Marloez schreef:_Madelon schreef:Wat ik me wel afvraag, waarom gaan zij langs de deuren? Waarom willen ze mensen overhalen. Dit doen de katholieken/christenen enzo toch ook niet? Ik geloof zelf niet en vind dat je andere mensen niet moet "lastig vallen" met zulk soort dingen. Als ik interesse zou hebben dan kom ik zelf wel.
Ze gaan langs de deuren omdat er in de bijbel staat dat ze dat horen te doen. Ze kijken niet naar andere geloven of die dat wel/niet doen (integendeel)
_Sigrid_ schreef:Persoonlijk vind ik het nogal onbeschoft om bij iemand aan te bellen en je overtuiging op te dringen, want meestal gaat het niet zo zachtzinnig.
Niet zachtzinnig? Waar baseer je dat op dan? Het wordt deze mensen absoluut afgeraden opdringerig te doen. Natuurlijk zul je altijd mensen er tussen hebben die dat wél doen. Maar het wordt ze niet geleerd! Het is ook niet zo dat ze er zelf beter van worden als de huisbewoner het foldertje wel aan neemt. Ze zullen er geen extra 'punten' of wat dan ook voor krijgen.Het is allemaal vrijwillig en in volle overtuiging hun medemens te helpen.
Mijn vader is ook altijd heel makkelijk.'Heeft u belangstelling in deze folder waarin besproken wordt over eventueel leven na de dood?' *Wijzend naar folder waar dat onderwerp uitgebreid in besproken wordt.* Huisbewoner: 'Euh, nee.' Vader: 'oké! Dan gaan we weer verder! Prettige dag nog verder!'
ja inderdaad,.zo ging het bij ons ook altijd:
dag mevrouw/meneer
we zijn hier vandaag in de buurt om met mensen te praten over*onderwerp folder*
en bij geen interesse meestal:
oke,.bedankt voor uw tijd,.dan wensen we u een fijne dag verder..
dat was het meestal.... heb verder nooit onbeschofte mensen meegemaakt die van deur tot deur gingen bij jehovah's getuigen(en ben vroeger toch echt wel met heel veel verschillende mensen meegeweest)
daarentegen heb ik wel heel veel onbeschofte mensen gezien die de deur opendeden en "ons "liepen te bedreigen.
ik ben nu niet gelovig meer,.maar vind wel dat er een hele verkeerder kijk is op jehovah's getuigen.
en inderdaad Mormonen gaan oa ook langs de deuren.
)
'Heeft u belangstelling in deze folder waarin besproken wordt over eventueel leven na de dood?' *Wijzend naar folder waar dat onderwerp uitgebreid in besproken wordt.* Huisbewoner: 'Euh, nee.' Vader: 'oké! Dan gaan we weer verder! Prettige dag nog verder!'
Maar goed,..een ja/nee verhaal schiet ook niet op en is ook niet de intensie van dit topic.
Vaag..
Ben maar tot pag 11 gekomen, sorry. Maar lees steeds hetzelfde.(hoeveel maken inderdaad het 'zet maar bij de deur' zogenaamde grapje?) Ik denk dat we best wel stellig kunnen zeggen dat de voet tussen de deur zelden voorkomt. Dat het vervelend is dat ze aan de deur komen ok, maar om onbeschoft te reageren is ook zo wat. "Geen interesse" helpt bij 99 van de 100 echt wel.