Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:51

In een tentje met regen en gierende wind: :Z :Z

In een comfortabel bed in een heerlijk warm huisje: -O-

Malbec

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:53

Politie staat nooit op 112meldingen enzo toch? Anders zou het wel (te) makkelijk zijn voor sommige dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 00:59

Misselijk wakker worden...

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 03:53

Mug in klamboe, als een gek op moordmissie geweest, maar nu niets meer horen, maar ook geen dode mug te zien

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 05:20

P2000 en dan je regio kiezen.

Ik ben klaar wakker, schrok wakker van een geluid.... Of het was een droom :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 05:30

-:(- Vechtende katten buiten, al 10 minuten

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:43

Dat sinds gisterochtend mijn hart al 2x raar doet. Nog nooit meegemaakt en voelt heel naar

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:11

Met zulke dingen altijd contact opnemen met een arts. “Iets” met het hart vind ik maar spannend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:36

tirzasarah10 schreef:
Dat sinds gisterochtend mijn hart al 2x raar doet. Nog nooit meegemaakt en voelt heel naar

Ik zou even contact opnemen met de huisartsenpost voor advies.

Slecht geslapen van alle spanning.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:50

Geen water… en ik giet gewoon de waterbak van de kat leeg om hem schoon water te geven… kat nu aan het flessenwater, thee van flessenwater. Terwijl ik heel graag wil douchen na de erg gezellige avond gisteren buiten met vrienden….

Ik hoop dat het snel is opgelost.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:18

Werkzaamheden bij Almere Centrum. Kan niet eens op tijd komen op mijn werk dit weekend. Had daar nu al een kwartier moeten zitten. Nu heb ik iemand die vrij is moeten laten komen voor t geval de Sligro al voor de deur staat… 8)7 En vanavond ben ik door dit geintje ook ruim een uur later thuis. En morgen weer zo’n dag! *\o/*

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:25

Even de social media van de lokale politie in de gaten houden. Sommige politieteams delen behoorlijk wat.

Benthhh schreef:
Politie staat nooit op 112meldingen enzo toch? Anders zou het wel (te) makkelijk zijn voor sommige dingen.

Soms staat er wel iets op P2000 van de politie, maar dat is vaak bij incidenten waar meerdere hulpdiensten heen gaan. Zoals een brand of groot verkeersongeval. Dan zie je vaak dat 'monitor politie Veiligheidsregio' of 'persinformatie politie' wordt opgepiept.

Alleen brandweermeldingen kun je 99/100 keer via P2000 lezen. De brandweer gebruikt dat systeem om hun manschappen op te piepen. De ambu en politie gebruiken een meer versleuteld systeem. (Immers, het zou niet best zijn als iedere Nederlander kan zien dat Brecht van Dijk de ambu heeft gebeld ivm hartklachten. Locatie Boktstraat 2000 in Boktanië.)

Wellicht dat je alle knrm-meldingen ook via P2000 kunt aflezen. De KNRM werkt ook met pagers/piepers om hun vrijwilligers op te piepen. En in mijn regio komt dat inderdaad overeen met hoe vaak ze uitvaren.

Bij zeer grote incidenten (vaak heb je dan al iets gehoord van het incident via social media, en dan zijn er al veel hulpdiensten) kan het zijn dat ze worden opgeschaald naar GRIP1 of hoger. Op dat moment worden ook andere hulpverleners met een P2000-melding opgepiept. Officieren van dienst, persvoorlichters, hulpverleners die ondersteunen bij het gezamelijk hulpverleners-overleg, en bij (mogelijk) veel slachtoffers tevens het rode kruis of grootschalige geneeskundige bijstand.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:32

Dat mijn dochter met haar dochter en zoon een dik een uur ging rijden vanaf waar zij zat in Spanje naar het vliegveld, door de bergen heen en ik me druk maakte of het wel goed ging :j
Ze is 36 hè 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:34

Een collega die regelmatig nieuwe stagiairs en nieuwe medewerkers achter hun rug om zit af te zeiken in het bijzijn van veel anderen. Ik vind dat echt erg. Volgende week maar eens met de baas praten, maar die is een flapuit en ben wel een beetje bang dat ik straks het pispaaltje ben. :\

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:49

chanicha schreef:
Dat mijn dochter met haar dochter en zoon een dik een uur ging rijden vanaf waar zij zat in Spanje naar het vliegveld, door de bergen heen en ik me druk maakte of het wel goed ging :j
Ze is 36 hè 8)7

Daar ben je ouder voor.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 14-08-21 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:49

Dat het blijkbaar nodig is om om 6u ‘s ochtends in de straat te beginnen werken... Ofja ‘werken’, ze zijn even belachelijk veel lawaai komen maken met een machine en nu om 10u is het weer stil. Het zou fijn zijn mocht ik nog een fatsoenlijke nacht slaap krijgen en dat k*t lawaai eindelijk eens ophoudt. 8)7

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:18

Een man in een BMW die niet normaal aan het bumperkleven was. Normaal laat ik me daar niet door opnaaien, maar deze was echt zo bezig dat ik me op een bepaald moment niet veilig meer voelde. Bij iedere straat waar ik voorrang aan rechts moest geven dacht ik dat die me ging raken.
Het was in het stadscentrum, op een marktdag, met fietsers en oudjes en kinderen overal, doe even normaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:22

Gini schreef:
Een man in een BMW die niet normaal aan het bumperkleven was. Normaal laat ik me daar niet door opnaaien, maar deze was echt zo bezig dat ik me op een bepaald moment niet veilig meer voelde. Bij iedere straat waar ik voorrang aan rechts moest geven dacht ik dat die me ging raken.
Het was in het stadscentrum, op een marktdag, met fietsers en oudjes en kinderen overal, doe even normaal.

Ik zou m laten botsen, dokken maar, pipo :7.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:30

Twee maanden freelance werk gecanceld omdat de projectsubsidie niet binnen is gekomen. En dat je dat via een f*ing appje te horen krijgt. Schiet mij maar lek, behoefte om me om te laten scholen is zeer groot op dit moment. En heb mijn diploma een maand in handen :') Maarrrrr iets teveel annuleringen en knallen voor m'n kop gehad de laatste tijd :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:35

@ San87: Met met huidige auto zou ik dat wel kunnen laten doen. Maar als je een oudere auto hebt niet hoor. Dan krijg je de dagwaarde en daar kun je vaak geen nieuwe voor kopen. Heb ik dus gehad 2x!
En 2x kon ik er verdorie niks aan doen. Degene die achterop botste had uit zijn doppen moeten kijken. Eerste keer stond ik al minstens 10 seconden stil voor een tram die zijn passagiers liet uitstappen en voor mij stonden ook al auto’s stil.
Ik zag in mijn spiegel iemand naderen die niet ging stoppen. Ik kon tegen mijn passagier niets anders zeggen dan zet je schrap en kin op de borst NU. Toen was het boem is ho.
Ze bleek de zijstraten in te kijken waar ze moest zijn, maar vergat dat ze ook tijdig voor zich moest kijken…

Een tijdje en andere oudere auto later… stopte ik bij een rotonde om voorrang te verlenen aan een ander die op de rotonde reed. Knalt er een bij mij achterop in een busje met bullbar… Dus weer mijn auto total los… Hij heeft het nog gedaan tot aan de APK. Daar kwam hij niet meer doorheen ivm interne schade wat te duur was voor zo’n oudje om te laten maken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:37

Castilja schreef:
Twee maanden freelance werk gecanceld omdat de projectsubsidie niet binnen is gekomen. En dat je dat via een f*ing appje te horen krijgt. Schiet mij maar lek, behoefte om me om te laten scholen is zeer groot op dit moment. En heb mijn diploma een maand in handen :') Maarrrrr iets teveel annuleringen en knallen voor m'n kop gehad de laatste tijd :+

:(:) Super balen zeg!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:53

Bloemetje75 schreef:
Geen water… en ik giet gewoon de waterbak van de kat leeg om hem schoon water te geven… kat nu aan het flessenwater, thee van flessenwater. Terwijl ik heel graag wil douchen na de erg gezellige avond gisteren buiten met vrienden….

Ik hoop dat het snel is opgelost.

Nog steeds geen water…
Bij de alpaca’s van de overbuurvrouw met duffe kop de waterbak omgekiept want vies… om daarna te bedenken geen water… dus thuis jerrycan regenwater gaan halen zodat ze voorlopig iets hebben (dat drinken mijn paarden ook)…

Ik wil echt graag douchen om dat duffe hoofd kwijt te raken.
Heb nu emmer regenwater naast de wc staan om door te kunnen spoelen…

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:03

Keuzestress om nieuw beddengoed. En waarom is beddengoed zo duur :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:06

Dat ik maar 3 mensen mee mag nemen naar de hippiade en ik nu dus een keuze moet maken wie mee gaat.. zo niet te doen -O-
Dit geeft me zoveel stress en heb er al niet van kunnen slapen vannacht

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:07

Foaly schreef:
Keuzestress om nieuw beddengoed. En waarom is beddengoed zo duur :')

Ga eens kijken bij Zeeman.