Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Adil18 schreef:Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!
Stel dat een Islamitisch meisje (ik noem maar wat hoor) zwanger raakt met 14....Je mag geen abortus plegen want dat is uit den boze maar je familie wil ook zeker niks meer met je te maken hebben omdat je een schande bent voor hen...
Wat moet je dan...?
. Adil18 schreef:Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!
Stel dat een Islamitisch meisje (ik noem maar wat hoor) zwanger raakt met 14....Je mag geen abortus plegen want dat is uit den boze maar je familie wil ook zeker niks meer met je te maken hebben omdat je een schande bent voor hen...
Wat moet je dan...?
Adil18 schreef:Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!
Wat moet je dan...?

Welshcobfan schreef:Adil18 schreef:Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!
Wat moet je dan...?
Ja, maar dan nog is het niet ideaal omdat de hele situatie al ellendig is... Dat is met alle opvangtehuizen zo: de situatie is al niet ideaal, anders kom je daar niet. Dus als je er heen moet is dat al niet ideaal maar vaak geboren uit noodzaak.
orange1 schreef:nee tuurlijk is ze nog niet voor een kind heb je mij dat horen zegge? dat ze klaar is voor een kindje op 14 jarige leeftijd?
en tja haar ouders zijn de dupe dat is ook wel wat te hard gezegt ..
want haar ouders hebben voorgesteld om het kind te houden omdat ze tegen abortus zijn.
ik weet zeker dat het kind goed opgevoedt word..

Melanie_B schreef:Adil18 schreef:Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!
Wat moet je dan...?
Hoop dat ik de goede quote...
Beetje offtopic; maar dat is dan toch geen echte familie...
Melanie_B schreef:Adil18 schreef:Alleen zijn er zo veel situaties denkbaar dat een dergelijk tehuis echt goed is!
Wat moet je dan...?
Melanie_B schreef:Welshcobfan schreef:
En aangezien de meeste 14 jarigen toch nog thuis wonen, is het wel fijn als pa en ma er ook een zegje in hebben want zij worden ook opeens geconfronteerd met een baby in hun huis! En als dochterlief financieel slecht zit, is de kans erg groot dat ouders het moeten betalen.
(en ik zeg dus NIET dat de beslissing ligt bij de grootouders in spe, maar ik vind wel dat hun mening wel van belang is als dochterlief thuis blijft wonen met kind)
Maar.. een 14 jarige.. die weet nog niet wat ze wilt.. die weet niet hoe ze haar toekomst in wilt gaan vullen... hoe is het dan mogelijk om de juiste keuze te maken? Haar ouders kunnen haar dan wel bij helpen, maar het is niet zomaar iets waar je één nachtje over kan slapen.
Stel ze houdt het... hartstikke leuk.. maar (stel) ze krijgt daar later spijt van?
Het valt haar tegen? Ze wilt haar eigen leventje leiden zonder ''opgescheept'' te zitten met het kind? Het kan dan nog een behoorlijke klap in de maag worden..
Of de laat het weghalen, en krijgt daar later spijt van??
Dat blijft zo'n meid dan haar hele leven bij...

BraveSpots schreef:orange1 schreef:
want haar ouders hebben voorgesteld om het kind te houden omdat ze tegen abortus zijn.
orange1 schreef:ze zal echt wel vaak bijspringen hoor.
het is haar kindje.
maar haar ouders betalen en zorgen ookvoor het kindje
Welshcobfan schreef:orange1 schreef:ze zal echt wel vaak bijspringen hoor.
het is haar kindje.
Het zou juist andersom moeten zijn,
Dat haar ouders af en toe bijspringen en dat zij zelf een moeder is voor haar kind
orange1 schreef:ze zal echt wel vaak bijspringen hoor.
het is haar kindje.
Wat moet je dan...?

BraveSpots schreef:orange1 schreef:ze zal echt wel vaak bijspringen hoor.
het is haar kindje.
Hoezo vaak bijspringen? 's nachts hebben haar ouders de zorg, overdag als ze naar school is ook. Dan blijven er nog maar een paar uur over als je haar huiswerktijd enzo meerekend.
Een paar uur per dag zorgen voor je kind maakt je imo geen goede ouder. Zij zou de grootste verantwoordelijkheid moeten nemen, en haar ouders af en toe bijspringen.

ik moet zo rijden 
Adil18 schreef:Oei oei! Pas met deze opmerkingen op! Ik dacht er eerst precies zo over hoor, maar ga je maar eens verdiepen in andere culturen en waar hun gedrag vandaan komt, dan kun je er pas echt over ordelen. David Pinto schreef hier veel over! Interessante en onformatieve boeken!
En lees eens 'Doe maar gewoon' van Hans Kaldebach over 99 waarnemingen over Hollanders en hun gedrag, soms denk je echt: "Verrek, dat is waar! God wat achterlijk van ons zeg...!"

. Net een huis gekocht waar veel aan moest gebeuren. Ik had tot mijn 25e gestudeerd en was pas 2 jaar aan het werk en ik wilde nog zoveel.
.
. Je hoort en leest tegenwoordig zoveel over het feit dat meisjes steeds vroeger sexueel actief zijn, maar ik kan daar niet over uit. WAAROM, in hemelsnaam, vraag ik me af. Ik heb zoveel vriendjes gehad van mijn 13e tot mijn 18e. Ik kan ze nog niet meer tellen op handen en voeten
en toch ben ik zo ver NOOIT gegaan. Je moet gewoon van je tienerjaren genieten en eruit halen wat erin zit. Genieten van die verliefdheidskriebels elke keer. Je niet binden aan de eerste de beste. Hou het lekker bij zoenen. Voor de rest heb je nog een leven lang de tijd om dat te ontdekken. Je moet je niet laten beinvloeden en overhalen alleen maar om de lusten van een jongen te bevredigen. _Marinke_ schreef:Ik vraag me dan toch af, wat gebeurd er in die geloven wanneer er idd voor het huwelijk een verkrachting plaats vind. Word dat meisje dan toch uit de familie verstoten of zijn ze keihard?
Je kan het natuurlijk geheim houden, maar wat wnnr het meisje zwanger is geraakt van die verkrachting?
Kirsten_S schreef:Maar bij de meeste geloven mag je nog geen eens seks hebben voor het huwelijk.. Doe je dat toch, tjaah dan heb je het er zelf na gemaakt.. Als je ouders ergens in geloven en jij niet en dán seks hebt dan is het een ander verhaal..
Als je wel geloofd en je hebt seks dan moet je ook de gevolgen aanvaarden.. Je weet dat het niet mag dus waarom doe je het dan. Je hebt een mond en stembanden en die kunnen nee zeggen.. Simpel is dat,..
(Het word natuurlijk een ander verhaal als er onvrijwillige seks of verkrachting plaatsvind.. Maar dat snappen jullie wel)
Citaat:Je weet dat het niet mag dus waarom doe je het dan.
). Je weet dat je niet mag stelen, toch doen heel veel mensen het. Je weet dat je niet mag doden, toch is het aan de orde van de dag...