Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:15

Benzz schreef:
Tuurlijk, maar dat eeuwige geschreeuw van de opppositie dat de zorg wegbezuinigd is, daar ben ik echt moe van. Want dat is gewoon niet zo.

Het punt is: dat is wel zo. Iedereen die in de zorg werkt op de 'vloer' merkt dat de zorg in veel opzichten verschraald is, en er zijn steeds veel veranderingen met als hoofdreden: 'bezuinigingen'. Maar wat over het hoofd gezien wordt: bezuinigingen zijn niet altijd efficient. Meestal niet zelfs. Voor iedere reorganisatie die onder druk van de bezuinigingen moest worden doorgevoerd krijg je bv eerst een heleboel kosten puur voor de reorganisatie.
Maar denk ook aan het beknibbelen op allerlei eenvoudigere vormen van hulp, waardoor mensen vervolgens met veel grotere problemen in veel duurdere vormen van zorg komen.
Er wordt bv gebakkeleid over het inwisselen van een enorm goedkoop medicijn door een medicijn dat misschien nog ietsjes goedkoper is. Maar vervolgens zijn er patienten met bijwerkingen die naar de SEH moeten. Dan ben je je besparing in 1x kwijt... Maar ik heb nu al jaren geprobeerd om na te gaan of dit ergens uberhaupt wordt gemodelleerd of berekend, en voor zover ik na kan gaan kijkt helemaal *niemand* hiernaar. Of mensen die eerst minder hulp bij toiletgang krijgen (bezuinigingen), daarna minder recht op incontinentiemateriaal krijgen (bezuinigingen) en daarna veel ingrijpendere zorg nodig hebben omdat ze een blaasontsteking oplopen of uitgedroogd raken en verward.

Ik heb een zorgeconoom gesproken, ik heb een paar keer de belangrijkste woordvoerder van verschillende verzekeraars gesproken, maar men leek het niet te kunnen begrijpen en voor zover ik kan nagaan is er geen manier waarop dit wordt gerapporteerd of onderzocht of meegewogen. Niemand gaat erover. Niemand heeft er interesse in lijkt het. Dan leiden de bezuinigingen tot een verschraling van de zorg en tot een uiteindelijke stijging van de kosten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:45

Popstra schreef:
Jessix schreef:
Precies! Zeggen dat ze het niet over de zorg hebben terwijl het coalitieakkoord uit 7 hoofdstukken bestaan waarvan hoofdstuk 6 over gezondheid gaat. Lees het en vorm dan je mening.

ik hoorde berichten op het nieuws, had niks gelezen en zoals je ziet plaatst Benzz de link na mijn bericht dus iets minder bijdehand doen mag ook wel

Je beweerde het volgende:

"De zorg?? Daar hebben ze het niet over.
Sorry, Ik kan er met mijn verstand niet bij!"

Mijn bericht toont aan dat het wel degelijk over de zorg gaat. Je kan het niet eens zijn met de plannen, maar je kan niet beweren dat ze het er niet over hebben. En als dat op jou overkomt als bijdehand dan is dat maar zo.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:21

Nogmaals, ik LAS het pas via de link van Benzz NA dat ik mijn bericht had geplaatst!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:41

Popstra schreef:
Nogmaals, ik LAS het pas via de link van Benzz NA dat ik mijn bericht had geplaatst!

Daarom was mijn eerste vraag aan jou ook of je het hebt gelezen met een verwijzing erbij naar hoofdstuk 6.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:01

Shadow0 schreef:
veerledec schreef:
Ondanks dat verschillende mensen hier al op hebben gereageerd, ook nog even mijn nabrander :) : ik zeg dat het minder gevaarlijk is dan een hele hoop andere kinderziektes.

Kun je die onderbouwing eens plaatsen?

Citaat:
Het levert nu met name wat ziekenhuisopnamen op omdat de besmettingsdruk hoog is. Als je ook daarvoor corrigeert, daalt corona nog verder op de lijst.

Dat kan denk ik niet: de besmettingsdruk is een deel van corona, geen onafhankelijke variabele.

Was op de radio, link gevonden: https://www.bnr.nl/podcast/factgurus/10 ... e-rondgaat
De titel is wat misleidend maar dit was dus de uitspraak die was gedaan op tv die ze nader onderzochten en niet correct bleek.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 07:52

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:00

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:40

Nou, zeg dat. Op nu.nl staat "er waren 21 personen uitgenodigd, maar die zijn niet allemaal gekomen" en dan een zin later dat er vermoedelijk zo'n 100 man aanwezig waren.

Gevalletje 'dat is een beetje dom.' :o? Ze lijken met het jaar verder van de samenleving af te gaan staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:46

Zit er een limiet aan buiten?

En misschien vind de koning de regels ook wel verwarrend, en tegenstrijdig, net als een deel van de mensen uit dit topic :P Dat ie denkt 'als we ventileren (buiten) kan het wel, huppekee'. Zijn dochter wordt tenslotte ook maar 1x 18 en echt een gaaf leven heeft ze sowieso al niet (dat blijkt maar weer :+ )

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:48

Precies. En het is een advies , toch ?
Zoveel mensen hebben totaal lak aan de regels. Op dat feestje zijn ze tenminste nog allemaal getest.
Laatst bijgewerkt door Getup op 16-12-21 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:48

djinnie schreef:
Nou, zeg dat. Op nu.nl staat "er waren 21 personen uitgenodigd, maar die zijn niet allemaal gekomen" en dan een zin later dat er vermoedelijk zo'n 100 man aanwezig waren.

Gevalletje 'dat is een beetje dom.' :o? Ze lijken met het jaar verder van de samenleving af te gaan staan.

Ik vond het ook vaag

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:50

T zal wel te maken hebben met dat zij leven van ons geld, dus extra goed voorbeeld moeten geven ofzo.. :j is wat voor te zeggen. Maar dat systeem zal zo zijn zolang er een koningshuis is... misschien moet dat wel weg.. (maar dat is dan weer iets met internationale contacten oid..). Ik heb te weinig verstand van het koningshuis om er echt iets van te vinden. Ja, dat het duur is.... :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:00

President is ook duur hoor
Kijk eens naar Amerika iedere nieuwe President laat op staatskosten het witte huis helemaal.opnieuw inrichten.

Er is nooit een President armer eruit gekomen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:04

Echwel schreef:
President is ook duur hoor
Kijk eens naar Amerika iedere nieuwe President laat op staatskosten het witte huis helemaal.opnieuw inrichten.

Er is nooit een President armer eruit gekomen

Een president EN een koningshuis is pas onnodig duur. Zoals we nu hebben. :')

De oranjes hebben genoeg vermogen om zichzelf te bedruipen, slaat echt nergens op dat wij ze sponseren.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:05

Koningshuis levert ook geld op, met hun internationale contacten. Dus dat duur maakt me nooit zo uit. Ik ben zeker niet tegen het Koningshuis, maar ik vind inderdaad dat in roerige tijden als dit het Koningshuis nog meer een voorbeeldfunctie heeft dan anders.

Maar ach, het zijn inderdaad net mensen. :P

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:08

MarlindeRooz schreef:
Een president EN een koningshuis is pas onnodig duur. Zoals we nu hebben. :')

Welke president bedoel je?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:11

Ja die snap.ik ook niet
Woont er een president op.onze kosten hier dan

Ik vind ons koningshuis wat betreft het presenteren van Nederland in de wereld het heel goed doen
Maxima doet verschrikkelijk goed werk, Laurentien ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:15

We hebben toch een ministier-president. We krijgen niet opeens een soort Amerikaanse president er voor terug wanneer we de oranjes uitzwaaien. Kijk maar naar landen als Duitsland, Merkel woonde gewoon nog in haar eigen appartement. :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:18

Cer schreef:
T zal wel te maken hebben met dat zij leven van ons geld, dus extra goed voorbeeld moeten geven ofzo.. :j is wat voor te zeggen. Maar dat systeem zal zo zijn zolang er een koningshuis is... misschien moet dat wel weg.. (maar dat is dan weer iets met internationale contacten oid..). Ik heb te weinig verstand van het koningshuis om er echt iets van te vinden. Ja, dat het duur is.... :P

Het is zijn land. Letterlijk. En wij mogen daar wonen.
We zullen het er mee moeten doen :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:24

Merkel was dan ook geen president van Duitsland. Dat is Frank-Walter Steinmeier.

Een minister president is de voorzitter van de ministerraad, een president of koning is het staatshoofd. Dit zijn twee totaal verschillende functies.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:25

Ik begreep dat er verwarring was, omdat in bijvoorbeeld parken wel evenementen met 100 pp mogen plaatsvinden.
De tuin van de koning is zo groot als een park :D

Misschien kan de discussie over Koninkrijk ergens anders plaatsvinden?

https://www.nu.nl/coronavirus/6173386/v ... brein.html

Bovenstaande nog eens een simpele uitleg over waarom vaccinatie belangrijk is om mutaties van het virus tegen te gaan.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:02

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:37

Ik hoop dat het deze keer niet bij roepen in de woestijn blijft, maar dat ze eindelijk wel gehoord wordt.
Niet het virus, wel het chaotisch beleid maken de zorgsector kapot.

Wel zo fijn om een keer een andere gedachtengang openbaar in de krant te zien staan :Y)

Citaat:
In de zomer van 2020 schreef professor Verplegingswetenschappen Eva Goossens (UAntwerpen) samen met twaalf collega’s een open brief. “Geef ons een zitje in de cockpit van het crisisbeleid, want de zorgsector staat op instorten.” Anderhalf jaar later stelt ze vast dat niemand die noodkreet ernstig nam. “De overheid blijft vasthouden aan adviseurs die veel van het virus weten, maar weinig van het organiseren van de zorg. De sector is ondertussen volop aan het kraken. Niet door het virus, maar door chaotisch beleid.” Goossens pleit voor een nieuwe strategie.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:46

MarlindeRooz schreef:
We hebben toch een ministier-president. We krijgen niet opeens een soort Amerikaanse president er voor terug wanneer we de oranjes uitzwaaien. Kijk maar naar landen als Duitsland, Merkel woonde gewoon nog in haar eigen appartement. :P

Merkel was niet de president , ze was meer een Rutte als Bondskanselier.
De president ( yep ik moest zijn naar ook opzoeken ) Frank Walter-Steinmeier.
zijn taken zijn vergelijkbaar met de van onze Koning.

Feestje Amalia : tsja met zo'n tuin en dan buiten is het uiteraard gewoon veilig. Maar als is je tuin zo groot als het Vondelpark, je hebt een voorbeeldfunctie. Part of the 24/7 job helaas.
Dus waar andere 18jarigen vast wel eens smokkelen, zit dat er voor haar niet in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:04

Getup schreef:
Precies. En het is een advies , toch ?
Zoveel mensen hebben totaal lak aan de regels. Op dat feestje zijn ze tenminste nog allemaal getest.

Dat zegt Rutte... maar ik weet het nog zo net niet