Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:16

Maar de stereotypen vormen maar een kleine groep, vind zo naar he om van die twintig procent honderd procent te maken. Heb jaren in het homomilieu gezeten, meeste homos vinden het vervrouwelijke zelf niks. (zie navidad)
En rondneuken, homosauna's. Ga je dan ook niet met hetero's om want vele rondneuken ook, en er zijn sauna's voor hetero's Bloos!
Dan gaan ze appart omdat het mensen zijn, en wij als sociale wezens kunnen niet uit de groep liggen (evolutiepsychologie) dan is het nog niet goed Lachen

Ik vind spijtig he, al de onderbouwingen waarom doen hetero's ook. En ik vind erger dat mensen zoals navidad en andere hun wereld moeten verkleinen omdat andere zouden denken.
Wereld is er erg aan toe Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:25

Nja, navidad kiest ervoor om zich niet in het homocircuit te vertonen, omdat hij niet met die mensen geassocieerd wil worden (nja, misschien ook omdat hij er geen hol aan vindt? Tong uitsteken).

Het interesseert mij werkelijk niets of andere mensen bij met de stereotype homo associeert. Als diegene dat denkt, dan is dat kennelijk iemand met het IQ van een visstick en een zeeeer korte neus Knipoog

Maargoed, volgens mij krijgt dit topic zo een heel andere wending Lachen

Maargoed, weet ook niet precies of de TS haar doel behaald heeft met dit topic. Hoe gaat het inmiddels tussen de 2 vriendinnen? Heb je vriendin B er overigens al eens op aangesproken dat ze vriendin A links laat liggen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:04

Misschien was vriendin B gewoon erg geschrokken en moest het eerst even bezinken?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:16

Kortgeleden was ik in Ghana, daar werd veel aan me gevraagd of ik getrouwd was. Ik heb het bewust steeds alleen over "partner" gehad, omdat ze er erg duidelijk in waren dat homosexualiteit in Ghana echt niet ok is. Dat baseren ze op geloof, zowel de christenen als de moslims. Pas op de laatste dag heb ik (omdat ze erom vroegen) benoemd dat mijn partner een vriendin is. De dokter liet zijn scalpel bijna uit zijn tengels vallen en vroeg alleen nog met grote ogen 'do you mean lesbianism??' Daarna was het een kwartier stil...
Alle eerdere discussies daar over homosexualiteit heb ik overigens wel "gewonnen".

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:27

Lesbianism? Dat is de gaafste die ik ooit heb gehoord. Cool

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:55

XoNo schreef:
Navidad, wij gaan nagenoeg nooit stappen en als we samen gaan stappen, dan vind ik een homodiscotheek niet erg om naartoe te gaan, maar verder mengen wij ons ook totaal niet in 'het wereldje'. Voornamelijk omdat ook wij er lichtelijk van walgen (de stereotypes, het rondn**ken, homosauna's e.d.).

Wij gaan nagenoeg enkel maar hetero stappen, heel maar dan ook heel afentoe, willen we nog wel eens wat gaan drinken in amsterdam. Ik heb wel homo vrienden, nou ja vrienden? goede kennisen want in de paarden wereld en al helemaal in de dressuur ontloop je ze niet. Ik maak dan wel een praatje met ze, drink wel eens wat, en allemaal leuk en aardig. Maar verder heb ik er gewoon geen behoefte aan. Zeker niet nu ik al een jaar een relatie heb. De grote homo discotheken, zoals bolke etc. kwam ik vroeger regelmatig. toen ik tussen de 15 en de 18 was.. Kijk mijn vriend en ik zijn heel simpel niet meer uit elkaar te krijgen, maakt niet uit in hoeverre er gestookt of wat dan ook word.

maar dat gedeelte ontlopen we gewoon liever, want er zijn er altijd een paar, die het tog maar even "proberen" en je toch maar even in de kont knijpen enzo.. Nou ja goed, dat is iets waar ik niet zo heel goed tegen kan en mijn vriend ook niet. Er heerst ook meer arrogantie, een je word ook eens volledig gekeurd, en de een is beter als de ander.. nee, voor mij is iedereen hetzelfde, maar ik kan gewoon niet tegen het overdreven gedoe, zowel niet onder het stappen als ik zon persoon in de stad zie lopen ook niet, daar walg ik gewoon echt van. Verder, dat die mensen zichzelf tot schande willen zetten en dat sommige denken dat het een of andere carnevals verkleedpartij mag zijn, moeten ze zelf weten. Maar het hele totaal beeld "homo" en het "homoleven" zetten ze daarmee te schande..

Ik accepteer iedereen, daar gaat het niet om, maar heb wel mijn duidelijke mening daarover. Want als je aan menig persoon vraagt, hoe is het leven van een homo, dan bestaat het vaak uit seks, drugs, niet trouw kunnen wezen, aandachttrekkerij, en vooral ziektes zoals hiv etc etc. Zo is hoe een standaart iemand er gewoon over denkt. Maar gelukkig weet ik, dat we niet allemaal zo zijn Knipoog

Nou goed nu dwalen we heel erg af van het onderwerp.. dus zou weer even ontopic gaan..

IK ben ook wel benieuwd hoe het allemaal is afgelopen...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:14

ik kan daar echt zo moe en kwaad om worden ik heb er geen moeite mee absoluut niet maar even goed is er nog steeds veel discriminatie van homo's zoiezo worden lesbische stellen soms makkelijker geaccepteerd dan homo stellen. echt heel vervelend.

misschien ben ik wel heel "open minded" hoor maar ja er wordt ook echt gek over gedacht ik heb ooit een ex eens verteld dat ik dus bisexueel was en toen flipte die helemaal hij dacht dat ik dus een vriend en een vriendin op hetzelfde moment zou hebben Vork heel leuk maar nee hoor dat houdt het niet in.

ik ben trouwens niet gelovig opgevoed, een vriend van mij wel en die heeft nu na een hoop ruzie en strijd met zn moeder eindelijk de acceptatie van zn homosexualiteit..... erg toch? je eigen moeder......

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:43

Mjay schreef:
ik ben trouwens niet gelovig opgevoed, een vriend van mij wel en die heeft nu na een hoop ruzie en strijd met zn moeder eindelijk de acceptatie van zn homosexualiteit..... erg toch? je eigen moeder......

Dat is ook wat ik in eerste instantie heb meegemaakt.. Nu accepteert mijn moeder het wel maar keurt het nog steeds niet goed Knipoog EN ja me eigen moeder..
Doet wel zeer hoor, ik heb er 1.5 jaar geen contact meer mee gehad, omdat ze het niet accepteerd en mij mijn leven niet kon laten lijden zoals ik wil. Ben toen het huis uit gegaan ben op mezelf gaan wonen (was 16 jaar...) ben gaan werken. Voor de rest geen contact meer met mijn moeder gehad en zelf zo standvastig geweest dat mijn moeder zelf maar contact met me op moest nemen... Voor mijn kant was het gedaan. Na anderhalf jaar is dat gebeurt! En ja, toen kon ze ook niks anders dan accepteren en heeft ze een keus moeten maken om me gelukkig te zien, en mijn geaardheid te accepteren en het contact goed te houden, of.. Mij laten leven in een leugen, trouwen met een vouw ongelukkig wezen, kinderen krijgen en na 40 jaar hou ik het niet meer uit en ja zou je de vrouw er ook nog eens mee beliegen..

Toen was de keuze snel gemaakt..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 04:27

Maar de vraag is wel waarom er dan strijd was met je moeder.
Was dat puur omdat je homo bent of omdat je het ook in praktijk brengt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:49

Het is toch lógisch dat als je homo bent je het ook in praktijk brengt? Ik weet wel dat er ook mensen zijn die er voor kiezen om het te verbergen. Dat zijn vaak de mannen wiens auto's met kinderzitjes achterin bij de homo-ontmoetingsplek staan Scheve mond

Dan denk ik: Wie wordt dáár gelukkig van? De man niet, de vrouw niet...

Als je nou eenmaal op mannen valt (of op vrouwen, als je een vrouw bent) en iemand vind van wie je heel veel houdt en met wie je je leven wil delen... Dan vind ik het niet meer dan logisch dan dat het aspect van seks daar ook bij komt kijken.

Niemand vindt dat vreemd in een liefdevolle relatie tussen een man en een vrouw, dus waarom wel tussen twee mensen van hetzelfde geslacht?

Ik vind het persoonlijk vele malen erger als mensen vreemd gaan, of van de ene naar de andere persoon hoppen en hun het gevoel geven dat ze álles zijn, om vervolgens weer door te springen naar de volgende.

In mijn ogen kan je absoluut seks hebben zonder gevoelens, maar dat moet dan wel gelijkwaardig zijn. Een scheve relatie is simpelweg niet eerlijk.

Eigenlijk is twee personen van hetzelfde geslacht dan al een mooie stap naar gelijkwaardigheid. Als je bekijkt dat vrouwen over het algemeen voor dezelfde functie minder betaald krijgen dan mannen, dan worden vrouwen nog steeds iets lager geplaatst. Dat hoeft niet per sé voor problemen te zorgen, maar het geeft wel aan dat we nog in een soort ongelijkwaardigheid gedwongen worden (hoe vaak blijft de man thuis voor de kinderen?) waar je in een homosexuele relatie buiten valt.

Overigens... "Lesbianism?" Huilen van het lachen Wel heel jammer dat ze daar zo strak in zijn...

Liefde is het mooiste wat er bestaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:29

Liefde is iets wat iedereen iedere dag nodig heeft,daarom zet ik iedereen zo veel mogelijk in het licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:31

Wel met toestemming neem ik aan Marleen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:32

Nee dat hoeft niet met toestemming,je mag en kan iedereen liefde sturen maar ook als het nodig is ze in het licht zetten.Als we dat met veel meer mensen zouden doen zou de wereld er heel anders uit zien.Ik ben een kind van licht en liefde maar andere mensen zijn dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:34

Ik vind eigenlijk dat je ook voor dat soort dingen toestemming dient te vragen, maar goed, dat is weer een hele andere discussie...

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:35

Je moet iedereen in zijn waarde laten, of ze nou anders zijn of niet.

Ik ben zelf ook gelovig opgevoed.
Mijn beste vriend is homo en een vriendin van me is lesbisch....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:35

In de studie die ik doe leer je juist mensen in het licht te zetten als dat nodig is,in het licht zetten is alleen maar bezig zijn met het goede.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:50

Interessante discussie! Ik ga me er ook nog even in mengen Tong uitsteken
Ik heb zelf een vriendin en ik woon in Wageningen, waar best wat christelijke mensen wonen. Ik ben altijd gewoon heel open over mijn geaardheid met als motto 'als je er zelf normaal over doet, doen andere mensen dat ook'. Ik heb nog nooit echt aanvaringen oid gehad met gelovigen (christelijk of moslim), mijn ervaring is dat ze het vaak wel een interessant onderwerp vinden. Op mijn afdeling woont een zwaar gelovig meisje en ik heb het altijd hartstikke gezellig met haar. Ze kent mijn vriendin ook goed en vindt het ook hartstikke leuk dat we binnenkort misschien gaan samenwonen. Alleen maar goede ervaringen dus Lachen

Wat ik wel altijd lastig vind, is wanneer gelovigen zeggen dat homoseksualiteit een zonde is. Ik heb dan altijd zoiets van, het ís geen zonde, dat vindt jij! Ik geloof niet en ik snap dat wanneer iemand wel gelooft, dat hem-haar de waarheid is, maar dat betekent niet meteen dat het ook echt zo is.
En verder, of homoseksualiteit een keuze is, al zou het zo zijn (maar dat is het niet!), zou ik er nu weer voor kiezen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik met iemand anders gelukkiger zou zijn dan met mijn vriendin, dus ik blijf graag wie ik ben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:53

Mee eens er wordt veel geoordeeld,in je hogere zelf zijn geen oordelen.Net als de krediet crisis die is er ook niet in je hogere zelf,er zijn mensen die die crisis veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:03

Marleen, hoe spiritueel ik zelf ook ben... Een hoop mensen zijn dat niet. Ik word er soms een beetje moe van dat alles wat jij zegt gepaard gaat met spirituele termen als 'licht' en 'hogere zelf'. Klein beetje down-to-earth praten doet de discussie geen kwaad denk ik, ook zodat mensen het nog kunnen volgen Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:33

Marleen_usar, ik vind het wel jammer dat je, hoe geoed bedoeld waarschijnlijk ook, het onderwerp van deze discussie een heel andere kant op trekt. (schrijf ik als mens, niet als mod)

Ik vind het overigens nog een heel groot verschil of iemand het er niet mee eens is of veroordeelt. Mensen kunnen niet achter mijn lesbianism staan en toch goede vrienden zijn. Prima, iedereen heeft eigenschappen waar ik zelf ook niet achter kan staan. Maar maakt dat iemand een minder mens? Welnee, het hoort gewoon bij die persoon. Anders is het als iemand niets met me te maken wil hebben of het niet accepteert. Maar goed, dan is de vriendschap wat mij betreft ook meteen klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:36

Delerium: Afgod

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:37

Rock schreef:
Marleen, hoe spiritueel ik zelf ook ben... Een hoop mensen zijn dat niet. Ik word er soms een beetje moe van dat alles wat jij zegt gepaard gaat met spirituele termen als 'licht' en 'hogere zelf'. Klein beetje down-to-earth praten doet de discussie geen kwaad denk ik, ook zodat mensen het nog kunnen volgen Knipoog

Amen Knipoog
Plus dat ik het niet prettig vind, het idee om ongevraagd 'in het licht gezet te worden'...

Delerium: ook amen Lachen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:36

weetje,.

iedereen moet zijn eigen leven leven..

zowat IEDERE religie verbied homoseksualiteit. niet enkel het christendom en de islam. (waarbij je ook weer ontelbare takken heb, en miljoenen individuen en dus ook ontelbare visies en meningen) het komt ook bij al deze religies er op neer.. "de mens is niet zo bedoeld".

en het klink ook vrij logisch. als alle mannen met mannen gingen, en alle vrouwen met vrouwen. was er geen mensheid meer. dan zouden we snel uitgestorven zijn.

daarintegen. zijn vrijwel alle religies gebasseerd op het lot, alles heeft een reden, dus ook homoseksualiteit enz enz enz..

iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheden, zijn eigen beproevingen in het leven,. iedereen heeft zijn eigen visie en nog belangrijker, ieder mens heeft zijn eigen geweten.

er zijn ook zoveel athiesten die tegen homoseksualiteit zijn. en er zijn ook genoeg gelovigen die denken 'het is hen leven, het interesseert me niet', en daar ken ik er veel van.

dat je homoseksualiteit niet goed keurt, betekent niet gelijk dat je een homohater bent.

en die berichtjes zoals 'amen' die irriteren mij zo erg altijd. dat is iets wat je enkel op forums lees 'amen'. maargoed, dat is mijn persoonlijke reden en tamelijk offtopic.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:30

ik vind het nog steeds een interessante discussie
ik lees stilletjes mee:)

Ik vind het erg leuk om te horen, dat er homo's onder ons eigenlijk OOK kunnen griezelen van die overdreven homo's/lesbiennes.
Ik dacht dat ik er altijd buiten viel;)

verder ben ik ook benieuwd, hoe het nu is met de vriendinnen. Is de ene vriendin al teruggekomen op haar besluit zomaar niks meer te zeggen? Of is dat nog steeds zo?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:45

Jameyskatje: geloof mij, dat 'Amen' zeg ik in RL ook regelmatig (en nee, niet alleen na het bidden) Knipoog