Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:42

Dat heb ik soms ook, zelfs als de bundelkorting al op 40% of zelfs 50% staat. Dan wijs ik het gewoon af, bericht of niet. Alles staat er al aan pakweg €2 gemiddeld op, dan ga ik na de korting daar niet nog vanaf doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:06

Heeft niemand hier slechte ervaringen?

Ik heb jarenlang United Wardrobe gehad, nooit problemen mee gehad. Toen dit werd overgenomen door Vinted nooit meer iets mee gedaan want vond het echt heel onoverzichtelijk. Nu heb ik een nogal dure broek die ik wou verkopen en dacht dat dus op Vinted te doen. Kort daarna kreeg ik van een vriendin een stuk van Opgelicht toegestuurd (3 maanden geleden) en vanuit daar kwam ik op een Boos uitzending. Toen toch maar even gaan googlen en ik zie echt amper goede reviews. Nu was er dus in die korte tijd al iemand geïnteresseerd in de broek maar ik heb de reviews doorgestuurd en een Marktplaats link zodat we daar verder contact kunnen houden want zó veel slechte reviews heb ik niet vaak gezien eigenlijk. Vond het daarom wel bijzonder dat er een heel topic van deze app is, die ga ik even doorspitten morgen haha.

Ik ben hier niet om te bashen naar de app oid, ik vraag me dus alleen af of het bij jullie altijd goed gaat in tegenstelling tot echt tienduizenden verhalen op internet? Ik weet dat mensen natuurlijk sneller een slechte review schrijven dan een goede maar ik vind dit toch wel erg extreem. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:25

Hangt er wel vanaf wat je ziet als slecht. Ik had onlangs iemand die 2x een item niet tijdig verzond, maar wel tijd had om berichten te sturen dat ze het zou doen en om aub geen slechte review te geven. En mensen die dus idiote biedingen doen. Qua aankopen mag ik zeker niet klagen maar ik koop dan ook vrij weinig, ik verkoop vooral.

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:26

Ik heb 1x een item gehad vol vlekken. Echt een miskoop. Verder nog geen problemen gehad

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:33

Als ik het vergelijk met marktplaats en Facebook vind ik vinted veel fijner. Hier ook nog geen negatieve ervaringen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:16

Hier vind ik vinted ook veel fijner dan marktplaats. Niet hoeven wachten met kopen tot de verkoper online is geweest maar direct kunnen betalen. Mogelijkheid tot geld terug krijgen bij problemen, veel reviews beschikbaar bij verkopers. Zelf als verkoper ook helemaal prima geweest.

Ja, er kan wat mis gaan en ja er kan een koop niet door gaan, maar dat gebeurt maar weinig. En eigenlijk vooral bij spullen die bizar goedkoop waren.

Hele dure spullen verkopen heb ik nog niet gedaan, maar aankopen wel.

Ik vind het ideaal!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:20

De afgelopen weken zitten er wel veel meer kniepers op.

25 euro bieden op een jasje waar ik 40 voor vraag dat 90 was en dan zeggen: het is toch tweedehands?

Maar zelf wel de hoofdprijs vragen voor je eigen spul.

Die mensen blokkeer ik dus gewoon.

Maar verder, alleen maar positieve ervaringen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:36

Hier al bijna 650 reviews over zowel kopen als verkopen en de neg ervaringen zijn op 1 hand te tellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:21

Ik vind Vinted echt veel fijner dan Marktplaats of Facebook voor zowel kopen als verkopen.

Alleen dat kopersbescherming moet je wel met een korreltje zout nemen want dat werkt niet perfect. Altijd zorgen voor foto's die niets te raden over laten.

En het is een beetje tricky qua kwijtraken van pakketten dat de vergoeding dan vrij laag kan zijn.
Maarja als je gewoon zelf verzend heb je over het algemeen ook geen verzekering, dus tja.

Ik kan op het moment geen artikelen aanklikken, hebben jullie dat ook...?
Nouja ik kan ze wel aanklikken maar dan opent er een wit scherm met een tekst dat er een storing is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:15

Hier doet Homerrr er weer takke lang over.

19 maart iets gekocht, is nog steeds niet geleverd en zie nu in de app dat als ik na 28 april nog niks heb ontvangen ik een melding kan maken voor geld terug.
Vind dat je voor €3,00 aan verzendkosten toch wel mag verwachten dat het er binnen 2 weken is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:34

Varekaj schreef:
Hangt er wel vanaf wat je ziet als slecht. Ik had onlangs iemand die 2x een item niet tijdig verzond, maar wel tijd had om berichten te sturen dat ze het zou doen en om aub geen slechte review te geven. En mensen die dus idiote biedingen doen. Qua aankopen mag ik zeker niet klagen maar ik koop dan ook vrij weinig, ik verkoop vooral.

In de reviews en filmpjes die ik noemde ging het erom dat een verkoper iets opstuurde, vervolgens de koper zei dat het nep was. De koper stuurde dan een ander product terug en had dus het dure product + zijn of haar geld terug terwijl de verkoper product en geld kwijt was. Overigens waren al die zaken wel met kopers uit het buitenland. Kun je dat ook uitzetten oid? Dat alleen Nederlandse mensen kunnen kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:05

Maar dat kan toch ook met Facebook en Marktplaats gebeuren? Hier heb je iig nog een link via Vinted. Als die koper dat meermaals flikt krijgen ze sowieso vinted op hun dak (want dat gaat echt wel opvallen als zo iemand steeds dezelfde klacht doorgeeft) en ik denk dat je dan wel steviger staat om er werk van te maken dan via een andere site. Vaak zat dat mensen een dekje kopen en nooit ontvangen, geen geld terug etc. Maar dan ook nergens terecht kunnen om het te laten uitpluizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:35

Als je niet gelijk oversteken gebruikt bij Marktplaats heb je dat niet want dan gaat het geld niet naar een tussenpersoon. De producten in die filmpjes en reviews waren trouwens gewoon echt en hier was ook bewijs voor maar Vinted reageert nergens op. En dus ook nog steeds hele recente voorbeelden hiervan. Bij United wardrobe heb ik ook wel eens wat gehad maar hun reageerde echt binnen maximaal een paar uur en loste het altijd top op. Die feedback mis ik heel erg bij ervaringen van andere dus heb de app toch maar weer verwijdert. Product is mij te duur om via die weg te verkopen met zoveel slechte ervaringen. Wel bedankt voor al jullie snelle reacties! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:03

Ik heb 4 sterren gekregen van iemand :+

Ik heb ontzettend veel moeite voor diegene gedaan, extra foto’s etc en alles uitleggen, heb advertenties uit elkaar gehaald omdat hij losse dingen wou hebben, prima. Heel goed en stevig ingepakt. Het enige wat ik niet wou was het buiten Vinted om afhandelen, hij wou het geld overmaken en via post sturen zodat het goedkoper verzenden is. Ik doe dat niet, straks gaat er iets fout etc… maar als die mij daarom 4 sterren heeft gegeven én mij daarna nog eens geblokkeerd heeft… lekker kinderachtig :+

Had vorige week een kaart gekocht, waren uitgekomen over een prijs, ik had betaald etc. Opeens paar uur later annuleerde diegene de bestelling omdat hij zogenaamd niet kon verzenden en daarna blokkeerde die mij en zet hij het product voor een veel hogere prijs weer te koop..,

Lekkere boel daar.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:29

Ik vind Vinted top. Heel zelden wat aan de hand gehad en altijd opgelost via de helpdesk.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:49

Lisitano schreef:
Ik vind Vinted top. Heel zelden wat aan de hand gehad en altijd opgelost via de helpdesk.

Hier sluit ik me bij aan! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:54

Ik vind de helpdesk ook echt wel heel fijn tot nu toe, een paar keer heel goed geholpen :j

Alleen het meest vervelende vind ik toch nog wanneer mensen iets anders sturen dan ze adverteren, dat daar geen goede "retourneren op kosten van verkoper-knop" voor is.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:56

Ik heb gistern wat verkocht, best veel. Krijg vandaag de vraag wanneer ik het verzend... ik vind dit wel jammer, heb toen dus teruggestuurd dat ik tot .... dag heb en dat ik wel zie wanneer ik het verstuur.

Mijn verkoop gaat de laatste dagen wel goed *\o/* in 3 dagen tijd 2 grote bundels verkocht, blij mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:03

Ik kreeg vandaag plots uit het niets een bericht dat die ene dame het jurkje gevonden had, maar ze vond de negatieve review wel zonde. Ze was verhuisd, had het druk gehad met werk, alles dat nog in dozen en blablabla en daarom had ze niet tijdig kunnen versturen.
Ja joh, dan zet je gewoon OF je profiel op vakantie OF je geeft dat gelijk aan. Maar geen 3 (!!!) Weken nadien.

Heb gezegd als ze het dit keer wel verzend, in goede staat, dat ik dan de review wil herzien. En toen werd het stil aan de overkant. Mooi. Dan blijft hij gewoon staan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 00:57

Ik probeer meestal wel dezelfde of de volgende dag te verzenden. Binnen 2 dagen ook nog wel eens maar 4 of 5 dagen eigenlijk zelden. Dat wordt altijd wel gewaardeerd, ik vind het ook vervelend als het lang duurt voordat iets wat ik koop verzonden wordt. Maarja ik kom elke dag langs een verzendpunt dus dat is nog wel te doen :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:28

CastaMickey schreef:
Ik probeer meestal wel dezelfde of de volgende dag te verzenden. Binnen 2 dagen ook nog wel eens maar 4 of 5 dagen eigenlijk zelden. Dat wordt altijd wel gewaardeerd, ik vind het ook vervelend als het lang duurt voordat iets wat ik koop verzonden wordt. Maarja ik kom elke dag langs een verzendpunt dus dat is nog wel te doen :+

Hier ook inderdaad dezelfde dag of volgende dag. Maar ik woon dichtbij een overdekt winkelcentrum met DHL, mondial relay, PostNL en Homerrr.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:41

Ik normaal ook, maar bijvoorbeeld homerr is hier binnen kantoortijden en ik werk zelf ook binnen kantoortijden dus helaas heb ik deze keer pas wat na 6 dagen op de post kunnen doen, weekend ertussen. Dan vind ik het ook wel vervelend voor de koper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:09

Ik heb wisselende tijden maar zowel op weg naar werk als naar stal verschillende verzendpunten van eigenlijk elke aanbieder. Homerr heb ik wel uitgeschakeld na al die negatieve ervaringen hier de laatste tijd, en als ik die zelf ook kan vermijden dan doe ik dat.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:20

Ik heb wat verkocht en daarna wat gekocht, leuk contact met verkopers dus dat is wel geinig :P

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:37

Ik breng het meeste dezelfde dag of de volgende dag maar heb ook al wel eens aan moeten klikken dat ik al iets verstuurd had terwijl ik dat nog niet gedaan had. Wel altijd positieve reviews.