Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mas_

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:32

Ik heb even een vraag aan de helmdragers. Wat doen jullie eigelijk onder je helm? Om hem een beetje fris te houden zegmaar Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:00

Ik doe er niks in, gebruik nooit geen haarproducten als ik ga boarden, en daarna hang ik hem uit zodat hij kan luchten.

Rosie_Posie schreef:
__Laura schreef:
Ik heb idd een boardbroek gekocht & goede handschoenen met polsbescherming (handig!!). Dat is ook de enigste bescherming die ik heb..

Scheelt zo'n beschermding op je rug eigenlijk? Zag vandaag iemand boarden met zo'n ding, kan me niet voorstellen dat dat lekker zit?

Als beginner heb je die niet nodig. Als je wilt gaan freestylen is het wel handig.
Vorig jaar is er iemand gevallen na het nemen van een grote schans. Dat ding was gebroken.
Zijn staartbotje ook... maar moet er niet aan denken wat er nog meer was gebroken als hij dat ding niet had gedragen...

Hier ben ik het niet mee eens. Een backprotector kan veel last voorkomen als je eens hard op je rug valt op een stuk ijs. Dat is mij een keer overkomen en sindsdien pak ik mezelf goed in. Helm, backprotector en polsbeschermers. Ik vond dat vroeger ook niet nodig, maar na een paar goede smakken gemaakt te hebben, vind ik het geen overbodige luxe. En ik kan niet echt zeggen dat ik freestyle, maar je kunt op een wat lastigere piste ook lelijk vallen Lachen

superpluisje schreef:
Vind wel dat als je op wintersport gaat en je hebt niet eerder geboard dat je les moet nemen.
Al is het niet voor je eigen veiligheid dan wel voor je mede pistegebruikers. Lachen

Hier ben ik het helemaal mee eens. Niet alleen voor de veiligheid van jezelf en andere, maar je voorkomt er ook de nodige frustraties mee. Heb ooit eens een dag in winterberg geboard en daar was de lol snel van af toen ik bijna 3 keer omgeboard werd door beginners die nog niet eens konden remmen. Daar word je niet vrolijk van

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:12

mas_ schreef:
Ik heb even een vraag aan de helmdragers. Wat doen jullie eigelijk onder je helm? Om hem een beetje fris te houden zegmaar Lachen

niks. Het stinkt wel een beetje Vork.
Soms als het hééél koud is doe ik er nog een dunne muts onder of een buff.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:38

Ik draag niks onder mijn helm.
Maar ik zweet nooit op mijn hoofd of in mijn nek, was mijn haar elke dag en ik gebruik geen haarproducten. Mijn helm is dus gewoon heerlijk fris. Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:59

Ik zet dit jaar voor het eerst een helm op (word verstandig Haha! ) en heb wel een dunne bivak/sjaal/muts (zo'n ding wat je als alle 3 kunt dragen Knipoog) die er goed onder past voor als het echt koud is. Maar anders doe ik er denk ik niks onder.

Nog 1 weekje aftellen! En dan lekker een week boarden in Sölden met mijn vriendjes Haha! Lovers Echt zo'n zin in!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:37

die tip om een Buff onder je helm te doen ga ik zeker gebruiken Lachen
mijn helm heeft wel wat "bont" binnenin maar of dat warm genoeg gaat zijn is nog maar de vraag. Dus is het handig om al iets achter de hand te hebben.

Ethelate: jij gaat nog eerder dan ik Lachen leuk. have fun

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:32

ik vind dat een buff héél veel kan doen onder zo'n helm. Aan mijn oren krijg ik het soms snel koud onder die helm, buff helpt hierbij goed Lachen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 02:48

Wat is een buff? Clown

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:48

Ik heb ook niets onder mijn helm en mijn helm is ook gewoon fris, ik zweet niet op mijn hoofd en gebruik ook geen extra haar producten dus inprincipe wordt ie ook niet vies. Ik heb het trouwens ook nooit koud langs mijn helm nog zeg maar dus een muts doe ik er ook nooit onder.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 11:18

Chrisje92: een Buff is zo een drie-in-één sjaal ding dat vooral motorrijders gebruiken. is ook erg in trek bij wandelaars dus je kan deze zeker vinden bij bvb Beversport en zo.
Je moet eens googlen Lachen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 11:28

ik heb eindelijk eens een foto gemaakt van mijn beginnersboardje Lachen

Afbeelding

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:35

Ook iik heb weer super veel zin in mijn wintersportvakantie
Ik snowboard al 4 jaar (klinkt veel maar dat komt neer op 3 dagen les per jaar en 3 dagen zelf boarden)

Tot vorig jaara droeg ik geen helm maar ik ga nu wel wat harder etc dus heb een eigen helm gekocht en een stuit beschermende broek. Lachen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:59

Ik ga zometeen naar SWL. Ben benieuwd of het er nu druk is zo vlak voor de wintersportperiode. Vast wel.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:01

Kun je ook niet gewoon zo'n klein mutsje onder je helm doen? Want dit was ik eigenlijk wel van plan.
En is het verstandig om nog meer bescherming aan te doen als je begint met snowboarden? Dus polssbescherming ofzo?
Verder ga ik binnenkort een broek kopen iemand tips??

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:03

Klein mutsje onder je helm kan natuurlijk altijd. Lachen
Ik heb handschoenen met versteviging bij de polsen, dat is wel fijn.
Ik zou een speciale snowboardbroek kopen, ik heb er ook een met extra bescherming bij je knieën en je kont, erg fijn als je net begint. Lachen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:09

bescherming voor je polsen en je rug is wel fijn als je begint...mijn broer is toen hij begon heel vaak heel hard achteruit gevallen en dan hou je tegen met je handen en gaan je polsen dus behoorlijk veel pijn doen ...!

vrijdag gaan wij al op weg! heb er zo veel zin in!
nu nog even duimen dat er in tsjechie (genoeg)sneeuw ligt tegen die tijd!!!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:16

Ja ik zat inderdaad aan iets polsbescherming te denken omdat die van mij niet heel veel kunnen hebben.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:30

Je hebt ook handschoenen met polsbescherming erin. Die heb ik! en ze zijn nog lekker warm ook Haha!
Nog maar 2 weekjes Hyper!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:09

in Mayerhofen, waar ik naartoe ga, ligt al 130cm sneeuw Nagelbijten / Gniffelen
nog een beetje meer en ze vinden me niet mee terug als ik er te ver in zak No Cheer dat zou niet cool zijn

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 06:49

Bij polsbescherming moet je goed opletten of je wel genoeg bewegingsvrijheid houdt. Dat als je zit je nog wel je armen kunt gebruiken om jezelf overeind te duwen.

Ik heb geprobeerd maar een buff onder mijn helm past niet. Sluit jullie helm dan zo 'ruim' aan? Want er mag echt geen bewegingsruimte over blijven.

In Sölden ligt ook véél sneeuw Hyper!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:27

Ethelate schreef:
Bij polsbescherming moet je goed opletten of je wel genoeg bewegingsvrijheid houdt. Dat als je zit je nog wel je armen kunt gebruiken om jezelf overeind te duwen.

Ik heb geprobeerd maar een buff onder mijn helm past niet. Sluit jullie helm dan zo 'ruim' aan? Want er mag echt geen bewegingsruimte over blijven.

In Sölden ligt ook véél sneeuw Hyper!

Ik heb het dan over een heel dun mutsje dat de motorrijders ook wel aan doen. Mijne zit stevig genoeg op mijn hoofd Lachen.
Buff gaat er ook onder bij mij. Als hij écht hard spant mijn helm krijg ik er hoofdpijn van maar hij gaat nooit kunnen afwaaien of weet ik veel wat hoor Lachen.

Het staat vast. Wij gaan de eerste week van pasen nr oma der appartement Lachen.
Vriend en ik gaan misschien terug met het vliegtuig, hebben we vorig jaar ook gedaan. Uurtje vliegen, 2 uur op de trein en dan nog een uur naar boven.
Anders heeft mama te weinig plaats in de auto voor de bagage, zus en nicht gaan dan gewoon met de auto mee.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:52

Wirobelgje schreef:
in Mayerhofen, waar ik naartoe ga, ligt al 130cm sneeuw Nagelbijten / Gniffelen
nog een beetje meer en ze vinden me niet mee terug als ik er te ver in zak No Cheer dat zou niet cool zijn

Daar ga ik oooook heeen Lachen Ga je in de kerstvakantie of in de krokusvakantie?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:53

chrisje: ik vertrek 26 december al, kerstvakantie dus Haha!
heb een mix van gevoelens, beetje bang maar vooral enthousiast en heel erg nieuwsgierig.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:54

oo oke Lachen Ik ga in de krokus.

Je moet gewoon geen dingen doen die je nog niet kan, dan is het niet eng Vork

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:59

Wij gaan komende zondag naar Winterberg *LOL*
Zijn er nog meer mensen die daar komende week heengaan Hyper! ?