Vanavond Sint Maarten!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Re: Vanavond Sint Maarten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:22

mick75 schreef:
Hier vond ik ze vooral erg brutaal! Er waren er een flink aantal die een minireep niet genoeg vonden en bleven jammeren, en ook naar de rest van de kinderen in de straat schreeuwden dat ze bij ons bijna niets kregen. Alsof ze door de buren zo verwend werden!

Kan me van vroeger niet echt herinneren dat we veel (mini) repen ophaalden, waren toch vooral pepernoten, een aantal spekken, drop en een verdwaalde mandarijn of appel. Als je hier fruit geeft (deed de buurvrouw) heb je constant zeurende kinderen. En zelfs ouders die kwaad worden omdat je niet genoeg (lekkers) geeft. Buurvrouw is flink verrot gescholden met haar fruit, ook door ouders. Dat vind ik dan zo ongelooflijk jammer!

Bloos! waar is hier? Dan weet ik dat ik daar iig niet wil wonen... Knipoog Als ik de buurvrouw was zou ik volgend jaar de tomaten en eieren maar klaar leggen... Schijnheilig Scheldende / zeurende kinderen vind ik al onbegrijpelijk, maar scheldende ouders??? Hoe halen ze het in hun hoofd zeg... ze kunnen beter blij zijn dat iemand hun kind(eren) een gezonde traktatie wil geven. Ik had het vroeger echt niet in mijn hoofd moeten halen om andankbaar te zijn; dan was alles linea recta de prullenbak in gegaan en terecht Haha! .

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:23

Elk jaar haal ik wel een zak snoep voor als de kinderen st maarten komen zingen, omdat het meestal rotweer is lijkt het mij logisch dat de kinderen de appartementen induiken, maar nee hoor geen kinderen. Ik heb er gister 2 aan de deur gehad en dat waren de kinderen van een vriendin van me.. Nou ja dan eet ik de snoep zelf wel op hahahaha

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:25

@Mick75 zo dat is erg! Bloos!
Daar hebben we hier gelukkig geen last van, onbegrijpelijk.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:35

Zo dat is inderdaad lekker aso zeg. Ik had voor de vorm wat mandarijntjes bij de snoep gelegd en die waren als eerste op, dus zo raar is het niet. Had inderdaad ook alleen maar verpakt snoep gekocht. zo verantwoord Schijnheilig

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:57

We hadden gisteren meer kinderen dan de afgelopen jaren. Hier (Noord-Oost Groningen) lopen de kinderen vooral in winkelcentra, want daar valt schijnbaar meer te halen (doen we zelf aan mee hoor!). Daarna komen de die-hards nog langs de woonhuizen.
Gelukkig hadden we hier geen vervelende kinderen aan de deur. Mijn dochter van vier (bijna vijf) stalde eenmaal thuis al haar schatten uit op tafel en was net zo blij met en lolly als met een mandarijn gelukkig!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:10

Ach liever een mandarijn als doppinda's Haha!
Dochterlief had ook nog beschimmelde spekkies en wit uitgeslagen kersenbonbon's en paaseitjes gekregen Clown

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:58

Ik moest werken maar bij de AH konden ze ook St. Maarten lopen. Heb er eerst niet bij gestaan, maar aan het eind wel. Was er zo'n groep kinderen (met zn 10en ofzo) die in groep 8 zaten denk ik. Die zongen vet snel een liedje en dan met zn alleen in die bak graaien. Rolleyes Haha ik riep HOO! en toen schrokken ze een beetje. Haha! Toen heb ik het zelf maar uitgedeeld. Echt ze waren nog niet klaar met zingen of doken die bak al in. Scheve mond Zó brutaal, hou ik echt niet van.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:13

Ik liep de auto uit en ik was nog niet omgedraaid of ik hoor het sint maarten liedje Tong uitsteken I
k schrok me rot!
Gelukkig hadden we nog wel wat snoep in de auto liggen, dat hadden ze niet verwacht.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:37

Zo, wat een brutale kinderen zijn er bij sommigen van jullie langsgeweest zeg! Nagelbijten / Gniffelen Hier waren ze allemaal lief. Of je moet het brutaal noemen dat sommigen tegelijk bij mij en bij de buurvrouw aanbelden (onze deuren zitten vlak langs elkaar) zodat ze maar een liedje hoefden te zingen Clown
Een jongetje uit een groepje van vijf hele kleine kindjes (waarvan er twee nog in de buggy zaten) vergat zelfs een snoepzakje bij mij te pakken. Gelukkig telde ik na: ik had vijf kinders geteld en vijf zakjes in de bak liggen, maar ik had er eentje over. Dus toen ze wegliepen heb ik ze nog nageroepen en toen kwam een van de mama's terug om het zakje aan te pakken Haha!

Het oudste meisje dat ik heb gezien was waarschijnlijk een jaar of 11/12. Die was samen met haar twee jongere zusjes en zong heel lief het liedje, omdat haar zusjes te verlegen waren Nagelbijten / Gniffelen

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:49

gister was het hier ook een enorme drukte,
Denk dat we al met al een stuk of 40 kinders aan de deur hebben gehad en er zat niet 1 klager of brutale tussen!

Mijn zoontje heeft gister ook gelopen, ik dacht dat hij alleen dat koeien hebben staarten liedje kende maar er kwam een hele lap tekst uit

Muziek! Sinte Sinte Mikmak, mijn moeder is een dikzak, mijn vader is een dunnetje..geef me een pepermunnetje Muziek!

Muziek! Sinte Sinte Mikmak, mijn moeder is een dikzak, mijn vader is een hamer.. Smijt hem door de kamer Muziek!

Muziek! Sinte Sinte Mikmak, mijn moeder is een dikzak, mijn vader kijkt naar sesamstraat..geef me lekkere appeltaart Muziek!
al met al heb ik dus enorm kunnen lachen om die 'geheime' liedjes Haha!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:54

had dit jaar voor het eerst sint maarten kindertje aan mijn eigen huis! had een lantaarn met kaarsje klaar gezet, de boel een beetje aangeveegt en mijn zondagse kloffie aangetrokken. Stond ik vlees te snijden en toen kwamen de eerste 2 al! DOLBLIJ! vind het eigelijk best leuk dat sint maarten met die zingende kids aan de deur. Helaas bleef het ook bij die 2 kinderen Boos! zit ik met een grote bak snoep in huis (en ik hou niet eens zo van zoetigheid, en ik mag er niet teveel van anders word ik erg druk (en dan slaap ik niet hahaha). Dus het viel wel tegen hier eigelijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:41

De oudste bij mij was denk ik ook een jaar of 12 en ook maar kleinere kinderen mee.
Maar voor ze het wist had ze gezegd: OOOHHHH lekker salmiaklolly's. Ze sloeg spontaan haar hand voor de mond en de andere twee begonnen te lachen. Nou ja dan ben ik de beroerdste niet en krijgt zij natuurlijk gewoon zo'n lolly Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:13

Ik moest even iets vragen aan de buurman, gevolg, ik stond bij hem aan de deur ipv bij mezelf Clown
Ik heb al mijn snoep dus nog over Nagelbijten / Gniffelen Oeps Bloos!
Maar de buurman had kleine kladblokjes in monstervorm. De ene helft van de kinderen vond het geweldig, de andere helft vond het niks. Verschillende kinderen gehad die me raar aankeken en zeiden: krijgen we geen snoep? Nors opkijken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:19

Haha, hier was 1 kindje die zei; ik pak er 2, en weg was ie.
Gelukkig ken ik alle kindjes die hier komen (dorp he) en weet ik zo al dat zijn moeder al zijn snoepjes in de kast gaat opruimen achter slot en grendel Clown