Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:14

Ik vind het zwáár ziek.

Mijn moeder en ik hebben met open mond zitten kijken. Zoiets moet gewoon niet kunnen, alleen zieke personen kunnen en willen dit doen.

Ze zat daar trouwens ook met haar roze-markerstift oogschaduw. Zag er niet uit. En wat een houding heeft ze.. zwaar arrogant.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:17

YankeeBoy schreef:
ik heb dit verhaal weleens eerder gehoord.
Ik vind het echt ZIEK.
ik walg ervan, hoe weinig respect veel mensen hebben voor dieren,ze lijken wel vergeten dat het net zo goed levende wezens zijn als wij
bah

Lever je leren rijlaarzen, het leren paardentuig etc. dan maar weer in! :+

sunny_l0ve

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:58

Tja, dat je zelf leer draagt, vlees eet en eieren eet wil nog niet zeggen dat je zuke mensen moet begrijpen. Het is nou eenmaal zo dat veel mensen het oké vinden totdat ze zien hoe zo'n dier aan zijn einde is gekomen. Ik ben zelf ook geen veganist/vegetariër.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:12

sunny_l0ve schreef:
Tja, dat je zelf leer draagt, vlees eet en eieren eet wil nog niet zeggen dat je zuke mensen moet begrijpen. Het is nou eenmaal zo dat veel mensen het oké vinden totdat ze zien hoe zo'n dier aan zijn einde is gekomen. Ik ben zelf ook geen veganist/vegetariër.

Nou idd.. denk dat veel mensen het niet zo goed snappen dat iedereen wel vlees eet maar dit weer vies vinden.

Het is gewoon een naar idee dat als je je eigen dier zo opzet.. terwijl die eerst jaren bij je geleefd heeft.. en dan gaat doen alsof het een speeltje is..
Ik eet ook gewoon vlees etc.. maar vind dit gewoon ook een beetje extra respectloos..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:43

Dit is echt ziek !!

(meer kan ik er eigenlijk ook niet op zeggen)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:21

B A H!
Gestoord vind ik het

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:11

Marloez schreef:
YankeeBoy schreef:
ik heb dit verhaal weleens eerder gehoord.
Ik vind het echt ZIEK.
ik walg ervan, hoe weinig respect veel mensen hebben voor dieren,ze lijken wel vergeten dat het net zo goed levende wezens zijn als wij
bah

Lever je leren rijlaarzen, het leren paardentuig etc. dan maar weer in! :+

Dat is een heel ander geval.

Deze Tinkebell maak onschuldige huisdieren door om er een nutteloos assesior of speelgoedje van te bouwen

De onschuldige koeien die (hier in de buurt iig) een lekker leven hebben worden door de kop geschoten en voor consumptie gebruikt. Wij mensen profiteren hier als merendeel van de bevolking heel erg van.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:29

@suus: mwah dat is niet helemaal waar :D Mensen zouden meer voedsel kunnen produceren als ze juist geen vlees zouden eten ;) .

Ik vind de reacties op haar zwaar overdreven, en dan vooral de reacties als 'zij moet ook gevild worden' ed. Ik vind haar niet echt ziek oid en het is natuurlijk wel zo dat het doden van niet-huisdieren wel heel normaal is en dat het dus alleen een gevoelskwestie is dat iedereen hier zo over valt. Maar ik vind wel dat ze haar doel compleet voorbij schiet.
Dit is de reden waarom ze deze kunst maakt:

Citaat:
Doel van haar werk was de vraag op te roepen waarom het wel maatschappelijk geaccepteerd is productiedieren als koeien en varkens te doden voor consumptie, maar een huisdier niet

en daar wil ze dus iedereen bewust van maken door dooie beesten te exposeren :roll: Ik ben er vrij zeker van dat ze alleen maar mensen tegen de borst stuit hiermee en ik denk niet dat ooit iemand door haar is gaan nadenken. Dus of ze is zich niet bewust van het effect dat haar kunst heeft (dus eigenlijk alleen mensen laten schrikken en weerstand opwekken) of ze maakt deze kunst niet omdat ze een statement heeft maar simpelweg omdat ze graag aandacht wil.

Toen ik haar bij paul en witteman zag kreeg ik niet echt de indruk dat ze wist waar ze het over had, of dat ze nu echt iets over wilde brengen op mensen, dus ik ga van het laatste uit.

Het doet op mij een beetje overkomen als of ze haar talentloosheid wil overschreeuwen met aandachttrekkerige exposities....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:30

suus_ schreef:

Deze Tinkebell maak onschuldige huisdieren door om er een nutteloos assesior of speelgoedje van te bouwen

De onschuldige koeien die (hier in de buurt iig) een lekker leven hebben worden door de kop geschoten en voor consumptie gebruikt. Wij mensen profiteren hier als merendeel van de bevolking heel erg van.

Dat vind ik een zoethoudertje tot en met. Toevallig kunnen we het vlees goed gebruiken. Maar als dat niet zo was dan werden ze ècht gefokt en geslacht voor de schoenen, zadels, paardentuigen etc. :j

Katten worden imo in Nederland ook gefokt om platgereden te worden en van het wegdek afgeschraapt te worden. Zijn maar weinig mensen n,l. die de poes op eigen terrein houden. Je kunt ze dan nog beter de nek omdraaien denk ik dan maar. Zit je ook niet met een verdrietige voliere/vijver eigenaar, geschrokken autobestuurder en arme gemeentewerker die het weer mag opruimen.

Werkelijk.... er wordt door sommige mensen hier met 2 maten gemeten |(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:06

suus_ schreef:

Nee deze Tinkebell heeft 1 huisdier dood gemaakt. De rest van haar huiden krijgt ze gewoon van de preparateur.

En de koeien die je buiten in de wei ziet staan zijn vaak melkkoeien. Vleeskoeien staan binnen om te voorkomen dat ze al te veel bewegen (en ik weet nu al dat er iemand gaat komen met 'ja maar bij mij in de buurt is er een boer en die laat zijn koeien wel buiten'. De mééste koeien staan binnen in Nederland. Op roosters, met geen ruimte om te rennen enz. Daar profiteer je idd als merendeel van de bevolking van. Luxe goed is het, overbodig. Speelgoed valt in dezelfde catogorie.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:11

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:13

Myukii schreef:
Hier is een tijdje terug ook al een topic over geweest:
[NM] Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Dat is al dertig keer aangehaald,maar kennelijk moet dit topic elke drie maanden uitgekauwd worden tot en met :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:21

Tivoli, ik had nog zitten zoeken op bokt voor ik dit topic opende, maar kon niets vinden. Ik had hier ook nog nooit van gehoord, was echt geshockeerd door het programma. Misschien dat het inmiddels een uitgekauwd onderwerp is en dat het madame der bedoeling is om op deze manier aandacht te krijgen, maar ik zie liever dat er stappen ondernomen worden tegen deze dame. Het zou geen gek idee zijn dat er eens wetten worden gemaakt die dieren beschermen, zou haast Partij voor de dieren gaan stemmen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:26

Quellian schreef:
Tivoli, ik had nog zitten zoeken op bokt voor ik dit topic opende, maar kon niets vinden. Ik had hier ook nog nooit van gehoord, was echt geshockeerd door het programma. Misschien dat het inmiddels een uitgekauwd onderwerp is en dat het madame der bedoeling is om op deze manier aandacht te krijgen, maar ik zie liever dat er stappen ondernomen worden tegen deze dame. Het zou geen gek idee zijn dat er eens wetten worden gemaakt die dieren beschermen, zou haast Partij voor de dieren gaan stemmen.

Ik weet het,jij kan het ook niet helpen ;)
Ik bedoelde alleen te zeggen dat elk topic over Tinkebell op hetzelfde uitdraait:
tientallen pagina's vol met : wat gestoord en diens tegenhangers die vinden dat je dan ook geen melk mag drinken :roll:

Een eeuwig welles-nietus verhaal dat keer op keer herhaald wordt.
Daarom meng ik mij er ook niet meer in :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:27

Wat ik eerder ook al zei; ik ben een enorme kattenfan, dus niet geheel objectief. Ik ben zo hypocriet dat het me steekt dat het hier om een kat gaat.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:31

slimmerik schreef:
Katten worden imo in Nederland ook gefokt om platgereden te worden en van het wegdek afgeschraapt te worden. Zijn maar weinig mensen n,l. die de poes op eigen terrein houden. Je kunt ze dan nog beter de nek omdraaien denk ik dan maar. Zit je ook niet met een verdrietige voliere/vijver eigenaar, geschrokken autobestuurder en arme gemeentewerker die het weer mag opruimen.

Zo daar hoor ik toch wel enige frustratie :+ . Er zijn heel wat katten die wel alleen op eigen terrein komen en nog meer katten die wel buiten komen maar niet overreden worden, dus overdrijven is ook een vak.

En ook vind ik de verontwaardiging die ik af en toe hier lees in de vergelijking met o.a. een koe maar gedeeltelijk terecht. Een kat is hier in deze maatschappij nou eenmaal een huisdier en heeft daarom een heel andere gevoelswaarde dan een koe. Naar mijn mening is er toch wat goed mis met je dat als je het voor elkaar krijgt om een (huis)dier die je zelf in huis hebt genomen dus waar je (neem ik aan) toch op de een of andere manier aan bent gehecht op deze manier om kan brengen. Ik als kattenliefhebber word echt misselijk bij het idee en ik denk er ook niet aan om de foto's op pagina 1 te openen. Om dezelfde reden heb ik slechts een gedeelte van de aflevering van P&W gezien, maar wat ik van haar heb gezien vond ik haar redelijk verknipt overkomen. Een beetje jammer dat ze haar zoveel aandacht geven, dat verdient ze niet. Wat meer wetgeving hieromtrent (in hele brede zin trouwens) kan imo weinig kwaad.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:37

Citaat:
Om dezelfde reden heb ik slechts een gedeelte van de aflevering van P&W gezien, maar wat ik van haar heb gezien vond ik haar redelijk verknipt overkomen.

Hoezo verknipt? Ze vind zichzelf nogal interessant, dat is het enige. En ze probeert een statement te maken terwijl ze die imo niet echt heeft, ze was niet echt duidelijk in wat ze precies wilde vertellen.

Citaat:
Een beetje jammer dat ze haar zoveel aandacht geven, dat verdient ze niet.

Idd! Maar toch zijn er zoveel mensen die er zo'n heisa van maken..

Citaat:
Wat meer wetgeving hieromtrent (in hele brede zin trouwens) kan imo weinig kwaad.

Wat voor wetgeving bedoel je?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:44

Zoals ik zei heb ik slechts een klein stukje gezien en baseer die mening dus vooral de korte indruk die van haar kreeg en met name gecombineerd met de dingen die ze doet (zie mijn verhaal hierboven). Met wetgeving bedoel ik die in het kader van omgang met dieren, het zou imo makkelijker moeten worden om mensen strafrechtelijk te vervolgen. Niet specifiek in dit geval hoor.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:33

Dat je sowieso je eigen kat kan doodmaken en daar een tasje van kan maken, respectloos bah!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:36

in amerika was ze zo aangeklaagd :)

( heerlijk, animal cops kijken op animal planet ;) )

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:32