Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:02

minkie schreef:
Ja dat was meer als grapje bedoelt dat we niet in de file stonden want dat snap ik zelf ook wel....

Met 5 km te langzaam ben je misschien nog geen gevaar voor het verkeer maar met 20 km te langzaam ben je dat in mijn ogen wel. Lokt veel reactie's uit die misschien niet nodig waren als diegene even wat harder gaat rijden.

En dat doe je niet als je 10 of 20 km/h te snel rijdt?

mellamoshan

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:06

ik sein soms. Niet altijd, ligt een beetje aan m'n humeur :Y)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:07

Als jij 85 op de teller rijd heb je geen bekeuring.
Zelfs als je iets meer dan 80 echte kilometers rijd niet, zo flauw is de politie niet hoor. Zo precies mogen ze niet flitsen.
En dan rij je gewoon met het verkeer mee, hinder je niemand en je hebt geen bekeuring.

Heel simpel, als iemand harder wil dan 80 is dat zijn probleem, maar ik vind met 75 toch het probleem veroorzaakt door de ander. Nogmaals in de spits dat inhalen geen mogelijkheid is. Buiten de spits dan is het spiegelen, knipperlichtje aan en weg probleem :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:08

kazary schreef:
Als jij 85 op de teller rijd heb je geen bekeuring.
Zelfs als je iets meer dan 80 echte kilometers rijd niet, zo flauw is de politie niet hoor. Zo precies mogen ze niet flitsen.
En dan rij je gewoon met het verkeer mee, hinder je niemand en je hebt geen bekeuring.

Heel simpel, als iemand harder wil dan 80 is dat zijn probleem, maar ik vind met 75 toch het probleem veroorzaakt door de ander. Nogmaals in de spits dat inhalen geen mogelijkheid is. Buiten de spits dan is het spiegelen, knipperlichtje aan en weg probleem :)

We moeten even afspreken over het feit of we het nou hebben over te snel rijden volgens de teller of echt te snel rijden, ik vind het te verwarrend worden :+

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:09

Ja beide gevallen hebben zo hun risico's...... :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:10

minkie schreef:
Ja beide gevallen hebben zo hun risico's...... :D

Autorijden is sowieso risico, maar misschien moeten we het hier maar op houden ;)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:12

Ja en lopen op de snelweg ook! :+

Maar goed ik sein als ik de mogelijkheid heb......

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:12

Laten we het voortaan over echte kilometers hebben, dat heb ik eigenlijk steeds gehad. Maar jij begon over 80 op de teller. Vandaar dat ik dat ook weer aanhaalde.

20 km te hard op een 80 km weg in de spits is net zo gevaarlijk als dat te zacht rijden.
Dat gaat gewoon niet op een drukke weg. Beide niet.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:22

ik sein eigenlijk altijd. Ik weet dat het zwaar verboden is, maar ik vind het wel zo prettig als anderen mij ook ff waarschuwen, dus doe ik het ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:51

mellamoshan schreef:
ik sein soms. Niet altijd, ligt een beetje aan m'n humeur :Y)

Haha, ja of je de pé in hebt als je net zelf geflitst bent ;) :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:14

Adil18 schreef:
Autorijden is sowieso risico, maar misschien moeten we het hier maar op houden ;)

..en hoe lager de snelheid hoe geringer de riscos: minder kans op een ongeval en minder ernstige gevolgen :)*

Je hoéft de hoogst toegestane snelheid niet te rijden.
Je hoort niet sneller te rijden dan de hoogst toegestane snelheid en het is veiliger om rustiger te rijden.
Dat haasters aan rustig rijden een risico toevoegen is heel fout. Dat is puur verwijtbaar gedrag en een gevolg van een verkeerde mentaliteit.

Ondertussen heb ik op mijn tuut nog een kleine maar effectieve modificatie uitgevoerd opdat het blok nog nét even wat soepeler loopt bij lage toerentallen, nog nét even wat lekkerder loopt bij lage snelheid in een hoge(re) versnelling.
Lekker rustig sudderen: goed voor je bloeddruk, veiliger, minder uitstoot, minder verstookte fossiele brandstof *\o/*

Flitsen maar die haasters _/-\o_

hc

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:45

mensen wat een drukte over mensen die te hard rijden, denk dat iedereen wel eens te hard rijd!

buiten dat om vraagt ts of jullie seinen niet je mening naar mensen toe die te hard rijden.
overigens zijn er al genoeg discussie's geweest over mensen die te hard rijden.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:50

ik knipper ook altijd! wel zo sociaal! kan me altijd ergeren aan mensen die het niet doen, net of die niet geholpen zouden zijn :=

tuurlijk ieder zn eigen verantwoording, maar als je je medemens een boete kan helpen voorkomen is wel zo fijn toch!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:05

Had ik dat gisteren maar... ik dacht waarom rijd iedereen 80 dus ik voorbij op de snelweg met 110.. en toen zag ik iets langs d ekant staan... hoop dat t meevalt en dat ze net aant pakken waren ;)

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:07

Ik sein nooit vanwege flitsers. Als je te hard rijdt moet je ook omgaan met de gevolgen. Je bent gewoon een gevaar op de weg.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:11

Ik sein niet meer.
Heb een hekel aan mensen die veels te hard rijden, van mij mag je de bekeuring dan echt wel krijgen!
Ja het is banketstaaf als je een boete krijgt voor 5 km te hard maar ja, het was wel 5 km te hard.
Dan maar volgens sommige hier asociaal zijn,maar ik vind dat meer mensen ergere dingen doen!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:29

Nou Adil18, het zit je wel hoog he :D

Ik ben dus iemand die regelmatig te hard rijdt, maar dat had je al begrepen :+
Dat wil echter niet zeggen dat ik gejaagd of asociaal ben. Ik rij vaak op wat minder drukke wegen, en dan rij ik graag lekker door, zonder daarbij mensen van de weg te duwen, te toeteren of ander horkengedrag. Kom ik in een woonwijk, bij een school, in groepen fiesters (scholieren!) zal ik altijd zacht rijden, vaak zelfs nog voorrang verlenen aan fietsers en voetgangers zonder dat dat volgens die regeltjes moet, als het regent bijvoorbeeld.

En een paar keer per jaar krijg ik een bon op de mat, soms een kleintje, soms een beetje hoger :+ . Nah dan slik ik even, en dan maak ik het geld over en slaap ik geen seconde slechter. Jezelf druk maken is niet goed voor je hart ;)
Denk dat jij heel stereotiep kijkt naar mensen die wat te hard rijden ;)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:11

Meliaforever schreef:
Wist niet eens dat dat gebeurde, seinen voor een flitser.
Die mensen mogen gewoon niet te hard rijden en als ze dan te hard rijden ja eigen schuld.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar houden jullie je dan altijd braaf aan de exacte snelheid? Kijk als je 100 rijdt waar je 80 mag okee, maar als je 86 rijdt en je mag 80 heb je dus een prent in de bus voor 3 km te hard ofzo :roll:
Terwijl ik altijd geleerd heb met het verkeer mee te rijden, en er is niks irritanters dan iemand voor je te hebben die exact 80 rijdt en daardoor het verkeer zo ophoudt dat er een treintje achter hem ontstaat :=

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:12

Lees hier trouwens hele discussies over hardrijders, maar als heel eerlijk ben vind ik het nogal scheinheilig om te doen alsof je zelf nooit te hard rijdt want volgens mij doet iedereen dat...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:35

Ik rij zelf best wel eens te hard, maar eigenlijk alleen 's ochtends op de snelweg. Krijg ik dan een boete, eigen schuld dikke bult. Want ik weet écht wel dat ik eigenlijk niet harder mag dan toegestaan. Dan moet je ook maar gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Ik vind het pas schijnheilig om wel zo 'stoer' te zijn om te hard te rijden, maar zodra er gevolgen aan hangen terug te krabbelen...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:38

daar gaat het toch ook niet over hermelijn. Ik neem ook echt mijn verantwoording als ik te hard gereden heb, maar als ik een ander een bekeuring kan besparen wil ik daar graag bij helpen... En hoop ook dat mede weggebruikers zo denken...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:42

Hermelijn schreef:
Ik vind het pas schijnheilig om wel zo 'stoer' te zijn om te hard te rijden, maar zodra er gevolgen aan hangen terug te krabbelen...

Hoe bedoel je dat? Terugkrabbelen gaat niet meer als ie op de mat ligt :P

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:59

Doelde met terugkrabbelen op seinen/geseind worden ;)

Roos_s schreef:
daar gaat het toch ook niet over hermelijn. Ik neem ook echt mijn verantwoording als ik te hard gereden heb, maar als ik een ander een bekeuring kan besparen wil ik daar graag bij helpen... En hoop ook dat mede weggebruikers zo denken...

Ik wil mijn medeweggebruikers helemaal geen bekeuring besparen, dan zouden ze maar niet te hard moeten rijden. Net als dat wanneer je iets steelt uit een winkel het ook verdiend om gepakt te worden. Zelfde principe.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:01

Bij iets weghalen haal je geld weg bij een ander. Die heeft schade.
Bij te hard rijden heeft niemand schade als je zelf. Daarom voor mij geen vergelijk.

Net als met de motor flitspaal pesten, is gewoon een leuke sport :P
Paal die van voren flitst en daar dan uiteraard net te hard zwaaiend te gemoed rijden :D

Beetje lol moet kunnen. :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:09

Het gaat ook niet om de directe schade, maar om de mogelijke schade die je aan kan doen. En dan scheelt een paar kilometer te hard zeker bij hoge snelheden héél veel. Zoals al eerder gezegd, een auto is een moordwapen, en moet je ook als zodanig behandelen. Voorzichtig en zorgvuldig.

Maar dat punt is al eerder gemaakt en dus een beetje overbodig :D