Leeftsijdsverschil in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Leeftsijdsverschil in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:45

Dat klopt. Ja
Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat een oudere man over het algemeen meer geduld en respect voor je heeft dan zo'n gup van je eigen leeftijd.
Wat mij betreft dus geen gastjes meer van mijn eigen leeftijd.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 01:47

lor1_1984 schreef:
Dat klopt. Ja
Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat een oudere man over het algemeen meer geduld en respect voor je heeft dan zo'n gup van je eigen leeftijd.

Afgod zelfde voor mij Tong uitsteken

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 07:45

Ik ben zelf 17, mijn vriend is 20. Ik ga ook mee in wat lor1_1984 zegt!

Vriendin van mij heeft een vriend die 12 jaar ouder is. Ze zijn al 3 jaar bij elkaar en wonen samen sinds kort.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:49

lor1_1984 schreef:

Dat vind ik dan weer jammer Scheve mond . Omdat jij geen goede ervaringen hebt zijn jonge mannen respectloos?
Das net zo'n groot vooroordeel dan ik die zou zeggen dat alle oudere mannen die op jongere meisjes vallen pedofielen zijn. Das toch ook niet waar?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:50

een jaar, ik 22 hij 21

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:52

plutolover schreef:
mag ik wat vragen aan diegen die rond de 20 zijn. Hoe reageerde jullie ouders op dat je vriend ouder is?

Ik ben 21 en mijn vriend is 30. In eerste instantie moesten mijn ouders wel even een brok in hun keel weg slikken, vooral ook omdat Martijn al een hele poos mijn beste vriend was. Uiteindelijk hebben ze zich erbij neergelegd, en hebben ze hem helemaal geaccepteerd tot lid van de familie Lachen

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:04

Mijn zus scheelt 12 jaar met haar vriend, daar moesten mij ouders wel even aan wennen, maar nu is het niet meer dan normaal.

Maar mijn buurmeisje kwam met de tennisleraar thuis! Zij is 18 en hij is 42...
Tsjah, het is wel even wennen maar ze zin echt dol op elkaar, zou je je dan laten tegenhouden door het leeftijdsverschil? Tuurlijk zijn er een hoop nadelen, maar als je het samen leuk hebt eindig je je relatie toch niet omdat de omgeving zegt dat er zoveel leeftijdsverschil tussen zit?

Met mijn vorige vriend scheelde ik overgens 6 jaar, was prima te doen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:22

Ik heb ruim drie jaar een relatie gehad met iemand die 18 jaar ouder was. We hebben samen een kindje en zijn sinds oktober 2008 officieel uit elkaar (we hebben nog 5 maanden samen gewoon terwijl het al uit was).
Ik ben er van overtuigd dat het niet over is vanwege het leeftijdsverschil en als ik weer verliefd zou worden op iemand die biujna 20 jaar ouders is, zou ik daar niet over na hoeven denken.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:26

mijn vriend en ik schelen 9jaar.....en hij is het beste wat mij is overkomen. Tja mijn ouders zeg ik maar niet teveel over... mijn moeder accepteerd het nu, maar mijn vader heeft ons al verschillende keren uit elkaar proberen te krijgen... wij wonen inmiddels ook al weer 8jaar samen en dat gaat erg goed!!!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:49

lor1_1984 schreef:
Dat klopt. Ja

dit vind ik ook jammer..
mijn vriend is 5 jaar jonger dan mij.. En ontzettend veel geduld en respect met/voor me.. dus das zeker niet waar...
niet alle jongeren zijn even respectloos!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:28

Vind ook niet dat jongere mannen/jongens respectloos zijn. Een slechte ervaring (weet niet of dit ook bij jou zo was) wil nog niet zeggen dat alle mannen zo zijn.

En als het zo was. Vanaf welke leeftijd krijgen ze dan respect?

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:32

ik 17 hij 23, En 12jan. 1jaartje samen gaat super Haha!

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:34

Ik ben 24 en mn vriend is bijna 36 en hebben nu een anderhalf jaar jonge dochter, kan niet beter Haha!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:35

Hmpf ik heb bijna relatie met iemand van 17, ikzelf ben over een maandje 15. Maar hij is wel verder met sommige dingen dan mij Bloos
En mijn exen zijn ook wel 2-3 jaar ouder.
Laatst bijgewerkt door Suus__ op 11-12-08 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:35

Ik 28 hij 47 Haha!

En je voelt er niks van hoor. Vork

Jongens...het gaat er om dat je bij elkaar past, dat je emotioneel op 1 lijn zit, elkaar begrijpt, lol hebt, lief voor elkaar bent.

Dat heeft met die getalletjes helemaal niets te maken hoor.

Kan me wel voorstellen dat 18 en 40 een ander verhaal is omdat je dan no allebei in zo'n andere fase van je leven zit. Maar dan nog, als ze gelukkig met elkaar zijn, vooral doen.

Maar eenmaal boven de 26-27 wordt het echt anders. Dan ben je toch een soort van volwassen al.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:41

Suus__ schreef:
Hmpf ik heb bijna relatie met iemand van 17, ikzelf ben over een maandje 15. Maar hij is wel verder met sommige dingen dan mij Bloos
En mijn exen zijn ook wel 2-3 jaar ouder.

wat vinden je ouders/vrienden van je relatie?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:43

Mindfields schreef:
Ik 28 hij 47 Haha!

Woow... respect.. dat zou ik echt niet kunnen...
Maar als je maar gelukkig bent.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:47

Ik ben 34, mijn wederhelft is 38... Knipoog

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:50

heb sinds kort ook een vriend van 12 jaar ouder
ben zelf 20 en hij is dus 32.
mijn ouders moeten nog ontzettend wennen eraan en hoor veel vervelende reacties en misschien werkt het uiteindelijk echt niet tussen ons maja daar komen we alleen achter door het te proberen he. Tot nu toe bevalt het super, heb idd ook wel een beetje dat gevoel van meer respect, geduld enz. Maar dit wil niet zeggen dat dr geen jongens zijn van mn eigen leeftijd die ook dit respect hebben hoor!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:58

Ik vind dat leeftijd geen rol speelt als je elkaar maar begrijpt en goed met elkaar kunt praten. Mijn partner en ik kunnen dat goed en wij schelen 22 jaar met elkaar. Ik kwam mijn partner vanmiddag onderweg tegen toen ik ziek naar huis kwam, vriendlief is direct omgekeerd naar huis om te kijken wat er was, als dat geen echte liefde is Lovers

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:44

dat is zeker echte liefde brenda1982..

dat zou mijn mannetje ook doen Lachen
in feb had ik onverwachts een kleine operatie.. had net ruim een maand met mn vriend en hij nam direct een vrije dag om na mn operatie bij me te kunnen zijn Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:12

mensen roepen hier dat ze het nooit zouden kunnen, een groot verschil. dat dacht ik ook maar nu is er 18 jaar verschil en tja och... wat maakt het uit. je vind iemand leuk en of hij nou jonger of ouder is of misschien een vrouw.... boeiend! als je maar gelukkig bent!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:34

BraveSpots schreef:
Dat vind ik dan weer jammer Scheve mond . Omdat jij geen goede ervaringen hebt zijn jonge mannen respectloos?
Das net zo'n groot vooroordeel dan ik die zou zeggen dat alle oudere mannen die op jongere meisjes vallen pedofielen zijn. Das toch ook niet waar?

Ik spreek alleen voor mezelf, over mijn bevindingen.
En het viel mij op dat mijn exen van ong mijn leeftijd veel minder geduld en respect hebben dan mijn oudere exen.
Hiermee scheer ik niemand over 1 kam.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:13

suuzepuus schreef:
mensen roepen hier dat ze het nooit zouden kunnen, een groot verschil. dat dacht ik ook maar nu is er 18 jaar verschil en tja och... wat maakt het uit. je vind iemand leuk en of hij nou jonger of ouder is of misschien een vrouw.... boeiend! als je maar gelukkig bent!

Zulke dingen riep ik ook altijd, wat moet je met zo'n ouwe bok?? nu heb ik er zelf 1 en ben er erg trots op, ik wil geen ander meer. Bij ons 22 jaar verschil Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet er wel bij zeggen dat de mensen om ons heen er meer last van hebben dan wijzelf, we kunnen ons prima redden met ons beide en we zijn gelukkig en dat is het belangrijkste Ja

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:21

ik heb eigenlijk geen idee hoe ze reageren om ons heen, waarschijnlijk heb jij (brenda) weleens wat over mij gehoord maar mensen praten hier erg veel over elkaar en minder met elkaar. dat heb ik wel gemerkt!
maar goed wij zijn happy samen en mn vent heeft pas mn knollie terug naar huis gevbracht omdat ik een astma aanval had en m nog maar net kon bellen (is ook echte liefde toch??)hihi