Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:57

Pfff moest boodschappen doen vandaag.
Waar ik het van de week zo goed geregeld vond bij de zelf scan kassa's (na iedere klant werd dit schoon gemaakt) was hier nu niets meer van te merken.
De gewone kassa's hebben nu plexiglas schermen en dat was het.

* Vieze karretjes
* Desinfectie spray was weg, doekjes waren op
* Op de pin zat één of ander laagje folie wat al gescheurd was
* Personeel denkt niet om de 1.5 meter afstand, komen gewoon op 50 cm naast je staan om wat te pakken voor een andere klant en gaat daar vervolgens gewoon gezellig mee staan te praten (zonder de afstand aan te houden).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:59

Sizzle schreef:
Biologie is nooit 0 of 100.
Ofwel, uiteraard zullen er ook af en toe kinderen ziek worden of er zelfs aan sterven, net als dat er af en toe kinderen sterven aan het ‚onschuldige‘ waterpokken.
Als een baby een longontsteking krijgt is dat zeker ernstig, echter is de kans dat het zover komt veel kleiner baserend op de huidige cijfers.
Bij de iets oudere kinderen ligt het sterfte op 0,2% van alle gestorven mensen volgens de WHO cijfers, ofwel een kans van 0,2% van 2%.
Het is bij ziekten eigenlijk nooit 0 dus de ophef van die 16 jarige begreep ik ook niet goed afgezien dan dat gewoon het heel treurig is als iemand dat pech-lot getroffen heeft.

Ik ben zelf bioloog en kan momenteel nergens terugvinden of er al meer bekend is over de vatbaarheid bij kinderen. Vandaar mijn vraag.
En inderdaad, de ophef om de 16jarige heeft meer te maken met het feit dat het een jong iemand is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:01

Ok, net het meest vreemde gesprek ever gehad.
Let op:

Corona is niet zomaar ontstaan, maar een virus wat dmv de griep spuit wereldwijd onder de oudere bevolking is verspreid met als doel de oudere generatie flink uit te dubben waardoor er minder pensioenen hoeven te worden betaald.....

Ik wist niet goed of ik nu moest lachen of huilen eigenlijk...

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:03

kiki1976 schreef:
Waar ik het van de week zo goed geregeld vond bij de zelf scan kassa's (na iedere klant werd dit schoon gemaakt) was hier nu niets meer van te merken.

* Vieze karretjes
* Personeel denkt niet om de 1.5 meter afstand, komen gewoon op 50 cm naast je staan om wat te pakken voor een andere klant en gaat daar vervolgens gewoon gezellig mee staan te praten (zonder de afstand aan te houden).

Dat lijkt wel normaal te zijn in noord-holland. Bij ons in het dorp precies zo.. en ik maar iedereen ontwijken met m’n karretje.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:03

kiki1976 schreef:

* Vieze karretjes

Misschien hebben ze de tijd en middelen niet meer om dit te doen. Er zal misschien ook sprake zijn van een personeelstekort door ziekmeldingen?

Hier in de supermarkt (waar ik al bijna de gehele week iedere dag kom doordat ik boodschappen voor andere doe) werken al deze dagen dezelfde mensen. Ze zien er erg moe uit... heb heel erg met ze te doen.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:04

LadyMadonna schreef:
Ok, net het meest vreemde gesprek ever gehad.
Let op:

Corona is niet zomaar ontstaan, maar een virus wat dmv de griep spuit wereldwijd onder de oudere bevolking is verspreid met als doel de oudere generatie flink uit te dubben waardoor er minder pensioenen hoeven te worden betaald.....

Ik wist niet goed of ik nu moest lachen of huilen eigenlijk...

Maar dit is toch gewoon een speculatie die je zelf doet toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:05

Euh... nee?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:05

PSvanLot Onder de 9 jaar zijn op dit moment nog geen doden geregistreerd volgens WHO, maar er is regelmatig in het nieuws geweest dat er basisschool kinderen besmet waren en daarom een school dicht moest. Als het in de zeldzame gevallen toch uitloopt op een longontsteking dan loopt een kind onder de 12 maanden natuurlijk ook risico, net als bij andere longontstekingen (RS bijvoorbeeld).

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:06

Jeetje, had diegene nog meer complottheorieën klaarliggen?

sureido

Op Facebook gaat ook een lap aan screenshots rond dat de rijken ons in onze macht willen hebben of zoiets (niet helemaal bekeken)

Echwel

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:07

LadyMadonna schreef:
Euh... nee?

Heb je een bron? Of degene waarmee je dit gesprek over had?

Ben hier wel benieuwd naar... dat is afschuwelijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:08

Shae schreef:

Geen idee, ik stond een beetje met m’n bek vol tanden.... en er echt heilig In geloven he 8)7 koekoek

Change, Tuurlijk heb ik geen bron, doe ff normaal....

Shae

sureido schreef:
Op Facebook gaat ook een lap aan screenshots rond dat de rijken ons in onze macht willen hebben of zoiets (niet helemaal bekeken)

:')

Ik moet wel zeggen dat ik nerveus word van de mensen die roepen dat ze de democratie hier ook wel ff tijdelijk willen afschaffen.

Anoniem

Ik ga over 9 dagen beginnen bij mijn oude werk (bouwmarkt). Ik heb het nieuws gevolgd en natuurlijk afgewacht of alle winkels zouden sluiten, die verplichting is er niet en komt er denk ik (??) Ook niet meer.
Zit er nu aan te denken om zelf maar af te bellen, vind dat wel heel banketstaaf maar heb ook geen zin om honderden mensen aan mijn kassa voorbij te zien komen (is ook nog topdrukte in de bouwmarkt). Ik zou daar een aantal weken gaan werken.
Wat zouden jullie doen?

lovee

Wanneer verwachten ze de piek eigenlijk in Brabant?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:09

Oh complot theorieën genoeg waarschijnlijk...
En daar is geen bron van. Een of andere kneus ergens op de wereld die dat bedenkt en verkondigd waarschijnlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:10

Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, ik kan ook niet in jouw portemonnee kijken of je het kan dragen zonder die inkomsten.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:10

Change03 schreef:
LadyMadonna schreef:
Euh... nee?

Heb je een bron? Of degene waarmee je dit gesprek over had?

Ben hier wel benieuwd naar... dat is afschuwelijk

Ik denk dat je haar verkeerd begrijpt. Ze wil gewoon delen dat ze een raar gesprek had met iemand die een idioot hersenspinsel aanneemt voor waarheid.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:11

brokjes schreef:
Ik ga over 9 dagen beginnen bij mijn oude werk (bouwmarkt). Ik heb het nieuws gevolgd en natuurlijk afgewacht of alle winkels zouden sluiten, die verplichting is er niet en komt er denk ik (??) Ook niet meer.
Zit er nu aan te denken om zelf maar af te bellen, vind dat wel heel banketstaaf maar heb ook geen zin om honderden mensen aan mijn kassa voorbij te zien komen (is ook nog topdrukte in de bouwmarkt). Ik zou daar een aantal weken gaan werken.
Wat zouden jullie doen?

Kan je het financieel dragen om niet te gaan? Het kan ook heel goed zijn dat tegen die tijd alle mensen hun eerste shopgekte achter de rug hebben en dat het dan wat rustiger wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:13

Ik kan het financieel wel dragen om niet te gaan. Maar de inkomsten zijn natuurlijk wel fijn, alleen is het het risico waard?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:14

lovee schreef:
Wanneer verwachten ze de piek eigenlijk in Brabant?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar? Zou dat dan 12 dagen na de maatregelen om de scholen en alles dicht te doen zijn? Omdat vanaf toen alles afgelast is en de besmettingsdagen 12 dagen ongeveer zijn? Of praat ik nu zomaar onzin?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:14

Brokjes: het had sowieso een tijdelijke functie geweest?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:15

LadyMadonna schreef:
Shae schreef:

Geen idee, ik stond een beetje met m’n bek vol tanden.... en er echt heilig In geloven he 8)7 koekoek

Change, Tuurlijk heb ik geen bron, doe ff normaal....

Reageer je altijd zo gepikeerd als iemand je een vraag stelt :Y)

Sorry, ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Ik zal mn wond schoonlikken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:17

Sorry, misschien te heftig gereageerd. Vraag om een bron kwam echt heel erg paranoia op mij over