wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:12

Marloez schreef:
_Madelon schreef:
Wat ik me wel afvraag, waarom gaan zij langs de deuren? Waarom willen ze mensen overhalen. Dit doen de katholieken/christenen enzo toch ook niet? Ik geloof zelf niet en vind dat je andere mensen niet moet "lastig vallen" met zulk soort dingen. Als ik interesse zou hebben dan kom ik zelf wel.

Ze gaan langs de deuren omdat er in de bijbel staat dat ze dat horen te doen. Ze kijken niet naar andere geloven of die dat wel/niet doen (integendeel :D )

_Sigrid_ schreef:
Persoonlijk vind ik het nogal onbeschoft om bij iemand aan te bellen en je overtuiging op te dringen, want meestal gaat het niet zo zachtzinnig.

Niet zachtzinnig? Waar baseer je dat op dan? Het wordt deze mensen absoluut afgeraden opdringerig te doen. Natuurlijk zul je altijd mensen er tussen hebben die dat wél doen. Maar het wordt ze niet geleerd! Het is ook niet zo dat ze er zelf beter van worden als de huisbewoner het foldertje wel aan neemt. Ze zullen er geen extra 'punten' of wat dan ook voor krijgen. :D Het is allemaal vrijwillig en in volle overtuiging hun medemens te helpen. :j
Mijn vader is ook altijd heel makkelijk. :') 'Heeft u belangstelling in deze folder waarin besproken wordt over eventueel leven na de dood?' *Wijzend naar folder waar dat onderwerp uitgebreid in besproken wordt.* Huisbewoner: 'Euh, nee.' Vader: 'oké! Dan gaan we weer verder! Prettige dag nog verder!' :D

ja inderdaad,.zo ging het bij ons ook altijd:
dag mevrouw/meneer
we zijn hier vandaag in de buurt om met mensen te praten over*onderwerp folder*
en bij geen interesse meestal:
oke,.bedankt voor uw tijd,.dan wensen we u een fijne dag verder..

dat was het meestal.... heb verder nooit onbeschofte mensen meegemaakt die van deur tot deur gingen bij jehovah's getuigen(en ben vroeger toch echt wel met heel veel verschillende mensen meegeweest)
daarentegen heb ik wel heel veel onbeschofte mensen gezien die de deur opendeden en "ons "liepen te bedreigen.

ik ben nu niet gelovig meer,.maar vind wel dat er een hele verkeerder kijk is op jehovah's getuigen.
en inderdaad Mormonen gaan oa ook langs de deuren.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:16

Ik denk dat de aanpak nu misschien wat verschilt van vroeger. Maar ik heb meegemaakt (en anderen met mij) dat ze met "nee dank u, geen interesse" geen genoegen namen en écht opdringerig werden en hun voet tussen de deur zetten.
Zal vast uit volle overtuiging geweest zijn, maar ik hou niet zo van dit soort praktijken.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:19

_Sigrid_ schreef:
Ik denk dat de aanpak nu misschien wat verschilt van vroeger. Maar ik heb meegemaakt (en anderen met mij) dat ze met "nee dank u, geen interesse" geen genoegen namen en écht opdringerig werden en hun voet tussen de deur zetten.
Zal vast uit volle overtuiging geweest zijn, maar ik hou niet zo van dit soort praktijken.

tja,.ik weet niet over welke tijd jij praat dan,.maar ik van 1976 tot 1994 dus ook al een tijdje geleden.
kan me niet voorstellen dat iemand dat gedaan zou hebben,..lijkt me namelijk ook geen prettig gevoel voor de voet :D en denk dat ze erg zuinig zijn op hun voeten,.want zonder die voeten kunnen ze ook niet meer langs de deuren :D :+ Maar goed,..een ja/nee verhaal schiet ook niet op en is ook niet de intensie van dit topic.

geen jehovah's getuigen aan de deur? laat je dan opschrijven als niet-bel adres
Laatst bijgewerkt door mackkwek op 03-02-09 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:19

Je moet niet teveel zeggen want ze vinden altijd wel een smoes om ergens over door te praten.

Amethyst_

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:30

Bij ons hebben ze wel eens de voet tussen de deur gedaan als wij m dicht wilden doen... Dus ik kan niet meer vriendelijk tegen ze doen... Althans probeer het altijd wel hoor :P

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:35

ik doe of dat ik geen nederlands praat :+

of zeg dat mijn ouders niet thuis zijn en ik niet met vreemde mag praten :+ ( werkt nog wel en ik ben 20 :+ )

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:15

Als er echt hardnekkig gedaan wordt:
' Ik mag niet met u praten van Satan ' :=

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:16

ik doe dan gewoon nooit de deur open!:P en kijk vrolijk uit het raam als ze langs lopen:P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:22

Ik heb zo'n hekel aan dit soort topics.

zodra 1 iemand een slechte ervaring heeft heeft iedereen ineens een opdringerige jehova aan de deur.

Ik ben tot mijn 14 e opgevoed als jehovah's getuigen.

Ik ken een heeeeeeeeeeeeeeeel groot aantal van deze mensen.

Ja er zitten rotte appels tussen maar doe heb je overal!

Dat wil niet zeggen dat je ze allemaal over 1 kam moet scheren en belachelijk moet lopen maken.

Ik heb ook slechte ervaring met een paar mensen die toevallig naar de kerk gaan moet ik dan ook maar zeggen al die K=T kerkgangers?

want ik ken namelijk ook hele leuke lieve mensen die naar de kerk gaan......

en dan het geliefde voet tussen de deur.

In al die jaren en al die mensen die ik gezien heb heb ik nog nooit iemand een voet tussen de deur zien steken!

als 1 iemand zegt ze steken hier de voet tussen de deur gebeurd dat ineens overal.

Mijn nek haren gaan hier echt van overeind staan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 06:47

ik heb daar ook een beetje moeite mee,het voet tussen de deur verhaal.
zelf vraag ik me altijd af hoeveel mensen werkelijk zoiets meegemaakt hebben,vaak komt het op me over alsof er dan even stoer verteld kan worden hoe die mensen nu weer afgebekt zijn.

het zal heus wel voorkomen helaas,maar ik geloof het echt niet dat het zo vaak gebeurd.

ik ben trouwens ook weleens op straat aangesproken door 2 oude dametjes.
dat kwam ook erg vriendelijk over,en ik heb ook vriendelijk bedankt en uiteraard geen probleem.

nogmaals er zijn er een paar tussen die het voor de rest verpesten,maar dat betekend niet dat iedere persoon zo is.

een sticker op je brievenbus lijkt me geen verkeerde manier overigens,of gewoon niet open doen,en als je dat wel hebt gedaan,zeggen dat je geen intresse hebt en de deur weer sluiten.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 06:59

ik zeg gewoon sorry geen interesse en dan doe ik de deur dicht :)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:44

Sticker op de deur dat je bloeddonor bent, bellen ze ook niet aan :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:54

BitchyWitchy schreef:

Echt? :oo Vaag..

Weet niet meer tegen wie, maar; Ik moet zeggen dat ik er nooit bij geweest ben maar mn moeder vertelde dat... Ik heb een tijdje bij een meisje in deklas gezeten die jehova was, was echt niks mis mee :) Ik ga ze echt niet uit de weg en ga gewoon met ze om etc, maar gezien het er over ging hoe te reageren als ze aan de deur komen, reageerde ik over mijn enige ervaring er mee ;)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:02

Amethyst_ schreef:
BitchyWitchy schreef:

Echt? :oo Vaag..

:j
Werkt bij ons net zo goed als knoflook tegen vampieren :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:11

God? Ik respecteer het leven en zie wel wat er na mijn dood gebeurd.
Naast dat het reden dat ik juist niet gelovig bent is omdat er teveel geknoeit is in de bijbel boeken waardoor alleen maar oorlogen uit zijn gestaan.

Ik geloof wel iets in na het leven maar jusit niet wat de mens beschrijft.

Trouwens al die dieren juist niet gelovig zijn wat gebeurd erdaar mee? Gaan die naar de hel?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:14

noekiejj schreef:
Als ze zeggen...'Wij komen het licht brengen' Zeg je: 'Het licht doet het al' Zeggen zei dan: 'Maar wij bedoelen jezus' Dan zeg je: 'Zet maar in de achtertuin' (Oké hij's oud :P)

Nee ik zou inderdaad zeggen, dat ik er geen behoefte aan had en als ze het foldertje dan toch nog door de bus gooien (de brutaliteit) ging die wel bij het oude papier...

:')
Mijn ouders doen altijd de deur weer dicht als ze zien dat ze er zijn en als we ze al zien lopen doen we helemaal niet open.. ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:33

__Nathalie__ schreef:
Ik heb zo'n hekel aan dit soort topics.

zodra 1 iemand een slechte ervaring heeft heeft iedereen ineens een opdringerige jehova aan de deur.

Ik ben tot mijn 14 e opgevoed als jehovah's getuigen.

Ik ken een heeeeeeeeeeeeeeeel groot aantal van deze mensen.

Ja er zitten rotte appels tussen maar doe heb je overal!

Dat wil niet zeggen dat je ze allemaal over 1 kam moet scheren en belachelijk moet lopen maken.

Ik heb ook slechte ervaring met een paar mensen die toevallig naar de kerk gaan moet ik dan ook maar zeggen al die K=T kerkgangers?

want ik ken namelijk ook hele leuke lieve mensen die naar de kerk gaan......

en dan het geliefde voet tussen de deur.

In al die jaren en al die mensen die ik gezien heb heb ik nog nooit iemand een voet tussen de deur zien steken!

als 1 iemand zegt ze steken hier de voet tussen de deur gebeurd dat ineens overal.

Mijn nek haren gaan hier echt van overeind staan.

Ik denk dat het gros van de opmerkingen hier niet door de plaatsers zelf gezegd/ervaren of gedaan is. Leuk om zo mee of na te praten :(:) Ben maar tot pag 11 gekomen, sorry. Maar lees steeds hetzelfde.(hoeveel maken inderdaad het 'zet maar bij de deur' zogenaamde grapje?) Ik denk dat we best wel stellig kunnen zeggen dat de voet tussen de deur zelden voorkomt. Dat het vervelend is dat ze aan de deur komen ok, maar om onbeschoft te reageren is ook zo wat. "Geen interesse" helpt bij 99 van de 100 echt wel.

Ik vind het zelf heel vervelend dat Nathalie door deze opmerkingen gekwetst wordt, vooral door napraterij :n

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:42

Hmmm, daar heb ik nog een mooi verhaaltje over :)

Bij ons kwamen ze in den beginne wel vaker, altijd netjes gezegd dat we geen interesse hadden, veel succes verder en een fijne dag nog. Hele aardige mensen hoor! Een paar van die mensen komen we nu nog weleens tegen op straat, even 'hoi' 'hoi' (klein dorp, daar kent iedereen elkaar). Op een gegeven moment ook een aantekening gevraagd, en op de sporadische vergissing na kwamen ze ook niet meer langs. Maar toen kwam er een stelletje waarbij 'hardnekkig' echt een understatement was. Eerste keer mijn vader aan de deur, twintig minuten later ook gezegd dat ze ons huis uit moesten (vader was haast paars van woede) of we lieten de honden los. Nog nooit eerder meegemaakt hoor, een voet tussen de deur, maar ze stonden in het hoekje van de gang.

Nu moet je weten, ik heb een andere religie: wicca. Door veel mensen nog altijd compleet verkeerd begrepen, het is een natuur religie en geen duivelsaanbidding.

De week erop kwamen ze weer langs. Ik was net klaar met mijn eigen dankzegginkje en ik had dus nog mijn gewaad aan met de hele mikmak. 'Goede morgen, wij willen u kennis laten maken met de ware God.' 'Oh dat hoeft niet, ik ben gelovig en heel tevr...' 'Maar kent u de WARE God?' 'U mag uw zegje doen als ik dat van mij ook mag doen. Kent u de ware God en de ware Godin?' *vraagtekens op gezichten* 'Je bent een heiden, een verdoemde, een...' 'Dat vroeg ik niet. Kent u de ware God en Godin?' *verschuift de rinkelende staf zodat het pentagram ook goed te zien is* 'Duivelsaanbidder!' 'Nee hoor, het is het teken dat geest boven lichaam staat. Wicca is een natuur religie, waarbij het mannelijke en vrouwelijke evenwicht centraal staat. Net als bij andere religies geloven ook wij in een hogere macht, een mannelijke en vrouwelijke, die een hand hebben in de dingen die hier gebeuren. Ik heb een heel educatief boekje dat ik jullie graag mee zou willen geven. Daar zullen jullie ook in lezen dat...*begint verhaal af te steken* *Jehova's getuigen lopen achteruit* 'Wacht nou, heel eventjes maar. Ik wil jullie niet overhalen, alleen maar begrip kweken. Luister...' *Jehova's getuigen draaien zich snel om en gaan al snelwandelend de straat terug op. 'Ho nou, wacht even... het is helemaal geen duivelsaanbidding, ik geloof niet eens dat de duivel bestaat!' *gaat er op een holletje achteraan* * J.G. gaan een tandje harder en draven de straat uit*

Die twee zijn ook nooit meer langs geweest, en ik wilde echt gewoon begrip kweken! Watjes... ;) Gelukkig met de mensen die eerder langskwamen nog gewoon aardig contact.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:56

Zelf geen brutale/ opdringerige ervaringen met Jehovah's meegemaakt.
Twee keer een kort confronterend gesprek gehad met J.G. over de totaal andere weergave van Jezus bij hen, dan bij mij als christen. Sinds die tijd lopen ze ons huis voorbij.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:01

Zo heb ik eens 2 dames aan de deur gehad, 1 van in de 20 1 van eind 30. Ze wilde mij wat vragen stellen over het geloof. Nu ben ik een atheist maar wel mijn communie gedaan, dus weet er wel wat van. Beginnen ze tegen mij over naastenliefde en dat de jahova's allemaal naar het paradijs gingen en ik niet maar ik kon dat veranderen bla bla. Heb ik vriendelijk gezegd dat jahova's niet weten wat naastenliefde is. Heb het volgende voorbeeld genomen: Stel jou broer/zus is homosexueelof hij gelooft gewoon niet, jij mag van je geloof niet meer met hem omgaan, maar dat is toch het tegenovergestelde van naastenliefde toch? Moesten ze even over nadenken waarop 1 zei maar in de bijbel staat dat dat niet mag, ik zeg laat maar zien. Komt er vervolgens een klein zinnetje uit de bijbel, idd over homo's dat het niet als rein werd gezien :S. Maar het zijn 1 of 2 regels dus zeg ik: er staat vast meer in de bijbel over naastenliefde, respect hebben voor mensen en mensen in hun waarde laten dan over homo's. Daar waren ze het wonderwel mee eens! Uitendelijk zijn ze weg gegaan maar ze zijn nog wel eens terug geweest ook. Ik had ook de indruk dat ze het vooal intresant vonden hoe ik de bijbel uitlegde en dat de bijbel nooit zo bedoeld is geweest zoals die nu gebruikt word.

Ik heb respect voor mensen en hun geloof tot op een zekere hoogte. Het moet wel verenigbaar blijven met het leven anders doe je echt iets fout! Mijn tip is ga maar eens in discussie laat ze de andere kant eens zien! Die mensen missen zoveel, zo zonde. en ze weten het zelf niet eens.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:06

Citaat:
Beginnen ze tegen mij over naastenliefde en dat de jahova's allemaal naar het paradijs gingen en ik niet maar ik kon dat veranderen bla bla.

Uhm...wie bepaalt er uiteindelijk wie er naar het 'paradijs' gaan? Niet de gelovigen zelf lijkt me.....

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:09

als ze het licht willen brengen zeggen wij altijd: als je goedkoper bent als nuon mag je ons het licht brengen XD.

willen ze folders aansmeren: mooi hebben we weer papier om de kachel aan te steken enz

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:11

Ik heb zelf totaal geen vervelende ervaringen met Jehova's getuigen aan de deur gehad.

Pas geleden deed ik nog open, brak en in badjas, en toen stond er een wat oudere man aan de deur, alleen en met een stapel 'Jehovablaadjes'. Na één blik op die blaadjes heb ik vriendelijk gezegd dat ik geen interesse had. Hij heeft me toen zelf een prettige dag gewenst en is zelf omgedraaid. Geen opdringerigheid, geen voet tussen de deur, geen flauwe grappen. Zo zouden meer mensen mogen zijn.

Wel ben ik vroeger ooit 'misleid' door hun verhaal. JG: 'Mogen wij je een traktaatje aanbieden?' Ik: 'Alstublieft' (Ik dacht dat ze 'traktatie', een snoepje dus, bedoelden). Toen kreeg ik dus een of ander blaadje in mijn handen gedrukt.

Mijn moeder heeft ooit de vraag gekregen of haar vader of moeder ook thuis waren. Ze was toen zelf 28 en getrouwd met mijn vader en ze woonden op zichzelf! Na haar antwoord 'Ik ben al groot hoor, ik woon hier zelf' wist de Jehova in kwestie niet goed meer wat hij moest antwoorden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:11

Geen intresse
Daaag :+

Zo ongeveer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:31

Persoonlijk vind ik het erg vreemd om langs de deuren te gaan om over je geloofsovertuiging te prediken. Geloof is iets heel persoonlijks, hou dat ook lekker bij jezelf. Ik zie mezelf al langs de deuren gaan met mijn geloof, ik kan mij er niets bij voorstellen. Ik vind het brutaal en opdringerig, wat geloof juist NIET zou moeten zijn.
Ik blijf vriendelijk tot het moment dat ze echt niet van ophouden weten. Dan zeg ik dat ik meer te doen heb, wens ze een fijne dag en sluit de deur.