Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ze kunnen wel via een traject begeleid worden naar een baan... en dan kunnen de huidige verpleegkundigen doorstromen naar de ic.
corine1981 schreef:Ik heb Maurice de Hond 2 uur lang aangehoord en zelfs Ab Oosterhaus kon hem geen ongelijk geven dat het wel degelijk aerosol is en het opsluiten van mensen in een airco systeem geen oplossing biedt (denk aan een paar cruiseschepen begin dit jaar).
Verder geeft hij aan dat superspread events de hoogste druk hebben gegeven en dat zonder die grote events de verspreiding nagenoeg rondom x1 gebleven zou zijn.
Ik vind het interessante materie, al zal het hier wel weer gelijk afgebrand worden.
tienus63 schreef:Gefeliciteerd Monique.
Nu heb je een eretitel!
MoniqueT schreef:Die heb ik al 14 jaar! Al onze kleinkinderen, nummer vier dus inmiddels, zijn van de kinderen van mijn man. Maar na 20 jaar samen weten ze gewoon niet beter dan dat ik oma ben. Het scheelt dat de oma´s van de oudste twee allebei overleden zijn, die hebben ze nooit gekend. En dit prulleke en haar broertje hebben gewoon oma Annie en oma Spanje
Bedankt allemaal voor de felicitaties!
En .... ik ben dol op mensen, maar ik zie mezelf ook niet in de zorg werken, dat is echt een roeping, denk ik. Met alle respect voor hen die het doen en kunnen, ik vind ze geweldig!
Het schema van PSvanLot over de afschaling van de lockdown in Spanje klopt wel, alleen steeds afhankelijk van hoe het gaat met de verspreiding. Onze regio is het minst getroffen, samen met de eilanden, maar zal niet eerder afschalen dan andere provincies om juist instroom vanuit andere gebieden te voorkomen.
Wij denken zachtjesaan toch aan de rit naar Nederland over een paar weken .... we hebben ons eigen huis waar we in quarantaine kunnen.
Benzz schreef:Je kunt mensen niet verplichten een opleiding te doen tot IC verpleegkundige. Het gros wat nu werkeloos wordt, zijn de mensen uit de horeca, die hebben niet echt de competenties om de zorg in te gaan.
Benzz schreef:Je kunt mensen niet verplichten een opleiding te doen tot IC verpleegkundige. Het gros wat nu werkeloos wordt, zijn de mensen uit de horeca, die hebben niet echt de competenties om de zorg in te gaan.
MoniqueT schreef:Al onze kleinkinderen, nummer vier dus inmiddels, zijn van de kinderen van mijn man. Maar na 20 jaar samen weten ze gewoon niet beter dan dat ik oma ben. Het scheelt dat de oma´s van de oudste twee allebei overleden zijn, die hebben ze nooit gekend.
purny schreef:Benzz schreef:Je kunt mensen niet verplichten een opleiding te doen tot IC verpleegkundige. Het gros wat nu werkeloos wordt, zijn de mensen uit de horeca, die hebben niet echt de competenties om de zorg in te gaan.
Er zijn wel meer mensen werkloos nu dan alleen horeca. En het is misschien een idee om te kijken wie vrijwillig de opleiding wil gaan doen.
_Penotti schreef:Zo enorm met je eens!!
Inderdaad zijn er veel mensen uitgestroomd, niet omdat ze geen hart hebben voor de zorg, maar juist omdat hun hart groter is dan de zorg die ze mochten geven.
Zo uitgekleed en vooral zoveel administratie die het daadwerkelijk hulp aan het bed opslokt.
En inderdaad niet alleen de ic zorg.
Vooral ook psychiatrische zorg, die minder noodopvang hebben.
waardoor verwarde mensen op straat dingen uitspoken, waar ineens de politie die daar niet voor geleerd heeft in moet grijpen.
Terwijl het waarschijnlijk voorkomen was als er de juiste hulp was geweest.
Maar ook het sluiten van bejaardenhuizen, echt welke sukkel bedenkt dat.
Ik kan nog wel uren doorgaan.
Ja ik ben iemand die vind dat ons belangstinsgeld heel vaak naar verkeerde plaatsen gaat.
Maar als ik dan uitspreek waar ik vind dat er bezuinigd kan worden ben ik ineens rechts. Terwijl ik meer zorg best links vind.