Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:04

Vlees is duur, maar groente ook.
Ik haal vaak blikgroente en dan eigen merk. Is niet geweldig lekker maar anders is het niet te betalen.
Het enige wat ik iets duurder koop is de koffie, camembert, vruchtensiroop en katten voer. Voor de rest koop ik alles eigen merk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:16

de maand is hier om:
€149,79 + €20,- chinees = €169,79
Dan heb ik nog voor €10,- bij de action gehaald. Maar verder niets.
Komt neer op €42,45 per week :D

Had vorige week trouwens bij de C1000 die zak met vlees gehaald, extra uitgave, maar nu wel weer een paar week goedkoper eten ;-)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:52

Die heb ik ook gehaald en nog wat meer vleesaanbiedingen, nu zit de vriezer propvol :+ Ach voorlopig hoeven we geen vlees meer te kopen :D

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:50

Ja, die heb ik dus gemist. Meneer had die zak op de wc gelegd (leest altijd de reclame op de wc }:0 ) En ik zag hem gister liggen en hij bleek tot zaterdag geldig te zijn. Jammer!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:51

Ik ben vegetariër en voor mijn man koop ik alleen biol. vlees. Het is toch een stuk duurder, maar ik probeer wel op de aanbiedingen te letten alleen zijn die er niet zo veel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:56

Bramasole schreef:
Ik ben vegetariër en voor mijn man koop ik alleen biol. vlees. Het is toch een stuk duurder, maar ik probeer wel op de aanbiedingen te letten alleen zijn die er niet zo veel.

Ben ik toch wel heel benieuwd waarom je speciaal biologisch vlees voor je man haalt.
Ik ben van mening dat biologisch toch echt niet zoveel logischer is. Nadat ik verschillende biologische bedrijven van binnen en van buiten heb gezien.
Waarom bv niet van een huisverkoop van de ''gangbare'' boerderij.
Deze dieren hebben ook een goed leven gehad.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:59

annastasia schreef:
Bramasole schreef:

Ben ik toch wel heel benieuwd waarom je speciaal biologisch vlees voor je man haalt.
Ik ben van mening dat biologisch toch echt niet zoveel logischer is. Nadat ik verschillende biologische bedrijven van binnen en van buiten heb gezien.

Als jij me kan vertellen waar in de buurt van Utrecht ik dat kan vinden.. (of kan vinden waar ik dat kan vinden) Graag !!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:07

annastasia schreef:
Bramasole schreef:

Het beste is nog gewoon schieten uit de natuur maar ja iedere week dat geweer schoonmaken is zo'n werk ;) dus biol. vlees is het diervriendelijkst w.b. opfok en transport. Ik kom best vaak bij biol. boeren en ben er zeer over te spreken.

Aan huis verkoop, doen ze niet bij mij in de buurt.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:10

Juud87 schreef:
Ja, die heb ik dus gemist. Meneer had die zak op de wc gelegd (leest altijd de reclame op de wc }:0 ) En ik zag hem gister liggen en hij bleek tot zaterdag geldig te zijn. Jammer!

bij ons hoef je geen lege zak mee te brengen, daar liggen de zakken al ingepakt en wel. (misschien is dat bij jou c1000 ook wel zo, anders gewoon vragen :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:23

rebeltje schreef:
Als jij me kan vertellen waar in de buurt van Utrecht ik dat kan vinden.. (of kan vinden waar ik dat kan vinden) Graag !!

Bij Bunnik, achter de Uithof als het ware :j niet altijd vlees, wel altijd seizoensgroenten en fruit. Biologisch verbouwd en 10x goedkoper dan in de supermarkt! Ik geloof dat het van die zaterdagverkopen zijn, om de zaterdag of elke zaterdag... dat weet ik niet zeker.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:26

Als wij op jacht gaan....... dat wil ik wel eens meemaken }>
Wij hebben wel eens een noodslachting gedaan omdat een dier een poot had gebroken welke niet gespalkt kon worden.
Dier werd ter plekke uit z'n ''lijden'' verlost en toen snel naar het slachthuis vervoerd.
Daar werd deze verder ''verwerkt''.
Als je daarvan vlees hebt geproefd dan valt alle vlees uit de winkel tegen.

Hier in groningen kom je wel regelmatig huisverkoop tegen. In gelderland ook wel.
Maar in utrecht durf ik niet te zeggen.
Het zijn ook vaak bedrijven die limousine's hebben.
Ik ben al een aantal bedrijven en site's tegengekomen waaronder deze: http://www.vvb-savelkouls.nl/versvleesboerderij

Het helpt niet mee aan onze ''koopjes'' topic ;-)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:34

ik ben elke keer 50,- kwijt. Dit is incl spullen voor mijn 2 poezen ( voer en kattenbak vulling en af en toe nieuwe speeltjes)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 11:14

annastasia schreef:
Als wij op jacht gaan....... dat wil ik wel eens meemaken }>

Ik ook :oo

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:29

efaa schreef:
Juud87 schreef:

bij ons hoef je geen lege zak mee te brengen, daar liggen de zakken al ingepakt en wel. (misschien is dat bij jou c1000 ook wel zo, anders gewoon vragen :D)

Bij ons moest je dan jouw zak inleveren de vorige keer.
Maar die actie was al voorbij voordat ik wist dat die er was ;) Dus kon sowieso niet halen, want ik wist het niet. Haha

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:17

Ik was net 57 euro kwijt... heb ik voor een dag of 4 te eten, en voor de hele week te drinken...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:37

ik heb mezelf met 2 huizen en 2 katten op een budget gezet van 35 euro per week.
je word er creatief van, van dat geld koop ik ook wasmiddel en closetpapier, shampoo enz.
ik eet wel gezond versfruit en verse groenten.ben geen grote vleeseter,
kip eet ik wel dat koop ik op de markt, groenten ook vaak, nu bij de jumbo kan je een tas vol stouwen voor 5 euro.ideaal

mocht het niet lukken kan ik wel meer uitgeven maar moet zeggen dat ik het meestal prima let, met verjaardagen sinterklasas en kerst geef ik meer uit
Laatst bijgewerkt door tantethee op 29-10-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:43

Ligt er een beetje aan. Als ik op de centjes let, kan ik het met een euro of 30 redden per maand en anders is het dus meer. ;) Linzen, kidney bonen en bruine bonen en rijst zijn bijvoorbeeld erg goedkoop. Daarnaast zijn we beiden vegetariers.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:51

Uh 30 euro per MAAND? Dat mag dan inderdaad alleen rijst, water en bruine bonen zijn :=

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:39

emytje neem aan dat je per week bedoeld?
fruit is namelijk wel duur en vleesvevangers ook.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:33

30 euro per maand is wel heel erg extreem :(:)

annastasia schreef:
Wij hebben wel eens een noodslachting gedaan omdat een dier een poot had gebroken welke niet gespalkt kon worden.
Dier werd ter plekke uit z'n ''lijden'' verlost en toen snel naar het slachthuis vervoerd.
Daar werd deze verder ''verwerkt''.
Als je daarvan vlees hebt geproefd dan valt alle vlees uit de winkel tegen.

Daarom kopen wij geen vlees uit de winkel :+ Vlees is allemaal bewerkt en dat is zo zonde! Als je een flinke lap vlees hebt en je bakt em word ie van winkelvlees steeds kleiner en komt je pannetje steeds voller met vocht te staan :(:) Bij goed geslacht vlees heb je dat niet en dan proef je pas de echte goede smaak :9 En tsjah koopje? Het ligt er aan hoe je het bekijkt... Wij hebben onder de 5 eurp per kg al het vlees... Dus van gehakt tot biefstuk... En als je zo'n luxe model stier had als ons heb je heel veel biefstuk en weinig gehakt en dan is die 5 euro niet duur :D

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:25

ja en toch kan ik dat niet, als ik een dier gekend hebt het eten. ook al heb ik de koe bijv maar een paar keer gezien ofzo. echt heel stom maar kan ik echt niet.

bijna nieuwe maand nieuwe poging om me aan een budget te houden, ik blijf echt teveel geld uit geven aan boodschappen en dat vind ik echt zonde als het voor minder kan(wil niet helemaal met minimale dingen leven maar er op letten wat ik koop vind ik de moeite wel waard )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:08

Hier nog eentje bij wie het soms echt mislukt!
Vorige week met maik samen boodschappen gedaan, zat echt niet extreem veel bij voor ons 2en want hij bleef maar 1,5 dag en we waren 55 euro kwijt!!
Oke zat een 6pack Bullit bij, 4 grote blikjes Bullit(die al een euro per stuk zijn) wasmiddel, make-upreinigingsdoekjes, wat onnodig snoepgoed/koekjes/sinterklaaszooi en best wat kaas en dat is ook vrij duur(want ik wil dan weer gesneden plakjes maar niet die voorverpakte uit de fabriek maar die door t personeel van de kaasafdeling wordt gesneden&verpakt, maarja ik ben een muts met eten en moet toch íets eten!!)

Vandaag heel netjes voor 15,- boodschappen gedaan en kan daar tot dinsdag/woensdag mee vooruit :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 08:44

efaa schreef:
ja en toch kan ik dat niet, als ik een dier gekend hebt het eten. ook al heb ik de koe bijv maar een paar keer gezien ofzo. echt heel stom maar kan ik echt niet.

Ik heb die stier die deels nu nog bij ons in de diepvries ligt ook nooit levend gezien... Maar ik kan het idee wel snappen hoor... Toen ik wat minder hard was om het zo maar te zeggen had ik dat ook! Toen at ik bijv. ook geen paardenvlees...

Renske_ schreef:

:(:) Ag als je zulke missers niet te vaak hebt is dat toch niet erg? Je hebt weer een voorraadje wasmiddel en dat telt ook mee!

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:00

Renske_ schreef:

Ik was heel goed bezig tot vorige week. Vorige week helemaal mislukt. Ik moet nu weer opnieuw alles op een rijtje zetten. Baal er wel een beetje van, maar ja eigen schuld he! :o

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:34

Snap soms echt niet wat de mensen eten...we zijn een gezin met man,kind van 11jr en ik.

Gisteren naar de supermarkt geweest om eten te halen voor het weekend:

*Kipfilet € 7,09 (kilo)
*magere runderlappen €5,61
*saus 2x € 1,60
*coca cola light €1.42 + €0,15
*dubbel fris 3x €1.99 (aanbieding) :+
*meusli repen €0,99
*chips markant €0,69
*M&M's €1,99
*afwasmiddel markant €0,69
*dove deo €2,49
*alldays €1,89
*uien €0,79
*ijsbergsla €0,69
*paprika mix €1,79
*filet american €1,32
*2 x huzarenslaatje €0,54
*vleeswaren (vers) €5,00
*kaas €3,49
*bolletjes €1,29
*melk 2lt €0,95
*2 x toetje €0,34 (zeer goedkoop ;) )
*creme fraiche €0,36

TOTAAL € 41,95 kortingen verwerkt...

En dan is dit gewoon een aantal dingen die er toch wel wekelijks extra gehaald worden???
Laatst bijgewerkt door devine op 01-11-09 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt