Astorga schreef:Relaxed schreef:Wow, de vergelijking maken met kanker, dan ben je echt niet helemaal goed bij je hoofdEcht een l*l op een drumstel dit
Thnx voor je compliment. Waarom vind je dit geen goed vergelijk?
Ik heb ervaring met zowel oncologische patiënten als met patiënten met COVID (de gevallen die in het ziekenhuis terechtkomen). Vandaar ook dat ik deze vergelijking durf te maken. Allebei de aandoeningen komen voor het grootste deel voor bij oudere mensen, maar komen ook voor bij de jongere populatie. Behandeling kan bij beide veel impact hebben en bij de mensen die het zwaarst getroffen zijn gaat de behandeling vaak samen met veel onzekerheid en soms ook overlijden.
Natuurlijk zijn er ook grote verschillen, waaronder de duur van de behandeling, de kennis over het ziektebeeld, de zichtbaarheid van de aandoening en het verloop. Toch vind ik het niet terecht dat de gevolgen van COVID nog regelmatig erg gebagatelliseerd worden, tot aan "het bestaat niet". Iets wat echt not done zou zijn bij oncologische ziekten en waarvan ik denk: Was het maar zo dat het niet bestond...