Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nestle

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:34

ik had vroeger echt een fobie voor spinnen .

maar toen ging ik naar een dierenschool .
met ook vogelspinnen.

tjha die moesten we leren verzorgen.
heb bevend die eerst les een vogelspin over me had laten lopen.
en nu 3 jaar later moest ik 10 min over straat met 5 vogelspinnen op me arm omdat ze naar het andere gebouw moesten :')

dsu nu ben ik er wel over heen

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:46

Heb alleen het stukje van ts gelezen maar echt dit is dus echt mijn nachtmerrie.. Inmiddels zijn hooiwagens goed weg te spoelen/op te zuigen - iets grotere zwarte spinnetjes ook maar die wolfsspinnen.... brrrr.. Van die grote voorpoten en maar rennen met de rottige spinnepootjes van ze.. (ik heb meestal in huis een gifbus vlakbij).

In wat voor huis woon je eigenlijk (TS)? Ik ben op zoek naar een woning meer in de buurt van mijn werk en denk toch dat ik voor een appartementje ga (minimaal 1/2 hoog) waar ze niet makkelijk kunnen komen als ik dit zo lees..

Zag ook het AA-topic maar durfde deze nog niet te openen ivm de verwachting van een afbeelding van dik, harig zwart gevaarte :+ . <<Misschien wordt t toch eens tijd voor een curus 'hoe leer ik vriendjes worden met spinnen'.. :o :D >>

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:46

tja, spinnen kun je niet ontwijken he.
het blijft toch maar dood maken..
tjeesus, en ik wil dierenarts worden :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:59

XxFristixX schreef:

_O-

Ik lees dit topic en ineens voel ik het overal kriebelen, haha

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:01

_O-

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:24

Ik leef helemaal met je mee!
Ik ben er ook zo bang voor, vreselijk als je ze zelf moet weghalen.
Laatst liep ik de wc binnen valt er een naar beneden :\
Ik ben gillend en half huilend weggerend :o

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:27

Ja echt, dan durf je meteen niet meer naar de WC xD

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:27

XxFristixX schreef:

:D Dat zeggen mensen ook altijd tegen mij, maar moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt. Hoewel ik me op sommige bedrijven waar ik met stage geweest ben toch niet zo heel behaaglijk voel :')
Scheelt ook dat ik geen gezelschapsdieren ga doen, komen ze ook niet bij mij met hun huisspin :P

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:34

melsh schreef:
Ja echt, dan durf je meteen niet meer naar de WC xD

Iedere keer als ik nu de wc binnenloop controleer ik alles eerst :P

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:35

@ rainbow; dat doe ik al heel lang, sinds er een dikke oranje spin op de lichtknop heeft gezeten :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:42

xKatleentjex schreef:
Als je zoiets ziet, dan moet ik ook erg mijn best doen om het te begrijpen. Maar blijkbaar moet daar toch ergens een mechanisme in die jongen zitten die alles op tilt zette als er maar iets in de vorm van een spin in de buurt was.

Maar als het mij zou overkomen zou ik mijn best doen om dat mechanisme te veranderen. Angst is niet iets waar je willoos slachtoffer van hoeft te zijn! Je kunt er mee leren omgaan, en als je angst zo groot wordt dat het flink in je leven begint door te dringen (door bv niet meer alleen thuis durven zijn) dan is dat een uitgelezen moment om er iets mee te doen.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:46

XxFristixX schreef:
@ rainbow; dat doe ik al heel lang, sinds er een dikke oranje spin op de lichtknop heeft gezeten :j

Dat klinkt erg eng ja :P
Ik heb een tijd gehad dat ik alles controleerde, das was ook wel een fase waarin ik bijna een fobie had.
Nu is het minder maar vaak in bepaalde ruimtes kijk ik nog steeds of er spinnen zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:25

ikdoemaarwat schreef:
naar school gaan op ipc dier in barneveld :P
:D

daar werd je an school gestuurd als je faalde met spinnenles ;)

tja mag ik dat even rechtzetten... ik heb daar ook op school gezeten, en dus geweigerd met spinnenles ook maar iets te doen... was wel aanwezig maar stond in een hoekje van het lokaal met angst en beven te kijken..

bij mijn toets heb ik zelfs geweigerd een spin vast te houden! terwijl dit een onderdeel van je toets was...

en hé ik ben niet van school gestuurd ben er zelfs geslaagd met zeer mooie cijfers...
dus van school af sturen is onzin. je kreeg gewoon een 5 voor de spinnenles/toets in plaats van een voldoende...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:03

Wulensa schreef:
Heb alleen het stukje van ts gelezen maar echt dit is dus echt mijn nachtmerrie.. Inmiddels zijn hooiwagens goed weg te spoelen/op te zuigen - iets grotere zwarte spinnetjes ook maar die wolfsspinnen.... brrrr.. Van die grote voorpoten en maar rennen met de rottige spinnepootjes van ze.. (ik heb meestal in huis een gifbus vlakbij).

In wat voor huis woon je eigenlijk (TS)? Ik ben op zoek naar een woning meer in de buurt van mijn werk en denk toch dat ik voor een appartementje ga (minimaal 1/2 hoog) waar ze niet makkelijk kunnen komen als ik dit zo lees..

Zag ook het AA-topic maar durfde deze nog niet te openen ivm de verwachting van een afbeelding van dik, harig zwart gevaarte :+ . <<Misschien wordt t toch eens tijd voor een curus 'hoe leer ik vriendjes worden met spinnen'.. :o :D >>

Vooral pagina 7 werkt erg therapeutisch :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:04

XxFristixX schreef:

Fris, verwacht je spinnen op je spreekuur dan?! :+

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:28

daisies schreef:
Ik kan me wel engere dingen voorstellen dan een spinnetje >;)

Ja... en dan 2 wilde vreemde mannen in je huis vragen om een spin weg te halen...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:55

Yeyo schreef:
XxFristixX schreef:

Of een katje onder de spinnen? :D

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:57

Wulensa schreef:

Woon in gewoon rijtjeshuis, en ze zaten beneden..
Had ons pa nog gebeld.. Komt met het idee dat ik een kadootje krijg, cursus tegen angst van spinnen.. %)
Dat overleef ik nooit!!

@amigootje: Nou toch liever 2 wildvreemde mannen in mijn huis, dan 2 wildvreemde spinnen, is minder eng :D
En ga altijd uit van het beste van de mens, en dat ze behulpzaam zijn, zie spinnen verwijderen voor mij 8-)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:00

Getsiegetsie, vieze enge beesten :=
En dan te bedenken dat er nog grotere bestaan dan die we hier in nl hebben, JAK

En de methode van een glas eromheen en dan een kartonnetje eronder.. NO WAY dan gaan die beesten meestal als een gek rennen, Iel, krijg al kriebels als ik er aan denk :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:32

lor1_1984 schreef:
ikdoemaarwat schreef:
nou bij ons konden ze mooi vertrekken hoor
maargoed ik praat over heeeel wat jaartjes terug he ;)
ik zit al jaaaaren niet meer op school ;)

Ik over de periode 2001-2004. ;)
Bij ons lag het er echt aan hoe je je gedroeg.
Zo hebben ze mij eens een rattenslang in m'n handen geduwd toen ik zei dat ik nog nooit een slang had aangeraakt en ook niet wist of ik het wel durfde.
Ik heb hem rustig vastgehouden, maar zelf oppakken durf ik niet, omdat ik hun gedrag/lichaamstaal niet kan 'lezen' zoals ik wel kan bij honden, katten, paarden en ratten.

ik praat over 1997 ;)

destijds was het toch echt anders hoor, ik zuig t niet uit mijn duim wat ik destijds meegemaakt heb....
misschien hebben ouders en leerlingen wel klachten ingedient en hebben ze daarom hun (rare) regel afgeschaft

sexy_back schreef:
ikdoemaarwat schreef:

tja mag ik dat even rechtzetten... ik heb daar ook op school gezeten, en dus geweigerd met spinnenles ook maar iets te doen... was wel aanwezig maar stond in een hoekje van het lokaal met angst en beven te kijken..

bij mijn toets heb ik zelfs geweigerd een spin vast te houden! terwijl dit een onderdeel van je toets was...

en hé ik ben niet van school gestuurd ben er zelfs geslaagd met zeer mooie cijfers...
dus van school af sturen is onzin. je kreeg gewoon een 5 voor de spinnenles/toets in plaats van een voldoende...

zoals ik al eerder zei, het was vroeger echt zo ....althans wel gebeurd in mijn klas
en zoals ik hierboven al schreef, dat was 1997 ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:05

MaaikeMo schreef:
Yeyo schreef:

Of een katje onder de spinnen? :D

tjee, opereer ik een kat, zie ik in de maag spinnen liggen :+ |(

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:30

En hier nog een die enorm bang is voor spinnen.... :o
Ik bedenk dan soms wel van kom laat ik me nou toch eens dapper opstellen en gewoon dat beessie naar buiten sturen of inderdaad verzuipen :D
Alleen ik heb dat echt 1x geprobeerd maar toen liep die spin weg en begon ik spontaan te gillen van angst...Buurman vroeg nog gaat alles goed daar? Uhm...tot manlief hem zei van dat het om een spin ging. En toen moest de buurman lachen. Ja leuk hoor had ik weer!

Maar echt ik probeer niet meer zo dicht bij ze te komen en al helemaal niet om ze te vangen ik sta te trillen als een riet en krijg gewoon tranen van in mn ogen ;(

Krielkip schreef:
Het is voor sommige mensen misschien moeilijk voor te stellen, maar er zijn echt mensen die écht bang zijn voor spinnen. (Hier zit er nog een...) En als je echt bang bent voor spinnen, is een glaasje eroverheen te dichtbij komen. Een vliegenmepper is te dichtbij komen. En al helemaal een papiertje onder het glaasje en het dan optillen... Stel dat 'ie eruit valt!

Misschien met de stofzuiger? Ik haal altijd alleen de borstel eraf, dan heb je een grotere afstand. Is nog steeds eng, maar dat is meestal mijn beste optie...

Buurman/-vrouw is natuurlijk ook een optie, maar die hebben ook grenzen denk ik :o

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:37

ikdoemaarwat schreef:
zoals ik al eerder zei, het was vroeger echt zo ....althans wel gebeurd in mijn klas
en zoals ik hierboven al schreef, dat was 1997 ;)

mijn school periode was 2002-2006 dus misschien hebben ze die rare regel idd bijgesteld...
zou ook wel heel raar zijn als je je grootste angst niet onder ogen durft te komen daarom je studie niet af mag maken... wanneer kom je nou tijdens je werk in aanraking met zulke beesten...

ja ik werk als dierenartsassistente op een kliniek en als er slangen en dat soort spul komt mag een van de andere assistentes helpen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:55

Joh, allemaal Barnevelders hier? Ik heb ook van 2002 tot 2006 daar gezeten, maar dan de paardenhouderij.

Slangen durf ik inmiddels wel vast te houden, maar spinnen ben ik nog steeds al de dood voor. Het is misschien heel raar, maar mn vriend en ik gaan binnenkort verhuizen naar een huis aan het water en ik lig me nu al druk te maken over de spinnen die altijd bij het water in de buurt zijn. Het eerste wat er in huis komt is een heel stel horren voor alle ramen en deuren! Langpoten durf ik inmiddels op te zuigen, grotere spinnen durf ik echt niet bij in de buurt te komen. Ik snap dan ook niet dat mensen heel makkelijk een glas erover zetten met een papiertje eronder. Dat komt echt veeeeeeel te dichtbij!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:53

sexy_back schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Hier nog zo 1! (alleen niet op Barneveld maar Essay)
Heb ook geweigerd en ben gewoon geslaagd. :)