Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:18

Tja, als ze zouden zeggen dat ipv een derde prik mijn prik naar ontwikkelingslanden zou gaan, dan zou ik het laten. Maar ik denk niet dat het zo’n één-op-één verhaal wordt. Of we krijgen hem wel of we krijgen hem niet, of er wordt een specifieke groep aangewezen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:24

ingedebruijn schreef:
996981 schreef:
Hoe kijken jullie aan tegen een derde en eventueel volgende vaccins?

Zouden jullie die halen? Of liever niet? En wat zijn daarvan je beweegredenen? :)

Van mij mogen ze alles erin spuiten als ze het nodig achten. Heb geen enkele reden om de eerste twee niet te wantrouwen en dan de derde ineens wel.

Voor mij hetzelfde verhaal, indien nodig ga ik m halen. Wat betreft tekort in andere landen: niet mijn probleem, mijn eigen gezondheid gaat voor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:25

996981 schreef:
En met het oog op te korten en de achterstanden in andere landen? Maakt dat voor jou eventueel een verschil?

Nee dat laat ik aan de overheid. Als zij besluiten om eerst aan andere landen te leveren, prima. Bieden ze het hier aan, neem ik 'm.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:35

CharleyT schreef:
996981 schreef:
Hoe kijken jullie aan tegen een derde en eventueel volgende vaccins?

Zouden jullie die halen? Of liever niet? En wat zijn daarvan je beweegredenen? :)

Voor mij hetzelfde verhaal, indien nodig ga ik m halen. Wat betreft tekort in andere landen: niet mijn probleem, mijn eigen gezondheid gaat voor.

Het probleem is dat het wel ons probleem gaat worden als er daar weer een mutatie opduikt die ervoor zorgt dat de vaccins helemaal niet meer werken. Dat is de reden dat de derde wereld ook zo spoedig mogelijk mee ingeënt moet worden. Hoe vrijelijker Corona daar rondwaart, hoe groter de kans op nieuwe en potentiële gevaarlijke mutaties die weer voor een enorme zorgbelasting kunnen zorgen.

Ik sta er dubbel in. Ik zie de noodzaak voor de rest van de wereld maar ook de noodzaak voor onze eigen kwetsbare groepen.

Mijn opa is vannacht overleden aan COVID ondanks twee vaccinaties in februari. Hij is twee weken geleden in goede gezondheid opgenomen in een verpleeghuis voor zijn dementie, enkele dagen later bleek daar een van de bewoners positief voor COVID. Binnen enkele dagen verspreide het zich tot een uitbraak over vier afdelingen heen (ondanks uiteraard isolatie) en meerdere bewoners ernstig ziek of overleden. Ik heb het idee dat we alweer te laat zijn met die kwetsbare groep boosteren en weer achter de feiten aanlopen. Mijn oma heeft na lang wikken en wegen toch in volledig beschermend pak afscheid van hem durven nemen, maar maakt zich nu ernstig zorgen over haar eigen gezondheid. Haar vaccinatie is ook alweer bijna zeven maanden oud.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:40

CharleyT schreef:

Maar dat is wel een ding natuurlijk. Want als in andere landen, door gebrek aan vaccins, het virus blijft circuleren komen er ook steeds weer nieuwe varianten. Met het risico dat de variant Kappa Ypsilon Tau ontstaat en de huidige vaccins helemaal niet meer werken.
En er is inmiddels wel gebleken dat het een utopie is om te denken dat die nieuwe varianten hier niet komen.

Aanvulling: gecondoleerd Focussed en sterkte.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:46

Reserve als in overcapaciteit.

Uitleg: Net als de brandstoftank van een motorvoertuig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:48

Fitzroy schreef:
Tja, als ze zouden zeggen dat ipv een derde prik mijn prik naar ontwikkelingslanden zou gaan, dan zou ik het laten.

Idem +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:51

Focussed schreef:
[Mijn oma heeft na lang wikken en wegen toch in volledig beschermend pak afscheid van hem durven nemen, maar maakt zich nu ernstig zorgen over haar eigen gezondheid. Haar vaccinatie is ook alweer bijna zeven maanden oud.

Wat érg.
In de avond van haar leven, verliest haar partner en dan is ze ook nog bang(gemaakt). Intriest. Sterkte.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:02

Is het nou echt nodig zo’n opmerking over bangmakerij in je bericht te gooien Huertecilla?

Gecondoleerd Focussed, ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie allemaal schrikken is :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:14

Laurie schreef:
Is het nou echt nodig zo’n opmerking over bangmakerij in je bericht te gooien Huertecilla?

Waarom niet?
Ik vind het intriest voor haar oma.
Ik vind het ook helder een oorzaak hebben.
Ik vind dat de ... eukmm... ´voorzichtigen´ daar eens wat bewuster en met meer realistisch perspectief mee moeten omgaan. Heel triest die angst. En ga nu niet zeggen dat er geen bangmakerij was/is. Dat is nog stééds zo: Alles wordt negatief gebracht, ook al ís het positief.
Haar oma is een treist voorbeeld van het resultaat voor haar metale kwalitijd van leven.
Maar ja, vrije meningsuitimg en Covid staan op gespannen voet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:18

Dat je het triest vind oke, maar het is gewoon niet het juiste moment om dit te zeggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:19

Veel sterkte Focussed.

Hier is een rusthuis voor de 4e keer dit jaar volledig gesloten wegens een coviduitbraak.
De familie van de bewoners is het meer dan beu en noemt het gewoon gemakzucht.
Er zitten veel mensen met dementie en die begrijpen er helemaal niks meer van.
Ze weten perfect door testen en contactopsporing wie besmet is en wie dus in quarantaine moet, maar ze doen liever alles voor een paar weken op slot.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:21

Gecondoleerd Focussed.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:29

Huertecilla schreef:
Laurie schreef:

Waarom niet?
Ik vind het intriest voor haar oma.
Ik vind het ook helder een oorzaak hebben.
Ik vind dat de ... eukmm... ´voorzichtigen´ daar eens wat bewuster en met meer realistisch perspectief mee moeten omgaan. Heel triest die angst. En ga nu niet zeggen dat er geen bangmakerij was/is. Dat is nog stééds zo: Alles wordt negatief gebracht, ook al ís het positief.
Haar oma is een treist voorbeeld van het resultaat voor haar metale kwalitijd van leven.
Maar ja, vrije meningsuitimg en Covid staan op gespannen voet.

Maar wie ben jij om voor iemand die net haar partner verloren is te bepalen dat haar perspectief niet realistisch is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:37

HC, de kosten voor een ic bed , leeg, per jaar is 650.000 euro. En dat is er 1 dus minimaal 1000 erbij , reken maar uit.
En wanneer je voor 1100 bedden gaat dus een verdubbeling, dan hebben we 12 IC bedden per 100.000 inwoners. Dat zou heel misschien met maatregelen genoeg kunnen zijn en kan nog de reguliere zorg niet volledig doorgaan indien die 2200 bedden vol liggen. Dus moet het minstens naar 3000. Dat zal door belastingen en zorgpremies opgebracht moeten worden die al hoog zijn in Nederland.
Grootste gedeelte van de Nederlanders krijg zorgtoeslag, ook dat zal hoger worden en opgebracht worden door de groep die nu ook al de hoofdprijs betaald.
Dat het systeem in Nederland kraakt en onbetaalbaar gaat worden is een feit( imo).
Maar 1900 ic bedden erbij is niet de enige oplossing, prikken zodat je veel minder kans hebt op zo’n bed te komen wel.
Er liggen nu 200 man op de ic, dat hadden er 40 kunnen zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:59

Huertecilla schreef:
Fitzroy schreef:
Tja, als ze zouden zeggen dat ipv een derde prik mijn prik naar ontwikkelingslanden zou gaan, dan zou ik het laten.

Idem +:)+

Dat inderdaad :) . Helaas werkt het zo niet vrees ik.
Sterkte Focussed.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:03

Huertecilla schreef:
Focussed schreef:
[Mijn oma heeft na lang wikken en wegen toch in volledig beschermend pak afscheid van hem durven nemen, maar maakt zich nu ernstig zorgen over haar eigen gezondheid. Haar vaccinatie is ook alweer bijna zeven maanden oud.

Wat érg.
In de avond van haar leven, verliest haar partner en dan is ze ook nog bang(gemaakt). Intriest. Sterkte.

Het is jammer dat je mijn post aanpakt om je eigen overtuiging over bangmakerij te ondersteunen.

Mijn oma wordt bijna 90, heeft 7 maanden geleden haar vaccinaties gehad. Statistisch gezien is de kans dat ze aan een covid-infectie overlijdt nu gewoon reeël. En als iemand nog niet wil sterven lijkt het me niet meer dan logisch dat je dan erg voorzichtig bent.

Het geeft aan hoe de situatie op dit moment weer is. De groepen die recent zijn ingeënt zitten in de piek van hun bescherming, maar voor de ouderen en de kwetsbaren die als eerste aan de beurt waren dit jaar loopt de bescherming weer op zijn einde en is de kans op ernstig ziek worden of overlijden aan covid gewoon weer actueel.

Dank allen voor de steunende reacties.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:07

Sterkte focussed

En ik ben bang dat je gelijk hebt dat voor juist de kwetsbare groep het wel weer eens te weinig anti stoffen zou kunnen hebben nu.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:21

Gecondoleerd, Focussed.
Hopelijk komt er voor kwetsbare ouderen nog een booster.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:36

Huertecilla schreef:
Reserve als in overcapaciteit :)*

Overcapaciteit?

En wat doen ze dan, als er geen pandemie is?
Weet je wat dat kost? Als het al haalbaar is.

Edit: gecondoleerd Focussed!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:48

Zou best 3de prik willen halen, maar vraag mij ook af of het nut heeft. Denk dat je eerst zou moeten testen op anti stoffen of 3de prik wel nuttig zou zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:58

Voor niet risicogroepen zal die 3e prik nog wel even op zich laten wachten denk ik en tegen die tijd weten we of die mogenlijk vaccin resistentie varianten die er nu al zijn ook verspreiden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:59

Laten we eerst maar de rest van de wereld 1 keer enten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:04

purny schreef:
Laten we eerst maar de rest van de wereld 1 keer enten.

Dat gaat niet gebeuren als men niet massaal in opstand komt met initiatieven als: schenk mijn vaccin aan gambia (of zo). Uiteindelijk zal het bijna iedereen zijn reet roesten dat er elders miljoenen mensen sterven aan fijnstof/honger/cholera/malaria/mazelen/parasieten/ebola/marburg/gele koorts/covid.
Ook kun je moeilijk verwachten dat landen die nog mazelen, difterie, etc niet onder controle hebben wel tegen covid gaan prikken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:36

Ik geloof niet perse dat het aan mn reet roest, maar ik zou niet weten wat ik eraan zou moeten doen. Veel landen hebben een ander soort aansturing .. als er al vaccins zouden zijn, gaan die echt niet naar de mensen die t nodig hebben..