verootjoo schreef:Niet nederlanders, zijn mensen zonder NL paspoort. Mensen zonder NL paspoort werken niet in de NL politiek, wonen niet al 30 jaar in NL, en werken niet op hoog intellectueel niveau. Zolang je geen NL paspoort hebt, vind ik het niet nodig deze mensen stemrecht te geven.
Maar dit is toch al niet zo? Ik weet het niet zeker hoor, pin me er niet op vast; maar je kunt toch alleen maar stemmen als je ook de Nederlandse nationaliteit hebt?
verootjoo schreef:Op dit moment krijgt iedereen medische zorg. Als iemand niet (voldoende) verzekerd is, en het is noodzakelijk wordt dit betaald door de staat. Mensen moeten zichzelf kunnen verzekeren, dus geld verdienen, dus werken. Dit schijnt nogal moeilijk te zijn voor een aantal illegalen.
Noodzakelijk ja. Je kan niet iemand laten doodbloeden op straat terwijl je zoekt naar z'n illegaliteitspasje. Maar volgens mij is het ook echt niet zo, zoals ik al zei, dat je zonder verzekering naar een tandarts kan gaan voor een simpele gebitscontrole. Kortom, deze regel is al zo en dient dus geen enkel doel om dit in een campagne te zetten.
verootjoo schreef:Als je naar een ander land emigreert, is het de bedoeling dat je daar wat kan inbrengen. Iedereen kan werken. Je wordt in NL goed op weg geholpen, en het lijkt me niet de bedoeling dat een klein deel van de wereld verantwoordelijk is voor het onderhouden van andere mensen. Je komt hier niet alleen om te consumeren.
Als je naar een ander land emigreert, is dat vaak vooral om nare toestanden in je eigen land te ontvluchten, niet omdat je zo graag ergens anders wil wonen. Dan sta je al helemaal niet stil bij wat je in te brengen hebt in je land, maar ben je vooral bezig met het voorkomen dat je dood gaat.
verootjoo schreef:[/quote]Nee, omdat dat in Turkije zelf ook verboden isPlus dat het nergens over gaat om een hoofddoek over je hoofd te trekken, en het onhygiënisch is.
Nog afgezien van dat deze opmerking ontzettend kortzichtig is (jij hebt geen oordeel te vellen over wat waardevol is voor iemand anders, en onhygiënisch? Dan zijn kleren ook onhygiënisch), wat heeft Nederland ermee te maken dat het in Turkije ook verboden is? Is Turkije het enige land waar mensen hoofddoekjes dragen? De regering heeft niks te maken met hoe mensen hun eigen geloof belijden, en moet zich daar ook niet mee gaan bemoeien door regels in te stellen over hoe mensen zich kleden. Als mensen daar moeilijkheden mee hebben, moeten ze bij zichzelf te rade gaan waarom dat zo is, en niet de schuld bij de ander leggen.
En nu ga k het songfestival kijken