om alsnog met een oplossing te komen... ?

Een doekje voor het bloeden, want de problemen zijn toch ook dankzij hem ontstaan?

Maar m.i. zijn de consumenten die erin 'getuind' zijn, zélf allereerst verantwoordelijk voor hun keuzes. Niemand dwingt je om je handtekening te zetten onder een achtergesteld deposito, onder een hypotheekbedrag wat de waarde van je huis overstijgd, onder een lening met variabele of torenhoge rentes.

Vervolgens was daar een mannetje met een slimme bankconstructie die graag misbruik maakte van de onwetendheid en hebberigheid van bovengenoemde consumenten. En het niet zo nauw nam met de zogenaamde zorgplicht. En daarna kwamen er toezichthouders die niet aan de bel wílden trekken of kónden trekken. Eerlijk is eerlijk: de meeste toezichthouders zijn zelf niet vies van een beetje graaiwerk ;)

En de brave consument is de dupe. De consument met een betaalrekening of spaarrekening die nu niet bij zijn reservepotje kan, of de rekeningen en boodschappen niet kan betalen omdat de boel geblokkeerd is. En natuurlijk komt het voor hen wel goed, maar echt prettig is het niet in deze toch al krappe tijden om zo in onwetendheid te zitten lijkt mij.

Misschien is het een troost dat zij nu 'even' pech hebben, maar dat er door deze hele zaak wel een precedent is geschept. De financiele wereld mag met de billen bloot en er zal vast nog veel meer viezigs tevoorschijn komen! Misschien is die oude sok of een plekje onder je matras nog niet zo'n gek idee...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:58

Liezel1 schreef:
jUstkiimmiej schreef:

Laat ik dan maar advocaat van de duivel spelen: Die mensen waren er zelf bij, je moet lezen voordat je wat tekent.

En als jij het niet had gedaan, had ik het gedaan...
Ik vind dat wel zo ontzettend makkelijk hè... roepen dat hij zoveel mensen kapot heeft gemaakt.
Niemand is gedwongen hoor, niemand!!
Dat je nou zelf te stom bent om te tekenen zonder te lezen...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:24

Kaja schreef:
Klok-klepel verhaal :j

Ik hoop dat er veel mensen zullen zijn die hun ogen eindelijk openen ten opzichte van Bos en Wellink (DNB)..

bij mij waren ze al open......
ik denk dat dit nog een behoorlijk staartje gaat krijgen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:29

Ik vind het überhaupt al erg twijfelachtig dat de concurrent, want dat is de Nederlandse Staat, uiteindelijk moet gaan beslissen over het wel of niet voorbestaan van deze bank.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:32

Kaja schreef:
Ik vind dat wel zo ontzettend makkelijk hè... roepen dat hij zoveel mensen kapot heeft gemaakt.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Aan de ene kant zijn mensen er natuurlijk zelf bij maar aan de andere sluit je ook leningen/hypotheken af in goed vertrouwen. Aan de andere kant zijn er weinig mensen (denk ik) die elke letter van hun contract kennen, alleen al omdat er echt heel veel rompslomp bij komt kijken en niet alles even makkelijk te begrijpen is. Je moet de bank daarom ook een beetje kunnen vertrouwen naar mijn idee

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:34

Chubby schreef:
Maar m.i. zijn de consumenten die erin 'getuind' zijn, zélf allereerst verantwoordelijk voor hun keuzes. Niemand dwingt je om je handtekening te zetten onder een achtergesteld deposito, onder een hypotheekbedrag wat de waarde van je huis overstijgd, onder een lening met variabele of torenhoge rentes.

Dit is ook mijn idee.
Afgelopen weekend was er een gezin op TV aan het woord dat een hypotheek had van 250.000 euro op een huis van 150.000 euro en dan maar klagen. Sorry, maar je zat ook niet te klagen toen je het geld kreeg. Dus ja, vind dit een gevalletje 'eigen schuld, dikke bult'.

Wel vind ik het heel erg voor de mensen die een normale spaar- en betaalrekening hebben bij de DSB, zij zijn in mijn ogen echt de dupe. Die kunnen geen rekeningen meer betalen buiten hun schuld om.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:36

Ze zijn nu officieel failliet moet je nu blijven betalen voor leningen? :o sorry als het al gezegd is...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:47

HedwigO schreef:
Kaja schreef:

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Aan de ene kant zijn mensen er natuurlijk zelf bij maar aan de andere sluit je ook leningen/hypotheken af in goed vertrouwen. Aan de andere kant zijn er weinig mensen (denk ik) die elke letter van hun contract kennen, alleen al omdat er echt heel veel rompslomp bij komt kijken en niet alles even makkelijk te begrijpen is. Je moet de bank daarom ook een beetje kunnen vertrouwen naar mijn idee

En daarvoor zijn er onafhankelijke hypotheekadviseurs en ja dat kost een paar centen...
Maar dan ga je niet zomaar over de kop... Ik geloof ook dat er veel mensen wel degelijk weten wat hun huis waard is, wat ze lenen en wat de gevolgen zouden zijn als... Maar die mensen zijn zelf gemakkelijk geweest en moeten hebben gedacht "ach zo'n vaart zal het niet lopen.." Echter dacht Lakeman daar anders over...