Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:59

Hoe lang is het geleden Linda dat het jou overkomen is?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:00

Dat was rond kerst 2007, ruim anderhalf jaar geleden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:02

Ben je wel over het ergste heen?
Ik bedoel, ben je echt serieus met het feit dat je nooit meer een man zult vertrouwen? Dat er 1tje bij zit die jou belazerd heeft op een schandalige manier hoeft niet te betekenen dat alle mannen zo zijn hè?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:05

Dat klopt, ik kan je het vervolg wel vertellen!

Vrij snel erna in maart leerde ik een heeeeele leuke en lieve jongen kennen. Heeeel heftig verliefd en heel veel leuke dingen gedaan, wel rustig aan gedaan wat slapen betreft omdat ik niet wilde dat hij mijn leegte op zou vullen, maar dat ik gewoon écht zeker wilde weten dat het om hem ging. Op een gegeven moment aan mijn ouders voorgesteld e.d., aan zijn vrienden. Stappen, dagjes weg, het was allemaal super. Tot ik mezelf na 3 maanden af vroeg wanneer ik zijn ouders eens een keer ging ontmoeten en meneer toen wel op MOEST biechten dat hij al 6 jaar een relatie heeft!

Nu heb ik sinds een paar maanden een hele lieve vriend, wel een stuk ouder, maar hij zal mij niet bedriegen. Toch zal ik een man zeker niet meer voor 100 procent kunnen vertrouwen.

Daarvoor zie ik teveel om me heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:08

Weet niet meer wie het vroeg, maar iemand wilde weten hoe het is om er bewust voor te kiezen om 'de ander' te zijn.
Ik had al zo'n vermoeden en na 2 weken vertelde hij inderdaad dat hij al bezet was. Maar nee, het weerhield mij er niet van... de aantrekkingskracht en lust was zo groot...
Alleen toen ik ze een keer samen tegenkwam bij een concert, dat was wel even raar... toen wist ik ook hoe zij eruit zag. Maar echt een schuldgevoel nee, helemaal niet omdat zij er na 2 maanden al achterkwam en er verder niets aan deed. Dus ja...
En verder is dat mijn probleem ook niet.
Ik weet wat ik van hem kan verwachten en vise versa en als we elkaar zien vliegen de vonken eraf en is het leuk.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:11

Ikzelf weet niet of ik ooit nog een man zal durven te vertrouwen. Ik heb ook een flinke deuk opgelopen door wat ik heb meegemaakt. Ook heb ik werk gedaan waarin het voor mij bewezen is dat a: mannen gaan veel vreemd en b: heel veel mannen willen potentieel vreemdgaan. Toch denk ik ook dat er nog genoeg exemplaren zijn die zo trouw zijn als een hond.
Ik vind het single zijn op dit moment echt helemaal niet erg. Ik ben niet zoekende naar een andere vent. Er zijn genoeg dingen in het leven (dieren bv.!!!) die je gelukkig kunnen maken en dat is niet per definitie een partner hebben. Een partner hebben moet je leven verrijken, een extra dimensie eraan geven maar het moet je niet ongelukkig maken of je beperken in je eigen geluk.
Ik denk dat ik pas erachter zal komen als ik ooit weer verliefd raak. Ik word niet snel verliefd dus dat is al een moeilijk iets bij mij. Mocht ik verliefd raken en serieus iets met iemand krijgen, dan pas kan ik zeggen of ik weer een man op die manier durf te vertrouwen…

Voorlopig vind ik het voor mezelf beter om single te blijven, alhoewel ik er niet voor weg zal rennen als ik nu iemand tegenkom die ik ook leuk vind. Helaas blijkt hetgeen ik ‘zoek’ in een man bijna niet te bestaan…dus hou ik het voorlopig bij mijn paard, die mij alles te bieden heeft. Okay, behalve dan de sex maar daar zijn ook andere hulpmiddelen voor hahaha!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:13

Sonja schreef:
Thaliaatjuh schreef:

Mijn vent heeft voor mij gekozen omdat hij genoeg aan mij heeft. Als hij dat niet heeft, zoekt hij maar een ander :)

Dus, stel dat jouw man ooit misschien behoefte zou hebben aan een "experiment" om het zo maar te zeggen, en hij maakt dat bespreekbaar, dan kan 'ie meteen oprotten :?

Als ik niet genoeg voor hem ben, kan hij beter iemand zoeken die dat wel voor hem is. Want ik ben niet van plan hem te delen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:17

OK, duidelijk :D

En precies wat ik bedoelde in mijn posts.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:19

Gelukkig weet ik zeker dat mijn vriend daar niks mee heeft. Wat dat betreft zijn we best (heerlijk) "ouderwets"; Ik hou van hem, en alleen van hem, en verlang ook alleen naar hem; en andersom.

Natuurlijk zie je wel eens een knappe vent rondlopen. Maar er wat mee doen? :n no way..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:21

Weet je wat me steekt? Het gevoel van superioriteit dat er vaak uitgaat van mensen die monogamie niet zo nodig vinden. Een beetje het idee van 'Ach, jij bent nog niet zo ver, maar ooit zul je misschien het licht zien en gaan begrijpen dat het allemaal anders is'.
Niet dat iemand dat hier nu gezegd heeft, maar dat gevoel spreekt er gewoon een beetje uit.

@Thailiaatjuh: eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:21

Ehhh dat promoot ik ook zeker niet hoor ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:23

Thaliaatjuh schreef:
Mijn vent heeft voor mij gekozen omdat hij genoeg aan mij heeft. Als hij dat niet heeft, zoekt hij maar een ander.

Maar vind je niet dat je erg streng overkomt zo?

Ik zie het min of meer hetzelfde als jij, als hij een ander wilt, dan verwacht ik dat hij het tenminste netjes uitmaakt.
Maar hoe jij het zegt klinkt het als een dreiging vind ik, net alsof het bedoelt is om hem te intimideren ermee.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:25

Thaliaatjuh schreef:
Pretpakket :') weet je wel hoe veel vrouwen er faken omdat zij het niet KUNNEN..... of bijna niet... :') jij hebt echt zo'n verkeerd beeld denk ik. MIsschien moet je eens wat vrouwenblaadjes gaan lezen HC..

Dat zit bij die vrouwen dan toch echt tussen de oren. Fysiek is er namelijk geen beperking. Misschien is het wel zo (ook cultureel bepaald) dat veel vrouwen zich al dan niet bewust schamen voor hun sexualiteit, zich niet kunnen ontspannen en zich niet durven geven. Daarbij komt dat veel vrouwen zich nooit eens goed bekeken hebben (met een spiegel bijvoorbeeld) en al helemaal niet hebben onderzocht waar hun eigen knoppen zitten. Dan is het beslist moeilijker, zo niet onmogelijk om binnen een sexueel contact met het andere geslacht de remmen los te gooien.

NB wat ook mogelijk is, is dat die vrouw haar partner (hoewel ze heel veel van hem houdt) sexueel niet aantrekkelijk vindt (bv de zogenaamde borer/zus type relaties). Daar hoeft ze niet bewust van te zijn. Ik kan je wel vertellen dat indien zo iemand daarna iemand tegen komt waar ze die sexuele spanning wel bij heeft, de vonken er vanaf vliegen, terwijl zij zelf dacht (en haar partner ook) dat ze frigide was.
Laatst bijgewerkt door Macusa op 04-06-09 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:28

Paar jaar terug met mijn ex ben ik keihard vreemdgegaan.
Niet 1 keer, maar wel 10 keer met dezelfde gozer dat dan wel, wat resulteerde in het feit dat ik opeens niks mer van mijn vriend kon hebben en ik me doodongelukkig voelde. Ik wilde dit helemaal niet, ik wilde mijn vriend niet kwijt, wilde hem geen pijn doen, maar miste gewoon wat wat ik in die ander wel kon vinden, ik was ook echt verliefd geworden. Wat een drama was dat. Wat een k*ttijd. Ik vind wel dat er verdomt weinig bokkers vreemd zijn gegaan, als je het blandelijk gemiddelde er eens bij haalt.... ik vermoed dan ook dat er meer zijn maar het niet zeggen. no offence.
Als je echt met hart en ziel van iemand houd ga je niet vreemd, ik zou het nu sinds ik met Peter ben, ook nooit meer in mijn botte hoofd halen. Maar toen blijkbaar wel. Heb er ansich wel spijt van, maar snap sowieso niets van mezelf toentertijd....

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:28

Blue_Eyes schreef:
Weet je wat me steekt? Het gevoel van superioriteit dat er vaak uitgaat van mensen die monogamie niet zo nodig vinden. Een beetje het idee van 'Ach, jij bent nog niet zo ver, maar ooit zul je misschien het licht zien en gaan begrijpen dat het allemaal anders is'.
Niet dat iemand dat hier nu gezegd heeft, maar dat gevoel spreekt er gewoon een beetje uit.

@Thailiaatjuh: eens.

PRECIES!

Bravespots: we hebben toch hetzelfde punt? Nou dan..
Mijn vriend zal er niet mee zitten hoor.... Het lijkt mij niet meer normaal dat als jij een ander wil, je het dan eerst "uitmaakt".

Alleen maar omdat ik rechttoe rechtaan heel duidelijk zeg: "Ik deel mijn vriend niet met een ander" ben ik te streng? Nee hoor, in mijn ogen is het normaal en heerlijk om elkaar voor jezelf te hebben, een sterke band en veel plezier en vertrouwen met zijn tweeen.

Ik word misselijk bij de gedachte van een ander in bed met mijn vriend. En dat is heel gezond :)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:31

Macusa schreef:
FlairS schreef:
Nogmaals:Ik zou mijn man voor geen goud willen missen en misschien had ik die hele toestand wel nodig om dat te beseffen.

Dit klinkt mij eerder in de oren als een excuus voor je zelf, dat jou helpt om het bedrog van je man te kunnen accepteren, maar er spreekt totaal niet uit dat jij er vrede mee hebt. Tussen de regels door meen ik te lezen dat jij er nog steeds niet mee uit de voeten kunt.

Het neemt geen belangrijke plaats meer in in mijn leven maar het zou geen tweede x meer moeten gebeuren.Niet door deze man en ook niet door,als het ooit zover mocht komen,een volgende. Hoe moet je vrede hebben met iets dat gebeurd is en dat je hele leven op dat moment op zijn kop gezet heeft En hoeveel tijd mag ik nodig hebben om alles weer op zijn plaats te krijgen..Ik ben nou eenmaal iemand die als ze, door wie dan ook besodemieterd word, dit nou eenmaal niet zo makkelijk los kan laten maar dit wil niet zeggen dat ik er,uiteindelijk, niet mee kan leven.Ik vind dat wij (ikzelf,mijn man maar ook onze dochter)er hard voor gevochten hebben om weer in een stabiele relatie terug te komen en wij hebben dat op onze eigen manier gedaan.En dat ik mijn man voor geen goud zou willen missen is omdat ik,in mijn ogen,geen betere zou kunnen wensen en niet als excuus voor mezelf.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:32

Dat is zeker niet ongezond. Ik denk dat er weinig mannen zijn die accepteren dat hun vrouw/vriendin met een ander in bed ligt, maar het zelf wel doen!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:35

Moet er van mezelf ook niet aan denken. Ik heb er geen behoefte aan, het is heerlijk/leuk/gezellig met hem en ik kan alles bij hem kwijt. Hij is mijn maatje EN lover.... wat wil je dan nog meer??/

Ik snap ook niet dat mensen durven zeggen " waar er 1 vreemd gaat hebben 2 schuld"
Helemaal niet!!!! Vreemdgaan is laf!! Het is (helaas) menselijk om verleidingen niet te kunnen weerstaan, maar dat is geen excuus. Als het niet goed gaat in je relatie dan werk je daar aan.
Als je dan niet doet en vreemdgaat heb je JUIST geen excuus, maar ben jij je partner niet eens waard!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:39

Macusa schreef:
Dat zit bij die vrouwen dan toch echt tussen de oren. Fysiek is er namelijk geen beperking. Misschien is het wel zo (ook cultureel bepaald) dat veel vrouwen zich al dan niet bewust schamen voor hun sexualiteit, zich niet kunnen ontspannen en zich niet durven geven.

...en dat is ooit een mannentruuk geweest om de sexuele vrijheid van de vrouw in de kiem te smoren.

Het vrouwtje van de mensensoort heeft twee in de dierenwereld uniek organen van sexplezier. Dat is blijkbaar een evolutionair voordeel voor de wens geweest doch toen de menselijke samenleving bezit is gaan opbouwen werd het zeker stellen van vererving belangrijk en dus de kuisheid van de vrouw.

Denk er eens over na: de absurde tegenstelling tussen de unieke organen van de vrouw en het door mannen verzonnen Maria-beeld.....

hc

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:43

Ik vind eigenlijk dat de mensen die vreemdgaan zo hard veroordelen zich superieur voelen boven de mensen die wel een open relatie hebben, alsof die mensen niet genoeg van elkaar zouden houden want anders zouden ze geen behoefte hebben aan een ander.

Ik kan zeggen dat mijn vriend op nummer 1 staat. Als hij zou zeggen dat het toch teveel problemen zou geven of te zeer zou doen, zou ik het à la minute opgeven. Maar ik vind het heerlijk dat ik de vrijheid krijg (hij natuurlijk ook) en dat we er ook niet geheimzinnig over hoeven te doen.
Ik ben nu bijna een jaar samen met mijn vriend en in al die tijd heb ik geen behoefte gehad aan een andere man, maar soms kom je gewoon in een situatie waarin je iets heel graag zou doen, maar het vanwege die ene persoon zou laten. 't is toch heerlijk als je gewoon kunt doen wat je wilt en weet dat je de ander er niet mee kwetst?

Mijn beste vriendin heeft dan dus weer niet zo'n relatie, nou goed, moet ze ook zelf weten en ik vind het ook bewonderenswaardig dat je je hele leven genoeg zou hebben aan 1 persoon op fysiek of mentaal gebied, maar niet iedereen is hetzelfde.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:45

Huertecilla schreef:
Denk er eens over na: de absurde tegenstelling tussen de unieke organen van de vrouw en het door mannen verzonnen Maria-beeld.....

In mijn optiek is er aan Maria weinig door mannen verzonnen hoor... maar goed, dit is geen discussie over geloof.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:47

Heb dit topic zo goed als mogelijk door gelezen .. En ik sta er van te kijken hoe de meningen toch kunnen veranderen van zoveel mensen.

Toen ik mijn eerste serieuze ''relatie/verkering'' aanging. Is meneer vreemdgegaan op de allereerste valentijnsdag die we samen hadden. Het was ook nog is mijn beste vriendin. Ik ben er achter gekomen 10 min voordat ik moest gaan om voor te komen (Zat toen zowieso al in een k*t periode). Hoorde alleen dat hij was vreemd gegaan .. Nadat ik was voorgekomen ben ik met een vriendin mee naar haar huis gegaan in beuningen. Daar vierde zij haar verjaardag en heb ik met een andere jongen gezoend. Voelde me meteen schuldig. Echt extreem!

Maar toen kwam ik op school en kwam mij beste vriendin naar mij toe: M Heeft het niet alleen bij zoenen gehouden ze zijn veel verder geweest!!. Dus ik meteen naar I gegaan (''de andere'') En natuurlijk gevraagd: Nee dat was nooit gebeurd.

Toen heeft mijn andere beste vriendin haar uitgehoord en ja hoor daar kwam het hoge verhaal eruit. En toen wist ik het.
Ik heb het hem vergeven. Maar hij mij niet. Toen hij achter mijn ''slippertje'' kwam heeft hij het meteen uitgemaakt.
Daarna nog wel 2x bij elkaar gelopen maar ik merkte wel dat mijn vertrouwen een stuk minder was. Oke hij deed er ook alles aan om het vertrouwen nog verder de grond in te zakken maar ala ..

Toch ben ik heel hard geworden daarin: ALs mijn vriend denkt dat hij beter kan krijgen moet hij gaan. Het zou dan niet alleen zijn fout zijn. Maar als hij een ander wil, dan wel buiten mij om. Hoeveel ik ook van hem hou ik ben dan weg. Ik weet hoe het voelt of bedrogen te worden. En hoe het is om zoiets ''geheim'' te houden. En geen van beiden spreekt mij aan.

tanjazaffira

Thaliaatjuh schreef:
Moet er van mezelf ook niet aan denken. Ik heb er geen behoefte aan, het is heerlijk/leuk/gezellig met hem en ik kan alles bij hem kwijt. Hij is mijn maatje EN lover.... wat wil je dan nog meer??/

Ik snap ook niet dat mensen durven zeggen " waar er 1 vreemd gaat hebben 2 schuld"
Helemaal niet!!!! Vreemdgaan is laf!! Het is (helaas) menselijk om verleidingen niet te kunnen weerstaan, maar dat is geen excuus. Als het niet goed gaat in je relatie dan werk je daar aan.
Als je dan niet doet en vreemdgaat heb je JUIST geen excuus, maar ben jij je partner niet eens waard!!

Tja maar dat is voor sommige mensen niet te bevatten en zelfs als ongezond betiteld.....

Anoniem

Blue_Eyes schreef:
Huertecilla schreef:

In mijn optiek is er aan Maria weinig door mannen verzonnen hoor... maar goed, dit is geen discussie over geloof.

Nou, eerlijk gezegd EIGENLIJK voor een groot deel wel...
Want waar komt het idee vandaan dat wij allemaal maar monogaam moeten/"willen" zijn?

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:48

Kan ook met de bekkenbodemspier te maken hebben.