Woedend op ex!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:00

Wat een ei*el zeg bah..! Beter kwijt dan rijk maar dat is voor omstanders makkelijker gezegd dan voor jou. Per saldo ben jij de gebeten hond. Heel veel sterkte. Je kan ze kleren ook stuk knippen of verbranden, wellicht helpt het?

BiBiQ

Re: Woedend op ex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:06

Meis maak er een beetje een gezellige avond van. Lekker bakkie thee en wat lekkers en lekker leuke film of robinson kijken op de bank met een dekentje.

Je zal er uiteindelijk sterker uitkomen! Ik geloof in je dat het goed gaat komen en alles netjes ook naar jou zin geregeld gaat worden! Je kan het!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:36

Ik vind het echt vreselijk, ook hoe snel alles gaat.

Op 12 sept schreef je voor het eerst. Toen was het een week uit, nu is het 17 sept. en er is zelfs al een makelaar geweest en jullie gaan maandag al naar de notaris.

Wat gaat dit snel zeg...je hebt geeneens kans om te beseffen wat er allemaal gebeurd met je op dit moment...

Ik denk dat als alle zakelijke dingen achter de rug zijn en je bij je ouders intrekt, je dan nog best een grote klap gaat krijgen.

En dan zijn wij er voor je hoor meid! Bokt is er voor je!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:52

Ja ik ga zeker mijn klap nog krijgen achteraf... het gaat idd heel hard op dit ogenblik...
Maar ik wil eigenlijk zo snel mogelijk dit hoofdstuk afronden...
Jullie zullen me nog horen vrees ik :D wat lief van je Laetitia!

Ja die makelaar heb ik zelf niet gebeld en hij ook niet, die komt hier gewoon aanbellen... had zin om de deur tegen zijn neus dicht te gooien want de roddels gaan hier nogal rond op enkele dagen tijd!
Vanavond bij vrienden gaan eten hier op 2 minuutjes van, met hun 2 maand oude baby geknuffeld was echt gezellig met ons 4en... doet me deugd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:23

is beter om alles snel geregeld te hebben, huis te koop zetten beteked niet dat meteen verkocht is, al kan het natuurlijk wel.
Maar zoiets brengt alleen maar kosten met zich mee, een hoop gedoe en geregel, en kan het beste zo snel mogelijk achter de rug zijn

Van wie is de inboedel, hebben jullie ooit een plan gemaakt hoe jullie dat gaan verdelen?
Anders alles op papier zetten wat je wil hebben met nieuwwaarde erbij
alle bonnen bij elkaar zoeken ( voordat hij ze te pakken krijgt en kopietjes van maken

Ik adviseer je wle om een advocaat in de hand te nemen
Ten eerste omdat je al aangeeft dat je ex "slim" is, en daarbij, word meestal als oim geldkwesties gaat een heel gedoe en werken niet alle partijen even netjes mee

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:25

Wat een brutaliteit trouwens van die makelaar!
Als hij de '" roddels" heeft gehoord, dan weet hij toch ook hoe de situatie zit? Dan hou je daar toch rekening mee?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:37

Lynn_Nikita schreef:
is beter om alles snel geregeld te hebben, huis te koop zetten beteked niet dat meteen verkocht is, al kan het natuurlijk wel.
Maar zoiets brengt alleen maar kosten met zich mee, een hoop gedoe en geregel, en kan het beste zo snel mogelijk achter de rug zijn

Van wie is de inboedel, hebben jullie ooit een plan gemaakt hoe jullie dat gaan verdelen?
Anders alles op papier zetten wat je wil hebben met nieuwwaarde erbij
alle bonnen bij elkaar zoeken ( voordat hij ze te pakken krijgt en kopietjes van maken

Ik adviseer je wle om een advocaat in de hand te nemen
Ten eerste omdat je al aangeeft dat je ex "slim" is, en daarbij, word meestal als oim geldkwesties gaat een heel gedoe en werken niet alle partijen even netjes mee

You're good Lynn!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:50

Liezel1 schreef:
Als hij de '" roddels" heeft gehoord, dan weet hij toch ook hoe de situatie zit? Dan hou je daar toch rekening mee?

Dit hoor je wel vaker. Hier in de straat ging het roddeltje rond dat fam *** in echtscheiding lag, bij ons stond ook binnen no time de makelaar aan de deur :D echter zijn wij *** ;) en niet in echtscheiding :Y)
Heb de beste man vriendelijk naar nummer 35 verwezen. (overigens heeft de deurwaarder dezelfde fout gemaakt - geloof me je schiet in paniek wanneer er een ontruimingsaankondiging op de deurmat ligt hoor. Was blij dat die ook niet van mij was :Y) schoot helemaal in de stress niet wetende wat ik verkeerd had gedaan).

@TS >> Ik vind dat je je hier opsteld als een zeker iemand die er van overtuigd is dat ze nu beter af is. Hopelijk straal je deze uitstraling in het echt ook uit, want dat zal je ex pijn doen ;)
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 17-12-10 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Achternaam verwijderd.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 08:50

Liezel1 schreef:

Ja ik vond het ook brutaal, ik had hem de deur wel dichtgeslagen maar hij kon me wat nuttige informatie geven dus heb ik maar geluisterd...
Hij wou me niet zeggen wie het verteld had maar het zullen mijn buren wel zijn... ik haat zo'n mensen, die doen niets anders van hun dag...

@ Lynn: ja hij is slim, hij heeft alle papieren mee maar zijn inboedel is grootendeels van hem, hij woonde al alleen voor ik hem kende dus ik ga zeker niet moeilijk doen voor de meubels, hij mag ze allen meenemen.
Hij mag ze nog laten staan tot hij iets gevonden heeft maar hij zoekt een gemeubeld appartement. (beweerd hij toch) dus komt hij ze wel ophalen.

Enkel nog één probleem regelen dat voor mij belangrijk is... een mini paardje dat op zijn naam staat...
Hopelijk zal hij hem aan mij over laten in ruil voor geld of iets anders wat hij wenst.
Maar hij moet de papieren tekenen dat wel.

Maar het ziet er goed uit als ik lief blijf met hem, en beste van al is dat mijn mini merrie drachtig is en dat weet ik nog maar sinds een uurtje geleden.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:17

Eponastable schreef:
@ Malibu: opofferen is een groot woord, moest snel schrijven en je offert idd niets op uit liefde ;)
Nee ik rij 6 dagen op 7 met de paarden, en wou graag zakken naar 5 dagen op 7 om tijd vrij te maken om iets gezelligs te doen... filmpje kijken, uit eten gaan.
Ik had het moeilijk omdat ik hem in de week niet zag voor 20u en af en toe had ik graag gewild dat hij meekwam, dan komt natuurlijk de volle lading dat ik weinig tijd heb voor hem maar leuke dingen doen met de paarden zoals longeren... pakt minder tijd in beslag en we kunnen dat samen doen.
Maar goed ik weet en besef heel goed dat ik niemand kan verplichten...

Schiet me nu ook niet af é want ja je hebt gelijk hoor ;)
maar het was een voorstel weet je, hij wou het niet en kijk dat is zijn recht zeker en vast maar dan wil ik achteraf geen geklaag omdat ik mijn jumping paarden train...
Nog voor ik aan de relatie begon heb ik hem hiervan op de hoogte gesteld maar het bleek toch nog zo'n probleem te zijn...

Ik vermoed dat ik niet de enigste ben?

Dat ben je inderdaad niet hoor ;)

De reden waarom ik het ook vraag is omdat ik mezelf er erg in herken in de periode dat ik met mijn ex was :o
Ik wou ook geen extra tijd voor hem vrij maken omdat we nooit iets leuks deden, het was altijd bij hem thuis hangen (hij zou nooit naar mij toekomen :n ) en daardoor had ik onbewust ook weinig voor hem over merk ik nu.

Mijn huidige vriend heeft niets met paarden, maar hij gaat soms wel eens mee als ik alleen even ga kijken of longeren. Maar dit is dan niet verplicht 1 x per week ofzo. Meer 1 x per maand, maar dan wel spontaan en niet gepland...

Voor mijn huidige vriend heb ik het nu wel over om te zeggen dat mijn paarden wel een avond extra zonder mij kunnen :) Geloof mij dat had ik vroeger nooit verwacht van mezelf hoor, maar een relatie is geven en nemen, en als je veel krijgt ben je ook eerder geneigd om te geven.
Wat bij mij ook een groot voordeel was is dat ik verhuisd ben van stal. De paarden komen nu iedere dag de hele dag buiten in de wei of een grote paddock, en worden binnen/buiten gezet en gevoerd, dus als ik een dag niet ga hebben ze toch beweging en primaire behoeftes als eten en drinken.

Niet dat je er nu wat aan heb, maar misschien iets om mee te nemen voor een toekomstig relatie, je gaat vast nog wel een goede vent aan de haak slaan als deze dweil helemaal verleden tijd is ;)

Eponastable schreef:
Maar het ziet er goed uit als ik lief blijf met hem, en beste van al is dat mijn mini merrie drachtig is en dat weet ik nog maar sinds een uurtje geleden.

Gefeliciteerd!!! *\o/* Dat is nou leuk nieuws :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 09:34

Mooi mooi Malibu...

Inderdaad misschien met de tijd ga je bij je relatie wat meer tijd vrij maken en geven en nemen zoals iedereen zegt, ik begon het te doen, ik was nu zelf al van plan om paarden in te krimpen(verkopen)... iets wat ik nooit had verwacht, je ziet hoe gek ik was van hem...
Gelukkig heb ik dit niet gedaan!!
Maar je gaat dit niet doen als je 2 maand samen bent maar wel als je gaat samen wonen ofzo...
Ik heb ook haast geen wedstrijden meer gereden sinds we samen zijn, ik had zo'n zin om een hechter gezin te willen worden met stilaan toekomstplannen maar dit valt allemaal in het water.

Beter nu dan later.

Ik ben wel blij dat ze drachtig zijn maar had ik dit geweten had ik mijn 2 merrie's niet gedekt voor volgend jaar.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:38

Hoeveel paarden heb je nu? Hoeveel grote en kleine?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 09:45

2 Grote en 3 kleintjes met nog één veulen dat volgende maand vertrekt, en volgend jaar 1 groot veulen en 1 klein veulen...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:47

Hm, dus op dit moment vijf en volgend jaar zeven, dat zijn er best veel om onder te brengen...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:48

Kan je niet ergens een weiland huren? Denk dat dat voor jou met dit aantal paarden wat efficienter is dan ergens stalling voor 5 of 7 paarden te betalen...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 09:49

Inderdaad... je kan je dus inbeelden dat ik eigenlijk niet zo opgelucht ben ookal is het goed nieuws.
Maarrrr... de mini's kunnen bij vrienden of in Duitsland gaan staan voorlopig, de grote paarden kunnen terug bij vrienden staan die in de zomer altijd op de weide staan.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:23

oh zo leuk dat ze drachtig is! al valt het momenteel slecht, zo'n kleintje brengt toch vreugde :)
Kun je je ex niet vragen de pony te krijgen in ruil voor de gezamelijke meubels'?
Die kun je toch niet gebruiken als je bij je ouders gaat wonen...
Moesten je paarden allebei merries zijn had ik ze wel een plekje aangeboden hoor...
hopen dat alles op zijn pootjes terecht komt...
zolang je je kritisch opstelt tegenover alles wat hij doet lukt dat wel hoor :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:11

Hoe is het nu met je TS :?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:02

miep1979 schreef:
Hoe is het nu met je TS :?

Met de TS héél goed :o
Dit weekend op stap geweest met een vriendin, een leuke jongen leren kennen maar absoluut niets meer... Maar wel iemand die in net dezelfde situatie zit als ik, dus we hebben een zelfde onderwerp om over te praten.
allebei gedumpte gevallen dus :n

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:07

Fijn dat het goed met je gaat en dat je een leuk weekend hebt gehad.
Zo moet je weer verder. Leuke dingen doen en niet meer aan die enge vent denken. Lekker doorgaan!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:08

bo0tjeee schreef:
Fijn dat het goed met je gaat en dat je een leuk weekend hebt gehad.
Zo moet je weer verder. Leuke dingen doen en niet meer aan die enge vent denken. Lekker doorgaan!

Inderdaad ;)
Ik heb me sinds zaterdag echt goed gevoeld!
pffff enkel deze 2 dagen gaan balen zijn, vandaag advocaat en morgen notaris...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:27

Meid wat goed te horen dat je een leuk weekend gehad hebt....
Enne fijn dat je een "lotgenoot" getroffen hebt :D

Oei ik zal aan je denken vandaag en morgen, hou je ons nog op de hoogte :? Sterkte hoor :D

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:36

Sterkte de komende dagen!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:38

Bedankt, ik hou jullie zeker up to date zolang internet thuis niet afgesloten is :D

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:51

Succes bij je advocaat.. ik hoop dat hij wat positief nieuws voor je heeft.

Sterkte!