Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:28

Ik heb nog een Canon Powershot SX210, daar staan ook flinke verkoopsprijzen bij, maar ik wil die van mij nog niet kwijt :) Ik kan er toch flink wat meer mee als met mijn telefoon.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:29

Wij hadden een Canon powershot liggen. Digitale compact camera, met doos gaan ze helemaal hard! En ze worden nauwelijks nog gemaakt.

https://nos.nl/l/2528698

Ik ben een echt ‘80’s kind. Ik ben van volledig analoog naar volledig digitaal gegaan. En nu dus officieel oud :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:30

Als je uit de jaren 80 al oud bent, wat ben ik dan wel niet... prehistorisch :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:27

Geldt dat voor al die camera’s? Ik heb er nog een ;-)
Die van Panasonic lumix met leica lens gaan niet hard blijkbaar. Echt goed ding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:38

Oh zo een (Lumix) heb ik ook nog ergens in een verhuisdoos zitten. Fijne camera was dat!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:00

Volgens mij heb ik ook nog zo’n Powershot, maar ik zie toch geen hoge prijzen of kijk ik verkeerd?
Ik duik wel gelijk even mijn kast in. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:52

maaikemuis schreef:
Wij hadden een Canon powershot liggen. Digitale compact camera, met doos gaan ze helemaal hard! En ze worden nauwelijks nog gemaakt.

https://nos.nl/l/2528698

Ik ben een echt ‘80’s kind. Ik ben van volledig analoog naar volledig digitaal gegaan. En nu dus officieel oud :')

He kak. Ik wilde een nieuwe gaan kopen, maar als het zo in is, zal de prijs ook wel hoger zijn tegenwoordig....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:09

Ik heb er nog 3 liggen van Fuji, ook maar eens op mp zetten dan?
Ook nog een oude Leica, zou die nog wat opbrengen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:15

Ik heb werkelijk geen idee! Tot 2 weken geleden dacht ik nooit aan dat cameraatje, het lag gewoon stof te vangen. Ik had echt nooit verwacht dat dit een item zou zijn waar marktplaats helemaal wild van zou worden. Het was echt gekkenhuis!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 23:25

mvdende schreef:
Schuur_ schreef:
Bij mijn weten gaat het niet per se om de eerste bieder maar de hoogste bieder... Als die ander een prijs biedt die hij in zijn hoofd heeft en hij verkoopt het aan die persoon is er niks mis. Buiten dat hij zelf zal balen dat jij nu hoger biedt ofzo.

Juist heel netjes dat als hij een overeenkomst heeft gesloten hij die niet afzegt om met jou verder te handelen

Ik zie het als een "spelletje" Koper doet een bod, verkoper accepteert bod of geeft zijn/ haar minimale prijs aan. Koper maakt de beslissing met dat minimale bedrag akkoord te gaan of niet.

Iets op marktplaats zetten, vervolgens nooit op het 1e bod reageren en dus de 1e bieder nooit de kans geven om tot een overeenkomst te komen vind ik gewoon niet zo netjes.

Vraagprijs was €25, minimaal bod €20 ik heb dus €20 geboden. Werd €21,5 geboden dus ik privé een bod uitgebracht van €22. Ik was dus de hoogste bieder, in ieder geval wat zichtbaar was. Had ook de vraagprijs gewoon willen betalen als verkoper aangegeven had dat dat zijn minimale prijs was.

Maar nu is het kennelijk verkocht aan iemand die later een bod heeft uitgebracht dan ik....zonder mij de kans te geven akkoord te gaan met de vraagprijs.

Zal aan mij liggen, maar waarom zou verkoper verder met jouw gaan ?
Ik snap m niet.
Je hebt als eerste geboden, je bent overboden.
Vervolgens heb je ipv open via een prive bericht geboden... en nu ben je geririteerd dat verkoper het misschien aan iemand anders verkoopt? En jij geen kans krijgt ?
Omdat of iemand ook via privé hoger geboden heeft of verkoper heeft het 2e bod gewoon geaccepteerd.

Had je die kans willen hebben om de vraagprijs te bieden, dan had je dat gewoon moeten doen - als jouw eerste bod of eerste bericht.
Het is maar hoe graag je een product wilt hebben

En als je - zoals je schrijft- het een beetje als spelletje ziet... soms win je soms verlies je :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 07:31

Mvdende jij ziet het als een leuk opbod spelletje. De verkoper wilt er gewoon vanaf. Jij biedt privé. Een ander kan dat ook en biedt wel direct de vraagprijs. Dan is het toch logisch dat de verkoper daarmee verder gaat? Ik zou dat ook doen. En ga echt niet elke bieder eerst nog een mogelijkheid geven door berichten te sturen. Vraagprijs geboden is verkocht. Lekker snel er vanaf ipv af te wachten.

Ergens wel krom dat jij zelf privé biedt maar het irritant vind dat anderen het ook doen waardoor jij daar als bieder geen inzicht in hebt. Beetje meten met twee maten :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:32

maaikemuis schreef:
Hebben jullie dat item gezien een paar weken terug van al die jongeren die digitale compact camera’s willen hebben? Dat is de laatste trend en die dingen zijn niet aan te slepen. Dus deze patatgeneratie is de kast eens ingedoken en we vonden er nog 1. In 2018 voor 400 euro gekocht. En nu dus voor het dubbele verkocht. Dat ding stond er nog geen minuut op of marktplaats ontplofte werkelijk! Ik snap het nog altijd niet, maar ik ben dan nu ook wel officieel oud verklaard geloof ik. *\%/*

Wacht even zo'n ding wat we vroeger allemaal hadden voordat de camera's op telefoons zo goed waren? Wij hebben ook nog een hele goede liggen! Ga ik ook maar eens opzoeken dan.....

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:55

Ik zie echt geen bijzondere prijzen voor die compact camera’s op MP

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:07

Nee, ik dus ook niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:50

Nou die van mij heb ik 2e hands gekocht voor €25, paar jaar terug, nu zie ik ze staan voor 65-100 euro.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:53

Geen idee wat de eisen zijn waar de jeugd naar opzoek is. Wij hadden hem er op gezet voor de prijs die dat ding in 2018 gekost had (400 euro, was wel een goed ding met goede lens). Bieden vanaf dat bedrag gedaan en toen ging het echt los! Met doos en bon en dat schijnt dus enorm gewild te zijn. Ik snap het ook niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:50

Wat dus nog maar eens bewijst dat doos, bon en boekje bijhouden altijd loont.

Heb ik ook gehad toen de Furby helemaal weer in was. Ik had de handleiding van de mijne nog. Ding was binnen 10 sec weg.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:35

Even een vraag..

Is kopersbescherming een standaard iets op Marktplaats? En zo ja, hoe kan ik het uitschakelen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 06:02

Steentje schreef:
Even een vraag..

Is kopersbescherming een standaard iets op Marktplaats? En zo ja, hoe kan ik het uitschakelen?

Bij een aankoop kon ik zelf de keuze maken tot uit of aan

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:59

Ik heb iets erop staan. Dat nieuw is in originele verpakking. Kost nieuw 80 euro.
Een engels bericht gehad, persoon wilde het voor 35 euro.
Gezegd dat ik er 45 euro voor wilde.
Persoon moeilijk doen, Hij had reiskosten etc etc en toen kon hij het ook ergens kopen voor 55 euro, want was ergens in de aanbieding.
Prima, laat maar weten waar....toen
bleef het stil. Leuk geprobeerd, maar bij de verkeerde....

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:01

Ik heb er weer gratis dingen op gezet, heb nu vakantie dus tijd zat voor alle onzin berichten. :))

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:55

Wat doen jullie eigenlijk als je een bod krijgt?

Ik heb er vandaag iets opgezet voor 250. Ik verwacht er uiteindelijk rond de 200 voor te krijgen. Nu heb ik al meteen een bod van 150 en daarna 160.

Reageren jullie dan nog op zo'n automatisch bodbericht met dat je nog even afwacht of er betere biedingen zijn? Of ga je gewoon over een paar dagen inventariseren aan wie je het item gunt?

Het is een schaars item overigens, dus ik verwacht nog wel biedingen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 19:31

Afhankelijk van hoe populair het is (en hoe snel jij er vanaf wil komen) zou ik iets sturen in de trant van 'de eerste die er 200 euro (of 225, er zijn altijd nog mensen die dan alsnog tegenbieden) voor biedt mag het komen halen/overnemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 20:10

Ik geef meestal aan dat ik 1 week wil wachten of ik meer geboden krijg omdat ik in gedachten heb dat en dat bedrag, maar bij geen interesse verder dat ik er dan over nadenk

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 21:22

Ik zeg altijd gewoon ik wil minimaal dit hebben, of als het echt een onzin bod is negeer ik het eigenlijk gewoon.