mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:46

wat een verhaal zegt, ik hoop dat het goed afloopt voor je. Lijkt me vreselijk als me dit zou overkomen. Vooral omdat je na 3 jaar wel denkt iemand te kunnen vertrouwen en dan belazers die gene je zo erg.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:52

WOW heftig verhaal zeg!
Na 3 jaar zou je toch denken dat je iemand wel kunt vertrouwen..
Ik hoop echt voor je dat je je geld terug krijgt!
Heel veel sterkte hiermee. :(:)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:01

Het is best heftig wat ik allemaal heb gelezen. Het is best triest hoe het nu gaat met jouw situatie.

Ik ken jou en jouw vriend niet, maar ik heb eigenlijk wel een aantal vragen voor je.

Ging het weleens minder goed met jullie relatie? Zo ja, hoe gedroeg je vriend dan? Geduldig of juist ongeduldig? Begripvol of weinig begrip voor situaties? Hoe gedraagt hij zich bij meningsverschil of ruzie?

Woon jij nog thuis en geldt dat ook voor hem?

Ik heb een tip voor je.

Zet een aantal vragen op een kladblok die je aan hem wil vragen over afgelopen dagen en ga aan de tafel zitten met hem erbij. Doe wel het liefst bij je ouders gezien zijn rare gedrag. Blijf rustig, ook al windt hij zich goed op. Je wordt niet wijzer van als je ook boos wordt.

zorro

Re: mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:04

Heftig verhaal hoor! Het lijkt me heel erg om zoiets mee te maken,terwijl je al 3 jaar een relatie hebt. Ik snap zelf wel dat je naar de politie bent gegaan, hij gedraagt zich alles behalve normaal, en wil je niets uitleggen, zegt voor mij genoeg..

Ik wil je heel veel sterkte wensen ts, dit is niet niks!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:09

jeetje wat een drama. Ik vind het heel goed van je dat je direkt naar de politie bent gegaan.
Niet alleen omdat hij je geld heeft gejat, maar ook omdat hij een smoes verzint (iemand die geld voor een afperser nodig heeft, pint ineens het hele benodigde bedrag en niet elke dag een beetje).
maar het ergste vind ik dit;

Kady_ schreef:
toen kreeg ik een smsje;
bel nou gvd, er is toch iets aan de hand, denk je dat ik dat express doe he gvd? ik moet da doen. ik geef je alles terug als je naar mij luisterd

Wat staat hier?
1.
Citaat:
ik moet da doen

Met andere woorden: het is niet MIJN schuld maar die van een ander.
Hij dekt zich nu al in dat het steeds weer gaat gebeuren.
2.
Citaat:
ik geef je alles terug als je naar mij luisterd

Als het echt overmacht zou zijn, zou hij schrijven: ik geef je alles terug, zodra ik mijn salaris heb gekregen.
Maar dat is hij niet van plan;je krijgt het niet zomaar, je moet er wel wat voor doen. Jij moet naar hem luisteren.
Klinkt als dat JIJ gechanteerd wordt..

Dumpen die 'vriend'!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:12

Ik vind het heel dapper dat je naar de politie bent gestapt.
Je hebt hem een aantal keer de gelegenheid gegeven om dingen uit te leggen maar dan flipt hij alleen maar.

Heb je steun van je ouders of iemand anders?
Ik vind de situatie namelijk wel een beetje eng. Kijk je goed uit en doe voorzichtig.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:21

vind het heel verstandig en dapper dat je naar de politie bent gegaan. Maar dat is vanuit hier makkelijk zeggen. Jij moet verder met de situatie en ik denk niet dat er nu nog sprake is van een rustig gesprek tussen jullie beide.

En hoe mooi zijn verhaal ook zou zijn of triest, dan nog help je hem niet door het niet bij de politie te melden. In plaats van iemand de hand boven het hoofd te houden denk ik dat je hem beter kunt confronteren met zijn probleem.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:29

jee wat een verhaal, ik hoop dat het nog een beetje goed voor je afloopt heb je idd steun van je ouders?

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:38

Ik heb net het hele topic gelezen, wat een verhaal en wat goed van jou dat je naar de politie bent gegaan. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen. Heel veel sterkte :(:)

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:40

pff, heftig!
wel goed dat je naar de politie bent gegaan. En knap dat met zo'n situatie nog naar je werk kunt gaan..
succes ermee, Hoop dat je je geld snel terug krijgt.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:44

pharagirlke schreef:
Aangifte doen? Hoe kwam meneer aan je pas? "die heb ik hem gegeven" Hoe kwam meneer aan je code? "nou die heb ik hem ook gegeven"
Politie zal lachen :+

Dus niet 8-)

pharagirlke schreef:
En je eerste zin, heb jij ooit wel iemand gekent die in nood of problemen zat?
Gezien je leeftijd hoor je "de echte wereld" wel te kennen onderhand maar toch...

Beter nog, heb ze zelf ook wel eens gehad maar nee, dan nog steel en lieg je niet. Kwestie van normen en waarden, maar ja, dat is idd dan in jouw ogen misschien iets van 'mijn generatie'

Juul schreef:
:= Schokkend idd hoe kortzichtig mensen soms zijn.. No offence verder..
Kortzichtig? Nee hoor, weer diezelfde normen en waarden. Ik vind het schokkend hoe het normaal gevonden wordt dat iemand in nood kennelijk zomaar mag liegen en stelen :S
Laatst bijgewerkt door eva1969 op 26-02-09 21:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:45

vind het heel knap dat je naar de politie bent gegaan, ondanks dat het je vriend is waar je al 3jaar mee bent. Je zou toch denken dat je het dan gewoon kan vertrouwen als het om je pinpas gaat...

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:50

knap dat je naar de politie bent gegaan(Y)
heeft ie ondertussen al iets van zich laten horen ?
iig heel veel sterkte! en ik hoop dat het snel op gelost is

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:53

Heel veel sterkte!
Het is inderdaad niet normaal zoals hij zich gedraagd.
Dit zal wel heel moeilijk voor je zijn, maar je moet doen wat jou het beste lijkt.
Ik sta achter je beslissing ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:54

jemig wat een heftig verhaal zeg.
sterkte gewenst en hoop dat het goed afloopt..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:59

veel sterkte en ik hoop ook dat het goed afloopt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:07

Fijn dat de politie er iets mee "doet". Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen en hoe je vriend hier op reageerd. Die zal vast niet zo blij zijn!

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:11

Jemig, en dan denk je iemand te kennen...

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:11

Echt een bizar verhaal! Ik vind het trouwens niet raar dat je je vriend je pinpas meegeeft, ik heb ook 3 jaar een vriend en ik pin ook regelmatig met mijn vriend z'n pas en andersom.. (wel als het gevraagd is natuurlijk!)

Ik hoop iig dat je snel je geld terug krijgt en ben wel benieuwd naar de verklaring van je vriend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:14

ten eerste vind ik het echt superknap van je dat het aan hebt gedurft om aangifte te doen, dat is niet niks en zeker niet als het om je eigen vriend gaat. Ik geef je groot gelijk dat je naar de politie bent gegaan en dit is misschien heel stom gezegt van me maar controleer je kamer/huis even of er niet iets weg is: bijvoorbeeld een ring die je eigenlijk nooit draagt of een oude telefoon die je niet meer gebruikt. Namelijk geld stelen vanaf een pinpas is meestal 1 van de laatste dingen die mensen stelen en beginnen eerst met kleine dingetjes.

heel veel sterkte en pas goed op jezelf!

ps: je hoeft je geen idioot te voelen omdat jij je pincode hebt gegeven hoor, ik weet de pincode van geloof ik 25 mensen en ik ken ze allemaal uit mijn hoofd en die mensen kennen de mijne ook!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:14

Pff, heftig verhaal! Ik hoop voor je dat je snel je geld terug krijgt en dat alles boven water komt!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:16

Juul schreef:
Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat. Iemand zal maar een gokverslaving hebben waar je niks van weet.

Dit gezegd te hebben, ik zou meteen naar de politie stappen als hij niet met een goede reden komt.

ik ga er juist altijd in eerste instantie dat ik iemand wel vertrouw. Ik weet vanaf jongst afaan al de pincode van beide ouders. En die van mijn vriend weet ik ook en hij die van mij. We hertrouwen elkaar blindelings, en als hij mijn geld zou jatten zou ik me idd zorgen maken of hij een verslaving heeft dan over het geld.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:41

pfff, heftig!
Mijn vriend en ik zijn nu 3,5 jaar samen.
Hij weet mijn pincode wel (maar vergeet hem altijd). Ik weet zijn pincode ook. We vertrouwen elkaar volledig...
Vind ik ook niet zo gek. Ongelooflijk dat je dan zo bedonderd wordt. Echt heftig!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:45

Jee, wat een verhaal.

Erg dapper dat je naar de politie geweest bent, en ik zou geen gesprek met hem alleen aangaan, maar wel bv bij jou thuis, met je ouders in de buurt, mocht hij doordraaien ofzo.

Zelfs al zou je de relatie wel voortzetten, zo iemand zou ik nooit meer durven te vertrouwen :n

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop voor je dat je al je geld terugkrijgt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:58

eva1969 schreef:
Kortzichtig? Nee hoor, weer diezelfde normen en waarden. Ik vind het schokkend hoe het normaal gevonden wordt dat iemand in nood kennelijk zomaar mag liegen en stelen :S

Ik denk niet dat dat met een generatiekloof te maken heeft. Wel dat het met de houding van mensen te maken zou hebben. Ik weet hoe mijn vriend kan smsen, helemaal als ie geëmotineerd / opgefokt is, dus dat zou ik al niet te serieus nemen. Verder zou ik toch eerst willen weten hoe of wat voordat ik naar de politie zou gaan.

Ik vind niet dat het normaal is, en ik denk dat niemand zegt dat dat normaal is. Ook PG niet.
Maar je zegt het zelf, in nood. Dus wat doe je met mensen in nood, die hoor je aan. Is mijn mening.
Voordat je ze eventueel alsnog de laan uitstuurt of doorverwijst naar de een of andere instantie.