Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:59

Pff... Geen idee eigenlijk. Ik moet er eigenlijk nog helemaal niet aan denken om kinderen te krijgen, op dit moment. Ik heb nl ook periodes gehad dat ik niet kon wachten. :') Sowieso niet voor mijn 25e. Ik ben 22/23 wanneer ik klaar ben met mijn studie en ik wil dan eerst even genieten, huisje kopen/huren, op vakantie met z'n tweetjes.

Demone

Re: Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:11

Minimaal 28, eerst studies afmaken, vaste baan, dan kids.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:19

Minimaal 25, maximaal 30.
:)

Ik ben nu 20 en mn vriend en ik zijn al vrij lang samen. We hebben een huisje, hij heeft een goede baan (2 eigen winkels) en we gaan ongeveer 2 a 3 keer per jaar op vakantie. Ik ga het laatste jaar van mn studie in. Daarna wil ik denk ik ongeveer 5 jaar hard aan het werk & dan aan kindjes beginnen. Als ik moeder ben wil ik wel blijven werken, maar dan 2 á 3 dagen per week. :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:07

Ik was 19 bij de geboorte van mijn zoon. Hij was welliswaar niet gepland, en vlak voordat ik ontdekte zwanger te zijn gilde ik nog het hardst van allemaal "IK WIL NOOIT GEEN KINDEREN" en "ALS ER OOIT KINDEREN KOMEN, DAN ALS IK min. 28 BEN". Eenmaal zwanger was mijn knulletje direct welkom, en ben ik er volledig voorgegaan... Hoe het bevalt? Grandioos, volkomen moeiteloos...

Eigen koop-woning, leuke baan... Niets geen problemen, en het moederschap vind ik zo grandioos leuk (tegen alle verwachtingen in) dat ik het eigenlijk helemaal niet mis om te gaan stappen e.d.

Meest ideale leeftijd? Gewoon wanneer je eraan toe bent. Richtlijn, jaar of 28?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:36

Ik ben op mijn gevoel af gegaan. Ik wilde nooit kinderen, maar toen ik een jaar of 26 was wilde ik ze wel. De eerste is geboren toen ik 29 was. Als ik het praktisch bekijk dan was het wel fijn geweest als ik ze al had gehad tussen 20 en 22 jaar. Dan heb je vanaf je 40e, als je in de bloei van je leven bent, nog veel tijd voor allerlei leuke dingen waar je misschien niet meer zo snel aan toe komt als je over de 50 bent, ook qua werk. Maar, rond mijn 20e was ik er nog niet aan toe en had er bovendien geen trek in. Ik ben dus blij dat ik kinderen heb gekregen toen ik er klaar voor was en hoop veel van de leuke dingen die ik voor mijn 50e zou willen doen met hen samen te kunnen doen (een langdurige verre reis maken bijvoorbeeld).