Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eowyn3003 schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik persoonlijk heb nog nooit formuliertjes, flyers,... om de evolutietheorie te 'promoten' gezien of gekregen. Flyers voor God, de kerk e.d. al wel. Ik vind dat eigenlijk ook superirritant, en papierverspilling. Als mensen ergens willen in geloven, doen ze dat, maar ik denk niet dat mensen van geloofsovertuiging en idee gaan veranderen door een stomme flyer?![]()
Of het nu flyers zijn voor de evolutietheorie, of voor de schepping, ik vind het allebei verspilling.
d_ruiter schreef:nee, maar zo kun je mensen wel kennis laten maken met het geloof, omdat er veel mensen zijn die het bij voorbaad onzin vinden zonder enige kennis
d_ruiter schreef:sorry, van de begravenis had ik niet goed gelezen. Ik dacht dat het over t algemeen in de kerk ging.. Ik heb t tijdens een begravenis ook nooit meegemaakt en dan zit je daar idd echt niet op te wachten..
d_ruiter schreef:@ididit: moet niks natuurlijk, vaak is dat voor goede doelen of voor de kerk zodat er bv dingen kunnen worden opgeknapt e.d.
@solleke_noah: nee dat is geen slechte zaak, maar ik snap best dat christenen andere mensen er kennis mee willen laten maken. Als je er niks van weet en het allemaal maar onzin vind als je er niks van weet en je maakt kennis met een bepaald geloof kun je miss gaan denken: goh daar zit toch wel wat in.. En dan kun je er miss wel heel veel aan hebben..
En gelovig betekent (iig niet voor iedereen) elke zondagochtend in de kerk en geen seks voor t huwelijk enzo zoals sommige mensen wel denken..
Blue_Eyes schreef:Bij ons in de kerk wordt het met een begrafenis ook niet gedaan, of de familie moet het zelf aangeven. Ook zo voor bruiloften. Ik vind het ook niet gepast, maar het kerkbestuur van de betreffende (RK?) kerk zal er vast wel over nagedacht hebben.
Ididit schreef:Op deze manier komt het heel erg over alsof iedereen rekening moet houden met de gevoelens van de christenen, maar de christenen verder met niemand anders rekening hoeven te houden...
beantsje schreef:Natuurlijk mag iedereen zeggen dat God (waarschijnlijk?) niet bestaat. Dat is niet kwetsend. Er zal bijna geen gelovige zij
n, die dat zo ervaart.
Waves schreef:De beste actie zou géén actie zijn geweest.
Actie roept altijd een tegen(re)actie op en dan gáán we weer. Door al de acties en dat gelijk willen halen krijg je juist extremisme en dan wordt het pas gevaarlijk. Als iedereen nou accepteerd dat een ander niet hetzelfde hoeft te geloven als jij is er niks gevaarlijks aan geloven of niet geloven.
Citaat:De extremistische christelijke reaties geven aan hoe nodig de actie is, hoe breed verankerd het fundamentalisme is. Ook in NL. De ts is er nota bene een uiting van.....
hc