Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:17

Sizzle schreef:
Wat een nare reacties hun en wij hier tegen moslims :oo
Dat zijn gewoon mensen die een kerk bezoeken en net zo recht hebben op hun Nederlandschap.
Als de avondklok met kerst was ingevoerd hadden ze vast ook uitzondering gemaakt voor de nachtdienst.
Om daar antisemitisme bij te halen is helemaal bizar. Waarom zou er jodenhaat ontstaan als er een islamitisch feest geviert wordt?

Ik vind er ook wat van en vind een uitzondering in deze ook een verkeerd signaal afgeven, maar dat vind ik met de kerkdiensten even zo.
Met kerst mocht je met 3 personen bij elkaar op bezoek, op 2 dagen. Ramadan duurt wel wat langer. Vooral met stijgende cijfers vind ik het not done.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:20

Ik lees hier echter continue dat men bij zijn/haar moeder/zus/tante gaat eten en dan snel voor 9 uur thuis is. Het is nu pas om 8 uur donker of zo, dus dat werkt niet voor de Ramadan. Na het donker samen eten staat niet perse gelijk aan een familiefeest, dat kan ook een volwassen kind zijn dat bij de ouders gaat eten, maar dat vooroordeel dat er dan ineens besmetting explosies zullen zijn door „die moslims“ die met 15 man gaan feestvieren elke avond lees ik er wel vanaf hier.

Als je als land kiest om rekening te houden met religie dan kun je niet 1 religie belangrijker maken dan de ander. Of je om 5 uur bij je ouders eet of om 9 uur maakt voor een virus geen verschil.

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:38

Dat laatste klopt Sizzle, maar er zit ook een stukje handhaving in. Achter de voordeur handhaven lukt niet en de avondklok is een manier om samenkomst te beperken. Die dus opheffen voor een religie is m.i. niet oke.
De situatie nu vraagt blijkbaar om een avondklok. Die nu opheffen ivm een religieus feest vind ik niet oke. En dan boeit het me niet of dat Pasen, de Ramadan of welk feest dan ook is.
Het maakt voor het virus geen verschil of je om 5 of 9u eet. Maar het maakt ook voor het virus niet uit of je de avondklok stopt ivm een Ramadan of omdat de cijfers er naar zijn. Je kan na afschaffing groei verwachten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:43

Ik lees eigenlijk helemaal niet veel dat mensen bij de ouders/./. gaan eten door de week.

Al zijn vaak zijn de samenkomsten van een ramadan wel met meer mensen dan 1 persoon. Logisch, dat is met elk feest zo.
De 1 persoon op bezoek vind ik al van dag 1 af kul, dus trek dat voor iedereen weer naar 2.
Dat is nog weinig voor een feest maar met kerst mochten we ook niet met het hele gezin bij elkaar. Met Pasen wederom niet.
Avondklok heb ik ook steeds de vraagtekens bij of dat wel werkt omdat de meeste toch in de winter in de avond helemaal niet weg gaan (ook niet eten en vlug naar huis)
Dus die kan er mijn inziens ook af.
Maar niet perse om 1 groep tegemoet te komen, dan ken ik wel wat groepen die dat ook nodig hebben.
Dat kun je gewoon niet maken.
Niet omdat het Moslims zijn, maar omdat iedereen zijn eigen redenen wel heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:53

Avondklok gaat waarschijnlijk naar 22.00 uur, ook omdat het langer licht blijft. Kun je nu wel sporten/rondje fietsen na alle andere dingen gedaan te hebben. Of eten met familie of een bakkie doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:55

Ik weet eigenlijk sowieso niet of de avondklok zin heeft. Er zijn helemaal geen sterke aanwijzingen voor eerlijk gezegd behalve als je ze heel vroeg doet (6 uur, zoals in Frankrijk). Maar dat is weer een andere discussie.
Regels hetzelfde voor iedereen is prima maar dan moet dat voortrekken (uitzonderingen maken) van de christelijke kerken is dan gewoon discriminatie tegen alles wat niet christelijk is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:57

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:00

Oef, of je even aan iedere kroeg houder of studentje aan de poort even je persoonlijke gegevens (ID) wil presenteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:06

Sizzle schreef:
Oef, of je even aan iedere kroeg houder of studentje aan de poort even je persoonlijke gegevens (ID) wil presenteren.

Nou idd dat. Buiten dat, ik heb corona gehad en ben geënt straks. Mag toch hopen dat dat genoeg is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:10

SusanH schreef:
Sizzle schreef:

Nou idd dat. Buiten dat, ik heb corona gehad en ben geënt straks. Mag toch hopen dat dat genoeg is.

Dat zal dan wel of of zijn, maar dan nog, niet iedere restaurant houder hoeft mijn paspoort te zien toch?
Die gegevens liggen dan bovendien allemaal gekoppeld bij de overheid die echt zoooooo niet in staat zijn om goede cybersecurity te implementeren is echt meermaals gebleken afgelopen jaar. Er hebben al minstens 3x testgegeven free for download op onbeveiligse websites gestaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:14

Pipodipo schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou ik denk dat de bom wel barst als de moslims een uitzondering krijgen op de avondklok.
Dat kan je niet maken vind ik. En dat werkt de antisemitische gedachten alleen maar in de hand.
Het beste is als ze niet zeuren en zich schikken naar Nederland waar ze willen wonen. Anders gaan er niet zulke fijne reacties op komen, dat is zeker.

Met antisemitisme wordt normaal gesproken haat jegens joden aangeduid. Op een of andere manier denk ik dat je moslimhaat bedoelt?

En dan nu het goede nieuws, de besmettingscijfers beleven vandaag weer een dipje en hopelijk zet zich dit voort.

Ik zei het inderdaad verkeerd. En mijn post kwam ook anders over dan ik bedoelde lees ik nu.
Excuses.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:16

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:18

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:20

Maar om nog even over de testmaatschappij terug te komen. Ik ga liever niet voordat ik iets ga doen mij eigen laten testen, ik ga niet eerder iets ondernemen voordat ik gevaccineerd ben.
Maar halen ze bij de grootschalige testen niet de personen er eerder uit? Dus zou het in feite wel goed en veilig zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:25

Sizzle schreef:
Ik weet eigenlijk sowieso niet of de avondklok zin heeft. Er zijn helemaal geen sterke aanwijzingen voor eerlijk gezegd behalve als je ze heel vroeg doet (6 uur, zoals in Frankrijk). Maar dat is weer een andere discussie.
Regels hetzelfde voor iedereen is prima maar dan moet dat voortrekken (uitzonderingen maken) van de christelijke kerken is dan gewoon discriminatie tegen alles wat niet christelijk is.

Maar met meer mensen samenkomen in de christelijke gemeenschap was alleen in de kerk toegestaan. Omdat ze daar binnen niet mogen handhaven met de zoveel personen regel. Dat was dan dus ook bij moskeeën. Geen verbod op samenkomen, zingen en geen maximaal aantal mensen. Dat was voor alle geloven zo. Thuis of ergens anders wat geen gebedshuis is was het ook voor christelijke mensen niet toegestaan om met meer samen te komen. Dat advies bleef gewoon ongeacht geloof. Met kerst was het advies 3 mensen ipv 2 voor heel NL.

Het zou dan ook heel apart zijn als er nu een uitzondering gemaakt wordt met de avondklok. Dat heeft niks met discriminatie te maken, maar met de plek waar iets plaatsvindt. Dus avondklok verlaten of afschaffen vanwege ramadan, nee. Maar heel plat gezien, de hoeveelheid mensen op bezoek in huis is een advies. Er zouden dus gewoon grote families bij elkaar kunnen komen om samen te eten. Ze mogen alleen niet tijdens de avondklok over straat.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:39

purny schreef:
Maar om nog even over de testmaatschappij terug te komen. Ik ga liever niet voordat ik iets ga doen mij eigen laten testen, ik ga niet eerder iets ondernemen voordat ik gevaccineerd ben.
Maar halen ze bij de grootschalige testen niet de personen er eerder uit? Dus zou het in feite wel goed en veilig zijn.

Maar ik ben nou ook niet bepaald geambitieerd om meerdere malen per week met een stokje in mijn neus te laten rommelen, waar blijven die blaastesten? := Tegen iedere dag een blaastest zou ik geen bezwaar hebben, maar die stokjes mogen ze houden, als ik klachten heb blijf ik wel gewoon thuis.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:43

Dat van die blaastest vraag ik mij ook af

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:44

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:46

Ik ga dadelijk ook echt geen inentingspas dragen binnen eigen land, dan maar niet uiteten. Ja, ik wil wel vaccineren, maar nee, daar hoeft niet elke Henk inzicht in te hebben :evaw:

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:47

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:47

Needje schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ook.com%2F

Dus toch wél gewoon een bijwerking. Ook al is deze zeldzaam.

Dat is ook niet ontkend door de EMA. Ze hebben alleen het advies gegeven om door te gaan met vaccineren, een verband was niet uit te sluiten, maar de baten van vaccineren lagen veel hoger dan de risico’s van de relatief kleine groep (25 op 22miljoen vaccins) die geraakt werd aldus EMA.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:49

SusanH schreef:
Sizzle schreef:

Nou precies ik hoorde toen ergens ( denk op het nieuws) tussen neus en lippen door een test als je bijvoorbeeld naar een MBO school gaat en les hebt. Ik ben ook gevaccineerd dus heb zoiets van als we dat gaan doen zien ze mij niet meer op school. Ik wil ver gaan voor bepaalde dingen maar soms denk ik wel even van ho , dit is genoeg.

En ik weet dat er best wat mensen zijn op school die al standaard weigeren om een test te laten doen ( slechte zaak)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:50

Echwel schreef:
Link besmettingscijfers en druk op zorg minder eenduidig, hoe zit dat? - https://nos.nl/l/2373693

Ben benieuwd

Tijdens de laatste technische briefing is hier ook al aandacht aan besteed idd. RIVM is de modellen hierop aan het aanpassen, maar dat is natuurlijk lastig met zo’n nieuwe ontwikkeling.

Ik hoorde vandaag een zkh in BE dat eist dat je vanaf 37wkn zwangerschap wekelijks preventief je laat testen, ook als je geen klachten hebt. Ik vond dat echt heel heftig en alle perken te buiten gaan, ook omdat weigeren erg lastig is bij zoiets. Wat mij betreft echt een harde grens die we hopelijk in NL niet in gaan.
Er worden hier nu ook al preventieve testen gevraagd bij een geplande operatie, anders word je besmet verpleegd. Dat vind ik nog anders, maar ook al erg heftig aangezien besmette verpleging ook wel heel naar is.
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-03-21 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:52

secricible schreef:
Echwel schreef:
Link besmettingscijfers en druk op zorg minder eenduidig, hoe zit dat? - https://nos.nl/l/2373693

Ben benieuwd

Tijdens de laatste technische briefing is hier ook al aandacht aan besteed idd. RIVM is de modellen hierop aan het aanpassen, maar dat is natuurlijk lastig met zo’n nieuwe ontwikkeling.

Mijn gevoel zegt dit ook
Je moet kijken naar test hoeveelheid enz..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:53

Sizzle schreef:
Ik ga dadelijk ook echt geen inentingspas dragen binnen eigen land, dan maar niet uiteten. Ja, ik wil wel vaccineren, maar nee, daar hoeft niet elke Henk inzicht in te hebben :evaw:

Er word met een QR code gewerkt. Hierdoor ziet de restauranthouder niet of je ingeënt bent. Je bent hoogstens een groen vlakje.
Tenminste zo zit het volgens mij hier in Nederland