Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:29

We hebben zojuist een hele stapel ‘Paard en Sport’ en ‘In de Strengen’ in de papierbak gegooid. Had ik moeten proberen ze te verkopen? Met andere woorden, levert dat genoeg op voor de moeite? Ze waren van 1995 & daaromtrent.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:07

@ Indy ik vermoed dat het niet veel (meer) oplevert, maar misschien zou iemand er nog wel iets aan kunnen hebben :)

Iemand hier die verstand heeft van Wordpress?

Ik wil een frisse start maken met een nieuw thema, maar zo lang ik daaraan werk mag de oude site niet offline gaan. Ik heb het nieuwe thema gedownload, maar kan ik hier een conceptversie van maken en ondertussen het oude thema online laten staan? Ik had wel iets gelezen over een plugin waarmee je soms een pagina van het nieuwe thema kunt toevoegen tussen de oude pagina's, maar ik vraag me af of er ook een handigere oplossing is.

Ik dacht er ook aan om gewoon helemaal een nieuw tijdelijk aparte site aan te maken en de content daar in de plakken, maar dan zit je weer met de domeinnaam etc.. (bij oude site is dit een betaalde domeinnaam).

Iemand? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:56

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:21

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:57

Aangezien internet me niet wilde helpen:
Brandt vaseline in de zon? 0f kan ik veilig de plekjes op de benen van pony insmeren met vaseline met het huidige weer?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:58

Met welk doel smeer je? Wat zijn “de plekjes”?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:01

rien10 schreef:
Met welk doel smeer je? Wat zijn “de plekjes”?

Ze heeft wat kale plekjes, waren wondjes (yay zomereczeem) die genezen zijn. Maar nu is het kale huid die wat schraal is nog. Eerder smeerde ik ook wel sudocreme, maar ik wilde eigenlijk over naar vaseline omdat dat toch meer vettend is. Maar met de huidige zon erop wil ik natuurlijk niet dat het extra gaat branden zoals je soms hoort bij olie.
Dus min vraag is gewoon, versterkt vaseline de zon of kan ik dat veilig smeren zonder dat ze sneller verbrand?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:12

Van sudocreme blijven vliegen weg. Van vaseline niet vermoed ik.

Of het brand durf ik niet te zeggen.
Maar zelf zou ik het nu niet smeren

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:39

Als je wat smeert kan je uierzalf smeren. Dat is vliegwerend. Maar niets smeren is ook een optie. Of zonnefactor 50 voor kinderen. Lekker vet en zon beschermend.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:12

truus1957 schreef:
Weet iemand of je bij KPN een bundel MB kan aanschaffen als je een abonnement hebt voor je mobiel voor uitsluitend bellen en sms-en?
Ik kom er op hun website niet uit en de wachttijd aan de telefoon is zo lang dat ik er niet tussen kom.

Mijn man gaat een lang weekend met een vriend naar Duitsland en ik heb alle treintickets, hotelreserveringen en toegangstickets ( gaan naar Derby ) digitaal. Kan natuurlijk wel alles geprint meegeven, en dat doe ik ook wel, maar het is natuurlijk handiger als hij gewoon zijn mobiel kan trekken. Vriend heeft ook al geen internetabonnement op zijn mobiel. Iemand die dit weet? Op de site van KPN kan je wel MB's aanschaffen als je data op is, maar er staat niet bij of dit ook kan als je geen internetabonnement hebt.

Moet je echt online zijn om die tickets te ontvangen? Als ik met mn moeder op vakantie ga en we hebben online tickets stuur ik ze naar haar wel door, of screenshot of gewoon mail met het bestand, met internet even bestand openen en je vindt het tussen je downloads. Werkt prima en geen internet nodig, en neem aan dat je in hotel wel wifi hebt dus dan kan je nog nieuwe dingen downloaden als nodig

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:22

Myrsky schreef:
Aangezien internet me niet wilde helpen:
Brandt vaseline in de zon? 0f kan ik veilig de plekjes op de benen van pony insmeren met vaseline met het huidige weer?

Absoluut geen vaseline smeren in de zon. Die fout heb ik eens gemaakt, pony stond met 1 klein wondje op haar neus en de volgende dag was haar hele snoet een grote gapende wond (witte pony). Sowieso doet vaseline niet veel voor de huid behalve afsluiten, je kan beter honingzalf smeren op wondjes. Werkt als een tierelier. Of als je iets wil wat vliegen weg houdt, groene leem.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:37

Maddy_Paola schreef:
truus1957 schreef:
Weet iemand of je bij KPN een bundel MB kan aanschaffen als je een abonnement hebt voor je mobiel voor uitsluitend bellen en sms-en?
Ik kom er op hun website niet uit en de wachttijd aan de telefoon is zo lang dat ik er niet tussen kom.

Mijn man gaat een lang weekend met een vriend naar Duitsland en ik heb alle treintickets, hotelreserveringen en toegangstickets ( gaan naar Derby ) digitaal. Kan natuurlijk wel alles geprint meegeven, en dat doe ik ook wel, maar het is natuurlijk handiger als hij gewoon zijn mobiel kan trekken. Vriend heeft ook al geen internetabonnement op zijn mobiel. Iemand die dit weet? Op de site van KPN kan je wel MB's aanschaffen als je data op is, maar er staat niet bij of dit ook kan als je geen internetabonnement hebt.

Moet je echt online zijn om die tickets te ontvangen? Als ik met mn moeder op vakantie ga en we hebben online tickets stuur ik ze naar haar wel door, of screenshot of gewoon mail met het bestand, met internet even bestand openen en je vindt het tussen je downloads. Werkt prima en geen internet nodig, en neem aan dat je in hotel wel wifi hebt dus dan kan je nog nieuwe dingen downloaden als nodig

Ja, mailen inderdaad. Of, als hij dat heeft, versturen met WhatsApp. Op een plek met wifi (thuis, voor vertrek) de bestanden ophalen in WhatsApp. Eventueel opslaan in de map Bestanden op de telefoon.

Hij kan waarschijnlijk ook wel gebruik maken van mobiele data, maar dan kost dat wellicht wat meer. Als het alleen is om een document te downloaden en het mobiele internet wordt heel bewust aan- en uitgezet dan zal dat ook wel meevallen voor een keer.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:40

Siblings...
Geschwister...

Waarom is er in het nederlands niet een praktisch woord hiervoor? Lees wel regelmatig het wanstaltelijke woord "brusje(s)". Gaan we dit woord uiteindelijk echt gebruiken(in de van dale staat het volgens mij nog niet, vroeger wel maar toen was het heel iets anders) of kunnen we alsjeblieft iets beters verzinnen?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:44

corinep schreef:
Siblings...
Geschwister...

Waarom is er in het nederlands niet een praktisch woord hiervoor? Lees wel regelmatig het wanstaltelijke woord "brusje(s)". Gaan we dit woord uiteindelijk echt gebruiken(in de van dale staat het volgens mij nog niet, vroeger wel maar toen was het heel iets anders) of kunnen we alsjeblieft iets beters verzinnen?

Dit heb ik me dus ook al vaker afgevraagd.

Hoe zit dat eigenlijk in andere talen om ons heen, hebben die een enkel woord voor broers & zussen?

@Fearn bedankt nog voor je antwoord. De magazines liggen dus nu op de juiste plek :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:11

Van welke shampoo word je haar zo slap en flutloos van?

M'n favoriete shampoo is er uitgehaald, nu dus opzoek naar een nieuwe. Wat een drama is dat.

M'n haar is zo stijl, volume kent het niet. Heel fijn maar heel veel haar.
Zo stijl/glad dat elastiekjes uitgleiden. Krullen met krultang er aan de ene kant al uit zijn voor je de andere kant gedaan hebt.

Zoek een shampo die geen poging doet vollume te creëren. Maar gewoon eentje die wast, lekker ruikt en m'n haar nog zachter door aan voelt.
Meeste omschrijft het dan als flutloos :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:14

Hier iemand met hetzelfde soort haar (alleen niet heel veel er van) en hetzelfde probleem. Mijn twee favoriete shampoo's (al een tijdje) zijn beide van love, beauty & planet, de ene de coconut mimosa en de andere is de marine nogiets. Rest maakt of mijn haar zwaar en vettig, of veranderd het in touw.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:24

Indy_Mouse_9 schreef:
corinep schreef:
Siblings...
Geschwister...

Dit heb ik me dus ook al vaker afgevraagd.

Hoe zit dat eigenlijk in andere talen om ons heen, hebben die een enkel woord voor broers & zussen?

@Fearn bedankt nog voor je antwoord. De magazines liggen dus nu op de juiste plek :)

In het Noors is het søsken (siblings), Nederlands is gewoon raar :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:28

Het Frans heeft er ook geen woord voor...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:06

Wat is dit voor tafel?

Mijn vriend dacht meteen aan ten tafeltennis tafel maar hij is gebogen

Afbeelding

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:09

Aan de voetafdrukken te zien een catwalk :+

Ik zou ook een tafeltennistafel of iets in die trant zeggen ja. Of voor zo'n balspel waar je een bal moet overspelen met praktisch dezelfde regels als tafeltennis. Misschien de fancy editie zo gebogen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:14

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:15

Teqball-tafel ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:39

Pff ik zit hier echt mee |(

M'n moeder wil onze katten gaan verhuizen vanaf een rustige woonwijk (waar ze altijd gewoond hebben) nar een huis langs een weg waar auto's 80 mogen rijden (en vaak niet eens zich aan die limiet houden..). Er werd daar laatst zelfs een groot hert doodgereden (zo hard rijden ze dus).

De ene kat is ook al zo'n 14/15 jaar oud en al beetje verward soms.. :( Wat denken jullie, een voorbode voor dat er iets mis gaat?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:41

Dank jullie wel, in de link stond een filmpje met voorbeelden die gaven wat duidelijkheid

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 00:12

Fearn schreef:
Pff ik zit hier echt mee |(

M'n moeder wil onze katten gaan verhuizen vanaf een rustige woonwijk (waar ze altijd gewoond hebben) nar een huis langs een weg waar auto's 80 mogen rijden (en vaak niet eens zich aan die limiet houden..). Er werd daar laatst zelfs een groot hert doodgereden (zo hard rijden ze dus).

De ene kat is ook al zo'n 14/15 jaar oud en al beetje verward soms.. :( Wat denken jullie, een voorbode voor dat er iets mis gaat?

Ik zou ze binnen en in de tuin houden. Evt cattiere in de tuin maken of hele tuin afzetten met gaas.