Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:36

Marjo_x schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik kan ook nergens op inet vinden dat hij van gedachten veranderde.... Volgens mij is dat wat gelovigen graag roepen, dat hij uiteindelijk toch nog in de Heere werd. Terwijl er meer bewijs is voor de evolutietheorie, dan voor God. Die EO presentator met dat wat langere haar was laatst bij de wereld draait door. Hij gelooft in allebei, hij zegt dat God de evolutie heeft geschapen. Mooie gedachte

Dat heb ik volgens mij eens in een boekje van mijn wijlen Opa gelezen.. Dat God de evolutietheorie geschapen heeft om te "testen" of zijn volk dan wel aan hem vast hield. Maakt de gedachte al wat minder mooi, zo'n wantrouwige God ;)

heeft niets met wantrouwig te maken, maar of mensen wel ecth van hem houden.
hoe vaak gaan mensen wel niet bidden als ze in nood zijn. Gdo wil dat je echt van hem houdt en niet alleen maar voor als er problemen zijn en hem vergeten als het goed gaat.
zoals alleen maar naar je vader gaan als je geld nodig hebt. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:37

Mystica schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik kan ook nergens op inet vinden dat hij van gedachten veranderde.... Volgens mij is dat wat gelovigen graag roepen, dat hij uiteindelijk toch nog in de Heere werd. Terwijl er meer bewijs is voor de evolutietheorie, dan voor God. Die EO presentator met dat wat langere haar was laatst bij de wereld draait door. Hij gelooft in allebei, hij zegt dat God de evolutie heeft geschapen. Mooie gedachte

Gut, wat jammer dat ik geen Christen ben :')

Noh... jij gaat fikken straks! :')

Nu maar weer ontopic...

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:37

Puchje schreef:
ik vind het 1-2.
Jij maakte een opmerking die je iets subtieler had mogen maken, want ja, jij hebt ook mensen tegen het hoofd gestoten.

Vervolgens maakt de lerares net zo'n botte opmerking. imo nog terecht.

Wat ik dan weer niet vind kunnen, is dat de lerares hier op doorgaat, je nog een opmerking in het voorbijgaan laat slikken en vervolgens je belachelijk gaat maken in andere klassen.
Dát is onprofessioneel en zeker niet te tolereren!

Inderdaad, volledig mee eens.
Nederland is toch een land met een vrije meningsuiting?
Een mening is niet strafbaar en het is je recht dat je daar een mening over hebt ( wat mensen erover denken doet hier even niet ter zake)
Misschien had je de discussie iets anders kunnen aanpakken. Misschien heeft zij wel een broer, zus,... in de familie en heb je haar daarmee hard gekwetst. Maar dat betekent niet dat de leerkracht zich zo mag gedragen. Ik zou er eerst met haar over praten en dat je daar (niet voor haar mening maar over dat roddellen) excuses voor verwacht. Misschien kan jij ook excuses aanbieden voor de manier waarop je het aanpakte? ( niet voor je mening)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:39

gekvanfleur schreef:
hoe vaak gaan mensen wel niet bidden als ze in nood zijn. Gdo wil dat je echt van hem houdt en niet alleen maar voor als er problemen zijn en hem vergeten als het goed gaat.

Maar hij brengt ze zelf in verleiding. Ik dacht dat dat meer iets van de Duivel was.

Sunnda

MarcoBorsato schreef:

Gut, wat jammer dat ik geen Christen ben :')[/quote]

Noh... jij gaat fikken straks! :')

Nu maar weer ontopic...[/quote]
en dat bedoel ik als ik zeg dat de ts commentaar krijgt.

ik snap niet dat je wat durft te zeggen in het topic als je zelf precies hetzelfde doet.......

Urbanus

plagom

MarcoBorsato schreef:
Ik kan ook nergens op inet vinden dat hij van gedachten veranderde....

Hij is ook nooit van gedachte veranderd. Hij heeft na het uitbrengen van 'over het onstaan der soorten' een andere theorie ontwikkelt over hoe erfelijke informatie wordt overgedragen bij voortplanting. Daar had hij het mis. Dat is zijn enige foutje geweest, al lag deze ook nog niet zo ver van de waarheid af.

Overigens is de evolutie geen theorie, het is een feit.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:40

Wat betreft die homo 'hype', misschien het wel zo dat juist omdat steeds meer mensen het accepteren en ruimdenkerder worden (niet alleen de christenen/moslims maar ook atheisten, vroeger was alles wat anders was raar en fout) er gewoon meer mensen vooruit durven komen. Dat er altijd zo'n groot percentage homo's is geweest maar dat dat niet opviel omdat het stil werd gehouden, dit lijkt mij erg aannemelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:40

gekvanfleur schreef:
ik snap niet dat je wat durft te zeggen in het topic als je zelf precies hetzelfde doet.......

Dat heet sarcasme

Dat is ook waarom ik mezelf Lieveli noem *D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:41

Piera schreef:
Wat betreft die homo 'hype', misschien het wel zo dat juist omdat steeds meer mensen het accepteren en ruimdenkerder worden (niet alleen de christenen/moslims maar ook atheisten, vroeger was alles wat anders was raar en fout) er gewoon meer mensen vooruit durven komen. Dat er altijd zo'n groot percentage homo's is geweest maar dat dat niet opviel omdat het stil werd gehouden, dit lijkt mij erg aannemelijk.

Tot voor kort was het ook gevaarlijk om openlijk homoseksueel te zijn natuurlijk. Ik denk dat er heel wat huwelijken met geheimen en ongelukkige mensen waren...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:42

Marjo_x schreef:
gekvanfleur schreef:

Maar hij brengt ze zelf in verleiding. Ik dacht dat dat meer iets van de Duivel was.

het idee achter Job kwam ook idd van de duivel. :)
hij zei tegen god dat het voor job makkelijk was om te geloven omdat hij zo'n goed leven had ( hij was rijk enz.)
God wou laten zien dat Job wel in hem geloofde, en dat klopte ook.
de duivel daagde God dus idd uit. en God ga hem de kans om te kijken wie gelijk had.
(vind dit wel moeilijk uitleggen hoor, ben geen bijbeldeskundige ;) )

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:42

Ts, ik vind dat je lerares wel gelijk heeft, maar dit is niet erg professioneel van haar en dus zit ze fout. Wat dus niet wegneemt dat ik jouw reactie ook behoorlijk triest vind. Aan de andere kant moest ik er ook wel een beetje om lachen, vind het wel sneu voor je dat je zo denkt....

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:44

MarcoBorsato schreef:
Piera schreef:

Tot voor kort was het ook gevaarlijk om openlijk homoseksueel te zijn natuurlijk. Ik denk dat er heel wat huwelijken met geheimen en ongelukkige mensen waren...

Dat weet ik wel zeker.. Ik hoor en zie ook steeds meer mensen op leeftijd die getrouwd zijn en kinderen hebben en dan opeens 'beseffen' of 'erachter komen' dat ze homo zijn en dat ze dat verdrongen hebben omdat op het moment dat zij seksuele gevoelens kregen (zo'n 20 jr geleden) het gewoon niet kon en mocht en er niet over gepraat werd. Het was niet eens een mogelijkheid.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:48

xTamara schreef:
Ja klopt..
Maar ik heb geen intresse in Darwin..
Zoals er al gezegt word, hij veranderde zelf van gedachte..
Er ongeloofwaardig in mijn ogen..
En als ik zelf vind dat ik de waarheid heb gevonden?
Wat maakt het uit?

Evolutietheorie is inderdaad wel verplicht.. Mijn school gaat er even doorheen.. Meer niet..
Wel hebben ze het over de oerknal en dat soort dingen..

Waaauw :\ blijkbaar is er toch wel een heel groot verschil tussen België en Nederland qua geloof. Onze leraar godsdienst legde ook gewoon uit dat het scheppingsverhaal symbolisch bedoeld is en niet letterlijk te nemen valt. En ik ging gewoon naar een vrij strenge Christelijke school...

Als je het even objectief bekijkt: voor de evolutietheorie zijn een pak bewijzen, voor de schepping van de wereld door god niet. Maar ik snap natuurlijk wel dat wanneer je van kleinsaf de mening van je ouders wordt aangeleerd en dan ook naar een school wordt gestuurd waar ze die mening verkondigen dat objectief zijn moeilijk is...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:50

De lerares zit in mijn ogen toch zeker wel fout. Dit is ontzettend kinderachtig. Ik zou dit zeker melden. Verder wil ik even zeggen dat sommige mensen nogal in de middeleeuwen leven. Tegenwoordig is er nog maar een klein percentage christenen die zo denkt. terwijl het overgrote deel harstikke modern is. Ook ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:50

Wat ik niet begrijp is wat iemand die de evolutietheorie ontkent op het VWO doet :roll:

En om antwoord op de vraag van de TS te geven: waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Het is net zo goed niet netjes om jouw lerares zo herkenbaar op bokt te zetten, waar ook klasgenoten van je zitten. Zonder dat je lerares de mogelijkheid heeft om haar kant van het verhaal te vertellen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:51

Triest hoor dit.
Zij moest haar mening geven, dat deed ze.
Misschien niet zo heel netjes, dat geeft ze toe.
Maar wat haar lerares doet mag gewoon niet.
En natuurlijk weer die ene bokker met een totaal imo hele scheve mening.. :r

Iemand vraagt nadrukkelijk om niet verder uit te breiden over het fenomeen ''de homo'' en natuurlijk word dit wél gedaan.
Ook ik deel haar mening niet, maar ik respecteer haar mening wel.

Charlie_P

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:53

Een totaal respectloze mening kan ik niet respecteren

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:54

Senzafine schreef:
xTamara schreef:
Ja klopt..
Maar ik heb geen intresse in Darwin..
Zoals er al gezegt word, hij veranderde zelf van gedachte..
Er ongeloofwaardig in mijn ogen..
En als ik zelf vind dat ik de waarheid heb gevonden?
Wat maakt het uit?

Evolutietheorie is inderdaad wel verplicht.. Mijn school gaat er even doorheen.. Meer niet..
Wel hebben ze het over de oerknal en dat soort dingen..

Waaauw :\ blijkbaar is er toch wel een heel groot verschil tussen België en Nederland qua geloof. Onze leraar godsdienst legde ook gewoon uit dat het scheppingsverhaal symbolisch bedoeld is en niet letterlijk te nemen valt. En ik ging gewoon naar een vrij strenge Christelijke school...

Als je het even objectief bekijkt: voor de evolutietheorie zijn een pak bewijzen, voor de schepping van de wereld door god niet. Maar ik snap natuurlijk wel dat wanneer je van kleinsaf de mening van je ouders wordt aangeleerd en dan ook naar een school wordt gestuurd waar ze die mening verkondigen dat objectief zijn moeilijk is...

en daar gaan we weer. omdat jij toevallig iets anders hebt geleerd, kun jij niet objectief zijn, want je weet niet wat het christen zijn zoals wij het zien inhoudt. ( onzin, maar ik bedoel maar.)
ik denk WEL zelf na ook al ben ik christelijk, ik ben niet bekrompen opgevoed en we disscuseren op onze zwaar christelijke school ook openlijk. jij bent niet objectief omdat jij hier allemaal onzin over christenen rondbazuind. een van de dingen die wij heel erg leren op school: je mag een mening hebben maar beargumenteer hem goed. dat is belangrijk voor eenc christen in de maatschappij. nu is geloven niet al te best te beargumenteren, en daarom juist leren wij zoveel over ander dingen, zodat we weten hoe andere denken en we daar naar kunnen kijken en geen bekrompen mening hebben. maar dat betekent niet dat die daarom maar gelijk moet zijn aan die van jouw.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:55

Wendy schreef:
Wat ik niet begrijp is wat iemand die de evolutietheorie ontkent op het VWO doet :roll:

En om antwoord op de vraag van de TS te geven: waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Het is net zo goed niet netjes om jouw lerares zo herkenbaar op bokt te zetten, waar ook klasgenoten van je zitten. Zonder dat je lerares de mogelijkheid heeft om haar kant van het verhaal te vertellen.

Waar heeft zij de evolutietheorie ontkend?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:57

gekvanfleur schreef:
dus je bent niet ruimdenkend als je tegen het homohuwelijk enzo bent?

ik ben ook tegen het homohuwelijk en ook omdat ik in God geloof.
dat wil niet zeggen dat ik gewoon zeg: het mag niet. en dat mijn mening is.
ik heb er over gelezen, en er bij ons op een (christelijke) school wordt er ook gewoon over gediscuseerd.
ik ken een paar mensen die homo zijn en ik kan goed met ze opschieten. het si niet aan mij om te oordelen.
wel kan ik me in de ts vinden dat er veel mensen zijn waarbij hetwel op een hype lijkt. maar dat is aan iedereen om zelf te oordelen.
ik dnek dat respect belangrijk is, maar er worden bij os op school bijv. geen homo leraren aangenomen.
slecht? nee denk het niet. het si onze manier van leven, onze overtuiging. zoals moslims op hun scholen ook eigen gebruiken hebben die wij heelmaal niet kennen.

waar ik me aan erger is de kortzichtigheid van mensen hier. ze beschuldigen de ts en doen zelf precies hetzelfde. alsof christenen domme mensen zijn die alleen in de bijbel geloven en maar beperkt zijn en bekrompen omdat ze sommige dingen niet willen.
christenen weten er vaak echt wel over alleen ze zeggen nee. zoals ander ja zeggen.
en wat ik helemaal erg vind zijn mensen die heir zeggen dat je hopelijk nog eens ruimdenkend wordt. ik ben ruimdenkend op mijn manier. ik heb er voor gekozen om het niet goed te vinden en dat is mijn recht. niet heel de maatschappij hoeft iets te accepteren, omdat de meerderheid het wel goed vind.
en respect voor anders denkende mis ik ook, oftewel de pot verwijt de ketel.......
( dit geldt lang niet voor iedereen hoor, maar sommige zijn we erg laag) ;)

Een vraagje aan jou dan he...
Heb dit altijd al eens aan een gelovig iemand willen vragen.
Wat ik niet snap is dat god de mens maakt en van iedereen houdt (toch?)
Maar toch kies jij er voor om het niet goed te vinden? God heeft deze mensen toch zelf gecreerd?
Wie ben jij dan om het niet goed te keuren? Ik vind dat wel degelijk oordelen

Overigens vind ik inderdaad dat je niet ruimdenkend bent als je tegen het homohuwelijk bent, dit zijn niet de middeleeuwen.
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 12-02-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:57

Sja dan nog is het een mening. :)
Ook ik ben het er helemaal niet mee eens hoor.
Ts geeft haar ''fout'' toe.

Toch zijn er best wat aandachttrekkers bij, maar dat is denk ik niet typisch homo imo. :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:59

jemig,, iedereen mag toch wel z'n eigen mening hebben :(

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:15

Mereltje schreef:
gekvanfleur schreef:
dus je bent niet ruimdenkend als je tegen het homohuwelijk enzo bent?

ik ben ook tegen het homohuwelijk en ook omdat ik in God geloof.
dat wil niet zeggen dat ik gewoon zeg: het mag niet. en dat mijn mening is.
ik heb er over gelezen, en er bij ons op een (christelijke) school wordt er ook gewoon over gediscuseerd.
ik ken een paar mensen die homo zijn en ik kan goed met ze opschieten. het si niet aan mij om te oordelen.
wel kan ik me in de ts vinden dat er veel mensen zijn waarbij hetwel op een hype lijkt. maar dat is aan iedereen om zelf te oordelen.
ik dnek dat respect belangrijk is, maar er worden bij os op school bijv. geen homo leraren aangenomen.
slecht? nee denk het niet. het si onze manier van leven, onze overtuiging. zoals moslims op hun scholen ook eigen gebruiken hebben die wij heelmaal niet kennen.

waar ik me aan erger is de kortzichtigheid van mensen hier. ze beschuldigen de ts en doen zelf precies hetzelfde. alsof christenen domme mensen zijn die alleen in de bijbel geloven en maar beperkt zijn en bekrompen omdat ze sommige dingen niet willen.
christenen weten er vaak echt wel over alleen ze zeggen nee. zoals ander ja zeggen.
en wat ik helemaal erg vind zijn mensen die heir zeggen dat je hopelijk nog eens ruimdenkend wordt. ik ben ruimdenkend op mijn manier. ik heb er voor gekozen om het niet goed te vinden en dat is mijn recht. niet heel de maatschappij hoeft iets te accepteren, omdat de meerderheid het wel goed vind.
en respect voor anders denkende mis ik ook, oftewel de pot verwijt de ketel.......
( dit geldt lang niet voor iedereen hoor, maar sommige zijn we erg laag) ;)

Een vraagje aan jou dan he...
Heb dit altijd al eens aan een gelovig iemand willen vragen.
Wat ik niet snap is dat god de mens maakt en van iedereen houdt (toch?)
Maar toch kies jij er voor om het niet goed te vinden? God heeft deze mensen toch zelf gecreerd?
Wie ben jij dan om het niet goed te keuren? Ik vind dat wel degelijk oordelen

Overigens vind ik inderdaad dat je niet ruimdenkend bent als je tegen het homohuwelijk bent, dit zijn niet de middeleeuwen.

wij mogen inderdaad niet oordelen of iemand naar de hel of hemel gaat. dat doet God.
maar God verbiedt in zijn woord heel duidelijk homo seksuele daden, homo zijn ontkend hij niet en je kan het zijn alleen je mag er niet aan toe geven. het is zegmaar als dat sommige mensen geen mensen geen kinderen kunnen krijgen, een extra belasting. bij God horen beteknt geen makkelijk leven, maar vaak moeilijk.
maar wij moeten die mensen respecteren, maar mogen het niet goedkeuren. wij keuren het niet goed omdat god dat niet wil.

en je laatste opmerking vid ik echt kortzichtig, het spijt me....... omdat ik vind dat mij veulen best af en toe een blokje mee om kan e een ander bokker dat niet vindt kunnen. ben ik middeleeuws? misschien moet je beginnen bij respect en leren dat de wereld vol zit met mensen met een ander mening en dat iedreeen daar recht op heeft en dan niet dom is omdat jijanders denkt.....
en ik wil best verder met je praten, maar dan wel met respect.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 21:15

Nou hier nog een berichtje van de beruchte TS zo ongeveer :)

Er worden nou een hoop dingen over mij rondgezaaid die niet waar zijn.
Op mijn school wordt wel degelijk de evolutie behandeld, en uitgebreid ook. En als ik niet in de evolutie theorie geloof kan ik niet op het VWO zitten? Oftewel iedereen die christelijk is en in het scheppingsverhaal gelooft is dom? Tja, dat zijn jullie conclusies, niet de mijne.

Verder wil ik even heel duidelijk maken dat ik homofiele mensen niet minderwaardig vind. Stel mijn broer blijkt nu opeens homo te zijn. Dan zou ik echt niet minder van hem houden dan ik deed toen hij hetero was. Ik gun homofiele mensen ook een prettig en fijn leven met gelijke kansen op slagen.

Jullie kunnen wel zeggen dat ik niet mag oordelen over mensen, maar ik heb nergens gezegd dat homo's naar de hel oid gaan en ik niet? Of dat homofiele mensen zondaars/slechte mensen zijn. Oordelen is niet aan mij, en dat zal ik dus ook niet doen.

Verder vinden jullie mij onrespectvol, maar de meeste van jullie zijn net zo bezig. Dan kan je zeggen, wie de bal gooit krijgt 'm terug. Prima, maar bedenk wel dat je dan zelf net zo 'fout' bezig bent.

Het scheppingsverhaal moet je ook niet letterlijk lezen. Is er iemand van jullie die de bijbel er bij heeft gepakt? Die heeft gelezen dat een dag als 1000 jaar was. Dat zou betekenen dat de schepping in 6000 jaar is gebeurd ipv 6 dagen.

En ja, misschien zijn er voor de evolutie meer bewijzen. Maar ook daar zitten fouten in, misschien minder dan bij het scheppingsverhaal. Maar waar je in gelooft is een persoonlijke keuze. Mensen die in de evolutie willen geloven moeten dat ook vooral doen, ik snap het wel als je liever voor de bewijzen wilt gaan. Alleen mijn gevoel gaat daar niet naar uit.

Verder wil ik ook even uit de wereld helpen dat ik gebrain washed zou zijn? Ik ben dan nog maar 15 en mijn hersens zijn nog niet volgroeid, maar dat betekend wel dat ik een klein beetje zelf kan denken. Ik ben geen peuter meer die alles voorgekauwd hoeft te hebben. Medelijden met mij dat ik dus een slechte opvoeding heb gehad heb ik niet nodig. Ik heb een fijn gezin en niemand dringt mij deze mening op. Als ik niet naar de kerk wil hoef ik niet, en als ik in de evolutie wil geloven ben ik daar geheel vrij in zonder uitgebannen te worden uit de familie.

Bekrompen? Neehoor, je kan bij mij met een hoop rare verhalen aankomen. Maar ik heb nou ook eenmaal mijn normen en waarden zoals iedereen heeft. Dat ze anders zijn dan die van jullie betekent niet meteen dat ik bekrompen ben.

God alleen voor de slechte periodes? Misschien bij sommige van jullie, maar voor mij niet. Ook dat is voor iedereen persoonlijk en kan ik niet over oordelen. De band die iemand met God wel of niet heeft kan ik niet zien.

Trouwens voor de gene die het willen weten: ik draag geen rokken, geen hoedjes en mag mijn haar afknippen als ik wil. Ik ga naar een baptisten gemeente waar niemand een rok hoeft te dragen en waar gewoon wordt gezongen (dus ook op halve noten).