Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:29

Om op deze terug te komen:
Astorga schreef:
Relaxed schreef:
Wow, de vergelijking maken met kanker, dan ben je echt niet helemaal goed bij je hoofd :r Echt een l*l op een drumstel dit :n

Thnx voor je compliment. Waarom vind je dit geen goed vergelijk?

Ik heb ervaring met zowel oncologische patiënten als met patiënten met COVID (de gevallen die in het ziekenhuis terechtkomen). Vandaar ook dat ik deze vergelijking durf te maken. Allebei de aandoeningen komen voor het grootste deel voor bij oudere mensen, maar komen ook voor bij de jongere populatie. Behandeling kan bij beide veel impact hebben en bij de mensen die het zwaarst getroffen zijn gaat de behandeling vaak samen met veel onzekerheid en soms ook overlijden.
Natuurlijk zijn er ook grote verschillen, waaronder de duur van de behandeling, de kennis over het ziektebeeld, de zichtbaarheid van de aandoening en het verloop. Toch vind ik het niet terecht dat de gevolgen van COVID nog regelmatig erg gebagatelliseerd worden, tot aan "het bestaat niet". Iets wat echt not done zou zijn bij oncologische ziekten en waarvan ik denk: Was het maar zo dat het niet bestond...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:38

Kan uiteindelijk pas vrijdag terecht voor een test.

Straks voor minimaal 8 dagen eten kopen bij de supermarkt. Moet er 2 hebben, liggen naast elkaar.

Boodschappen lijstje is al behoorlijk lang... maar dan is er iig eten in huis voor de komende dagen.

Astorga

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:42

Is er niemand in je buurt die dat voor je kan doen? Ik heb het ook al eens voor vrienden gedaan en zou het ook voor jou willen doen als ik wat dichterbij zou wonen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:46

Astorga schreef:
Is er niemand in je buurt die dat voor je kan doen? Ik heb het ook al eens voor vrienden gedaan en zou het ook voor jou willen doen als ik wat dichterbij zou wonen.

Nee, en Daarnaast is het dus een hele lijst en van het meeste moet ik een speciaal merk en variant hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:48

Astorga schreef:
Om op deze terug te komen:
Astorga schreef:
Thnx voor je compliment. Waarom vind je dit geen goed vergelijk?

Ik heb ervaring met zowel oncologische patiënten als met patiënten met COVID (de gevallen die in het ziekenhuis terechtkomen). Vandaar ook dat ik deze vergelijking durf te maken. Allebei de aandoeningen komen voor het grootste deel voor bij oudere mensen, maar komen ook voor bij de jongere populatie. Behandeling kan bij beide veel impact hebben en bij de mensen die het zwaarst getroffen zijn gaat de behandeling vaak samen met veel onzekerheid en soms ook overlijden.
Natuurlijk zijn er ook grote verschillen, waaronder de duur van de behandeling, de kennis over het ziektebeeld, de zichtbaarheid van de aandoening en het verloop. Toch vind ik het niet terecht dat de gevolgen van COVID nog regelmatig erg gebagatelliseerd worden, tot aan "het bestaat niet". Iets wat echt not done zou zijn bij oncologische ziekten en waarvan ik denk: Was het maar zo dat het niet bestond...

Puur alleen al om de oorzaak kun je dit toch al niet serieus vergelijken.. Het ene (griep/corona) wat ontstaat door een virus en het andere (kanker) wat ontstaat door iets heel anders en ook nog per soort en plaats enorm verschillend is..

En ik heb nergens gezegd dat corona niet bestaat, ik heb alleen aangegeven waarom ik snap dat de vergelijking met griep gemaakt wordt, aangezien er naast verschillen ook heel veel overeenkomsten zijn. Dus op het moment dat jij bij die vergelijking ineens kanker erbij gaat halen vind ik dat veelste ver gaan en het is imo ook echt totaal niet relevant in deze discussie :n

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:49

@relaxed

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je door deze vergelijking zo op je tenen getrapt bent... ik vind hem niet gekker dan die met griep als ik eerlijk ben. Veel mensen, veel meningen.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:50

Dan heb je hopelijk geen klachten als je nu wacht op een test en toch naar supermarkt gaat?

Vind dat behoorlijk eng. Werk in een supermarkt met verleden met gescheurde milt. Zo niet grappig als mensen dat risico nemen door nog even snel boodschappen doen met klachten....

Zelf al hele week hoofdpijn maar dat komt door spieren. Net een maand begonnen met werken van haast niks doen naar 32 uur tillen en lopen enzovoort haha. hele nek zit vast/ doet zeer.
maar toch ergens in achterhoofd ben ik wel bang om toch ziek te zijn

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:50

In Belgie zijn er 22 besmettingen op een hogeschool en alle studenten (kot) moeten in quarantaine. Ze mogen wel buiten om boodschappen te doen ..als de overheid zo'n signaal geeft dan is het gevolg natuurlijk dat enkelingen die gevraagd worden om binnen te blijven tot de test /uitslag ook gewoonweg hun boodschappen gaan doen

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:57

Relaxed schreef:
Astorga schreef:

Puur alleen al om de oorzaak kun je dit toch al niet serieus vergelijken.. Het ene (griep/corona) wat ontstaat door een virus en het andere (kanker) wat ontstaat door iets heel anders en ook nog per soort en plaats enorm verschillend is..

En ik heb nergens gezegd dat corona niet bestaat, ik heb alleen aangegeven waarom ik snap dat de vergelijking met griep gemaakt wordt, aangezien er naast verschillen ook heel veel overeenkomsten zijn. Dus op het moment dat jij bij die vergelijking ineens kanker erbij gaat halen vind ik dat veelste ver gaan en het is imo ook echt totaal niet relevant in deze discussie :n

We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn.
Overigens zijn er ook genoeg soorten kanker die veroorzaakt kunnen worden door een virus (keelkanker, baarmoederhalskanker, leverkanker) of een bacterie (maagkanker).

Iloveiswan schreef:
Dan heb je hopelijk geen klachten als je nu wacht op een test en toch naar supermarkt gaat?

Vind dat behoorlijk eng. Werk in een supermarkt met verleden met gescheurde milt. Zo niet grappig als mensen dat risico nemen door nog even snel boodschappen doen met klachten....

Zelf al hele week hoofdpijn maar dat komt door spieren. Net een maand begonnen met werken van haast niks doen naar 32 uur tillen en lopen enzovoort haha. hele nek zit vast/ doet zeer.
maar toch ergens in achterhoofd ben ik wel bang om toch ziek te zijn

Dat stemmetje in het achterhoofd is heel herkenbaar hoor. Geeft je supermarkt je wel genoeg gelegenheid om veilig te kunnen werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:58

SinneJ schreef:
@relaxed

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je door deze vergelijking zo op je tenen getrapt bent... ik vind hem niet gekker dan die met griep als ik eerlijk ben. Veel mensen, veel meningen.

Misschien omdat hier in het noorden Corona niet echt leeft en weinig voorkomt. Ik vind kanker vele malen ernstiger dan griep of corona.. Daarbij was de vergelijking met kanker echt totaal niet relevant in die discussie, dus ja, dan geef ik daarin ook mijn mening ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-20 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:58

In Nederland zie je vooral de studentensteden oplopen , logisch , veel jonge mensen . Leeuwarden, Enschede en omgeving , Zwolle , Groningen. Plaatsen die de eerste golf goed weg zijn gekomen maar nu aardig aan het inhalen zijn. 32 opnames en las dat de grootste groep opnames mensen tussen de 50 en 60 zijn, vaak werkenden en ouders van ?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:09

Dat stemmetje in het achterhoofd is heel herkenbaar hoor. Geeft je supermarkt je wel genoeg gelegenheid om veilig te kunnen werken?[/quote]

Ja opzich wel. kan handen wassen bij onze afdeling en desinfectie. Maar al die klanten die de broodjes met handen pakken en veel te dicht bij komen met het vullen van spullen...
Je merkt wel dat er in de noordoostpolder niet veel besmettingen zijn. ze houden zich er totaal niet aan.

quote verpest:P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:12

mvdende schreef:

Straks voor minimaal 8 dagen eten kopen bij de supermarkt. Moet er 2 hebben, liggen naast elkaar.

Boodschappen lijstje is al behoorlijk lang... maar dan is er iig eten in huis voor de komende dagen.

Je draagt dan toch wel tenminste een mondkapje in de supermarkt mag ik hopen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:28

Het blijkt dat de groep viruswaarheid /virusonzin de bn ers voor hun karretje hebben gespannen wat betreft de
#ikdoenietmeermee slogan . Dus zijn ze nog dommer dan ik dacht .

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:30

Hoe weet je dat?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:44

bigone schreef:
Het blijkt dat de groep viruswaarheid /virusonzin de bn ers voor hun karretje hebben gespannen wat betreft de
#ikdoenietmeermee slogan . Dus zijn ze nog dommer dan ik dacht .

Ik zou zoiets ook nooit oproepen... Stel je toch eens voor dat het aanslaat bij heel veel mensen en er daardoor weer een piek komt zoals we in het voorjaar hebben gehad. Dat vergeef je jezelf dan toch nooit?

Helemaal prima om kritisch te zijn en zelfs om het allemaal bull oliebol te vinden. Maar waarom heb je daar andere mensen voor nodig? Dan doe je toch zelf niet meer mee...

Ik neem trouwens ook aan dat deze mensen ook afzien van medische hulp in geval van Corona? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:46

mvdende schreef:

Ik snap jou echt niet meer he... Vraag aan je kamergenoot dat zij de dingen haalt. Schrijf het op een briefje wat je nodig hebt maak desnoods foto's van de producten die je nodig hebt maar ga de deur niet meer uit. Niet eerder totdat je de test hebt en totdat je de uitslag krijgt.
Echt puur onverantwoord weer.

(En dan kan ik wel allerlei dingen naar mijn hoofd krijgen hier dat ik haar loop te bashen maar dit gedrag is gewoon onverantwoord en daar kan ik heel erg boos om worden)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:51

Welke klachten heb je nu mvdende?

Als je het hebt ben je juist nu het besmettelijkste he.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:53

purny zo denk ik er ook over hoor en waarschijnlijk veel.
Als je moet wachten op die test moet je gewoon thuis blijven tot je die test kan doen.
Inderdaad met foto's kunnen andere gewoon precies het goede kopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:00

Astorga schreef:
Hoe weet je dat?

Nu.nl. NRC en gelukkig zijn er ook bn ers die dit grote onzin en ronduit gevaarlijk vinden .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:29

De technische briefing van vandaag was best interessant.. ik kan het niet helemaal woordelijk herhalen, maar het ging over besmetting binnen huiselijke kring, vluchtig contact, test capaciteit (gebrek aan opleiders.... alsof dat een verrassing zou zijn?) en iets over een Leidse volleybal-vereniging.. (en bij dat laatste, als je langduriger contact met elkaar hebt (gedurende wedstrijden uhu) denk ik, dat is een gezellige vereniging .. :') ) Grapje.. moet kunnen :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:38

purny schreef:
mvdende schreef:

Ik snap jou echt niet meer he... Vraag aan je kamergenoot dat zij de dingen haalt. Schrijf het op een briefje wat je nodig hebt maak desnoods foto's van de producten die je nodig hebt maar ga de deur niet meer uit. Niet eerder totdat je de test hebt en totdat je de uitslag krijgt.

(En dan kan ik wel allerlei dingen naar mijn hoofd krijgen hier dat ik haar loop te bashen maar dit gedrag is gewoon onverantwoord en daar kan ik heel erg boos om worden)

Volgens mij woont zij alleen :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:39

purny schreef:
mvdende schreef:

Ik vermoed dat de meeste bokkers haar berichten gewoon negeren, dit is gewoon bewust opruien en reacties uitlokken. Of het is echt onkunde. Ik weet niet wat ik erger vind.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:55

Denk het laatste Tiggs..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:56

Tiggs schreef:
Ik vermoed dat de meeste bokkers haar berichten gewoon negeren, dit is gewoon bewust opruien en reacties uitlokken. Of het is echt onkunde. Ik weet niet wat ik erger vind.

Nja, er zijn meer smaken op de wereld natuurlijk :) volgens mij is dat al vaker aan bod gekomen..