Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:09

@__Nathalie__ : Is je relatie dan nog wel gelijkwaardig, als je praat van in het stof kruipen? Niet dat ie dat niet verdiende hoor, maar heb je samen wel nog een toekomst als hij jouw steeds maar iets verschuldigd is, door het verleden. Als hij zich steeds moet ombuigen naar jouw normen, in plaats van met twee erover te kunnen praten?

Dat houd ie (je vriend) toch onmogelijk een heel leven lang vol. Denk ik.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:11

Mer1980 schreef:
Bravespots: noem het op de logeerkamer, noem het ernaast of op de bank. Ik voel mij er dood en dood ongelukkig bij als mijn vent bij een andere vrouw in 1 huis slaapt zonder mij. Dus dat gebeurt er gewoonweg niet. Of ik kom ertussen liggen (ben overigens geen Bi)

Maar hoe kun je je nu dood en doodongelukkig voelen door een waarde of een norm? Want je vertrouwd hem verder wel heb ik begrepen.

Overigens vind ik persoonlijk wel een verschil in op de logeerkamer of ertegenaan in bed ;) .

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:21

BraveSpots schreef:
@__Nathalie__ : Is je relatie dan nog wel gelijkwaardig, als je praat van in het stof kruipen? Niet dat ie dat niet verdiende hoor, maar heb je samen wel nog een toekomst als hij jouw steeds maar iets verschuldigd is, door het verleden. Als hij zich steeds moet ombuigen naar jouw normen, in plaats van met twee erover te kunnen praten?

Dat houd ie (je vriend) toch onmogelijk een heel leven lang vol. Denk ik.

Dat is het mooie want juist doordat hij dat gedaan heeft hoeft het nu niet meer.
Hij had het er voor over. En ook dat geeft aan dat hij toch echt wel van mij hielt anders doe je dat niet. Hij zag zelf ook in dat hij het verpest had. En dat vertrouwen krijg je niet terug als hij alleen zegt vertrouw me nou maar. Want dat heeft hij zooooooooooooooooooooooooooo vaak gezegt. Ik moet het zien/voelen.

Inmiddels hebben we alles weer op de rit. We wonen nu een jaar samen. Hij gaat en staat waar hij wil.
Ik vertrouw hem maar toch zijn er grenzen. (we zijn nu ook al weer 3 jaar samen na het jaar dat het uit was voor die tijd ook 3 jaar)

Wij hebben een manier gevonden dat ik hem kan vertrouwen en hij kan over het algemeen doen wat hij wil.

RoodZonnetje

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:25

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat er veel mensen hier een heel slechte relatie hebben. Waarom ik dat vind? Omdat nummer 1 voorwaarde ontbreekt: vertrouwen.

Het gaat niet om samen slapen in hetzelfde bed, maar gewoon de een in het ene bed en de ander in het andere bed, misschien nog in verschillende kamers ook.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:33

iets niet willen hoeft niet altijd met vertouwen te maken te hebben. Ik vertouw mijn vriend inmiddels volledig weer. Hij gaat stappen alleen. Gaat weekendjes weg doorhalen alleen ik vind het allemaal prima. Maar hij hoeft niet aan te komen met ik blijft bij een andere meid te slapen. Ik zou zelf ook niet bij een andere jongen gaan slapen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:33

suze_ schreef:
Houden van is vertrouwen en loslaten en respect hebben.
ik vertrouw mijn vriend voor 100% en bij de meeste vrienden/vriendinnen vind ik het totaal geen probleem als hij daar blijft slapen. Maar er is er één die ik niet vertrouw, waarvan ik gewoon weet dat ze achter hem aan zit (al ziet hij daar niks van :+ ). Vrouwen voelen dat. Als hij daar zou willen logeren, zou ik hem toch echt wel aangeven dat ik mij daar heel onprettig bij zou voelen. Maar omdat we elkaar kennen, weten we zonder woorden ook al dat dat een no-go is, uit respect.

Ik kan mij dus wel voorstellen dat een man of vrouw die ander niet vertrouwt. Wat voor een vrouw nog dramatischer zou kunnen uitpakken mocht haar man zijn intutitie goed zijn...
En zelfs als je mensen vertrouwt dat zij jouw partner met respect zullen behandelen, kunnen ze vertrouwen helaas flinkbeschadigen.
Maar ookal zou hij blijven slapen bij diegene 'die jij niet vertrouwt' dan vertrouw je er toch op dat hij weet hoe ie ermee om moet gaan, mocht ze avances maken? Dan is het toch geen probleem?
Als jij denkt dat hij op haar avances in zal gaan, is hij dus niet te vertrouwen. Of is hij dat wel maar vertrouw jíj hem niet. Meer keuzes zijn er niet. Of jij haar wel of niet vertrouwt heeft er niks mee te maken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:39

Mer1980 schreef:
pharagirlke schreef:
Ik heb haar nergens beschuldigt, ik zeg enkel dat het van twee kanten komt. Ik voel me nergens aangevallen hoor :D Het is gewoon zo. Mensen die het okee vinden krijgen kritiek, mensen die het niet okee vinden krijgen kritiek. Welkom in de wereld :)

Staat ook in mijn tekst dat de veroordelingen naar beide kanten gaan. ;) Ik vind het fijn voor jullie dat jullie er anders over denken prima toch. Voor ieder wat wils. er zijn zoveel kerels op deze aardbol :D Gelukkig willen we niet allemaal dezelfde en gelukkig staan we er allemaal anders in.

Klopt helemaal maar als er beweerd wordt dat alle mannen overal maar op duiken enz. en daarom maar kort,- of in een kooitje gehouden moeten worden omdat er geen enkele (zelfs Dicadinges d'r eigen vriend niet) te vertrouwen is, vind ik dat ik daar op mag reageren. ;) Ik val nl. onder 'alle mannen.' ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:39

Ik vind het vooral belangrijk in een relatie dat je je beide ergens in kan vinden. Als de 1 iets niet wil moet je daar samen uit zien te komen. Lukt dat niet dan zal het stuk lopen. Je moet beide moeite doen en blijven doen. Maar dat betekend niet dat je alles maar van elkaar hoeft te pikken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:41

__Nathalie__ schreef:
overigens naast het niet willen vind ik ook dat de man in dit geval rekening kan houden met vrouw haar gevoelens. Het is niet alleen maar ikke ikke ikke kom zeg

Jij draait de boel om (en doet me aan iemand denken ;) )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:41

Los van het respect hebben voor andermans gevoelens (waar ik groot voorstander van ben): wat is een relatie zonder vertrouwen in elkaar?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:43

Dus omdat je elkaar vertrouwd moet alles maar dan ook alles kunnen?

Dan zouden ze ook bij elkaar in bed mogen slapen want je vertrouwd je partner er op dat er niks gebeurd.

Naast dat ik niet wil dat mijn vriend bij een andere meid zou slapen wil mijn vriend ook niet dat ik bij een andere kerel zou blijven slapen dus wat dat betreft passen we dan weer goed bij elkaar ;)

En man die dat wel zou doen is bij mij aan het verkeerde adres. Vertrouwen betekend bij mij niet dat alles ook normaal is.

Mijn broer is een mooi voorbeeld. Zijn vriendin zei tegen alle mannelijke vrienden schatje lieverd sprak over sex deed aan cyber sex en weet ik veel wat allemaal niet meer. Mijn broer vertrouwde haar ook en vond dat allemaal prima. Nou sorry hoor maar dat gaat mij toch echt veel te ver!

Na lange tijd bleek ze dan ook niet te vertrouwen want ze is alsnog vreemd gegaan. Maar deel 1 had ik al niet geaccepteerd
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 05-06-09 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:44

Mag die van mij :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:45

__Nathalie__ schreef:
iets niet willen hoeft niet altijd met vertouwen te maken te hebben. Ik vertouw mijn vriend inmiddels volledig weer. Hij gaat stappen alleen. Gaat weekendjes weg doorhalen alleen ik vind het allemaal prima. Maar hij hoeft niet aan te komen met ik blijft bij een andere meid te slapen. Ik zou zelf ook niet bij een andere jongen gaan slapen.

... omdat je dat niet vertrouwt. ;) (wat logisch is, gezien je ervaringen met hem)
Maar dus vertrouw je hem niet volledig.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:45

Ik ben daar vrij makkelijk in :+ Waag het 1x en het is gewoon over.
Of je nou wel of niet wat met iemand doet het kan gewoon niet. Voor dat ik mijn vriend had was ik er ook makkelijk in. Na het stappen sliep ik wel eens bij een vriend en er gebeurde bijna nooit iets. Het was dan echt niet de bedoeling dat er wel wat gebeurde maar het gebeurde gewoon ( de stemming zat er goed in, de hele avond was het gezellig toen we daar thuis waren nog een fles opengetrokken ect.) .
En als hij bij een meisje slaapt kan precies het zelfde gebeurden, en als ik bij een jongen zou slapen ook.
Daarom doe ik het niet en hij zo ver ik weet ook niet. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:46

@Nathalie: Nu trek je het extreem ver door. Dat is een intieme situatie, dat is iets met een ander delen wat ik voorbestemd vind voor je vaste relatie.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:47

__Nathalie__ schreef:
Dus omdat je elkaar vertrouwd moet alles maar dan ook alles kunnen?

Dan zouden ze ook bij elkaar in bed mogen slapen want je vertrouwd je partner er op dat er niks gebeurd.

Ja. inderdaad. Been there, done that. en dat geldt ook voor mijn partner.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:47

Moirsa schreef:
Ik ben daar vrij makkelijk in :+ Waag het 1x en het is gewoon over.
Of je nou wel of niet wat met iemand doet het kan gewoon niet. Voor dat ik mijn vriend had was ik er ook makkelijk in. Na het stappen sliep ik wel eens bij een vriend en er gebeurde bijna nooit iets. Het was dan echt niet de bedoeling dat er wel wat gebeurde maar het gebeurde gewoon ( de stemming zat er goed in, de hele avond was het gezellig toen we daar thuis waren nog een fles opengetrokken ect.) .
En als hij bij een meisje slaapt kan precies het zelfde gebeurden, en als ik bij een jongen zou slapen ook.
Daarom doe ik het niet en hij zo ver ik weet ook niet. ;)

Dan was/ben jij dus niet te vertrouwen en daarmee voor mij al niet interessant. Maar dat zegt niks over de rest van de wereld. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:48

__Nathalie__ schreef:

Zolang het bij slapen blijft heb ik daar idd geen problemen mee.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:49

Heino schreef:
@Nathalie: Nu trek je het extreem ver door. Dat is een intieme situatie, dat is iets met een ander delen wat ik voorbestemd vind voor je vaste relatie.

Maar kun je dan niet begrijpen dat bij een andere meid slapen andere ook vinden dat je dat alleen met je partner doet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:52

Nee, dan zou ie ook niet meer bij zijn ouders mogen slapen. Kom op zeg, arme jongen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:52

Ik vind sowieso weinig intiems aan samen slapen :') Je slaapt allebei... :=

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:55

Heino schreef:
Nee, dan zou ie ook niet meer bij zijn ouders mogen slapen. Kom op zeg, arme jongen.

Bij ouders slapen vind ik wat anders. Bij vrienden slapen ook.

Als mijn vriend er ook zo over zou denken (en zou doen) waren wij ook niet meer samen. Maar gelukkig denken wij er het zelfde over ;)

Ik vind een bed delen wel iets intiems. Dat doe ik alleen met mijn partner.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 05-06-09 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:56

Nouja, als je allebei tegen elkaar aan geplakt ligt vind ik het wel intiem. Maar dan lichamelijk intiem. Geestelijk intiem hóeft het niet te zijn, is voor mij wel zo, maar kan me voorstellen dat het andere geen reet interessant of ze tegen iemand aanslapen of niet :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:56

__Nathalie__ schreef:
Bij ouders slapen vind ik wat anders. Bij vrienden slapen ook.

Waarom? Slapen is slapen, toch? Ik heb het wel over in een apart bed slapen hè, zoals je (hoop ik :P) bij je ouders bvb ook doet.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:57

Als je dat voorbehouden vindt aan je relatie en bent het er beiden over eens, vind ik het misschien nog te begrijpen.
Zo kun je ook vinden dat boodschappen doen of samen afwassen voorbehouden is en je dat niet met een ander mag doen. (of fietsen ;) )
Maar in dit topic wordt steeds het 'waarom' er bijgehaald. Omdat er vanuit gegaan wordt dat er niet alleen geslapen wordt.
Dát vind ik idioot, belachelijk enz.