Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:13

Ik heb wel eens lingerie setjes aan een man verkocht. :D Hij vond het leuk om dat te dragen. :))

Ook is er wel eens een vrouw hier aan de deur geweest, verschillende paardenspullen meegenomen: longeerlijn,longeerzweep, stuk of 6/7halsters, touwen, dekje.
Helaas had ze maar een euro of 4 bij zich. >;) Omdat het spul niet meer zo nieuw was had ik gezegd dat ze het mee mocht nemen als ze achteraf nog een tientje over zou maken op mijn rekening nummer.
Heb nooit meer wat gezien... :n Dat vond ik zo raar..Het leek een aardige vrouw maar betalen deed ze niet. :\

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:18

Iessie schreef:
Ik heb wel eens lingerie setjes aan een man verkocht. :D Hij vond het leuk om dat te dragen. :))

Ook is er wel eens een vrouw hier aan de deur geweest, verschillende paardenspullen meegenomen: longeerlijn,longeerzweep, stuk of 6/7halsters, touwen, dekje.
Helaas had ze maar een euro of 4 bij zich. >;) Omdat het spul niet meer zo nieuw was had ik gezegd dat ze het mee mocht nemen als ze achteraf nog een tientje over zou maken op mijn rekening nummer.
Heb nooit meer wat gezien... :n Dat vond ik zo raar..Het leek een aardige vrouw maar betalen deed ze niet. :\

Daar moet je ook niet intrappen ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:19

LauEef schreef:
Yeyo schreef:
Gedragen stings en panty's heb ik ook wel eens gehad ja hahahaha!
Ach als ze dik betalen....:+

Het idee erachter is walgelijk, maarja voor flink wat geld willen we dat wel vergeten he :D

Jij snapt t! Plus ik hoef er weinig voor te doen, mijn slipje in een envelop stoppen ipv de wasmand :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:34

Yeyo mag ik vragen hoeveel je hebt verdient aan de sipjes? :o

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:38

grappig dit _O-

zo ik ook er stond een martingaal op marktplaats te koop en deze zocht ik dus ik er naar toe gemaild met de vraag hoe veel ze er voor wilt hebben. Krijg ik eerst een mailje terug 5 euro icl. verzenden. Oke is goed ik teruggemaild oke is goed zou ik dan jou gegevens mogen hebben etc. Zij mailt mij later terug je mag hem wel gratis hebben en ik betaal ook de verzendkosten want ik heb hem ook gratis gekregen _O- nou viel ik toch echt van me stok :+ ik krijg zomaar iets gratis toegestuurd. :+
En de martingaal was nog echt super beetje roestige ringen maar niet erg. Heb hem nu ook weer 2 jaar :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:40

mAnDyXX schreef:
grappig dit _O-

zo ik ook er stond een martingaal op marktplaats te koop en deze zocht ik dus ik er naar toe gemaild met de vraag hoe veel ze er voor wilt hebben. Krijg ik eerst een mailje terug 5 euro icl. verzenden. Oke is goed ik teruggemaild oke is goed zou ik dan jou gegevens mogen hebben etc. Zij mailt mij later terug je mag hem wel gratis hebben en ik betaal ook de verzendkosten want ik heb hem ook gratis gekregen _O- nou viel ik toch echt van me stok :+ ik krijg zomaar iets gratis toegestuurd. :+
En de martingaal was nog echt super beetje roestige ringen maar niet erg. Heb hem nu ook weer 2 jaar :D

Haha zoiets heb ik nog nooit meegemaakt :+

Sammie

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:43

Ik heb ook al eens iets gratis aangeboden (iets heel simpels) Kind helemaal blij.. zou d'r adres sturen. Nooit gedaan :? Nah dan niet :=

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:44

DaanxBien schreef:
Yeyo mag ik vragen hoeveel je hebt verdient aan de sipjes? :o

Ik heb het nooit gedaan hoor, toen ik dat aanbod ooit eens kreeg was ik 18 ofzo hahaha, toen vond ik het super genant, nu zie ik het als lucratief :+

Maar 10,- per slipje moet haalbaar zijn denk ik :D

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:46

het ergste dat ik heb meegemaakt ooit door te reageren op een advertentie op internet,was toen ik op zoek ging naar een maatje voor Elly (toen nog mijn enige pony).
ik kwam een ad. tegen in de aard van ' brave bonte c-pony hengst, 2 jaar, makkelijk in de omgang, prima gezond en op tijd bekapt geweest'
ok leuk denk je dan. prima leeftijd om te laten ruinen, zal nog niet opgeleerd zijn en ik zie graag bonte paardjes :D
kom je daar aan en zie je achter in de tuin een arm mager scharminkeltje staan op scheve poten in de kippenren :\ . zegt dat mens nog 'ja hij is ook heel braaf om te rijden hoor, mijn dochterje mag er zo opzitten. wil je rijden?'
ik wist echt niet wat te zeggen op dat moment.
zegt ze er nog achter 'hij is enkel wat hevig als je hem eten wilt geven'!!!

moest ik dat nu tegenkomen zou ik me serieus kwaad maken en hem meenemen voor de slachtprijs (waar ze al meer dan blij genoeg mee mogen zijn, want de DB neemt hem zo mee)

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:04

wat ik zelf erg vreemd vind is dat touwhalsters op bokt en marktplaats altijd rond de 10 of meer euro s worden aangeboden. ook zelfgemaakte.

maar bij ons hangen ze vanaf 4 euro in de ruitersportzaak :?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:16

sb300786 schreef:
wat ik zelf erg vreemd vind is dat touwhalsters op bokt en marktplaats altijd rond de 10 of meer euro s worden aangeboden. ook zelfgemaakte.

maar bij ons hangen ze vanaf 4 euro in de ruitersportzaak :?

heb zoon touwhalster van 4 euro van de ruitersportzaak maar dat werkt dus echt gewoon niet :n geef je singalen echt slecht door.

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:00

is dat zo??? ze leken me juist wel stevig
maar werk eerlijk gezegd niet met die dingen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:06

ik snap gewoon niet dat mensen nieuwkoop prijzen vragen. Ik heb dan zo iets, koop het wel nieuw dan, kan ik nog kleur etc bepalen ook!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:46

Vorige week nog. Hier op bokt. Meisje zocht wat dingen. Ik had ze liggen.

Mooie prijs van gemaakt. Meisje ging accoord. Vroeg ze of ze het geld met de post mocht opsturen..... ja denk het ook wel...

Zijn er nou echt mensen die dat nog doen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 00:35

nou als het om een klein bedrag gaat kan het handiger zijn

soms doen die banken er zo lang over :\

heb wel eens 6 dagen moeten wachten tot giro naar bank overschreven was, was wel al van de giro af,maar niet op de bank bijgeschreven!! frustrerend die actie's van die banken :\

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 01:45

smokey17 schreef:

Mooie prijs van gemaakt. Meisje ging accoord. Vroeg ze of ze het geld met de post mocht opsturen..... ja denk het ook wel...

Ja ik heb het al een paar keer meegemaakt, ik had via marktplaats wat verkocht en vroegen of ze het geld mocht opsturen. Ja maakt mij niet uit het risico is niet voor mij. Maargoed heb het 3 x meegemaakt en is ook gewoon goed gegaan. Het blijft een risico natuurlijk.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 07:28

Ik had eens een stel schoenen van dr martens te koop. Werd flink op geboden. Kreeg ook allemaal mailtjes binnen van 'ik bied dit, ik bied dat als ik ze nu maar krijg' maar ik had zoiets van; op MP staat het bieden en ik verkoop ze aan het hoogste bod. :\
Uiteindelijk was er een hoog bod, dus ik ermee akoord. :j Maakt ze het bedrag over, maar niet de verzendkosten. 'Want dat had ik er niet bijgezet dat ze die ook moest betalen.'
Ja hallo, van dat feestje wil ik niet van de partij zijn. :\ ondertussen was het contact zo stroef verlopen, dat ik meteen het geld teruggestort heb van toedeledokies, dan niet.
Zij over de rooie, dit was haar eerste aankoop op MP, en dan behandel ik haar zo blah blah ze wilde die schoenen nú hebben voor dat bedrag!
Ik nog steeds; niet zonder de verzendkosten.
Dus een andere bieder gecontacteerd met haar hoogste bod. Ze had snel haar hogere biedingen weggehaald, en wilde opeens een akkoord bereiken met een veel lager bod. Dat vond ik nogal achterbaks, dus ik ging er niet op in. Weer vloeken en tieren, dat ik ze al aan haar beloofd had (nooit gedaan) dat ze ze nú wilde hebben (klinkt bekend) en toen bood ze nog lager en zou ze vergeten dat ik ooit zo vals had gedaan.
Ik heb haar verder genegeerd. Kreeg lang na de verkoop nog mailtjes met steeds lagere biedingen, daarna een mailtje wat voor trut ik was dat ik die schoenen niet aan haar wilde verkopen...
Bleek dus dezelfde muts te zijn. :+

Dat kon ook niet meer, want ik had ze (weliswaar voor lager) aan een meisje verkocht die er heel blij mee was :P :D en zo verkoop ik ze veel liever dan aan zo'n kenau. :D

Kopen op MP: leuk
Verkopen op MP: drama

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:53

Schoot me gister nog te binnen....
Ik heb in 2007 een merrie verkocht via een verkoop site (frankrijk) een vrouw uit Spanje belde en mailde. Ze wou het paard kopen. Had alleen geen tijd om te komen kijken.
Heb een contract opgesteld en daarin ook duidelijk vermeld, eerst betalen en na accoord van onze bank gaat het paard na een keuring van de DA (die hebben wij betaald) op transport dat door haar geregeld zou worden. Paard was door ons verzekerd etc. tot het in de wagen van de transporteur zou staan.
Alles is helemaal goed gegaan!

Edit: In het contract stond ook bij eventuele geschillen dat het bij ons afgehandeld moest worden. Als dit niet speciaal vermeld staat geldt normaal gesproken stad van de koper.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:18

smokey17 schreef:

Het risico zou mij te groot zijn.
Hebben die mensen nooit gehoord van internetbankieren?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:25

BlackEyed schreef:
smokey17 schreef:

Het risico zou mij te groot zijn.
Hebben die mensen nooit gehoord van internetbankieren?

Nee schijnbaar! Vroeg haar of ze geen rekening had. Nee die had ze niet.
Terwijl in haar profiel stond dat ze kassiere is. Lijkt mij toch dat gemiddelde winkel niet zwart uit betaald :)

Nee ik doe het niet. Straks raakt het zoek en krijg ik het getouwtrek dat zij het toch echt opgestuurd heeft.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:32

tja, heb het ook wel eens meegemaakt toen ik merkkleding en schoenen op marktplaats te koop had aangeboden, kreeg mailtjes van 3 euro excl. verzendkosten. haha, dat zou betekenen dat ik er ongeveer geld bij moet geven!

toen ik mijn vorige paard op marktplaats had staan, kreeg ik ook allemaal rare mailtjes en telefoontjes van meiden die hem wel gratis wilde hebben, en dat ze er heeeeeeeeeeel goed voor zouden zorgen, alleen geen geld hebben, tja, wat doe je dan als het paard ziek wordt??? stond trouwens ook een duidelijke vraagprijs bij.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:38

ik had een paar maand geleden een arrangement van wunderland kalkar op MP staan.
Krijg ik een mailtje van iemand, die zendigswerker was en of ik het arrangement wel gratis aan hun wilde geven. Dan konden ze met het gezin heen gaan, want ze moesten immers nog wel voor de kinderen betalen, bla bla bla.
Ik heb gezegd dat ze de prijs konden geven die er op stond en dat ze anders pech hadden gehad.

Ze hadden weinig geld, ja, ennnnnn.... Alsof ik als student zijnde wel bakken met geld verdien.
Kreeg ik allerlei pagina's over god etc etc, ja hallo, ik ben god zelf niet.
Voor niets gaat de zon op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:38

smokey17 schreef:
[

Nee schijnbaar! Vroeg haar of ze geen rekening had. Nee die had ze niet.
Terwijl in haar profiel stond dat ze kassiere is. Lijkt mij toch dat gemiddelde winkel niet zwart uit betaald :)

Nee ik doe het niet. Straks raakt het zoek en krijg ik het getouwtrek dat zij het toch echt opgestuurd heeft.

Misschien wordt dat geld op een spaarrek. overgemaakt oid?

Ik heb ook al eens gehad. In principe zou ik er wel mee akkoord gaan, maar het is wel voor eigen risico. Zou ik er ook heel duidelijk bijzeggen. Zeker niet allemaal losgeld erin doen. Dat maakt het zwaar en kan slecht door de sorteermachine heen (kans op openscheuren). Hele grote bedragen zou ik meer moeite hebben om te accepteren, maar ik zou er weinig moeite meehebben.

Ik heb al eens uit Finland op deze manier geld ontvangen. Was bijv. 58 € en zij heeft toen €60 opgestuurd. De resterende €2 heb ik in het pakketje mee terug verzonden. Allemaal prima gegaan :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:57

Ik heb eens een advertentie op MP geplaatst dat ik een bijrijdster zocht voor mijn Irish Cob merrie..
Ik kreeg een telefoontje van een jongen met een buitenlands accent. Hij wilde weten of ik dat was op de foto, en of ik geen bijrijder voor mezelf zocht.. :x

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:02

Heb ook wel eens contant geld opgestuurd gekregen,ook eigen risico.Was ook wat teveel dus wisselgeld in het pakketje met terug gestuurd.Degene was blij met de spullen en het wisselgeld,kon ze goed gebruiken.Heb zoiets van afspraak is afspraak dus netjes wisselgeld erbij :o

Mensen met het verhaal van weinig geld...gehandicapte kinderen of volgelingen van welk geloof dan ook...snap niet dat ze mensen een schuldgevoel aan durven praten en deze zaken als excuus gebruiken,bah :n

Sita...daarom ook geen foto van jezelf plaatsen.Maak jezelf onherkenbaar,er zijn genoeg mafkezen hoor :P