Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:09

Helaas niet -O- Moet nu dus eerst zien dat ik de sleutels nog terug ga krijgen..

Pff, wat een zak.. Hij wist dat ik de auto eigenlijk vorige week vrijdag al nodig had. Als je vrouw dan in het ziekenhuis komt te liggen , dan pleur je de sleutels toch ergens neer en doe je bericht dat het helaas niet gaat lukken.
Maar nee, gewoon lekker blijven liegen en anderen in de problemen brengen.. Maar hopen dat m'n tante vrijdag haar auto niet nodig heeft, dan kan ik iig naar het ziekenhuis. Trein/bus gaat wss niet lukken omdat ik eerst op de ene locatie moet zijn en later op de andere.

Of ik kijk naar een goedkoop autotje met nog een maand APK.. Dan heb ik iig vervoer en kan de andere auto even wachten op reparatie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:11

Als je er echt niet uitkomt vrijdag doe me maar een PB. Ik woon (denk ik) heel dichtbij en heb vrijdag niks te doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:14

Jemig dat is idd een plot twist! Tot zover de betrouwbare monteur..

Fijn dat de auto niet echt weg is, maar balen dat er nu alsnog niks mee is gedaan en je ook niks kan zonder sleutel..

juval

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:24

oh fijn dat je de auto weer hebt gevonden.
misschien een optie om hem te laten wegslepen door de anwb oid, zodat hij er niet alsnog met je auto vandoor gaat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:30

O wow, ik zou appen dat je er achter bent dat hij de auto niet heeft opgehaald en uiterlijk morgen de sleutels terug verwacht in je brievenbus zodat je iemand anders kunt inschakelen om de auto te maken.

Is hij nou helemaal bedonderd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:34

Ineke2 schreef:
O wow, ik zou appen dat je er achter bent dat hij de auto niet heeft opgehaald en uiterlijk morgen de sleutels terug verwacht in je brievenbus zodat je iemand anders kunt inschakelen om de auto te maken.

Is hij nou helemaal bedonderd.

dit
onderweg naar het ziekenhuis kan hij die echt wel afleveren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:36

De bekende er ligt een familielid in het ziekenhuis klinkt mij als een smoes. Hij had gewoon eerlijk moeten zeggen dit lukt mij ook niet.

Heb je beide sleutels meegegeven?

Weet niet of je iets van wegenwacht hebt. Maar je zou de auto dan af kunnen laten slepen naar een garage als die niet meer rijdt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:33

Slechte arbeidsvoorwaarden.. Volgens mij krijg ik geen één pauze doorbetaald.. Het is niet wettelijk verplicht maar kom op zeg. Ik ben dan ook wel zo'n stugge die ook echt geen telefoon pakt oid in de pauzes.
En uiteindelijk elke dag openen en sluiten dus ook elke dag minimaal 20minuten onbetaald aanwezig.
9,5uur bezig voor 8 uur werk..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:39

Geen ergernis maar wel een grappige. Ik ga straks samen met een vriendin richting Amsterdam voor een concert, en ze vraagt nu of ik in de trein ook diamantjes bij haar ogen wil doen.

Love het vertrouwen dat ze in mij heeft, als ze straks een diamantje in haar oog heeft geplakt omdat ze dacht dat het mij wel zou lukken om zo'n ding netjes in haar ooghoek te krijgen in een rijdende trein ga ik echt stuk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:40

Afhankelijk cao zijn pauze korter dan 7 minuten voor rekening werkgever en alles langer is voor rekening werknemer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:44

hier 1 uur pauze van de baas en een half uur eigen tijd per dag

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:45

Ik heb ook veel gewerkt dat pauzes niet door betaald werden.
2 keer een kwartier. En 1 half uur.

Dus 9 uur aanwezig en 8 uur betaald krijgen.

In de beveiliging kreeg ik wel pauzes betaald. Omdat je daar ook altijd vanaf gehaald kon worden.
Wel moest je altijd 10 min in eigen tijd eerder zijn voor dienstoverdracht.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:03

MarlindeRooz schreef:
Als je er echt niet uitkomt vrijdag doe me maar een PB. Ik woon (denk ik) heel dichtbij en heb vrijdag niks te doen.

Ah dat is heel lief! _/-\o_ Wij wonen idd heel dichtbij elkaar. Ik woon in Wezep.

Had even op internet rondgekeken en zag redelijk dichtbij een klein autootje met APK tot April, voor 395,-... En nou heb ik afgesproken om die vanavond op te halen :')
Gokje, maargoed voor dat geld wil ik wel een risico nemen.. Heb eerder zo'n goedkoop dingetje gekocht en nog 2 jaar fluitend door de APK gekregen. Maar heb iig even vervoer tot m'n auto weer gemaakt is.
En m'n moeder ook, die kan al een week niet werken en deze week anders ook sowieso niet.

Had nog maar 1 sleutel van de Citroen helaas en die heeft die man dus. Heb geappt dat ik de sleutels terug wil, maar nog geen reactie terug. Wel weer contact opgenomen met de politie en als hij morgen niks heeft laten weten, dan moeten we weer contact opnemen.
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet zoveel van het ziekenhuis verhaal.. Eerst wel, tot mijn moeder onze auto dus gewoon terugvond waar ze hem achtergelaten had. Als het ophalen van de auto gelogen was, dan zal de rest ook wel gelogen zijn.

Had de sloop hier al gebeld of zij mijn auto op kunnen halen, maar dan moet hij de ruit inslaan zei hij. En dat is toch wel een beetje zonde, dus maar even afwachten.
Anwb zijn we lid van, weet niet of zij de auto wel kunnen vervoeren als hij niet open kan. Zal daar eens naar vragen!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:10

Nyaleti schreef:
Slechte arbeidsvoorwaarden.. Volgens mij krijg ik geen één pauze doorbetaald.. Het is niet wettelijk verplicht maar kom op zeg. Ik ben dan ook wel zo'n stugge die ook echt geen telefoon pakt oid in de pauzes.
En uiteindelijk elke dag openen en sluiten dus ook elke dag minimaal 20minuten onbetaald aanwezig.

Dat eerste is normaal, maar onbetaald aanwezig zijn voor openen en sluiten is wettelijk niet toegestaan.

Wat een soap met die auto, Daphne :(

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:15

Helemaal verliefd op een huis op funda maar vriendlief niet |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:20

Linkje van het huis?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:53

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:57

Snap helemaal waarom je er verliefd op bent <3

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:04

denisesilver schreef:
Nyaleti schreef:

Dat eerste is normaal, maar onbetaald aanwezig zijn voor openen en sluiten is wettelijk niet toegestaan.

Wat een soap met die auto, Daphne :(

Nou normaal..
Ik heb echt op rot plekken gewerkt waar ze schijt hebben aan hun werknemers en daar kreeg ik de "koffiepauzes" van 15min gewoon doorbetaald.
Want ze verwachten wel dat je aanwezig bent en evt doorwerkt tijdens de pauze en dat mag niet als het je eigen tijd is.

Ik vind het én én én wat heftig. En openen, en sluiten, en alle pauzes voor eigen tijd. Het een of het ander dan oké..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:10

denisesilver schreef:
Snap helemaal waarom je er verliefd op bent <3

Ja ik ook!! :+:

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:14

De snelweg hoor je daar toch niet meer? En de trein zit er nog tussen.
Het lijkt me meer ontzettend druk met alle toeristen en wielrenners.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:19

JudithGigi schreef:
Bellatrix schreef:
Linkje van het huis?

https://www.funda.nl/detail/koop/valken ... /89259900/

Vriend wil geen 2 onder 1 kap en niet zo dicht op de snelweg, maar ik ben om de een of andere reden toch verliefd erop :')

Ik zou meer op zien tegen de enorme verbouwing om dit een beetje modern te krijgen :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:44

Ja dat was nog wel een valide punt inderdaad :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:46

Polarize schreef:
Geen ergernis maar wel een grappige. Ik ga straks samen met een vriendin richting Amsterdam voor een concert, en ze vraagt nu of ik in de trein ook diamantjes bij haar ogen wil doen.

Love het vertrouwen dat ze in mij heeft, als ze straks een diamantje in haar oog heeft geplakt omdat ze dacht dat het mij wel zou lukken om zo'n ding netjes in haar ooghoek te krijgen in een rijdende trein ga ik echt stuk

Welk concert? Dochter gaat zo ook richting A’dam nml voor concert

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:57

Gelukkig mijn lesklant kunnen bereiken.
Lekker zweten op de bank.