Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:13

MISTRAL94 schreef:
Ik mag straks weer naar de tandarts, ik heb besloten alles te laten doen voor het einde van het jaar aangezien ik die 150 euro toch al betaald heb Vork Maar ondertussen knijp ik hem flink dat ik heen moet straks Nagelbijten / Gniffelen

Nickyu: Heb jij een enkelvoudige bril? Ik heb mijn bril gekocht bij eyes and more toen ter introductie voor 75 euro (montuur was gratis) Inmiddels kost een enkelvoudige bril 85 euro maar dat is nog heel wat anders dan die ik toen bij eye wish uitgezocht had die was toen 350 euro.

Tandartskosten met uitzondering van een kunstklapper vallen helemaal niet onder het ER. De vergoeding van tandartskosten komt nl. vanuit de aanvullende verzekering.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:14

Daar heb ik zo mijn twijfels over maar goed we zullen zien. Ik ben vandaag geweest (en daar komt hoe dan ook een rekening van) en volgende week mag ik weer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:19

MISTRAL94 schreef:
Daar heb ik zo mijn twijfels over maar goed we zullen zien. Ik ben vandaag geweest (en daar komt hoe dan ook een rekening van) en volgende week mag ik weer.

Waar twijfel je aan dan? Alleen bij een kunstklapper en bijzondere tandheelkunde kan de vergoeding uit de basisverzekering komen. Maar voor dat laatste moet er altijd een machtiging worden aangevraagd en gaat het om nogal ernstige afwijkingen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:20

Of het niet van het eigen risico af gaat. Maar zoals ik al zei zullen we dat snel genoeg zien. Ze zijn er als de kippen bij als het om het incasseren van het geld gaat Vork

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:21

MISTRAL94 schreef:

Alles wat vanuit de basisverzekering wordt vergoed geldt ER over, m.u.v. een aantal dingen zoals gynaecoloog, huisarts consult etc.
Alles wat vanuit je AV wordt vergoed betaal je geen ER over! Het enige wat wel kan zijn is dat je EB moet betalen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:24

We zullen zien wat de schade is

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:34

tja, ik ben zoiemand die, na het ER, uitgebreid gebruik heeft gemaakt van de situatie.
Die 150 euro heb ik toch moeten dokken, dus tja, dan zal ik er gebruik van maken ook!

Mijn vriend kreeg doodleuk ook de rekening van 150 euro.
Ziekenhuis bezoek.... hij is 1 keer bij de eerste hulp geweest toen hij (met spoed) terug kwam uit Thailand. Amoebe Dysentrie.... tja, dat wisten we al,, maar nu moest er naar zn voet gekeken worden.

Op de specifikatie staat doodleuk 3 ziekenhuis bezoeken (of bedoelen ze daar ook de weekend arts mee? maar das toch gewoon huisarts).
Eigenlijk was hij niet van plan om zn ziekenhuis + dokters rekeningen uit thailand in te dienen (ivm eigen risico) maar die komen er dus nu wel echt.

Ik zei al tegen hem: je betaald nu gewoon voor het grapje met Bassie (hij is verzekerd bij Ohra).
Hie rin huis werd al geroepen dat ze per maand 10 euro minder willen betalen omdat ze niet mee willen betalen aan het salaris van Bassie...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:40

De meeste weekend artsen werken vanuit het ziekenhuis, en worden dan ook gedeclareerd als ziekenhuis.
Enige manier om er achter te komen hoe die nota precies in elkaar steekt is je zorgverzekeraar bellen of contact op te nemen met het ziekenhuis.

Begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom veel mensen geen nota's indienen vanwege het ER. Je hebt de nota's toch al zelf betaald als het het buitenland betreft. Doe dan juist je voordeel ermee, je krijgt dan niets terug maar de volgende keer dat je kosten hebt hoef je iig geen ER meer te betalen, of een kleiner deel ervan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:15

MISTRAL94 schreef:
Nijn schreef:
En het loopt niet in de papieren wanneer iemand niet verzekerd is?
Ik denk dat iemand die weinig centen heeft beter af is met 90,- in de maand betalen dan na een ziekenhuis bezoek met bijv. een operatie duizenden, zo niet tienduizende euro's schuld heeft...

Kun jij kijken in andermans portemonnee?

Die opmerking gaat natuurlijk nergens over Mistral, wat Nijn bedoeld is dat als je die 100 euro al een hoop geld vind je al helemaal niet blij zal zijn als je die 100 euro in je zak zou mogen douwen en je voortaan je eigen ziektenkosten zou moeten betalen uit eigen zak, want dat ís niet te betalen voor
een modaal burger, toch Nijn?
Dat bedoelde jij toch?

Heb net weer even 70 euro betaald aan medicijnen van de maand juni nog..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:17

Chiqa schreef:
Die opmerking gaat natuurlijk nergens over Mistral, wat Nijn bedoeld is dat als je die 100 euro al een hoop geld vind je al helemaal niet blij zal zijn als je die 100 euro in je zak zou mogen douwen en je voortaan je eigen ziektenkosten zou moeten betalen uit eigen zak, want dat ís niet te betalen voor
Dat bedoelde jij toch?

Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde Ja

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:55

Nijn schreef:
Ik denk alleen dat veel mensen de medische kosten gigantisch onderschatten, operatiekosten á 15.000€ is niets, waar gaat iemand die nauwelijks een premie kan ophoesten dat dan van betalen?
Juist ja, dat gaat niet zo makkelijk, en vervolgens kunnen ziekenhuizen op heel veel centen wachten (er van uit gaande dat als het niet verplicht is veel mensen geen verzekering afsluiten), als gevolg wordt de zorg in zn algemeenheid weer duurder, want het moet allemaal toch ergens van betaald worden?

Daar heb je natuurlijk een goed punt, als het om verplichten gaat. En idd, ik dacht dat alleen een bed een nacht bezet houden al tegen de 500 euro loopt, als het niet meer is. Verplichten is een ding, en ja, beter dan dat de ziekenhuizen failliet gaan (o, wacht, die van mij is al failliet Koe ).
Maar wat mij het meest tegen de borst stuit in het geheel, is dat je als verzekerde zo weinig in te brengen hebt. Je hebt maar verzekerd te zijn, je hebt maar te dokken wat de verzekeraar vindt dat je moet betalen (en de hemel beware als je het een eens echt niet kunt betalen of door omstandigheden chronisch achter gaat lopen) en daar heb je maar voor te krijgen wat de verzekeraar vindt dat goed is. En ik hoor en lees steeds meer dat verzekeraars de dienst gaan uitmaken als het gaat om wat ze wel en niet willen vergoeden en als je chronisch ziek ben, of iig als duur te boek staat, dat je dan niet zo makkelijk meer naar een andere verzekeraar kunt overstappen, tenzij je bereidt bent een gigabedrag meer te betalen.
Ik vind het hele systeem gewoon niet echt goed kloppen, net als het feit dat je het er maar mee te doen hebt als je weinig geld of veel ziekte hebt...

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:03

Nou ik mag maar blij zijn dat ik mijn premie betaal!! Mocht ik dit niet betalen dan had ik een paar duizend eurotjes meer moeten dokken over 2007. Had van de week het overzicht gekregen van alle ziekenhuisbezoeken etc....op dat gebied ben ik dan maar weer blij dat ik premie betaal...er zullen vast mensen zijn die het lang en na er niet uithalen, maar ook vast mensen die het er wel uithalen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:17

We kunnen allemaal wel mopperen, maar als we dit systeem niet zouden hebben zou ongeveer 1 op de 9 van ons zich er straks zelf zorgen over mogen maken hoe die (als het tegenzit) half miljoen euro voor de behandeling van borstkanker van je moeder betaald gaat worden. En dan krijg je ook nog geen 5 jaar garantie mee zoals bij andere dure producten...

We hebben in Nederland een prima zorgstelsel en iedereen kan geholpen worden. Dat we allemaal premie betalen en eigen risico hebben heeft ook te maken met de groeiende kosten van de zorg en de steeds duurder wordende behandelingen en onderzoeken.

We kunnen allemaal wel zeuren maar het is niet anders, ik geef mijn geld ook liever uit aan leuke dingen, maar ik vind het ook wel belangrijk dat als ik, mijn familie of een van mijn patiënten een behandeling nodig heeft dit ook betaald kan worden en je niet voor je zorg afhankelijk bent van je inkomen of rijke familie/vrienden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:35

Ben het helemaal met je eens Gomir, dit heb ik heel in het begin van dit topic ook al geschreven.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:43

Ik moet tot 130 euro zelf betalen. Ik zit bij Menzis. Pas als ik bij de 130 euro zit, wordt het resterende bedrag door hun betaald. Erg leuk, want ik kom niet eens aan 130 euro jaarlijks.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:32

Babeth schreef:
Ik moet tot 130 euro zelf betalen. Ik zit bij Menzis. Pas als ik bij de 130 euro zit, wordt het resterende bedrag door hun betaald. Erg leuk, want ik kom niet eens aan 130 euro jaarlijks.

Dan worden mensen die bij Menzis verzekerd zijn en helemaal geen kosten maken mooi genaaid.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:34

Babeth schreef:

Hoe kom je daar bij?
Ik ben bij Menzis verzekerd met AV1 en krijg toch heel wat vergoed, heb nog nooit iets over 130,- gehoord of gelezen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:37

gomir schreef:
We kunnen allemaal wel mopperen, maar als we dit systeem niet zouden hebben zou ongeveer 1 op de 9 van ons zich er straks zelf zorgen over mogen maken hoe die (als het tegenzit) half miljoen euro voor de behandeling van borstkanker van je moeder betaald gaat worden. En dan krijg je ook nog geen 5 jaar garantie mee zoals bij andere dure producten...

We hebben in Nederland een prima zorgstelsel en iedereen kan geholpen worden. Dat we allemaal premie betalen en eigen risico hebben heeft ook te maken met de groeiende kosten van de zorg en de steeds duurder wordende behandelingen en onderzoeken.

We kunnen allemaal wel zeuren maar het is niet anders, ik geef mijn geld ook liever uit aan leuke dingen, maar ik vind het ook wel belangrijk dat als ik, mijn familie of een van mijn patiënten een behandeling nodig heeft dit ook betaald kan worden en je niet voor je zorg afhankelijk bent van je inkomen of rijke familie/vrienden...

mijn klaagzang gaat vooral uit naar de regelgeving van de BV Nederland en de daarbij gemoeide kosten van de managers die ervoor moeten zorgen dat die regels nageleefd worden........ het is echt bizar! en kost klauwen vol geld, geld wat dan beter in de fysieke zorg gestopt kan worden

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:39

Chiqa schreef:
Dat bedoelde jij toch?

Dat zal allemaal best maar als jij elk dubbeltje om moet draaien is 100 euro een hele hoop geld per maand. Maar daar denkt men niet over na, nee die mensen krijgen boetes terwijl ze al geen cent te makken hebben. Als jij zo'n laag inkomen hebt zijn dingen als een zorgverzekering het eerste die eruit gaan. Slim? Nee maar als men de keus heeft tussen eten op tafel of een zorgverzekering wist ik ook waar ik voor zou kiezen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:40

Babeth schreef:

Dat is toch je eigen risico boven op het verplichte eigen risico?

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:41

Ik zit ook bij menzis en heb er nog nooit over gehoord dat ik 130 zelf moet betalen! Ik heb wel net een rekening gehad dat ik naar het ziekenhuis ben geweest en daar moest ik 150 euro voor betalen, logisch dat is het eigen risico en dat weet je van te voren! Maar verder worden alle kosten gewoon vergoed!

Alleen nu blijf ik maar een rekening krijgen van het ziekenhuis, terwijl het allang via mijn verzekering is geregelt! Ik heb al een aantal x naar Menzis gebelt en word dan erg goed geholpen door hun Lachen Alleen nu moet ik nog contact zien te krijgen met het ziekenhuis en dat is helaas niet zo makkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:06

MISTRAL94 schreef:
Dat zal allemaal best maar als jij elk dubbeltje om moet draaien is 100 euro een hele hoop geld per maand. Maar daar denkt men niet over na, nee die mensen krijgen boetes terwijl ze al geen cent te makken

Daar gaat het toch ook niet om, kijk bv eens naar de kosten van één weekje ziekenhuis dat weegt niet op tegen de premie wat je betaald snap je. Dan ben je met die 100 euro per maand toch écht goedkoper uit dan betaal je al in een uurtje namelijk.

MISTRAL94 schreef:
Dat is toch je eigen risico boven op het verplichte eigen risico?.

Dubbel eigen risico? Nagelbijten / Gniffelen Wat bedoel je hiermee?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:38

Vrijwillig ER. Dat wordt pas in rekening gebracht na je verplicht ER.
Verlaagt wel de premie per maand maar als je wat krijgt moet je dus flink dokken.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:09

MISTRAL94 schreef:
Babeth schreef:

Dat is toch je eigen risico boven op het verplichte eigen risico?

Oh dat zou ik niet weten eigenlijk... Verdiep me er verder niet zo in, ik weet alleen dat ik altijd 130 euro zelf moet betalen. Zal dat dan wel zijn.
Maar is pas iets van dit jaar. De voorgaande jaren hoefde dat nooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 06:23

Anne_GTI schreef:
Vrijwillig ER. Dat wordt pas in rekening gebracht na je verplicht ER.
Verlaagt wel de premie per maand maar als je wat krijgt moet je dus flink dokken.

O dat...ja zo heb ik onlangs ook iemand enorm in de problemen zien komen, wilde een lagere premie
om de kosten te dekken krijgt hij onvoorziene uitgave's.
NIet echt slim om hierop te bezuinigen.