De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:10

Ik heb meer dan 3 jaar in een (voor mij) niet zo prettige relatie gezeten, geen details maar een verwijzing naar Macusa waarom het dan toch 3 jaar stand heeft gehouden.

Nu woon ik samen met een echt geweldige vent... bijna 7 jaar ouder dan ik ben (ik ben 19) maar dat doet er niet toe. Ik kan niet anders dan het eens zijn met HC: mijn vriendje kookt omdat hij erg precies is over zijn eten en het leuk vindt om te koken. Geen probleem, dan verzorg ik de was wel (zijn minst favoriete klusje) en stop ik 's ochtends de broodjes in de oven en maak ik thee. Ik vind het geweldig om met een schaal versgebakken broodjes en een paar grote mokken thee nog even bij hem onder de dekens te kruipen voor ik naar het werk ga. In 'ruil' daarvoor brengt hij me altijd naar mijn paardje, voor mij een uur fietsen maar voor hem met de auto een kleine 20 minuten. Hij werkt vaak 's nachts en in het weekend terwijl ik overdag werk, dus we genieten echt van die kleine momenten samen. Zo nam hij me gisteravond spontaan mee lopend naar de stad voor een ijsje :+:

Ik kan niets toevoegen aan wat HC heeft gezegd... wijze woorden en zeker een inspiratie/motivatie. Hier dezelfde vraag die al eerder is gesteld, wat heb je gestudeerd om dit allemaal zo mooi te verwoorden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:05

Airiin schreef:
Ik kan niets toevoegen aan wat HC heeft gezegd... wijze woorden en zeker een inspiratie/motivatie. Hier dezelfde vraag die al eerder is gesteld, wat heb je gestudeerd om dit allemaal zo mooi te verwoorden?

Ik 'heb' niets gestudeerd, is studeer nog steeds :D , in heel veel richtingen; er is altijd meer. Ben nu ondergedompeld in een boek dat Bandida heeft opgestuurd: 'The Mind in the Cave' van David Lewis-Williams, ISBN 0-500-28465-2.
Verschaft een onwijs nuttig, haast verslavend, stuk perspectief voor het leggen van veel nieuwe verbanden tussen stukjes kennis in je hoofd.
Lees ik voor mijn plezier, met plezier, omdat ik wil WETEN wat daar in staat. Dat heeft Bandida echt _/-\o_ ingeschat!

hc

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:13

Huertecilla schreef:
dejavu schreef:
Wellicht zijn dit onnozele voorbeelden voor sommigen,

Dat is een +:)+ praktijkvoorbeeld van vóór elkaar zijn en daar is niet onnozels aan, dat is _/-\o_

hc

Toch moet ik me vaak verantwoorden als ik aangeef wat ik nu écht waardeer in een relatie.

En soms verg je ook veel binnen een relatie, niet van de ander, maar vooral van jezelf.
Laatst had ik echt te veel stress op 't werk en dan merk ik dat ik hem te kort doe. Hem doet dat niks, want hij begrijpt me en dat maakt het allemaal nog wat pijnlijker. Het blijft toch naar mijn mening altijd lastig als je die intense liefde ervaart. Een moment waarop je je energie naar jouw idee te weinig in je partner steekt, komt best hard aan.
Want zeg nu zelf, niks is toch zo mooi als je je partner laat genieten? :) Dat is bijna mooier dan zelf in het zonnetje gezet worden? Of is dit nu het verzorgende van een vrouw? Wat zeggen de mannen in dit topic?

Airiin - Die kleine momenten, daar moet je het echt van hebben. :) Die woorden van Macusa gaan helaas echt te vaak op. Geen schande toch, gezien je eruit bent gekomen? Een schaafplekje op je ziel kan soms geen kwaad. In die zin: misschien had je het liever anders gezien, maar zie het als een leerproces (rotwoord) waar je achteraf toch sterker van bent geworden.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:31

dejavu schreef:
Airiin - Die kleine momenten, daar moet je het echt van hebben. :) Die woorden van Macusa gaan helaas echt te vaak op. Geen schande toch, gezien je eruit bent gekomen? Een schaafplekje op je ziel kan soms geen kwaad. In die zin: misschien had je het liever anders gezien, maar zie het als een leerproces (rotwoord) waar je achteraf toch sterker van bent geworden.

Kleine dingen zijn geweldig, gisteravond waren we samen naar een concert (en moest ik voor de verandering eens 'werken', dus geen biertjes voor mij) en was mijn vriendje behoorlijk vrolijk van al het bier. Ik heb hem dan ook maar achterop de fiets mee naar huis genomen, en toen bij thuiskomst het bed nog niet voorzien was van lakens heb ik het bed opgemaakt. Ik heb het graag voor hem over, zodra we samen in bed lagen heeft hij me heel lief warm geknuffeld en allemaal lieve dingen in mijn oor gefluisterd :+:

Ik zie mijn vorige relatie absoluut als iets waar ik sterker van ben geworden, en ik koester ook geen wrok of haatgevoelens tegen mijn ex, we gaan nog veel vriendschappelijk met elkaar om. Ik ben zeer incapabel om een hekel te hebben aan mensen, en daar heb ik absoluut geen moeite mee.

@HC: bij de titel moest ik denken aan de metafoor van de grot van Plato, maar ik zie nu dat het over kunst in de oertijd vs heden gaat. Ik zal hem onthouden!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:09

Airiin schreef:
@HC: bij de titel moest ik denken aan de metafoor van de grot van Plato, maar ik zie nu dat het over kunst in de oertijd vs heden gaat. Ik zal hem onthouden!

Het gaat over de ontwikkeling van het menselijke bewustzijn op basis van de paleolitische kunst.

Het boek gaat daarbij fundamenteel in op de verhouding ratio en geloof, op het waarom, de grond en de ontwikkeling. Het boek verwoord een rázend knap stuk denkwerk.

hc

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:10

Airiin schreef:

Dat is wijsheid van 500 BC. Het is eigenlijk best verontrustend dat we dit nog steeds moeten leren. Naarmate ik ouder wordt kom ik steeds meer tot de conclusie dat het algemeen onderwijs op bepaalde vlakken enorm tekort schiet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:20

Macusa schreef:
Airiin schreef:

Dat is wijsheid van 500 BC. Het is eigenlijk best verontrustend dat we dit nog steeds moeten leren. Naarmate ik ouder wordt kom ik steeds meer tot de conclusie dat het algemeen onderwijs op bepaalde vlakken enorm tekort schiet.

Ach, lees de Kikkuli-tekst en/of Xenophon, resp. 35 en 24 eeuwen oude paardenwijsheid waar de ruiterij vandaag de dag bar, bár onkundig bij afsteekt.
Kikkuli was echt een gewaardeerd paardenexpert en zijn tekst verdient een standbeeld. Xenophon schrijft meermalen dat hij zijn paard(en) naar de expert brengt. Dat maakt de kloof in expertise alleen maar groter |(

Maar goed, het boek in kwestie gaat eigenlijk op de onderliggende oorzaak van ook dat in, het conflict tussen ratio en gevoel. Echt razend interessant.

hc

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:50

Xenophon heb ik gelezen. Kikkuli staat nog op het verlanglijstje, weet alleen nog niet goed welke versie ik moet kiezen (die van Ann Nyland of Frank Starke. Zijn er nog andere trouwens, heb niet meer gevonden. Veel oude texten zijn gratis te downloaden van het internet, maar deze heb ik niet gevonden.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:38

Macusa schreef:

omdat Plato achterhaald is of omdat mensen niet meer leren nadenken? Wat betreft bouwstenen van de wereld zijn de oude filosofen behoorlijk achterhaald maar ik vind het denkproces achter hun filosofie wel heel boeiend.

Xenophon en Kikkuli klinken ook als een goede tip. Ik was gisteravond aan het lezen over Epicurus, ook een oude gast maar wel eentje waar ik het mee eens ben wat betreft 'belangrijke dingen in het leven', meteen een beetje een terugkoppeling naar ons oorspronkelijke onderwerp:

For Epicurus, the purpose of philosophy was to attain the happy, tranquil life, characterized by ataraxia, peace and freedom from fear, and "aponia", the absence of pain, and by living a self-sufficient life surrounded by friends. He taught that pleasure and pain are the measures of what is good and bad, that death is the end of the body and the soul and should therefore not be feared, that the gods do not reward or punish humans, that the universe is infinite and eternal, and that events in the world are ultimately based on the motions and interactions of atoms moving in empty space.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:34

Macusa schreef:
Kikkuli staat nog op het verlanglijstje, weet alleen nog niet goed welke versie ik moet kiezen (die van Ann Nyland of Frank Starke. Zijn er nog andere trouwens, heb niet meer gevonden. Veel oude texten zijn gratis te downloaden van het internet, maar deze heb ik niet gevonden.

Ik heb bijna een dozijn publicaties over Kikkuli, doch de meesten zijn niet meer verkrijgbaar.

Starke is een versie welke ik pas zou lezen als ik er een half dozijn had. Hij kijkt wel érg subjectief; zijn vertaling is nauwelijks een vertaling maar vrijwel geheel interpretatie. Kikkuli schrijft '......' en de hedendaagse ruiterij geeft daarvoor grond dat hij daarmee bedoélt '.....'.
Het enige wat Starke helder maakt is zijn eigen beperkte, hoogst Duits-traditionele, mening over paardrijden.
Hij maakt zeker valide kanttekeningen dus goed om er als perspectief bíj te lezen doch zeker niet als je niet al veel basis hebt.

Ann Nyland is een goed begin.
Tweede is een franstalige pubicatie in de serie Caracol: L'Art de Soigner et d'Entrainer les Chevaux, Kikkuli: E.Masson, Caracole. (staat bij de literatuur-suggestie op mijn site :)* ).

Met deze twee heb je een goed plaatje en kan je beslissen of je verder gaat met brononderzoek op basis van de literatuurlijsten en bronopgaves achterin deze twee werken.
Wat zeker de moeite waard is, is om wat te lezen over de Hittieten en bv. de slag bij Quadesh om het een en ander wat perspectief te geven.
Als je écht het naadje van de kous wil weten, zijn er recent een aantal multi-disciplinaire publicaties verschenen die de oorsprong en verspreiding van het indo-germaans als leidraad nemen. Dat is niet zo vreemd als het misschien lijkt, want de (strijd)wagen was een sleutelwaarde voor de indo-germaanse 'cultuur'. Bij de studie van deze boeken kwam ik zelfs een mogelijke 'verklaring' voor de inzet van een Mittani (Kikkuli) bij de Hittieten tegen.

Veel studieplezier.

hc

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:29

jarco schreef:
liefde gaat door de maag , bij mannen haha

goed eten geven, veel sex en hopen dat hij bij je blijft

Hahahaha, de perfecte methode +:)+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:34

hahaha geweldig topic en de reactie's van sommigen om je te bescheuren.

tja de kern van elke goede relatie, altijd eerlijk zijn en praten praten en nog eens praten.
moet zeggen dat het m'n vriend ook wel bevalt dat ie helemaal niks in het huishouden hoeft te doen.

vooral niet zeuren!!! ik heb m'n vriend menig keer naar de kroeg zien vertrekken nadat ie flauw was van mijn "gezeur"

moet zeggen dat veel sex ook helpt en vooral sex op spannende plaatsen. ondanks dat wij al een kindje hebben blijft het leuk om en uitdagend als de kleine een nachtje uit slapen is bij opa en oma om het op spannende plekken te doen.
zorgen dat de relatie niet in een sleur raakt.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:12

Pashon schreef:
tja de kern van elke goede relatie, altijd eerlijk zijn en praten praten en nog eens praten.
moet zeggen dat het m'n vriend ook wel bevalt dat ie helemaal niks in het huishouden hoeft te doen.

vooral niet zeuren!!! ik heb m'n vriend menig keer naar de kroeg zien vertrekken nadat ie flauw was van mijn "gezeur"

Praten vind ik inderdaad ook het belangrijkste in een relatie, ben gelukkig blij dat ik het met mijn kerel echt overal over kan hebben.

Niet zeuren? Hmmm als ik een chagerijnige bui heb dan is hij toch meestal degene die het gemopper van mij aan "mag" horen. Hoort er toch gewoon bij, als hij daardoor meteen de kroeg induikt dan klopt er volgens mij iets niet helemaal.....zou voor mij nog meer redenen zijn om nog chagerijniger te worden -:(- Y;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:15

als mannen teveel praten ben ik weg hoor....wel tijdig zeggen wanneer je je aan iets ergert....ben ik ook niet zo goed in.
Het stapelt zich op en dan in ene ontplof ik...hij denkt dan...huh???

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:25

Margreetje schreef:
Pashon schreef:

Praten vind ik inderdaad ook het belangrijkste in een relatie, ben gelukkig blij dat ik het met mijn kerel echt overal over kan hebben.

Niet zeuren? Hmmm als ik een chagerijnige bui heb dan is hij toch meestal degene die het gemopper van mij aan "mag" horen. Hoort er toch gewoon bij, als hij daardoor meteen de kroeg induikt dan klopt er volgens mij iets niet helemaal.....zou voor mij nog meer redenen zijn om nog chagerijniger te worden -:(- Y;(

haha hij duikt ook niet meteen de kroeg in hoor, in het begin van onze relatie deed ie dat tegenwoordig niet meer ;)
ik ben heel pietje precies en heel erg opruimerig, ik kan er niet over als er een leeg kopje op tafel staat die eigenlijk al op het aanrecht in de vaatwasser hoord te staan zeg maar. mijn vriend kon hier in het begin niet mee omgaan maar inmiddels wel.

Gelukkig kan ik ook overal over praten met mijn mannetje, kan zelfs heerlijk met hem roddelen :j :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:46

dejavu dat zijn juist de dingetjes waar ik ook zo van geniet!
zondag kwam ik na een nacht met wat teveel bier op en na 2uur autorijden thuis en mijn lief had binnen een half uur een english breakfast voor me in elkaar gedraaid. daar stroom ik van over hoor :D :+:

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:01

Pashon schreef:
haha hij duikt ook niet meteen de kroeg in hoor, in het begin van onze relatie deed ie dat tegenwoordig niet meer ;)
ik ben heel pietje precies en heel erg opruimerig, ik kan er niet over als er een leeg kopje op tafel staat die eigenlijk al op het aanrecht in de vaatwasser hoord te staan zeg maar. mijn vriend kon hier in het begin niet mee omgaan maar inmiddels wel.

Gelukkig kan ik ook overal over praten met mijn mannetje, kan zelfs heerlijk met hem roddelen :j :+

Hij heeft je gebreken geaccepteerd? :))
Wij zijn allebei niet opruimerig, niet dat het nou een pleurus bende in huis is, maar we zijn allebei nogal makkelijk. Bijvoorbeeld met het opruimen van kleren, soms ligt er weer eens wat op de bank, over de huiskamerstoelen, over de badrand. Het word dan helemaal leuk als die gaat vragen "waar is m'n spijkerbroek, hij lag hier.....??" Jaaa uhhh weet ik veel, zoek lekker zelf :o?

Roddelen is inderdaad leuk, vooral als je bijna overal hetzelfde over denkt. :+:

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:03

hahaha ja hij heeft mijn gebreken geaccepteerd, zat weinig anders op. ik ben wel wat soepeler geworden en hij heeft geleerd om gewoon zijn bende achter zijn kont op te ruimen :D hij is 32 jaar vrijgezel geweest en het was altijd lang leve de lol met hem, dat heb ik er toch goed uitgekregen soms vervalt ie nog wel eens in zijn oude fouten maar ach niemand is perfect.

idd hij deeld mijn mening qua roddelen meestal wel, het is afentoe net een wijf zoals die kan roddelen gosjemikkie je zal er van achterover vallen }>

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:18

Zo zie je maar weer, als je je allebei een beetje aanpast komt het altijd weer goed. En inderdaad, niemand is perfect. Maar........dat een man niet meerdere dingen tegelijk kan is toch wel moeilijk te accepteren hoor _O-

Hahaha, vast beregezellig als jullie aan het roddelen zijn geslagen :+

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:25

Ken mijn manneke al zo een 22 jaar (vanaf onze jeugd :D ) en hebben ook ups en downs als dat er niet is het niet goed.

Maar eerlijk is eerlijk als je sommige vrouwen meemaakt zijn het ook wel zeikerds hoor sorry maar ik kan me best voorstellen dat sommige mannen hebben doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :+

En de grootse boosdoener is dan ook jaloezie de grootste killer voor je relatie laat mekaar in zijn waarde en veranderen kan je mekaar toch niet en laat mekaar vrij ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:27

suze_ schreef:
zondag kwam ik na een nacht met wat teveel bier op en na 2uur autorijden thuis en mijn lief had binnen een half uur een english breakfast voor me in elkaar gedraaid. daar stroom ik van over hoor :D :+:

Soms zou je 'm bijna zelf op een broodje willen doen. ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:31

dejavu schreef:
suze_ schreef:

Soms zou je 'm bijna zelf op een broodje willen doen. ;)

over broodjes en eten gesproken.

we waren laatst op een familie feest, zegt m'n oom (met een slok op) vroeger was m'n vrouw om op te eten, nu denk ik wel eens ik wou dat ik het gedaan had. m'n tante was er niet zo blij mee maar vond het zo'n super uitspraak lag op de grond van het lachen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:40

Grappige uitspraak! :) (Ik weet niet of ik het zo leuk had gevonden als mijn vriend dat zou zeggen zo publiekelijk.)

Anyway:

Vrouwelijk parlementslid tegen W. Churchill:
"Als u mijn man was, zou ik gif in uw koffie doen."

Churchill:
"Als u mijn vrouw was, zou ik het opdrinken."

:D :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:38

Komt vanzelf..
Ik had voor mijn huidige vriend dit "probleem" ook altijd.
Ik ontmoette toen een jongen (huidige vriend^^) en was eerst een halfjaar lang beste vrienden met hem.
Langzaam aan groeide er wat en ik heb nu bijna twee jaar met hem.

Voor hem was mijn langste verkering 1 maand en 3 weken :D

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:56

dejavu schreef:
Grappige uitspraak! :) (Ik weet niet of ik het zo leuk had gevonden als mijn vriend dat zou zeggen zo publiekelijk.)

Anyway:

Vrouwelijk parlementslid tegen W. Churchill:
"Als u mijn man was, zou ik gif in uw koffie doen."

Churchill:
"Als u mijn vrouw was, zou ik het opdrinken."

:D :D

Was in het winkelcentrum en zag daar van die (moderne ;) )tegeltjes met spreuken, waaronder:

Vrouwen kunnen een orgasme faken,
Mannen een hele relatie

Wie verzint zuks nou weer? :+