mick75 schreef:Hier vond ik ze vooral erg brutaal! Er waren er een flink aantal die een minireep niet genoeg vonden en bleven jammeren, en ook naar de rest van de kinderen in de straat schreeuwden dat ze bij ons bijna niets kregen. Alsof ze door de buren zo verwend werden!
Kan me van vroeger niet echt herinneren dat we veel (mini) repen ophaalden, waren toch vooral pepernoten, een aantal spekken, drop en een verdwaalde mandarijn of appel. Als je hier fruit geeft (deed de buurvrouw) heb je constant zeurende kinderen. En zelfs ouders die kwaad worden omdat je niet genoeg (lekkers) geeft. Buurvrouw is flink verrot gescholden met haar fruit, ook door ouders. Dat vind ik dan zo ongelooflijk jammer!
waar is hier? Dan weet ik dat ik daar iig niet wil wonen...
Als ik de buurvrouw was zou ik volgend jaar de tomaten en eieren maar klaar leggen...
Scheldende / zeurende kinderen vind ik al onbegrijpelijk, maar scheldende ouders??? Hoe halen ze het in hun hoofd zeg... ze kunnen beter blij zijn dat iemand hun kind(eren) een gezonde traktatie wil geven. Ik had het vroeger echt niet in mijn hoofd moeten halen om andankbaar te zijn; dan was alles linea recta de prullenbak in gegaan en terecht
.