sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieneke_

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:23

Citaat:
Moet je eens uitrekenen hoeveel je aan een paard kwijt bent per jaar. Haha!

Natuurlijk zijn dat geen redenen om te stoppen, anders deden ze dat wel denk je ook niet?

Ik snap je vergelijking tussen een sigaret en een paard niet? Nagelbijten / Gniffelen

Moet je eens uitrekenen hoeduur een huis is,
Hoeduur een auto is,
Hoeduur uitgaan is,
Hoeduur een spijkerbroek kan zijn? Clown

Zo kan je nog wel even doorgaan..

Mijn zus bijvoorbeeld, werkt echt superhard om haar huis, auto, honden en eten te betalen..
Komt iedere maand zeker een hoop geld tekort, maar rookt ondertussen wel 2 pakjes per dag..
In zoiets kan ik me dan echt niet plaatsen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:25

Nou dat vind ik ook een vergelijking van lik me vestje Nagelbijten / Gniffelen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:35

Lieneke_ schreef:
Citaat:

Mijn zus bijvoorbeeld, werkt echt superhard om haar huis, auto, honden en eten te betalen..
Komt iedere maand zeker een hoop geld tekort, maar rookt ondertussen wel 2 pakjes per dag..
In zoiets kan ik me dan echt niet plaatsen..

Dat snap ik ook niet het is echt geldverspilling Knipoog

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:37

Dat laatste voorbeeld kan ik me ook niet verplaatsen. Als je het kan betalen à la (en dat worden er op deze manier ook steeds minder), maar in zo'n geval.. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:42

Ik ga mn paard roken Pling

Anna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:44

Wat betreft de overheid en geld verdienen aan sigaretten.......

Ik weet niet precies hoe het zit met de accijns opbrengsten van rokers, maar ik weet wel dat rokers ervoor zorgen dat op andere posten (gezondheidszorg) enorm veel bijgelegd moet worden door de overheid.
Trek dat eens van elkaar af en waarschijnlijk is de overheid uiteindelijk beter af als er minder op sigaretten verdient wordt omdat ook de gezondheidszorg kosten verlagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:02

ManonR_ schreef:
Volgens mij zijn het hier de rokers die zeuren over de te hoge prijzen hoor. !

En waarom moeten de niet rokers zich dan weer mee bemoeien? Verward Als ik klaag over de breiwol die duurder is lig je dr toch ook niet wakker van, waarom die frustratie om je zo te verdedigen Knipoog
Laat ons rokers lekker klagen, niets mis mee en ook niets wereldvreemds aan.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:04

me vent ging dus idd sigaretten halen en 5.60 per pakje Wow!
OF we gaan minderen met zn 2. OF shag roken. OF stoppen. Maar ja.. ben net weer aan lijnen.. PFF En met zn 2 stoppen met een huis VOL kids ( roken buiten hoor Knipoog )
Dan is de gezelligheid VER te zoeken Clown

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:11

Plien91 schreef:
Dat laatste voorbeeld kan ik me ook niet verplaatsen. Als je het kan betalen à la (en dat worden er op deze manier ook steeds minder), maar in zo'n geval.. Lips are sealed

Nouja, als mensen met veel geld nu opeens veel geld verliezen en zuiniger moet gaan leven, weet ik zeker dat er een hoop zijn die toch gewoon door blijven gaan..

( en nu kunnen die mensen wel zeggen dat ze dan wel stoppen, maar dat doe je toch niet Rolleyes )

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:53

Chiqa schreef:
ManonR_ schreef:
Volgens mij zijn het hier de rokers die zeuren over de te hoge prijzen hoor. !

En waarom moeten de niet rokers zich dan weer mee bemoeien? Verward Als ik klaag over de breiwol die duurder is lig je dr toch ook niet wakker van, waarom die frustratie om je zo te verdedigen Knipoog

Wat een wonder chiqa, we zijn het eens een keer met elkaar eens!
Als er wordt gezeurd over de verhoogd prijs van het stro en hooi oid, mogen we wel masaal klagen.
Zullen we dan ook maar onze verslaving (want voor hoeveel mensen is hun paard niet hun verslaving) de deur uit doen? Want die wordt dan wel erg duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:55

LimaMambo schreef:
Menino schreef:
maar toch is er een moment dat je ervoor kiest om te gaan roken.. Op dat moment heeft roken nog geen toegevoegde warde in je leven lijkt mij (want het lijkt me niet dat je kwaliteit van je leven ineens omhoog geschoten is, nadat je begonnen bent met roken..)

En ondertussen wel zeuren dat je gediscrimineerd wordt etc... Uiteindelijk ben jezelf degene die rookt, dus als je niet gediscrimineerd etc. wil worden, ben je zelf de enige die daar iets aan kan doen Tong uitsteken

hebben we erom gevraagd dan om gediscrimineerd te worden? in de tijd dat ik begon met roken mocht je overal nog binnen roken.. pakje koste 4,95 in guldens..hingen overal in de bushokjes posters van sigarettenmerken... en er was toen nog niet zo'n extreme anti rokers groep.. dus was roken nog vrij normaal..

maar je kiest er wel voor om 'gediscrimineerd' te worden...
Koop je geen sigaretten meer is het probleem opgelost...

de keuze ligt toch echt bij jouzelf, hoe verslaafd je ook bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:58

Nikki__ schreef:
Chiqa schreef:

Als er wordt gezeurd over de verhoogd prijs van het stro en hooi oid, mogen we wel masaal klagen.
Zullen we dan ook maar onze verslaving (want voor hoeveel mensen is hun paard niet hun verslaving) de deur uit doen? Want die wordt dan wel erg duur!

maar paarden hebben de kwaliteit van mijn leven ook daadwerkelijk vergroot... Haha!

Maar zeg eerlijk, wie is er een gelukkiger mens omdat die rookt ? Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:59

Menino schreef:

de keuze ligt toch echt bij jouzelf, hoe verslaafd je ook bent.

Wát een onzin Menino. Dat is hetzelfde als zeggen, als je een oranje trui aan doet he, jaaaaaa dan vraag je erom. Nors opkijken

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:03

Menino schreef:
maar paarden hebben de kwaliteit van mijn leven ook daadwerkelijk vergroot... Haha!

Maar zeg eerlijk, wie is er een gelukkiger mens omdat die rookt ? Tong uitsteken

Ik.
Waarom zou je er geen gelukkiger mens om kunnen zijn? Ik merk er niks van dat ik rook hoor. Alleen mijn portomonee, maar dat is is bij jou zo met je paard. Ik heb geen slechtere conditie door het roken, hoest niet meer dan een ander etc.
Dus waarom zou ik geen gelukkiger mens kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:29

Menino schreef:

Wat een kortzichtige opmerking zeg, klein! Mijn probleem opgelost als ik geen sigaretten meer zou kopen het moet niet gekker worden, omgedraaide wereld eerder.
Ik blaas de niet rokers geen rook in hun giegel, ze hebben geen last van me, ik heb mn pleziertje
voel me net als Nikki__geen haar minder fit, heb een prima conditie en ben nooit ziek (Heb ik ooit zelfs eens een topic over geopend) dus ik zie het probleem ook niet zo.
Ik irriteer me wel aan trieste niet rokers die spastisch hun mening op proberen te dringen en zich hiermee op de borst lijken te slaan, kijk mij nu, ik rook niet ik ben zo goed bezig Haha! Haha!

Terwijl ze diep in hun hart de rokers mss wel enorm benijden....kijk hun nu eens genieten, ik wou dat ik dat durfte, dan ben je mss wel veel eerlijker Ja

Nikki__ schreef:

Mag ook wel een keertje toch Haha! Altijd leuk zo'n verassende wending Ja
En idd als het stro duurder wordt is het wel getolereerd dat met zeurt om de prijs Dromen
Kijk ik blijf toch wel roken hoor, al wordt een paje een geeltje, een roker moet juist creatief zijn.
Moet je eens kijken wat het gaat kosten als ik zou stoppen dat wil je niet weten Duivel

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:29

Ja de sigaretten worden belachelijk duur! Maar heb zojuist met vriendlief besproken dat we een dagje luxemburg doen en dan een keertje Polen Haha! Dan halen we toch de sigaretten uit het buitenland? (auto rijd toch op de kosten van de baas Haha!) Schijnheilig Zoals ze het hebben willen Haha!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:32

Chiqa schreef:
Menino schreef:

Wat een kortzichtige opmerking zeg, klein! Mijn probleem opgelost als ik geen sigaretten meer zou kopen het moet niet gekker worden, omgedraaide wereld eerder.
Ik blaas de niet rokers geen rook in hun giegel, ze hebben geen last van me, ik heb mn pleziertje
voel me net als Nikki__geen haar minder fit, heb een prima conditie en ben nooit ziek (Heb ik ooit zelfs eens een topic over geopend) dus ik zie het probleem ook niet zo.
Ik irriteer me wel aan trieste niet rokers die spastisch hun mening op proberen te dringen en zich hiermee op de borst lijken te slaan, kijk mij nu, ik rook niet ik ben zo goed bezig Haha! Haha!

Terwijl ze diep in hun hart de rokers mss wel enorm benijden....kijk hun nu eens genieten, ik wou dat ik dat durfte, dan ben je mss wel veel eerlijker Ja

Nikki__ schreef:

Mag ook wel een keertje toch Haha! Altijd leuk zo'n verassende wending Ja
En idd als het stro duurder wordt is het wel getolereerd dat met zeurt om de prijs Dromen
Kijk ik blijf toch wel roken hoor, al wordt een paje een geeltje, een roker moet juist creatief zijn.
Moet je eens kijken wat het gaat kosten als ik zou stoppen dat wil je niet weten Duivel

En hier ben ik het helemaal mee eens!!!!!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:34

gewoon lekker stoppen kost het je ook geen geld meer

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:36

Haha zo zie je maar Chiqa!
Wordt het in Nederland te duur, dan vraag ik wel of m'n vader ze mee wil nemen van z'n tripjes naar Noorwegen. Betaal ik 2,40 per pakje. Ik zoek wel andere oplossingen hoor

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:38

dipstaartje schreef:
gewoon lekker stoppen kost het je ook geen geld meer

Nee hoor ik ga echt niet stoppen omdat andere mensen dat ze graag willen.. Ze krijgen het heen en weer maar!
Ik haal ze lekker elders vandaan. Haha!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:40

voor mij hoef je niet te stoppen hoor
spek de staatskast maar lekker Haha!
hoeven de belastingen niet omhoog

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:41

dipstaartje schreef:
voor mij hoef je niet te stoppen hoor
spek de staatskast maar lekker Haha!
hoeven de belastingen niet omhoog

Ben bereid best wat te spekken.. Maar niet hier in NL want dat loopt de spuigaten uit. Gelukkig zijn er nog andere manieren.. Zoals Luxemburg.. Meteen een flink aantal sloffen.. Iedereen blij Haha!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:42

Maar ga dan geen bericht neer zetten dat ze stoppen moet.
Half nederland mag blij zijn met alle rokers.
Zonder accijn, wordt alles alleen maar duurder

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:45

voor de het geld kan er beter gestopt worden en het is ook beter voor je gezondheid

en ok voor nederland is het misschien slecht als je stopt gaan er weer ander dingen omhoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:50

dipstaartje schreef:
voor de het geld kan er beter gestopt worden en het is ook beter voor je gezondheid

Sinds wanneer geeft de anti-rookbeweging om de gezondheid van rokers? ROFL

Bovendien heeft niet iedereen tot doel om zo oud mogelijk te worden en maar zo gezond mogelijk te leven.

Volgende keer als er weer een klaagtopic komt over verhoging van stalprijzen, stro, voer of wat dan ook gaan we ook allemaal daar reageren: Gewoon stoppen. Clown