Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:57

Ik heb eigenlijk niet het hele topic doorgelezen, maar als ik het goed begrijp gaat vriendlief toch naar die ex?

Tja... ik heb ook nog steeds contact met mijn ex, ook gewoon afspreken etc. en ja, ik heb ook nog steeds gevoelens voor haar.. maar zij niet voor mij dus die moet ik maar wegduwen. We zijn nu gewoon vriendinnen als er dalijk opeens een nieuw iemand in beeld komt en ze mag me opeens niet meer zien vind ik dat toch behoorlijk banketstaaf hoor Scheve mond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:57

_Skess_ schreef:
Over onze gevoelens praten lukt gelukkig goed in onze relatie. We geven duidelijk aan wat we wel en niet willen en hoe we ons voelen over iets.

Blijven doen! En hopelijk helpt het jou om je gedachten niet op hol te laten slaan. Allemaal verspilde energie. Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:58

_Skess_ schreef:
Dat vroeg ik dus ook aan hem. Waarom spreek je nu af terwijl je haar eerst nooit wou zien? Ja ze heeft problemen blabla en ze heeft mijn hulp nodig. Complete bullshit!!!

Heb hem duidelijk verteld dat zij wat achter het afspraakje zoekt en dat het niet voor het leuk en aardig is....

Heb hem ook geconfronteerd met het feit hoe hij het zou vinden als ik met een goede vriend zou afspreken waar ik ooit gevoelens voor had. Dat vond hij absoluut niet leuk zei die. "Zo voel ik me nu ook" heb ik hem duidelijk verteld...

En in die 4 jaar heeft ze geen andere vrienden leren kennen waar ze haar problemen mee kan bespreken?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:58

Ik vind het al niet volwassen om met je ex uit eten te gaan en de kroeg in te duiken onder het mom van: ze heeft problemen en heeft mijn hulp nodig. als ze in de oliebol zit kunnen ze best onder het genot van een bak koffie wat bespreken, maar uit eten en de kroeg in. echt belachelijk....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:58

De aap komt uit de mouw hoor op msn...zal zo wel een gedeelte posten...

'hij sprak me gister weer eens aan, na tijden"
ooh oke wat dan?
"gewoon hoe het ging, verder niets bijzonders. Hij moest op tijd naar bed en het gesprek duurde maar een half uur"

eh tjaa....nu al liegen?
Laatst bijgewerkt door Coconut op 04-11-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:59

_Micha_ schreef:
Het kán toch gewoon dat hij dat wél wil.
Ik ben zelf best jaloers/weet ik hoe je het wil noemen.

Maar ik ga ontzettend veel met jongens om, en als ik me bedenk dat mijn vriend mij zou verbieden om met een van hun iets te gaan doen zou ik hem echt voor gek verklaren, wie ben ik dan om dat wel te doen?

Tuurlijk is het verhaal van de TS wel iets anders, maar ik snap niet dat mensen zo hard kunnen roepen ex is verleden dus geweest en hoeft ook niet meer terug te komen.

Het is 6 jaar geleden toch? als ik t goed gelezen heb. Nou dan is dat zeker verleden, of ligt dat aan mij? Wat moet zij nou na zo'n lange tijd nog bespreken over hun 'relatie' toen? Daar zou ik ook wat achter zoeken..

@TS: die ex was toch een vriendin van je?? Dan vind ik het van haar ook een rotstreek, ik zou haar niet meer als vriendin beschouwen denk ik.
Mijn ex is namelijk ook vreemd gegaan met een "vriendin" waar ik het totaal niet van verwachtte..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:00

Die ex was een vriendin van me ja dat klopt. Ze is ook niet mijn vriendin meer , al een tijd niet meer omdat ze zich gewoon als slet gedraagde en ik daar niet tegen kon.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:00

Ik vraag me eigenlijk nog iets af. Zij ziet jullie als goede vriendinnen, maar waarom komt ze dan niet met haar problemen bij jou en moet ze zo nodig achter jouw rug om met je vriend afspreken? Hierbij neem ik aan dat ze het ook via msn nog niet aan jou heeft gemeld.

Overigens noemt jou vriend het eerst gezellig bijkletsen en later heeft ze problemen waarover ze wilt praten met hem. Verward

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:01

Sin schreef:
_Micha_ schreef:

Maar ik ga ontzettend veel met jongens om, en als ik me bedenk dat mijn vriend mij zou verbieden om met een van hun iets te gaan doen zou ik hem echt voor gek verklaren, wie ben ik dan om dat wel te doen?

Tuurlijk is het verhaal van de TS wel iets anders, maar ik snap niet dat mensen zo hard kunnen roepen ex is verleden dus geweest en hoeft ook niet meer terug te komen.

Bwa, als die ex jou heel hard gedumpt heeft, wat wil je er dan eigenlijk nog van verwachten?

En zou jij er dan bovendien je relatie voor op het spel zetten om met diezelfde ex iets te gaan eten?

't zou over mijn lijk moeten zijn. Haha!

Sinds wanneer zet je je relatie op het spel om VRIENDSCHAPPELIJK iets met je ex te gaan eten? Als mijn vriend zó jaloers is dat hij het daarom uit zou maken, zou ik niet eens bij hem wíllen blijven.

De vriend van de TS is volgens mij door zijn ex gedumpt toen zij 16 was. Ik ben zelf ook 16 en heb een serieuze relatie maar er zijn ook zat meiden van mijn leeftijd die het woord 'relatie' iets minder serieus opvatten.

Ts: nu kom je niet echt meer over of je je vriend vertrouwt.
Ik snap wel dat je je 'vriendin' niet vertrouwt die is volgens mij een ontzettend smerig spelletje aan het spelen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:02

Mistic schreef:
Ik vraag me eigenlijk nog iets af. Zij ziet jullie als goede vriendinnen, maar waarom komt ze dan niet met haar problemen bij jou en moet ze zo nodig achter jouw rug om met je vriend afspreken? Hierbij neem ik aan dat ze het ook via msn nog niet aan jou heeft gemeld.

Overigens noemt jou vriend het eerst gezellig bijkletsen en later heeft ze problemen waarover ze wilt praten met hem. Verward

Dat snap ik dus ook niet.....hij wil eerst leuk bijkletsen en nu heeft hij het inderdaad over problemen uitpraten met zijn ex....

Als ze mij als vriendin ziet dan moet ze maar bij mij komen. Mijn vriend heeft daar niets mee te maken en kent heel de situatie niet van haar problemen, dus wat ze ermee opschiet om met hem te praten?

Mijn vriend vertrouw ik wel, maar vertrouw haar gewoon niet....ben gewoon bang dat mijn vriend na een aantal biertjes in de kroeg toch gekke dingen gaat doen...of dat ze hem op de een of andere manier toch weet over te halen. Je kan zulke mooie dingen vertellen aan de telefoon, maar vaak loopt het in de werkelijkheid toch anders...
Laatst bijgewerkt door Coconut op 04-11-08 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:03

Ben het eens met Mistic.
Als zij jou als vriendin beschouwt waarom bespreekt ze het dan niet met jou?

fargo

Sin schreef:
_Micha_ schreef:

Bwa, als die ex jou heel hard gedumpt heeft, wat wil je er dan eigenlijk nog van verwachten?

En zou jij er dan bovendien je relatie voor op het spel zetten om met diezelfde ex iets te gaan eten?

't zou over mijn lijk moeten zijn. Haha!

Ik kan me voorstellen dat je het op een betere manier af wilt sluiten dan oorspronkelijk is gebeurd, zodat je het een plaats kan geven en echt kan afsluiten. Als iets heel naar afloopt zit je vaak nog met vragen, als die beantwoord zijn, ben je vaak een stuk rustiger omdat het dan duidelijk is en klaar is.
En dat mag een huidige partner ook best snappen, dat je soms nog met stukjes van je verleden rond loopt of waar je nog mee zit.

Miracle_

_Skess_ schreef:
Die ex was een vriendin van me ja dat klopt. Ze is ook niet mijn vriendin meer , al een tijd niet meer omdat ze zich gewoon als slet gedraagde en ik daar niet tegen kon.

Zou ze het niet gewoon doen om jou dwars te liggen??
Ik las trouwens dat je 18 was, ik neem aan da je vriend rond de 18/20 is dan?
En ik dacht dat het 6 jaar geleden was toch? Dan hebben ze dus ongeveer op hun 14/16e wat met elkaar gehad??
Dan is dat toch niet echt serieus geweest als het zo kort van duur was? denk ik..
Dus dan zou het al helemaal raar zijn, als ik het goed heb hoor. Ik weet er verder ook niks van Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:04

Ik beng bang dat je jou laat opnaaien ts, en je gedrag en opvattingen begint te veranderen naar de context waarin je die wilt zien.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:04

_Skess_ schreef:
Mistic schreef:

Dat snap ik dus ook niet.....hij wil eerst leuk bijkletsen en nu heeft hij het inderdaad over problemen uitpraten met zijn ex....

Als ze mij als vriendin ziet dan moet ze maar bij mij komen. Mijn vriend heeft daar niets mee te maken en kent heel de situatie niet van haar problemen, dus wat ze ermee opschiet om met hem te praten?

Zeker als ze elkaar al jaren niet gezien of gesproken hebben!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:05

Miracle_ schreef:
_Skess_ schreef:

Zou ze het niet gewoon doen om jou dwars te liggen??
Ik las trouwens dat je 18 was, ik neem aan da je vriend rond de 18/20 is dan?
En ik dacht dat het 6 jaar geleden was toch? Dan hebben ze dus ongeveer op hun 14/16e wat met elkaar gehad??
Dan is dat toch niet echt serieus geweest als het zo kort van duur was? denk ik..
Dus dan zou het al helemaal raar zijn, als ik het goed heb hoor. Ik weet er verder ook niks van Tong uitsteken

Mijn vriend is 23 en ik ben 19 Knipoog Hun relatie was wel degelijk serieus....Hij was toen 18...

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:08

ik zou hem vertellen wat zijn ex zegt over een half uur gesprekje wat dus niet klopt.. zou hem jou angst vertellen.. als hij dan nog doorzet met het "afspraakje" vind ik toch dat er wat mis is hoor.. hij geeft zelf toe het niet leuk te vinden als jij het zou doen.. maar hij doet het wel..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:08

_Skess_ schreef:
Dat vroeg ik dus ook aan hem. Waarom spreek je nu af terwijl je haar eerst nooit wou zien? Ja ze heeft problemen blabla en ze heeft mijn hulp nodig.

Hij laat zich lekker voor haar karretje spannen. Kan betekenen dat hij zelf ook andere bedoelingen heeft maar mannen kunnen ook echt naief zijn hierin. Ze geloven gewoon niet dat een vrouw zo gehaaid is en wat traantjes maakt al snel de superheld in ze wakker.

Als ik jou was zou ik haar op msn rechtstreeks vragen wat voor problemen ze heeft en of je haar misschien kan helpen (jullie zijn tenslotte zulke goede vriendinnen Lovers )

Dan weet ze ook gelijk dat je vriend alles aan jou verteld. Bespreek haar problemen (als ze die verteld) vervolgens lekker met je vriend en besluit haar samen te helpen. Want je vriendin kan je niet laten vallen, dat zei je vriend tenslotte zelf nog Schijnheilig . Donderdag meegaan met het nummer van maatschappelijk werk en de riagg in je broekzak en hup, helpen die arme vriendin van je. Whoosh!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:09

Kom er net achter dat mijn vriend graag contact met haar wil en plannen heeft om onze relatie te verbreken..

ik ga vanavond naar hem toe en ga hem om uitleg vragen...ik heb het helemaal gehad!
Laatst bijgewerkt door Coconut op 04-11-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:09

Voor haar schijnbaar niet echt serieus als ze het zo uitmaakt Nagelbijten / Gniffelen
Maar weetje eigenlijk zou ik als ik jou was gewoon eens met je 'vriendin' gaan praten, en vragen wat ze nou wil. Dat hoeft niet helemaal lief en aardig want ze liegt ook tegen jou.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:10

_Skess_ schreef:
zijn ex zit dus gewoon keihard te liegen over msn en ik kan er gewoon niet meer tegen. Wat een #*@!

waarom bel je je vriend niet even en vertelt hem dit..

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:11

_Micha_ schreef:
Sinds wanneer zet je je relatie op het spel om VRIENDSCHAPPELIJK iets met je ex te gaan eten? Als mijn vriend zó jaloers is dat hij het daarom uit zou maken, zou ik niet eens bij hem wíllen blijven.

De vriend van de TS is volgens mij door zijn ex gedumpt toen zij 16 was. Ik ben zelf ook 16 en heb een serieuze relatie maar er zijn ook zat meiden van mijn leeftijd die het woord 'relatie' iets minder serieus opvatten.

Ts: nu kom je niet echt meer over of je je vriend vertrouwt.
Ik snap wel dat je je 'vriendin' niet vertrouwt die is volgens mij een ontzettend smerig spelletje aan het spelen.

Ik ben 28 en ik heb ervaring Haha!
Het gaat trouwens niet over iets vriendschappelijk te gaan eten he, dat was toch al duidelijk denk ik?

meggiemeg

Print het uit en laat het hem lezen...

Mistic

_Skess_ schreef:
Kom er net achter dat mijn vriend graag contact met haar wil en plannen heeft om onze relatie te verbreken..

ik ga vanavond naar hem toe en ga hem om uitleg vragen...ik heb het helemaal gehad!

Hoe ben je hier nu achter gekomen dan?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:12

Ik begrijp dat je het niet leuk vind, maar probeer het met je vriend te bespreken. Gooi al je twijfels waarom op de tafel. Het enige wat je nu hebt via dit is dat je de meningen van heel veel verschillende mensen krijgt en dat je dan nog meer twijfels gaat krijgen.
Werkt misschien idd het beste om aan te geven in de zin als hij op jou plaats zou staan. Aangeven aan hem waarom je het niet leuk vind, geef ook aan dat die vriendin nu al tegen je begint te liegen terwijl je weet dat het op msn langer heeft geduurd. Geef aan dat je wel verwacht dat hij aangeeft wat hij doet en dat je ook graag wilt weten of hij wel of niet gaat afspreken en dat hij daar eerlijk over moet blijven ook al zou jij het niet leuk vinden.