Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:04

mag ik vragen wat mensen zo interesant vinden om te schrijven aan iemand die crimineel is? ( mensen die willen schrijven naar onschuldige mensen hoeven dus niet te reageren)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:05

katiavl schreef:
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, is dat schrijven goed is dat niet schrijven ook goed.
Ik heb niks met schrijven, wat ik wel leuk vind is de profielen lezen best leerrijk.

Dat vind ik dus ook.
Zit ook telkens straffen met elkaar te vergelijken, van die heeft dit moeten doen voor die straf en de ander dit.

Denk trouwens dat ik zelf NIET ga schrijven i.v.m adres, durf dat toch niet aan.

Mjay

zat net even een beetje te kijken maar goh... er zitten wel hele enge bij Nagelbijten / Gniffelen aan de ene kant ben ik best nieuwsgierig wat zo iemand nou te vertellen heeft maar aan de andere kant... nee hoor laat maar zitten zoek liever iemand zonder strafblad als penpal Bloos

SteffiiY

Ik ben nu op de profielenpagina beland,heb een meisje gevonden.
Moet ik haar eerst en bericht sturen of dergelijk of ze wilt schrijven?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:07

Tja, weet niet echt waarom het interessant is. Toch misschien een stukje onbegrip (bij mij dan), waarom laat iemand het zo ver komen (dan heb ik het over gevangene met lichte vergrijpen, moordenaars oid zou ik nooit schrijven )? En hoe het daar is, dat kan ik me niet helemaal beseffen denk ik.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:08

Heb een meisje gevonden die een inbraak op een woning heeft gedaan, dat vind ik ook nog niet echt een zwaar vergrijp.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:08

pinuts schreef:
mag ik vragen wat mensen zo interesant vinden om te schrijven aan iemand die crimineel is? ( mensen die willen schrijven naar onschuldige mensen hoeven dus niet te reageren)

Iemand die crimineel is, is ook mens, die help je er meer mee als iemand van een willekeurige penpall site.
Mag je vinden dat ze het niet verdienen, sommige mensen denken daar anders over. Ik ben ook niet gaan kijken met de gedachte om te gaan schrijven, maar zoals ik zeg, spreekt deze persoon me aan. Er zijn overeenkomsten, en hij kan wel wat brieven gebruiken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:10

Als jij in de gevangenis zou zitten, zou je het ook fijn vinden als er toch nog ''iemand'' aandacht aan je besteed.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:11

of ze het verdienen kan ik niet beslissen, ken ze niet jah.. maar ben gewoon benieuwd waarom mensen juist willen schrijven met mensen die iets ergs hebben gedaan, in plaats van bijv mensen schrijven die een ernstige ziekte hebben, en daar aan doodgaan... Weet ik veel, waarom een crimineel? Waarom is dat zo boeiend? Weetje, dat vraag ik me af:) Is het alleen omdat diegene geen recht heeft op contact? Of zit er meer achter?:)

edit: tis niet zo dat ik er fel op tegen ben he Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:13

Wat zou er meer achter moeten zitten?

Ik denk dat de meeste zieken wel meer aanloop hebben dan de gemiddelde gevangene. Zieken krijgen van mij ook wel aandacht, bloemen of een kaart. Waarom dan gevangenen niet?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:13

Mensen blijven mensen Ja

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:15

Waarom het me interesseert, tja ik weet niet, ik vind dat de gasten die door verkeerde keuzes, lichte vergrijpen hebben gedaan toch ook af en toe een bericht van buitenaf verdienen. Ik zou er niet voor kiezen om iemand die iets heel ergs heeft gedaan te schrijven, dat zou ik niet kunnen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:17

pinuts schreef:

Ik denk, als ik iets moet zeggen, dat het ook een stuk begrijpen en leren is hoe het zover is kunnen komen, wat voor persoonlijkheid achter die mensen schuilt enzo, eens het verhaal van de veroordeelde zelf horen, in plaats van de andere kant. Denk ik. Ik vind al heel mijn leven mensen die anders zijn dan de rest heel interresant Ja!

Om op de vraag van de TS terug te komen, dit lijkt me dus heel interresant. Zit momenteel in een heel drukke periode, maar zal daarna zeker eens uitzoeken hoe het precies allemaal in elkaar zit enzo met die brieven. En ook eens overleggen met vriend/ouders mbt het adres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:19

Ik denk niet hij zo 'zijn verhaal' even voor je opschrijft hoor BraveSpots, en doen ze het wel, zit het vast vol met leugens.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:21

hmm ik snap wel dat die mensen ook maar mensen zijn, en enorm alleen enz zijn.. ik zou alleen niet mijn adres ervoor opgeven.. maar das eigen keuze natuurlijk. Heb trouwens ook welleens op tv gezien dat er relaties, en zelfs huwelijken uit ontstaan..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:23

Anthea schreef:
Ik denk niet hij zo 'zijn verhaal' even voor je opschrijft hoor BraveSpots, en doen ze het wel, zit het vast vol met leugens.

Dat weet ik. Ik bedoel ook meer gewoon contact hebben met zo iemand. De dagelijkse dingen waar hij zich om bekommert of wat dan ook zijn imo ook deel van zijn verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:23

vindt de meeste wel aardig uitzien.
hoe zie je wat de persoon heeft gedaan?

edit: gevonden

schrik je weleens van een vrouw voor moord doodstraf
raakt je ergens wel

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:26

De persoon naar wie ik ga schrijven heeft ook serieuze dingen achter zijn naam staan. Murder 2 en manslaughter 1.
Ik heb hem niet 'uitgekozen' omwille van zijn daden. Zijn profiel en uitleg sprak me aan en toen pas heb ik even gekeken wat hij
op z'n kerfstok had. En waarom ik naar een crimineel schrijf? Om zijn ervaring te horen, zijn verhaal (en ook niet het verhaal van zijn misdaad)...
Ik ben enorm benieuwd naar wat hij te vertellen heeft. Wat hem bezighoud, hoe hij is, ..
Voor zover ik me kan inleven lijkt het me 'leuk' om als gevangene een brief te krijgen. Of ze het nu verdienen of niet.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:27

Ja ik ga het toch doen, van de week even goed nadenken over een brief. En die verstuur ik eerst via email. Alleen kunnen die gevangenen wel aan enveloppen/papier/postzegels komen daar om terug te schrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:28

ja precies die mensen hebben niks te doen sommige wachten jaren op hun dood.
dus ik snap je keuse wel

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:28

SpikkelFire schreef:
Ja ik ga het toch doen, van de week even goed nadenken over een brief. En die verstuur ik eerst via email. Alleen kunnen die gevangenen wel aan enveloppen/papier/postzegels komen daar?

Ik heb zonet nog gelezen dat je geen postzegels mag opsturen naar hen, zij kunnen het zelf aankopen via de gevangenis dus dat lijkt me geen probleem.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:29

Ooh oke, dan zit dat wel goed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:29

Verder vind ik erg leuk dat het een normale leerrijke discussie is geworden.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:31

katiavl schreef:
Verder vind ik erg leuk dat het een normale leerrijke discussie is geworden.

Bokt gaat het ooit nog leren Haha!
Nee maar dat is wel fijn ja. De meningen zullen bij zoiets altijd verdeeld zijn, maar ieder zn keuze toch Lachen

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:33

wat gebeurt er als je gaat schrijven maar geen 18 bent maar dat wel zegt