Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:32

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:59

xxxmh schreef:
lizy29 schreef:
Ik weet even niet meer of het hier al is langsgekomen maar vanaf maandag zijn in Frankrijk mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare gelegenheden.

Het aantal besmettingen lopen hier ook alweer flink op dus ben heel benieuwd wat dat gaat doen qua toerisme en of ze dit nog allemaal open laten het hele seizoen.

Goed om te weten, vindt het jammer dat je in het nieuws niet veel te weten komt van besmettingen in het Europese landen. Je hoort alleen maar Amerika heeft weer een record aantal besmettingen terwijl (als het goed is) mensen daar niet heen gaan maar wel in Europa.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:05

In Barcelona is het aantal besmettingen verdrievoudigd er word aangeraden thuis te blijven en stranden en andere culture plekken zijn dicht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:34

moonsparkle schreef:
In Barcelona is het aantal besmettingen verdrievoudigd er word aangeraden thuis te blijven en stranden en andere culture plekken zijn dicht.

Ik had de link al gepost :D
Daar gaan ze weer naar de lockdown-light. Wie heeft dat woord eigenlijk bedacht :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:05

Lekker suf te gana piepen dat het weer oplaait. Ja Europa gaat/ging nu even goed maar kijk naar andere landen waar inmiddels als 2e of 3e golven bezig zijn kan je er op je vingers op na tellen dat die kans er hier ook in zit. Risico van het vak nu te gaan boeken en naar het buitenland te gaan.

Ik blijf om die reden in NL. Of hou rekening met de mogelijkheid dat alles in het water valt. Hoe zuur ook.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:08

Pff al die oplaaiingen weer. En iedereen lekker los gaan en op vakantie. Ik snap de keuze wel, want de economie moet ook echt weer gaan draaien. Maar hou m'n hart vast.

Ik wil dolgraag in oktober naar zuid Afrika maar zie dat ook nog niet gebeuren dis daar hou ik maar rekening mee. Dan doe ik nog wel eens een natuurhuisje in Nederland ofzo. Ik ga iig nu nog niet boeken voorlopig.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:13

Mijn overburen wisten te melden dat in Frankrijk een aantal bezienswaardigheden maar om de andere dag open zijn om het risico op besmetting te verminderen. Wel zo netjes, maar je moet dan vooraf goed plannen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:26

Tancreda4 schreef:
Lekker suf te gana piepen dat het weer oplaait. Ja Europa gaat/ging nu even goed maar kijk naar andere landen waar inmiddels als 2e of 3e golven bezig zijn kan je er op je vingers op na tellen dat die kans er hier ook in zit. Risico van het vak nu te gaan boeken en naar het buitenland te gaan.

Ik blijf om die reden in NL. Of hou rekening met de mogelijkheid dat alles in het water valt. Hoe zuur ook.

Mijn dochter gaat aanstaande dinsdag naar Gran Canaria.
Zij had haar vakantie voor de Corona-tijd geboekt en betaald.
Er is geen negatief reisverbod.
Ze kan niet annuleren, maar wel omboeken, maar mijn schoonzoon zit in een speciaal opleidingstraject en heeft volgend jaar waarschijnlijk geen of nauwelijks vakantie.
Zij gaan dus toch maar weg dinsdag,
Ze hebben nog wel contact gehad met de reisverzekering.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:50

Al geboekt is wat anders dan in pandemie boeken.

Mijn week Italië had ik ook al vorig jaar geboekt. Ik zou volgende zondag vertrekken. Maar ik zie het niet zitten. Wat dat betreft zuur dat het weer geel is want dan ben ik m'n geld kwijt. Oranje had ik het nog kunnen verhalen op m'n verzekering. Gelukkig niet veel geld...

En nu is de luchtvaartmaatschappij ook faiet gegaan dus had een nieuwe vlucht moeten gaan boeken. Ik bedank er voor. Wel even zuur, maar is helaas niet anders....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:56

Mijn vakanties van mei en juni zijn geannuleerd en heb ik vouchers voor.
Ik zou nu niet boeken. Maar als mijn reeds geboekte reis door zou gaan, dan ging ik wel.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:06

Zijn er mensen die geld terug hebben gekregen ipv vouchers voor een vliegticket?
Ik probeer de hele tijd contact te krijgen met Transavia. Maar tot nu toe zonder resultaat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:09

Ja ik, van Transavia. Maar dat kwam omdat zij mijn vlucht hadden verzet. Ze gaven me die optie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:39

Vind de berichten over de besmettingen in vliegtuigen en op luchthavens toch wel eng.
In OP1 kwam het onderwerp ook voorbij dat bij Schiphol ook een oplaaiing te zien is in het rioolwater.
Bovendien zijn er 38 vluchten waarop bewezen coronagevallen hebben gezeten. En inmiddels zijn er ook via Rotterdam en Eindhoven coronagevallen ingevlogen. Je zou er maar in de buurt hebben gezeten!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:04

elnienjo schreef:
Vind de berichten over de besmettingen in vliegtuigen en op luchthavens toch wel eng.
In OP1 kwam het onderwerp ook voorbij dat bij Schiphol ook een oplaaiing te zien is in het rioolwater.
Bovendien zijn er 38 vluchten waarop bewezen coronagevallen hebben gezeten. En inmiddels zijn er ook via Rotterdam en Eindhoven coronagevallen ingevlogen. Je zou er maar in de buurt hebben gezeten!

Vliegen zou voorlopig ook even niet moeten kunnen eigenlijk. En zeker niet voor vakantie....

Want hoe is corona over de hele wereld verspreid? Juist: door te vliegen.

Het is echt niet overland met iemand mee gekomen zoals dat vroeger ging....

Gewoon lekker met de auto op vakantie gaan, laat dat vliegen maar een jaartje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:19

Je kunt ook in België besmet raken. Ieder zijn eigen keus of hij een vliegtuig in stapt.
Ik ben juist blij dat er weer vliegverkeer is. De economie en met name Schiphol komt weer op gang. En dat is alleen maar goed

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:49

SdaphneS schreef:
Zijn er mensen die geld terug hebben gekregen ipv vouchers voor een vliegticket?
Ik probeer de hele tijd contact te krijgen met Transavia. Maar tot nu toe zonder resultaat.

Ja via de KLM heb ik voor een aantal tickets gekozen voor een voucher maar ook een paar voor geld terug.
Duurt zo'n 6 weken tot je het op je rekening hebt. Toevallig net de kosten van een vlucht die volgende week zou zijn weer op m'n rekening terug gestort gekregen.
En ook bij tickets die met miles betaald waren, werden de miles terug gezet en de belastingen weer terug betaald.
En de los betaalde upgrades werden ook terugbetaald.
Per ticket werd alleen 10 euro boekingskosten die je bij het boeken hebt betaald niet terug gestort.
Moet zeggen dat ik wat dat betreft echt heel blij ben met de KLM.
Ze reageren ook erg snel via facebook berichten.

Van mij zijn nu al 6 reizen niet doorgegaan en ik verwacht dat er nog wel meer niet door kunnen gaan.
Maar heb gelukkig bij fijne bedrijven geboekt waardoor het zonder bijkomende kosten allemaal doorgeschoven kan worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:33

Morgen in België vervroegd weer Veiligheidsraad omwille van de sterk stijgende besmettingen.
Misschien worden er ook versoepelingen teruggedraaid.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:37

elnienjo schreef:
Tot nu toe zijn er geen besmettingen gevonden bij mensen die in het vliegtuig hebben gezeten met deze personen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:49

Wij hadden een vlucht naar Londen geboekt afgelopen maart.
Was via EasyJet. Vrijdag 20 maart zouden we vliegen, en in de dagen ervoor begon de ellende.
Op woensdag achter de computer gezeten om dan maar om te moeten naar een later tijdstip in het jaar.
En toen zag ik dat ik ook kon kiezen om mijn geld terug te krijgen ipv vouchers.
Dus dat aangeklikt. En ik heb in juni netjes ons geld terug gekregen.

Ik wil eigenlijk eind januari met mijn zoon op familiebezoek naar Mallorca.
Twijfel nog steeds om de vlucht te boeken en via airbnb een vrijstaand huisje te boeken.
Ga liever in een huisje zitten op het platteland dan in een hotel.
Ik wacht nog maar een maandje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:51

Er zijn wel meer sites om huisjes te boeken en veel hebben gunstigere annuleringsvoorwaarden dan Airbnb. Normaal gebruiken we wel Airbnb of Homeaway maar nu alles via Booking omdat je dan echt gratis kunt annuleren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:55

Pandora2 schreef:
Morgen in België vervroegd weer Veiligheidsraad omwille van de sterk stijgende besmettingen.

Hoop niet dat de campings getroffen gaan worden.

Of de attracties ofzo.

Restaurants open zou ook wel erg fijn zijn.

Laat deze zomervakantie aub een beetje de maatregelen zo soepel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:58

Ik had geen keuze bij KLM en zit nu met een voucher. Ik wik het omzetten in geld. Maar KLM bereiken was toen echt geen doen. We kregen pas ruim na dat we vertrokken zouden zijn een reactie. Onze heenvlucht was niet gecancelled. Dat was een paar dagen voor de lock down.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:59

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:

Hoop niet dat de campings getroffen gaan worden.

Of de attracties ofzo.

Restaurants open zou ook wel erg fijn zijn.

Laat deze zomervakantie aub een beetje de maatregelen zo soepel.

Ja en dan zit iedereen na de zomervakantie weer in de oliebol, niet handig. Het lijkt me dan beter om de maatregelen nu weer aan te scherpen en de besmettingen te voorkomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:03

Ik hooo wel dat ze flink gaan aanpakken als de cijfers werkelijk weer zo omhoog gaan.

Hooen op versoepeling in de zomervakantie zou enkel voor mn eigeb plezier zijn...
Neehoor..ik vind mezelf niet belangrijker dan de andere nensen op de wereld.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:05

Katja schreef:
elnienjo schreef:
Tot nu toe zijn er geen besmettingen gevonden bij mensen die in het vliegtuig hebben gezeten met deze personen.

Zo heel erg hard hebben ze ook niet gezocht, tussen 1 en 17 medepassagiers werden gecontacteerd. Dat is toch heel erg weinig, zelfs als het vliegtuig niet echt vol zat.