Nijn schreef:Ik denk alleen dat veel mensen de medische kosten gigantisch onderschatten, operatiekosten á 15.000€ is niets, waar gaat iemand die nauwelijks een premie kan ophoesten dat dan van betalen?
Juist ja, dat gaat niet zo makkelijk, en vervolgens kunnen ziekenhuizen op heel veel centen wachten (er van uit gaande dat als het niet verplicht is veel mensen geen verzekering afsluiten), als gevolg wordt de zorg in zn algemeenheid weer duurder, want het moet allemaal toch ergens van betaald worden?
Daar heb je natuurlijk een goed punt, als het om verplichten gaat. En idd, ik dacht dat alleen een bed een nacht bezet houden al tegen de 500 euro loopt, als het niet meer is. Verplichten is een ding, en ja, beter dan dat de ziekenhuizen failliet gaan (o, wacht, die van mij is al failliet
).
Maar wat mij het meest tegen de borst stuit in het geheel, is dat je als verzekerde zo weinig in te brengen hebt. Je hebt maar verzekerd te zijn, je hebt maar te dokken wat de verzekeraar vindt dat je moet betalen (en de hemel beware als je het een eens echt niet kunt betalen of door omstandigheden chronisch achter gaat lopen) en daar heb je maar voor te krijgen wat de verzekeraar vindt dat goed is. En ik hoor en lees steeds meer dat verzekeraars de dienst gaan uitmaken als het gaat om wat ze wel en niet willen vergoeden en als je chronisch ziek ben, of iig als duur te boek staat, dat je dan niet zo makkelijk meer naar een andere verzekeraar kunt overstappen, tenzij je bereidt bent een gigabedrag meer te betalen.
Ik vind het hele systeem gewoon niet echt goed kloppen, net als het feit dat je het er maar mee te doen hebt als je weinig geld of veel ziekte hebt...