Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sunny_l0ve schreef:Tja, dat je zelf leer draagt, vlees eet en eieren eet wil nog niet zeggen dat je zuke mensen moet begrijpen. Het is nou eenmaal zo dat veel mensen het oké vinden totdat ze zien hoe zo'n dier aan zijn einde is gekomen. Ik ben zelf ook geen veganist/vegetariër.
Marloez schreef:YankeeBoy schreef:ik heb dit verhaal weleens eerder gehoord.
Ik vind het echt ZIEK.
ik walg ervan, hoe weinig respect veel mensen hebben voor dieren,ze lijken wel vergeten dat het net zo goed levende wezens zijn als wij
bah
Lever je leren rijlaarzen, het leren paardentuig etc. dan maar weer in!
Citaat:Doel van haar werk was de vraag op te roepen waarom het wel maatschappelijk geaccepteerd is productiedieren als koeien en varkens te doden voor consumptie, maar een huisdier niet
suus_ schreef:Dat is een heel ander geval.
Deze Tinkebell maak onschuldige huisdieren door om er een nutteloos assesior of speelgoedje van te bouwen
De onschuldige koeien die (hier in de buurt iig) een lekker leven hebben worden door de kop geschoten en voor consumptie gebruikt. Wij mensen profiteren hier als merendeel van de bevolking heel erg van.
suus_ schreef:Dat is een heel ander geval.
Deze Tinkebell maak onschuldige huisdieren door om er een nutteloos assesior of speelgoedje van te bouwen
De onschuldige koeien die (hier in de buurt iig) een lekker leven hebben worden door de kop geschoten en voor consumptie gebruikt. Wij mensen profiteren hier als merendeel van de bevolking heel erg van.
Quellian schreef:Tivoli, ik had nog zitten zoeken op bokt voor ik dit topic opende, maar kon niets vinden. Ik had hier ook nog nooit van gehoord, was echt geshockeerd door het programma. Misschien dat het inmiddels een uitgekauwd onderwerp is en dat het madame der bedoeling is om op deze manier aandacht te krijgen, maar ik zie liever dat er stappen ondernomen worden tegen deze dame. Het zou geen gek idee zijn dat er eens wetten worden gemaakt die dieren beschermen, zou haast Partij voor de dieren gaan stemmen.
slimmerik schreef:Katten worden imo in Nederland ook gefokt om platgereden te worden en van het wegdek afgeschraapt te worden. Zijn maar weinig mensen n,l. die de poes op eigen terrein houden. Je kunt ze dan nog beter de nek omdraaien denk ik dan maar. Zit je ook niet met een verdrietige voliere/vijver eigenaar, geschrokken autobestuurder en arme gemeentewerker die het weer mag opruimen.
Citaat:Om dezelfde reden heb ik slechts een gedeelte van de aflevering van P&W gezien, maar wat ik van haar heb gezien vond ik haar redelijk verknipt overkomen.
Citaat:Een beetje jammer dat ze haar zoveel aandacht geven, dat verdient ze niet.
Citaat:Wat meer wetgeving hieromtrent (in hele brede zin trouwens) kan imo weinig kwaad.