Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bolivia

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:15

Het is inderdaad heel bijzonder, hoe heb je haar dan in godsnaam leren kennen? Dat is toch geen toeval meer Wow!

Ben benieuwd of er nog iemand op deze aardbol is die ook elke nacht over stoeltjesliften droomt, het lijkt wel een soort obsessie Nagelbijten / Gniffelen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:18

Via een site..... met 1851539 members momenteel. Nagelbijten / Gniffelen

Stoeltjesliften? Clown

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:37

Zo, dat doe je goed dan Nagelbijten / Gniffelen

Tja, stoeltjesliften. Ik weet niet hoe het komt, maar ik droom elke nacht van dezelfde soort omgeving. Er zijn bergen, alpenweiden en bos. Ik wandel en klim dan vaak, maar altijd weer diezelfde soort stoeltjeslift, elke keer weer. Geen idee waarom Verward

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:50

Ja, en net weer. Ik zat op msn, maar sprak verder niet tegen haar, had de hele dag nog niks gepost of whatever of tegen haar gesproken, begon ze ineens tegen me te praten en vroeg waarom ik me vandaag niet zo fijn voelde. We lijken elkaar een soort van aan te voelen. Verward Ik heb het bij haar ook (sterker dan bij andere mensen, bij sommigen heb ik dat wel vaker).

Apart... stoeltjesliften.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:56

Je hebt waarschijnlijk een soort telepathische band met haar ofzo, dit komt volgens mij wel vaker voor. Ik heb het met sommige mensen ook heel sterk. Ook bijvoorbeeld met iemand, dat we elkaar op precies hetzelfde moment proberen op te bellen (en dan de in gesprek-toon horen Nagelbijten / Gniffelen)

Ik weet ook niet wat ik moet zeggen over die stoeltjesliften, het zijn heel vreemde dromen. Behalve stoeltjesliften zijn er geen andere moderne dingen in de buurt, verder is het meer een soort fantasy-achtige bergwereld waar ik elke nacht terugkom. Wel prettig daar trouwens, behalve als iemand zo hard in zo'n bankje gaat schommelen dat die over de kop slaat Huilen van het lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 23:24

Hm ik weet het niet, ik vind het toch wel een beetje apart. Lachen We denken ook echt over alles hetzelfde. Nagelbijten / Gniffelen

Ga je toevallig op wintersport? Clown

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:27

Hmm Bente, das idd apart.. Kan heel goed zijn dat jullie idd soort van thelepathische verbinding met elkaar hebben Lachen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:15

Wel fijn dat je een maatje gevonden hebt dan Lachen

En nee, ik ga niet op wintersport. Wel ga ik elke zomer naar de bergen, steeds naar dezelfde plek. Ik ben daar als het ware 'opgegroeid', dus misschien heb ik gewoon heimwee.

Ik droom de laatste tijd ook steeds over pretparken, stations en vliegvelden. Altijd weer kom ik in een doolhof terecht, een soort speleo-tocht wordt het dan. Steeds met dezelfde sfeer en dezelfde mensen en andere wezens. Dromen zijn gewoon vaag Huilen van het lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:17

Ik droomde zo'n 6 jaar geleden een keer dat ik naar de wc moest, daarna werd ik overigens gelijk wakker omdat m'n bed opeens nat was Huilen van het lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:38

Bente, ik heb dat met mijn moeder.. We zeggen vaak hetzelfde op hetzelfde moment, doen of denken.. Echt apart.

Ik droomde vannacht dat ik moest dansen of paardrijden (niet helemaal gevolgd) voor mensen voor een cijfer, maar dat ik moest lopen naar het poduim ofzo waar dat op gebeurde, maar kreeg opeens pijn in mijn knie en zakte erdoor (heb bijna door gescheurde kruisband, kan niet alles meer, zak er regelmatig door heen) en ik kon dus niet meer.. en ja.. toen kreeg ik een 0.. blehh.. Verdrietig

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 12:31

Dat is balen Madeira_, klinkt niet leuk. Nagelbijten / Gniffelen

Ik droomde vannacht heel rustig, kort en simpel. Voor het eerst sinds tijden. Komt waarschijnlijk omdat ik kort heb geslapen, gewoon niet genoeg tijd om uitgebreid te dromen denk ik.
Droomde dat ik in een kamer op een groot bed zat te lezen, en buiten in het bos hoorde ik wolven huilen. Toen kwam er plots iemand binnen (via het raam) die zei "ze komen" en toen ineens verdwenen was.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 12:50

Ik heb trouwens nog een droom van laatst die me heel goed is bijgebleven, beter dan de andere dromen van de laatste tijd. Ik kreeg hem rond de kerstijd, volgens mij was het op de 1e kerstnacht (of de 2e, dat weet ik niet meer precies).
Ik zal hem even beschrijven. Ik vond hem zelf... vreemd.

Ik stond voor een gigantisch kasteel. Het was oud en had dikke stenen muren. Er lag een grote gracht omheen, en de ophaalbrug was gesloten. In dat kasteel wist ik, zat mijn moeder. Ze mocht mij niet zien want dan sloot ze me op/wilde ze me dood hebben (?). Maar ik moest en zou naar binnen, dus dan maar via het water.
Ik nam plaats in een plastic, wit drinkbekertje. Naast mij zat mijn vriend - een muis. We probeerden te peddelen door de gracht, maar de stroming was zo vreselijk sterk dat we werden meegesleurd door het water.
Plots sprong er naast ons uit het water een grote vis omhoog. Het was een zilveren haring, die de onderkant van ons bekerbootje in zijn bek nam, en ons de goede richting op duwde. Zo bereikten we kalmer water, en voeren/zwommen een hoek om. De wanden waren nu grotachtig, met ongehouwen steen. We kwamen op een soort binnenplaats, het water was kalm en helderblauw. Ik sprong uit het bekertje en klom op de kant. Daar op de kant lag een vrouw in de zon (het was mijn moeder, maar het was haar niet). Ze stond op en toen was het een onbekende. Ik kende haar niet, maar ze kwam me vertrouwd voor. Ze had lang blond haar en was uitzonderlijk knap. Ze kwam dichter naar me toe en ik bleef heel rustig staan, want opeens was alle vijandelijkheid weg. Ze kuste me en we gingen naast elkaar in de zon liggen, op de stenen rand.

Ik kon er zelf geen touw aan vastknopen. Zoals gewoonlijk. Clown

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:22

Hmm idd aparte droom Bente Ja
kan me voorstellen dat je, dr geen touw aan kunt vast knopen Nagelbijten / Gniffelen
denk wel, dat bepaalde dromen iets van verwerking van 't een of ander zullen hebben, en de andere helft van de dromen, maar (pure) fantasie is ofzo.... omdat er zo vaak dan "onzin" uit komt waar idd geen touw aan vast te knopen valt...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 13:25

Ja, maar die verwerking... ik kan me niks indenken wat er hiermee verwerkt zou moeten worden... Clown
Geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:28

Oh echt Bente, ik ben zo blij dat er nog iemand is die zo vreemd droomt Haha!

Ik droomde vorige week ergens dat ik in één of ander oostblokland een enorm industriëel pand had en mensen via de weg langs mijn huis van de snelweg uit een eeuwenlange file de stad in moest helpen. Daarbij was ik altijd gewapend, want er waren soms nogal onbetrouwbare types tussen. Gevolg was dat ik ook geregeld mensen doodde. Ander deel van mijn "functie" was het (undercover) uitschakelen van die ongure types in één of ander gigantisch warenhuis-achtig iets. Daar "in functie" bleken enkele mensen op zoek naar me te zijn om mij te vermoorden. Ik schuilde bij m'n beste vriend - die toen bleek samen te werken met "de tegenpartij". Hij verlinkte me en nam bovendien vervolgens het initiatief mij zelf te vermoorden.....

Echt, ik heb gejankt...... Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 13:31

Dat is ook een vreemde droom Nouks... verraden door je eigen vriend(en) lijkt me vreselijk.

Ik ben trouwens ook blij hoor, haha. Ben ik iig niet de enige. Haha!
Maar ik bedoel, waarom in een wit plastic bekertje en een muis. Verward Echt, snap er nooit iets van. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:32

Haha das wel echt weird inderdaaad... Klinkt bijna als een sprookje ofzo...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 13:34

Ja, en met die vis dan. Huilen van het lachen Ik werd ook echt wakker "wat is dit nu weer." En viel weer terug in de kussens. En nog steeds weet ik alle details zo absurd goed. Nog meer dan bij andere dromen. Eens in de zoveel tijd heb ik dat, dat een droom me nog beter bij blijft. Maar waarom deze?

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:38

Madeira_ schreef:
Bente, ik heb dat met mijn moeder.. We zeggen vaak hetzelfde op hetzelfde moment, doen of denken.. Echt apart.

Ik droomde vannacht dat ik moest dansen of paardrijden (niet helemaal gevolgd) voor mensen voor een cijfer, maar dat ik moest lopen naar het poduim ofzo waar dat op gebeurde, maar kreeg opeens pijn in mijn knie en zakte erdoor (heb bijna door gescheurde kruisband, kan niet alles meer, zak er regelmatig door heen) en ik kon dus niet meer.. en ja.. toen kreeg ik een 0.. blehh.. Verdrietig

Dat heb ik ook wel eens dan wil ik iets zeggen, maar dan zegt die ander het. Net of die mijn gedachten dan kan lezen ofzo en ook anders om. Dan zegt zei iets wat ik ook wou zeggen.

Dat is echt vaag. Clown Ik weet zo even niet meer bij wie ik dit had, ik ben nog niet echt helder geloof ik, haha. Bloos

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:22

Fiffill schreef:
Ja, maar die verwerking... ik kan me niks indenken wat er hiermee verwerkt zou moeten worden... Clown
Geen idee.

haha, bedoelde ook niet deze dromen of zo Knipoog maar het kanwel 's voorkomen dat je in je dromen dingen verwerkt..
Bijv, ik heb regelmatig over me moeder gedroomt (nou waarschijnlijk ook nog, maar vergeet ze Boos!) ik denk mede doordat ik over haar gedroomt heb, ik haar dood 'n plekje heb kunnen geven...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 14:24

Ja ik geloof ook wel dat je dingen verwerkt in je dromen, maar ik zou niet weten wat eigenlijk, bij de meeste.... dat is het meer.
Kan je geen oefeningen doen om je dromen beter te onthouden? Dat schijnt nog wel eens te helpen. Maar wel fijn dat je het op die manier een plekje hebt kunnen geven. Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:28

Er schijnen manieren te zijn om het te leren onthouden... Geloof door 't op te schrijven of zoiets.. Verder zou ik 't niet weten Nagelbijten / Gniffelen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:32

Net voordat je in slaap valt tegen jezelf zeggen, "als ik wakker wordt, weet ik nog precies wat ik heb gedroomd"
En dat elke nacht voor je gaat slapen, als je in je bed ligt. Vaak werkt het de eerste keer niet(bij mij wel, maar niet bij iedereen), maar dan moet je het gewoon blijven proberen. Na een tijdje onthoud je e laatste droom die je gehad hebt. En nog een tijdje later soms meerdere dromen uit 1 nacht.

Ik heb het van mijn godsdienstlerares van mijn vorige school. Zij wist echt heel veel over dromen Lachen Waren ook altijd wel boeiende lessen, vaak niet over godsdienst maar dus over dromen Huilen van het lachen

Heel apart van dat meisje bente Bloos!
Lijkt me echt een heel raar iets.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 16:07

Ja, dat schijnt echt te werken. Ja
En zo zijn er nog wel meer truukjes, ook om na het ontwaken je droom "vast te houden" zodat je hem kan herinneren. Bijv. in je favoriete slaaphouding gaan liggen, of in de houding waarin je wakker werd etc.

Ja, dat meisje uit Amerika ja. Ik ben er inmiddels aan gewend dat we alles hetzelfde hebben - zij noemt iets en ik herken het meteen. Erg grappig af en toe, en daarnaast als ik bijv. op msn zit plopt er opeens een venster omhoog "waarom ben je verdrietig?" of ik vraag haar plots wat de reden is dat ze zo vrolijk/boos/whatever is vandaag. Op de een of andere manier weten we van elkaar hoe we ons voelen op dat moment. Vind het zelf nogal apart en weet ook niet waarom/hoe/wat, alleen dat het zo is.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:26

Nou.. ik heb zo stom gedroomd, gisternacht. Dat ik in het leger zat van Hitler? En dat ik dingen moest verstoppen? Ik was zo bang.. Brrr. Ik werd wakker en zweten echt heel erg.. Maar had het ondertussen koud gekregen (was afgekoeld).