Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:52

Nou ik denk dat het er wel een beetje aan ligt hoe ver je al bent in je zelfstandigheid enz. Mijn ouders durven mij met een gerust hart achter te laten thuis als ze een weekendje weg gaan of op vakantie gaan. Maar een vriendin van me (van dezelfde leeftijd) mocht absoluut niet alleen thuisblijven, omdat ze gewoon nog niet in staat is om goed voor der zelf te zorgen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:52

Op haar 16e?
Nee dat vind ik dus niet.
16 is nog niet volwassen. En gezien haar post gedraagt ze zich ook niet volwassen. Dat betekent dat je haar niet als volwassene kunt behandelen en ze dus gewoon mee op vakantie moet. Zo simpel is het volgens mij wel.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:53

Ik snap niet dat jij zo'n drama maakt om een vakantie bestemming.
Ik zou er (bijna) alles voor doen om op vakantie te gaan naar een ver land!

Ik ben op mijn elfde op vakantie geweest naar Kroatie, daarna nooit meer. Alleen op campings in de buurt, maar de laatste drie jaar helemaal niet meer.
Wij hebben het geld er niet voor, en ik denk niet dat wij de enige zijn die er geen geld voor hebben.

Dus ik zou zeggen; maak er een leuke vakantie van! En doe alsjebliefd niet zo verwend!
Op Griekenland kan je waarschijnlijk net zoveel lol beleven als op Malta. ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:54

pmarena schreef:
En trouwens : voor het blok geprobeerd te zetten :?

Door te zeggen dat ze wel zin heeft in Malta , maar naar een andere bestemming liever niet mee gaat ?

Ik zal dan wel raar zijn ofzo , maar ik zie daar geen verongelijkt stampende puber bij hoor die iemand voor het blok zet :?

Quote uit de OP:

Citaat:
Ik toen nog duidelijk gezegt dat ik alleen naar malta wilde.

Citaat:
Nu een maand terug kwam mijn moeder met dat ze toch naar griekenland wilde. Ik direct aangegeven dat ik dat NIET wilde.

Ik zie daar die stampende puber wel bij.... maar goed, dat is een kwestie van fantasie misschien, want feitelijk weten we nauwelijks hoe TS eruitziet ;)

Wat betreft je post net boven deze: die situatie is wel degelijk anders. Moeder geeft de mogelijkheid tot overleg, maar heeft aangegeven dat ze pertinent niet wil dat haar dochter alleen thuisblijft. Daar zal ze zo haar redenen wel voor hebben. TS wil niet in overleg, want die wil per se alleen naar Malta. Moeder wil dat dus niet. Duidelijk: mams betaalt, mams mag het zeggen. Simpel.

Edit: verkwoot een qulote ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-07-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:56

L_Ilse_L schreef:
Men wat ben jij eri :( :o
Meisje, je bent 11 en je durft de grote mensen voor irritant uit te maken als ze je op een normale manier antwoord geven? Ook een beetje aan het puberen soms? :=[/quote]

Dat durf ik ja :P En nee ikke iig niet.. ;)[/quote]

Moet jij niet op bed?[/quote]

T is nog maar 5 voor 10.

Ikke niet hoor.. :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:56

pmarena, dat is te beslissen aan de ouders niet :). Dat jij vind dat een 16 jarige zelf mag beslissen wat ze wil is tot daar aan toe, haar ouders vinden gewoon dat ze dat nog niet kan, klaar :).

Een 16 jarige zijn zin geven vind ik juist meer een zwaktebod. Toen ik 16 was, had ik gewoon te luisteren klaar. Wilde ik niet naar Duitsland, maar alleen naar Frankrijk dan had ik gewoon lekker pech! Mee moest ik! En daar is niks mis mee.

Wees blij dat je op vakantie gaat :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:59

Wietsje92 schreef:
Nou NonaWen, ik denk dat je op die leeftijd wel een beetje inspraak hoort te krijgen hoor, wij mogen ook meebeslissen en mijn broertje is nog jonger dan TS. Als je met zn allen gaat vind ik dat je ook met zn allen iets leuks uit kunt kiezen en kom je er niet uit met zn allen gewoon een middenweg kiezen. Je moet tenslotte met zn allen op vakantie, en je moet het ook met zn allen leuk en gezellig hebben.

Ik kan het niet laten hoor, maar vind het wel grappig dat dit soort uitspraken vaak van mensen van die leeftijd komen :D. Ik vond dat ook hoor toen ik zo oud was, maar nu ben ik blij dat ik gewoon mee ben geweest met mijn ouders :P

Frantic

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:00

Ik heb maar eens getemt..... TS weet nu w.s wel dat dit topic( en haar hele houding) geen slimme actie is.....

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:01

ik las net iets (weet niet meer van wie)
iets dat 16-jarige langzaam zelfstandig moeten worden.
en dan lijkt het mij dat je dat opbouwt (zegt een 16-jarige). dan begin je dus bij weekeinden en niet meteen bij: ik wil naar malta of anders.
dat werkt zo niet.
je kan het er niet mee eens zijn: prima :) maar je bent nog steeds het kleine meisje die nog lang niet volwassen is, zeker als ik naar het gedrag in begin post kijk.

je kan met zo een vakantie juist proberen een hechtere band met je ouders te krijgen. laat zien dat je verantwoordelijk heid aankan.
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 24-07-09 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Geen volwassene inderdaad , maar dat wordt het nooit ook als iemand niet een eigen verantwoordelijkheid krijgt.

Klep dicht en meegaan dat kan bij een klein kind , maar iemand die 2 jaar later misschien al uit huis gaat en zichzelf moet zien te redden die hoor je imo. niet meer zo te behandelen.

Blue_Eyes : misschien was moeders wel net zo erg : ik wil niet naar Malta , ik wil alleen naar Griekenland *stampt met gebalde vuistjes* :P

Ik lees gewoon dat TS steeds duidelijk aangaf dat ze dus echt niet naar Griekenland wilde.
Ik vind het voor de kern van de zaak niet belangrijk waarom niet of waarom wel naar een ander land , van mijn part wil ze alleen niet naar landen die beginnen met de letter G :P

Dat ze niet wil en dat steeds duidelijk aangeeft en moeders besteld toch dat ticket , dat vind ik gewoon een zwaktebod en niet iets waarmee je zo'n puber verder helpt richting volwassenheid , in tegendeel zelfs. Je houdt een kind dan klein.

Kijk dan naar andere mogelijkheden voor als ze niet mee wil. Geef haar een keuze dat ze bvb. òf mee kan òf die tijd op kamp gaat of bij familie gaat logeren ofzo zodat ze toch "onder toezicht staat" als je dat als ouder nog wel belangrijk vindt voor het betreffende kind of je eigen gemoedsrust totdat ze wat ouder is.

Dan geef je tenminste een keuze , en kan het "kind" de consequenties van die keuze aanvaarden , dàt hoort bij volwassen worden :)

En misschien zou TS dan alsnog voor de vakantie met mamsie hebben gekozen , en dan was het een eigen keuze geweest en dus vast veel gezelliger geworden ;)

x_Rebecca

:roll: wees inderdaad blij dat je op vakantie gaat.
In al mijn 17 jaren ben ik nog nooit op vakantie geweest en dan ga jij een drama lopen maken omdat je niet naar de juiste bestemming gaat :roll:

Guttegut, kind serieus ga je prioriteiten bijstellen en gedraag je niet als een verwend monster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:02

sabina1998 schreef:
T is nog maar 5 voor 10.

Ah, dan is je gedrag te begrijpen, je wordt gewoon niet opgevoed... :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:02

Blue_Eyes schreef:
Edit: verkwoot een qulote ;)

Hihi ! :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:03

Hoelang ga je dan?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:04

zap schreef:
Wietsje92 schreef:
Nou NonaWen, ik denk dat je op die leeftijd wel een beetje inspraak hoort te krijgen hoor, wij mogen ook meebeslissen en mijn broertje is nog jonger dan TS. Als je met zn allen gaat vind ik dat je ook met zn allen iets leuks uit kunt kiezen en kom je er niet uit met zn allen gewoon een middenweg kiezen. Je moet tenslotte met zn allen op vakantie, en je moet het ook met zn allen leuk en gezellig hebben.

Ik kan het niet laten hoor, maar vind het wel grappig dat dit soort uitspraken vaak van mensen van die leeftijd komen :D. Ik vond dat ook hoor toen ik zo oud was, maar nu ben ik blij dat ik gewoon mee ben geweest met mijn ouders :P

Hihi de allergrootste dooddoener van de eeuw: wacht maar tot je wat ouder bent, dan denk je er wel anders over! oeh wat ging ik altijd hard in de ankers van die opmerking! Zoooooo boos! En nu lach ik erom omdat het vreselijk waar is ;)

Daarom is de reactie van de TS ook wel te begrijpen, door iedereen wel denk ik. Gewoon een kwestie van eventjes terugdenken aan jezelf op die leeftijd. Alhoewel ik zoiets nooit zo eisen/vragen maar op andere gebieden kon ik echt wel heftig reageren en boos zijn om niks. Iedereen heeft dat wel gehad. Hoort bij de puberteit. Maar zoals iemand anders al opmerkte: dat het begrijpelijk is dat ze boos is, wil niet zeggen dat het goed te keuren is! En onder de vakantie uitkomen is al helemaal niet acceptabel...

TS, ik hoop echt dat je nog een leuke vakantie kan hebben! Rhodos is echt supermooi en er is echt genoeg te doen! Maak er wat moois van, samen met je ouders! En wie weet kan je volgend jaar met vriendinnen naar Malta.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:05

Rock schreef:
sabina1998 schreef:
T is nog maar 5 voor 10.

Ah, dan is je gedrag te begrijpen, je wordt gewoon niet opgevoed... :\

ik vind dit wel een beetje kort door de bocht..
wie weet mag ze wel 1x laat naar bed (?), dat zegt nog niets over de algemene opvoeding..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:06

Daar heb je ook helemaal gelijk in, hoor, Zwerte :j Als puber was menigeen van ons waarschijnlijk niet (veel) anders. Met mijn juffen- of moederpet op word ik er echter een beetje.... assertief van ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:07

Of je leert een kind zich eens aan te passen aan een ander :). In het 'echte' leven krijg je ook niet altijd alles hoe jij het wilt. Laat het kind dan maar eens leren dat het niet alleen om haar draait!

Verantwoordelijkheid krijgen leer je niet door je zo vast te zetten in je eigen standpunt en dan maar niet mee te gaan op vakantie.
Als we het dan toch over verantwoordelijkheid hebben, waarom is ts dan niet allang aan het sparen voor haar reis naar Malta?

Waarom heeft een kind die keuze nodig? Laat een kind zelf die keuze creeëren, dan ben je pas echt verantwoordelijk.

Hoe jij het wilt creeëren is allemaal leuk (voor het kind), maar dan draait weer alles om haar. Ik vind het juist goed dat ze haar niet dr zin geven en haar maar eens leren aanpassen. Als ze dat kan, dan mag ze volgend jaar eens mee gaan denken over de vakantiebestemming.

Overigens heb ik onderzoek gedaan naar het beslissingsgedrag van vakantiegangers (en dan voornamelijk gezinnen met kids), en ik moet je zeggen dat het de ouders zijn die gewoon beslissen hoor :j

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:07

Het is vakantieee :D En mijn ma is gewoon hip :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:08

Citaat:
Daarom is de reactie van de TS ook wel te begrijpen, door iedereen wel denk ik. Gewoon een kwestie van eventjes terugdenken aan jezelf op die leeftijd. Alhoewel ik zoiets nooit zo eisen/vragen maar op andere gebieden kon ik echt wel heftig reageren en boos zijn om niks. Iedereen heeft dat wel gehad. Hoort bij de puberteit. Maar zoals iemand anders al opmerkte: dat het begrijpelijk is dat ze boos is, wil niet zeggen dat het goed te keuren is! En onder de vakantie uitkomen is al helemaal niet acceptabel...

zit ik dan verkeerd in elkaar? :oo
ben ik anders opgevoed? :oo
ik moet dit niet in mijn hoofd halen om te flikken...
* maakt zich meteen zorgen of het geestelijk wel goed zit.. *
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 24-07-09 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:08

x_Rebecca schreef:
:roll: wees inderdaad blij dat je op vakantie gaat.
In al mijn 17 jaren ben ik nog nooit op vakantie geweest en dan ga jij een drama lopen maken omdat je niet naar de juiste bestemming gaat :roll:

Guttegut, kind serieus ga je prioriteiten bijstellen en gedraag je niet als een verwend monster.

mensen vergeten dat het hier niet om hen draait, het gaat nu namelijk om haar, heel sneu als mensen niet op vakantie kunnen, maar haar familie kan dat wel en geef ze groot gelijk. verschil moet er wezen.

het was fijner geweest als ze rond de tafel hadden gezeten om te overleggen wat wel en wat niet, zowel ts is fout als de ouders die ook niet geheel correct hebben gehandeld door definitief te boeken, MAAR (zeg ik erbij) hier in huis mochten we met zijn alle kiezen. je moet tenslotte met zn alle daar blijven en de sfeer is wel zo belangrijk.

als mijn dochter zou zeggen ik wil daar niet heen? prima meid, blijf je toch lekker thuis!

Jolandaa_

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:09

ze hoeft niet mee.. ze kan de 800 ook gewoon terug betalen.. :))

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:09

Nee hoor Yasmine!
Zeker niet als het om de vakantie ging, mijn zus en ik wilde overal wel mee naar toe. Het is zelfs zo erg dat we vorig jaar niet eens meer mee mochten, ze wilde nu weleens met zijn tweetjes op vakantie :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:10

_Yasmine_ schreef:
zit ik dan verkeerd in elkaar? :oo
ben ik anders opgevoed? :oo
ik moet dit niet in mijn hoofd halen om te flikken...
* maakt zich meteen zorgen of het geestelijk wel goed zit.. *

nou gelukkig ben jij perfect geboren _/-\o_

maar de meeste pubers hebben dit vast een keertje gedaan, de ene de hele dag door, de ander 1x in het jaar.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:10

Jolandaa_ schreef:
ze hoeft niet mee.. ze kan de 800 ook gewoon terug betalen.. :))

daarom, laat lekker thuis blijven, kan ze gelijk leren koken, wassen, strijken en werken :D