vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:53

Umpiedumpie schreef:
flicka schreef:
Hij kan ook naar de prutsmutsen gaan, is die vrouw daar dan zo gelukkiger bij? Wippen zonder liefde?

Als echtgenote zou ik er denk ik minder moeite mee hebben als het zonder liefde zou zijn ja Haha!

En ik kan je uit ervaring vertellen dat het net zoveel pijn doet Ja

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:00

wegens het verleden van mijn vriend (info via pb...) hebben wij beiden wijselijk besloten enkel met hetzelfde geslacht uit te gaan. Mijn vriend kent zijn exen nog wel maar wil er niets mee te maken hebben. Ik heb maar 1 ex gehad en die zit ergens in Bangkok dus geen last van Knipoog

Als mijn vriend terug contact zou zoeken of terug uit zou gaan met een ex dan zoek ik er wel iets achter, mede ook omdat hij altijd gezworen heeft nooit met een ander meisje contact te willen (hij zit in een echte mannenstiel, dus de kans dat hij daar een vrouw tegenkomt is nihil) dus dat zou wel weird zijn.

Mijn vriend wil het echt niet weten dat ik wegga met mannen zonder dat hij er bij is en ik respecteer dat. Hijzelf zal ook nooit met meisjes uitgaan zonder dat ik erbij ben.

Heb er geen last van! Vind het fijn zoals het is!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:09

Ik vind alles oke, maar er zijn wat meisjes waar hij een tijd geleden (vlak voor hij mij ontmoette Knipoog ) nog verliefd op was, en bij hun vertrouw ik het wat minder als hij daar héel goed contact mee heeft. Hij heeft er wel contact mee, maar hij laat het wel een béetje links liggen.

Ik heb zelf héel goed contact met mijn ex, hier had hij in het begin een beetje moeite mee omdat ze ruzie met elkaar hadden, maar inmiddels is de ruzie voorbij, zijn ze gewoon weer vrienden, en vertrouwt hij mij genoeg.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:35

Karin schreef:
Ah, sex is een plicht. En een recht. Lachen

Whahahaha! Haha! Sex moet! Eet meer sex! ROFL

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:38

flicka schreef:
Sex is geloof ik wel een plicht in de bijbel, maar ik ben niet bijbelig.

Even voor de duidelijkheid: ik heb nooit gewild dat deze man zou scheiden. Ik heb er met veel zieleleed (geloof me) een einde aan gemaakt maar het was de liefde van mijn leven. Hij heeft gekozen voor zijn gezin en ik heb me daarbij neergelegd.

Het is gewoon zo dat heel veel gebonden mannen een vriendin zoeken omdat ze thuis tekort komen. Dat wist ik eerder ook niet. Maar het is toch triest dat na een paar jaar huwelijk de sjeu er af is.

Veel vrouwen ook hoor! Knipoog
Inderdaad triest maar dan hebben die echtgenoten toch een probleem? En zijn ze in mijn ogen behoorlijk achterlijk als ze daar niks aan doen! (desnoods uit elkaar)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:43

flicka schreef:
Citaat:
Flicka, als ik vragen mag, heb je ooit gehoopt dat hij zou gaan scheiden voor jou?

Nee, dat was vanaf het begin geen optie voor mij. Ik had wel gehoopt op een soort deeltijd relatie.

Dat snap ik niet, jullie waren toch verliefd? Je had dus liever dat hij getrouwd bleef en bleef vreemdgaan met jou?
Ik vind dat op z'n zachtst gezegd nogal onethisch. Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:20

Dat heeft niets met ethiek te maken maar meer met zijn gezin. Ik wilde niet dat zijn kinderen hoefden te lijden onder pa's buitenechtelijke relatie.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:27

sflj schreef:
flicka schreef:

Het is gewoon zo dat heel veel gebonden mannen een vriendin zoeken omdat ze thuis tekort komen. Dat wist ik eerder ook niet. Maar het is toch triest dat na een paar jaar huwelijk de sjeu er af is.

Veel vrouwen ook hoor! Knipoog
Inderdaad triest maar dan hebben die echtgenoten toch een probleem? En zijn ze in mijn ogen behoorlijk achterlijk als ze daar niks aan doen! (desnoods uit elkaar)

Als je een beetje normale relatie hebt, praat je hier toch eerst met elkaar over zeker! Kom op zeg, je gaat niet meteen een vriend(in) zoeken omdat je partner je niet geeft wat je nodig hebt!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:33

Na een "vreemdgaan" ervaring zeg ik: Vertrouw op je gevoel! Als hij/zij vreemdgaat voel je dat en dan weet je genoeg.
Achteraf wist ik het ook maarja dan ontken je het, dat zal ik noiot een tweede keer doen. Als ik het zaakje niet vertrouw ben ik weg.
Ik ga met mijn ex om en mijn vriend ook met zijn exen (ookal voelt zij nog iets voor hem) maar ik vertrouw hem zodra dat weg is ben ik ook weg.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:41

flicka schreef:
Dat heeft niets met ethiek te maken maar meer met zijn gezin. Ik wilde niet dat zijn kinderen hoefden te lijden onder pa's buitenechtelijke relatie.

Dat snap ik. Maar dan zou ik er dus mee stoppen. (anders lijden ze er toch nog onder? of begrijp ik iets verkeerd?)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:51

Hoe kom je daar nu bij? Ze weten als het goed is niets van pa's escapades want die worden angstvallig buiten de deur gehouden. Als hij zou scheiden wordt het een ander verhaal, huis denkelijk verkocht, pa in co-ouderschap etc. Allemaal heel vervelend.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:53

Lovely1 schreef:
Na een "vreemdgaan" ervaring zeg ik: Vertrouw op je gevoel! Als hij/zij vreemdgaat voel je dat en dan weet je genoeg.
Achteraf wist ik het ook maarja dan ontken je het, dat zal ik noiot een tweede keer doen. Als ik het zaakje niet vertrouw ben ik weg.
Ik ga met mijn ex om en mijn vriend ook met zijn exen (ookal voelt zij nog iets voor hem) maar ik vertrouw hem zodra dat weg is ben ik ook weg.

Helemaal mee eens!! Je gevoel heeft vaak gelijk, al wil je dat ontkennen/onderdrukken, maar ben er zelf achtergekomen dat je je gevoel niet voor de gek moet houden Bloos en inderdaad vertrouwen weg, heeft het geen zin meer Lachen daar ben ik nu ondertussen ook achter gekomen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:02

Grainey schreef:
Lovely1 schreef:

Helemaal mee eens!! Je gevoel heeft vaak gelijk, al wil je dat ontkennen/onderdrukken, maar ben er zelf achtergekomen dat je je gevoel niet voor de gek moet houden Bloos en inderdaad vertrouwen weg, heeft het geen zin meer Lachen daar ben ik nu ondertussen ook achter gekomen...

het kan ook wantrouwen zijn.. of onzekerheid die je hebt opgelopen uit vorige relaties..

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:35

tante_trien schreef:
Ik vind alles oke, maar er zijn wat meisjes waar hij een tijd geleden (vlak voor hij mij ontmoette Knipoog ) nog verliefd op was, en bij hun vertrouw ik het wat minder als hij daar héel goed contact mee heeft. Hij heeft er wel contact mee, maar hij laat het wel een béetje links liggen.

Mijn vriendje mag met alle meiden op stap, behalve met zijn ex. Omdat, nou ja laten we zeggen, dat ze behoorlijk irritant was bij het begin van onze relatie. Ze is nog stapelgek op hem, dat wist ik, maar mijn vriendje wilde het niet toegeven. Maar goed..ik had dus gelijk. Daar gaat het verder niet om. Ik hou de ex liever op afstand, verder vertrouw ik hem voor 100%.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:17

hallo,

ben hier nieuw in dit gedeelte dus geven eerst even antwoord opde vraag van vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie.

mijn vriend heeft voor mij een relatie gehad van 10 jaar en ze zijn nu uit elkaar. het is toen 1 jaar uitgeweest en toen kregen wij een relatie. wij hebben nu meer dan 1,5 jaar een relatie met elkaar en hij mailt met haar en heeft ook een paar weken geleden met haar afgesproken toen ik in engeland was. dit vertelde hij toen ik terug was. dit vond ik opzich moeilijk want ik vertrouw hem niet helemaal meer enzow...maar hij verteld altijd wel alles eerlijk..

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:17

Ikzelf zit nogal in een diepe dillema.
Ik ga nu 7 en half maand met mijn vriend , maar die heeft ook nog *wat* gevoel voor een ander meisje.... en dat zegt ie wel ja jij bent me alles enz.. naja t voelt niet goed, hij zegt ja dat gaat wel weer weg!?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:36

griebels schreef:
amazone77 schreef:
griebels. zoals jij jouprobleem omschrijft lijkt het wel of je er op kikt om jalours te zijn,misschien beschrijf ik het verkeerd,weet er zo geen ander woord voor,en het is ook echt niet mijn bedoeling om het negatief over te laten komen hoor,maar jij zegt zelf dat je op een bepaalde man valt,en niet op een braverik zoals een vriendin van jou,maar zo lang jij op die mannen blijft vallen zal je stress en verdriet houden,stel je komt binnen kort een brave man tegen (zover als je dat kan weten dan) en hij vind jou wel heel erg leuk en lief,waarom zou je hem dan afwijzen? wat is er mis met zekerheid hebben,nog maals niet aan vallend of negatief bedoeld hoor,maar het lijkt alsof je in een cirkeltje zit van verliefd worden ,stress onzekerheid ruzie en jalouzie en dan loopt het fout af.
wat geven die mannen jou dan voor voldoening?

Omdat ik geen relatie aanga met iemand waar ik totaal geen aantrekkingskracht bij heb. Dan kan ik beter gewoon 'vriendjes' blijven.

Ik kan toch geen relatie met iemand beginnen als er maar van 1 kant uit gevoelens komen?
En nee ik kick niet op die jaloerse gevoelens, voorheen was ik niet zo. Zo ben ik geworden na een aantal relaties (1 in het bijzonder).
Ik kick wel op knappe mannen, van het foute type. En tja, daar kan ik helaas niets aan veranderen. Gevoelens kun je niet dwingen

Ik kom ook even binnen vallen, ik heb dan nog niet het hele topic gelezen (ben druk bezig Schijnheilig zijn zoveel pagina's) maar wil wel even reageren op deze reactie van griebels hier boven. Je geeft aan dat je op knappe mannen valt en dat dat het foute type is. Nou daar ben ik het niet mee eens. Mijn vriend is de knapste man op de wereld (vind ik en een hoop vinden hem ook bijzonder mooi) en ik ben niet de enige die dat vind, voordurend vrouwen om hem heen en vrouwen die naar hem kijken en zelfs vrouwen die meer van hem willen!

Een hoop die zeggen WOW wat een mooie man.. En weet je wat? Zijn innerlijk is MINSTENS zo mooi als zijn buitenkant. Ondanks dat hij zo mooi is ben ik never bang dat hij vreemd zou gaan.. Ik heb alle vertrouwen in hem, en hij in mij!

Dus het is niet stereo type meteen een foute man. Je hebt ook knappe/mooie goede mannen ECHT!

-Edit: Was iets te snel met reagere.. Zie nu dat je schrijft op knappe foute mannen dus niet gewoon knappe mannen die fout blijken te zijn. Sorry!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:55

En toen was het stil Huilen van het lachen What did i say wrong Knipoog
En mijn vriend mag gerust met zijn ex een hapje doen hoor (ja kan ook moeilijk anders he ze hebben samen kinderen)

Maar inderdaad als je gevoel zegt dit is niet goed dan kun je er bijna van uit gaan dat het niet goed zit. Je gevoel en intuitie laat je zelden tot nooit in de steek!