Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:50

Ik denk dat er genoeg islamitische meiden zijn in zo'n situatie.
Veel meiden zouden denk ik dan toch een abortus laten plegen en met een operatie het weer een beetje goed maken zodat het lijkt alsof ze zwanger is.
Vraag me trouwens wel af of het meisje het gaat overleven als familie erachter komt dat ze zwanger is.
Maar dit geld ook voor oudere meiden dan 14 jaar.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:51

Adil18 schreef:
Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!

Stel dat een Islamitisch meisje (ik noem maar wat hoor) zwanger raakt met 14....Je mag geen abortus plegen want dat is uit den boze maar je familie wil ook zeker niks meer met je te maken hebben omdat je een schande bent voor hen...

Wat moet je dan...?

Dan zou ik toch abortus plegen want je bent zoiezo een schande voor de familie, als je het nu wel of niet houd. Maar ik snap dat het in sommige situaties een geschenk uit de hemel is en dat er zulke tehuizen moeten bestaan Lachen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:52

Adil18 schreef:
Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!

Stel dat een Islamitisch meisje (ik noem maar wat hoor) zwanger raakt met 14....Je mag geen abortus plegen want dat is uit den boze maar je familie wil ook zeker niks meer met je te maken hebben omdat je een schande bent voor hen...

Wat moet je dan...?

Ja, maar dan nog is het niet ideaal omdat de hele situatie al ellendig is... Dat is met alle opvangtehuizen zo: de situatie is al niet ideaal, anders kom je daar niet. Dus als je er heen moet is dat al niet ideaal maar vaak geboren uit noodzaak.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:54

Adil18 schreef:

Wat moet je dan...?

Hoop dat ik de goede quote...

Beetje offtopic; maar dat is dan toch geen echte familie...

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:54

Welshcobfan schreef:
Adil18 schreef:

Wat moet je dan...?

Ja, maar dan nog is het niet ideaal omdat de hele situatie al ellendig is... Dat is met alle opvangtehuizen zo: de situatie is al niet ideaal, anders kom je daar niet. Dus als je er heen moet is dat al niet ideaal maar vaak geboren uit noodzaak.

ja dan zou ik toch voor abortus gaan

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 16:55

orange1 schreef:
nee tuurlijk is ze nog niet voor een kind heb je mij dat horen zegge? dat ze klaar is voor een kindje op 14 jarige leeftijd?
en tja haar ouders zijn de dupe dat is ook wel wat te hard gezegt ..
want haar ouders hebben voorgesteld om het kind te houden omdat ze tegen abortus zijn.
ik weet zeker dat het kind goed opgevoedt word..

Maar je zegt zelf dat ze een top-moedertje zal worden. En das helemaal niet waar, haar ouders worden mama en papa en zelf zal ze af en toe bijspringen. Dan heeft ze imo niet recht het een (goede) ouder te noemen van dat kind.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:55

Melanie_B schreef:
Adil18 schreef:

Wat moet je dan...?

maar zo zit dat in hun geloof en het gaat daar toch in die cultuur om "de goede naam van de familie de eer"

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:56

Melanie_B schreef:
Adil18 schreef:

Wat moet je dan...?

Die opmerking vind ik een beetje erg krom door de bocht.
Dus omdat de ouders een bepaalde manier van geloof heeft en je kind iets doet dat het tegenovergestelde is ben je geen familie?
En ouders die niet voor de kind van hun kind willen zorgen zijn ook geen goede familie?
Dan kom je toch weer uit op de discussie; wanneer is de familie een echte familie en daar gaat het hier niet om.

Melanie_B

Melanie_B schreef:
Welshcobfan schreef:

En aangezien de meeste 14 jarigen toch nog thuis wonen, is het wel fijn als pa en ma er ook een zegje in hebben want zij worden ook opeens geconfronteerd met een baby in hun huis! En als dochterlief financieel slecht zit, is de kans erg groot dat ouders het moeten betalen.

(en ik zeg dus NIET dat de beslissing ligt bij de grootouders in spe, maar ik vind wel dat hun mening wel van belang is als dochterlief thuis blijft wonen met kind)

Maar.. een 14 jarige.. die weet nog niet wat ze wilt.. die weet niet hoe ze haar toekomst in wilt gaan vullen... hoe is het dan mogelijk om de juiste keuze te maken? Haar ouders kunnen haar dan wel bij helpen, maar het is niet zomaar iets waar je één nachtje over kan slapen.

Stel ze houdt het... hartstikke leuk.. maar (stel) ze krijgt daar later spijt van?
Het valt haar tegen? Ze wilt haar eigen leventje leiden zonder ''opgescheept'' te zitten met het kind? Het kan dan nog een behoorlijke klap in de maag worden..

Of de laat het weghalen, en krijgt daar later spijt van??
Dat blijft zo'n meid dan haar hele leven bij...

wonderworst_

BraveSpots schreef:
orange1 schreef:

want haar ouders hebben voorgesteld om het kind te houden omdat ze tegen abortus zijn.

dus wiens keuze is het dan ??
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 08-12-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:57

Wat te denken van de streng gelovigen? Met een beetje pech zit je ook nog gedwongen aan een huwelijk vast! (omdat je anders de kerk uit gebonjourd word)

orange1

ze zal echt wel vaak bijspringen hoor.
het is haar kindje.
maar haar ouders betalen en zorgen ookvoor het kindje

raketje_

Ik was zeventien toen mijn dochtertje ter wereld kwam, ik had vaste relatie met de papa en woonde al paar jaar samen.
Na een jaar is de relatie kapot gegaan door heel wat redenen, dan niet eens tot betrekking van mijn dochtertje.

Omdat ik vrij vroeg samen woonde ben ik nooit veder gegaan met een opleiding, ik werkte toen fulltime.
Toen ons dochtertje er was werd ik huis mama.En stappen deed ik toch niet meer.
Avonds deed ik me paardje als paps thuis was, zodat ik toch alle tijd ervoor had en nog me ontspanning.

Ik kon toen kiezen terug naar me ouders of opvang tehuis.Ik heb gekozen om tijdelijk terug te keren naar
mijn ouders.En het is zeker niet makkelijk zo jong een dochtertje te hebben.Vooral nu niet als alleenstaand.
(papa uit beeld en wilt niks te maken hebben met dochtertje.. lekker makkelijk )
Maar we komen er ook wel weer uit.Ik heb gewoon inkomen, binnenkort weer me eigen huisje, nieuwe vriend
samen woonplannen zijn er weer. Zodra wij samen wonen gaat dochtertje naar de creche, ik wil weer een studie of
gaan werken. Maar eerst ons even settelen en alle rust weer indien terug keren met vriendlief.

En waar een wil is, is een weg!

Paard heb ik wel een andere stal voor moeten vinden, want tijd heb je niet meer.
Paardje word dus gedaan door aantal hele lieve vriendinnen en staleigenaar, waar ik heel
blij mee ben. Stappen doe ik nog wel geregelt, mijn ouders gaan vrijdags weg zodat ik
dan op mijn zusje pas, en zaterdags ruilen we om, passen hun op en mag ik weg.
De overige dagen, pas ik lekker zelf op. Het is mijn engeltje en mijn verantwoordelijkheid,
stiekem passen ze nog wel eens avonds paar uurtjes op als ik even paardje wil opzoeken.

Maar een 2e kindje neem ik ook nooit meer.Heb toen de keuze gemaakt waar ik nu heel blij
mee ben, maar mocht ik het overdoen had ik het niet gedaan! Ben een hoop kwijt, maar gelukkig
wel iets moois ervoor terug..
Laatst bijgewerkt door raketje_ op 08-12-08 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:59

orange1 schreef:
het is haar kindje.

Het zou juist andersom moeten zijn,
Dat haar ouders af en toe bijspringen en dat zij zelf een moeder is voor haar kind Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:00

Welshcobfan schreef:
orange1 schreef:
het is haar kindje.

Het zou juist andersom moeten zijn,
Dat haar ouders af en toe bijspringen en dat zij zelf een moeder is voor haar kind Knipoog

Daar ben ik het helemaal mee eens!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:02

orange1 schreef:
het is haar kindje.

Hoezo vaak bijspringen? 's nachts hebben haar ouders de zorg, overdag als ze naar school is ook. Dan blijven er nog maar een paar uur over als je haar huiswerktijd enzo meerekend.

Een paar uur per dag zorgen voor je kind maakt je imo geen goede ouder. Zij zou de grootste verantwoordelijkheid moeten nemen, en haar ouders af en toe bijspringen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:02

Melanie_B schreef:
Adil18 schreef:

Wat moet je dan...?

Oei oei! Pas met deze opmerkingen op! Ik dacht er eerst precies zo over hoor, maar ga je maar eens verdiepen in andere culturen en waar hun gedrag vandaan komt, dan kun je er pas echt over oordelen. David Pinto schreef hier veel over! Interessante en informatieve boeken!

En lees eens 'Doe maar gewoon' van Hans Kaldebach over 99 waarnemingen over Hollanders en hun gedrag, soms denk je echt: "Verrek, dat is waar! God wat achterlijk van ons zeg...!"
Laatst bijgewerkt door Adil op 08-12-08 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:02

BraveSpots schreef:
orange1 schreef:
het is haar kindje.

Hoezo vaak bijspringen? 's nachts hebben haar ouders de zorg, overdag als ze naar school is ook. Dan blijven er nog maar een paar uur over als je haar huiswerktijd enzo meerekend.

Een paar uur per dag zorgen voor je kind maakt je imo geen goede ouder. Zij zou de grootste verantwoordelijkheid moeten nemen, en haar ouders af en toe bijspringen.

helemaal mee eens

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:03

oke ik ga het topic verlaten Verdrietig ik moet zo rijden Tong uitsteken
ik lees vanaaf wel ff bij

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:05

Adil18 schreef:
Oei oei! Pas met deze opmerkingen op! Ik dacht er eerst precies zo over hoor, maar ga je maar eens verdiepen in andere culturen en waar hun gedrag vandaan komt, dan kun je er pas echt over ordelen. David Pinto schreef hier veel over! Interessante en onformatieve boeken!

En lees eens 'Doe maar gewoon' van Hans Kaldebach over 99 waarnemingen over Hollanders en hun gedrag, soms denk je echt: "Verrek, dat is waar! God wat achterlijk van ons zeg...!"

Dat zal ik tzt eens doen... Ja
Lijkt me wel interessant..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:21

Maar bij de meeste geloven mag je nog geen eens seks hebben voor het huwelijk.. Doe je dat toch, tjaah dan heb je het er zelf na gemaakt.. Als je ouders ergens in geloven en jij niet en dán seks hebt dan is het een ander verhaal..
Als je wel geloofd en je hebt seks dan moet je ook de gevolgen aanvaarden.. Je weet dat het niet mag dus waarom doe je het dan. Je hebt een mond en stembanden en die kunnen nee zeggen.. Simpel is dat,..
(Het word natuurlijk een ander verhaal als er onvrijwillige seks of verkrachting plaatsvind.. Maar dat snappen jullie wel)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:23

Ik vraag me dan toch af, wat gebeurd er in die geloven wanneer er idd voor het huwelijk een verkrachting plaats vind. Word dat meisje dan toch uit de familie verstoten of zijn ze keihard?

Je kan het natuurlijk geheim houden, maar wat wnnr het meisje zwanger is geraakt van die verkrachting?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:24

Ik moet er niet aan denken als het mijn dochter (nu pas 9 jaar) gebeurd.

Ik wilde er nog niet aan toen ik zwanger werd met 27 jaar Clown . Net een huis gekocht waar veel aan moest gebeuren. Ik had tot mijn 25e gestudeerd en was pas 2 jaar aan het werk en ik wilde nog zoveel.
Een vriend met een eigen zaak, waar hij 6 dagen in de week voor werkte.
Ik zag het helemaal niet zitten.
En uiteindelijk is het het beste wat me is overkomen. Knipoog .

Maar ik zou echt niet weten hoe ik erop zou reageren als het mijn dochter zou overkomen. Ik geloof dat ik de vader zou castreren als hij in mijn ogen kwam Haha! . Je hoort en leest tegenwoordig zoveel over het feit dat meisjes steeds vroeger sexueel actief zijn, maar ik kan daar niet over uit. WAAROM, in hemelsnaam, vraag ik me af. Ik heb zoveel vriendjes gehad van mijn 13e tot mijn 18e. Ik kan ze nog niet meer tellen op handen en voeten Bloos Haha! en toch ben ik zo ver NOOIT gegaan. Je moet gewoon van je tienerjaren genieten en eruit halen wat erin zit. Genieten van die verliefdheidskriebels elke keer. Je niet binden aan de eerste de beste. Hou het lekker bij zoenen. Voor de rest heb je nog een leven lang de tijd om dat te ontdekken. Je moet je niet laten beinvloeden en overhalen alleen maar om de lusten van een jongen te bevredigen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:26

_Marinke_ schreef:
Ik vraag me dan toch af, wat gebeurd er in die geloven wanneer er idd voor het huwelijk een verkrachting plaats vind. Word dat meisje dan toch uit de familie verstoten of zijn ze keihard?

Je kan het natuurlijk geheim houden, maar wat wnnr het meisje zwanger is geraakt van die verkrachting?

Aan de ene kant ligt het aan het geloof en aan de andere kant aan de ouders zelf..
Sommige zijn heel streng en accepteren het niet en andere weer wel.
Het is natuurlijk een schande voor de familie, maar het ligt aan de ouders vaak.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:27

Kirsten_S schreef:
Maar bij de meeste geloven mag je nog geen eens seks hebben voor het huwelijk.. Doe je dat toch, tjaah dan heb je het er zelf na gemaakt.. Als je ouders ergens in geloven en jij niet en dán seks hebt dan is het een ander verhaal..
Als je wel geloofd en je hebt seks dan moet je ook de gevolgen aanvaarden.. Je weet dat het niet mag dus waarom doe je het dan. Je hebt een mond en stembanden en die kunnen nee zeggen.. Simpel is dat,..
(Het word natuurlijk een ander verhaal als er onvrijwillige seks of verkrachting plaatsvind.. Maar dat snappen jullie wel)

In het eerste stuk staat de meest tegenstrijdige onzin allertijden...

Citaat:
Je weet dat het niet mag dus waarom doe je het dan.

Je weet dat je voor je 16e niet mag roken, waarom doet men dat dan toch? En drinken? Je weet ook dat je niet mag autorijden zonder rijbewijs en toch doen mensen het. Je weet dat strijkers illegaal zijn en toch gebeuren hier elk jaar weer vreselijke ongelukken door. Je weet dat je niet mag liegen en toch doen mensen het. Je weet dat je niet mag vreemdgaan en toch doen mensen het. Je weet dat je respect moet hebben voor je ouders maar in de pubertijd wordt dat nog wel eens vergeten. Je weet dat je in de stiltjecoupé in de trein stil moet zijn en toch zijn mensen dat niet zijn(jawel: Zeer persoonlijke ergernis Tong uitsteken ). Je weet dat je niet mag stelen, toch doen heel veel mensen het. Je weet dat je niet mag doden, toch is het aan de orde van de dag...

Snap je waar ik heenwil?