Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:25

x_ankieee schreef:
Citaat:
Als je een Marktplaats advertentie plaatst dan weet je gewoon dat je zulke (dommige) vragen kan verwachten. Als je daar niet tegen kan en dan niet vriendelijk kan blijven moet je geen advertentie plaatsen.

Lekker kort door de bocht dit. Ik doe moeite om een nette advertentie op te stellen met uitgebreide uitleg van het product, mag van mensen die daadwerkelijk interesse hebben of willen toch ook wel verwachten dat ze gewoon lezen? 8)7

Dat zou je denken ja. Ik heb al meerdere mensen gehad die doodleuk zeggen dat ze echt de moeite niet gaan nemen om een advertentie te lezen. Prima, dan neem ik geen moeite meer om vragen te beantwoorden.

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:13

Echt waar? Dat heb ik nog nooit gehad. Zeer bijzonder..
Hoe kun je nou in iets daadwerkelijk geïnteresseerd zijn zonder de advertentie te lezen...

Tenzij je niet kúnt lezen, maar dan heb je geen mp account lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:25

Dat is wel heel kansloos, dan ben ik snel uitgepraat hoor als iemand mij dat zou melden.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:46

Ineke2 schreef:
Hoe kun je nou in iets daadwerkelijk geïnteresseerd zijn zonder de advertentie te lezen...

Oh ze hebben wel interesse, daarom stellen ze zoveel vragen alleen die antwoorden staan allemaal in de tekst. Ik reageer nu ook gewoon met: As per description, blablabla (ik woon in Engeland) en dan krijg je dus regelmatig terug: I don't read descriptions, please answer. Nou uh, nee dus. Okay tis mijn werk maar je weet toch al dat het op niets uit loopt.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:19

_Nadia_ schreef:
Ineke2 schreef:

Oh ze hebben wel interesse, daarom stellen ze zoveel vragen alleen die antwoorden staan allemaal in de tekst. Ik reageer nu ook gewoon met: As per description, blablabla (ik woon in Engeland) en dan krijg je dus regelmatig terug: I don't read descriptions, please answer. Nou uh, nee dus. Okay tis mijn werk maar je weet toch al dat het op niets uit loopt.

wauw, waarom moeite doen om te vragen of iemand in een chat even de advertentie wilt typen? is toch veel sneller als je dit gewoon leest :+ Ik zou zeggen als de ander geen moeite neemt om het te lezen, ik geen moeite neem hun biedingen of whatever in overweging te nemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:26

Nu ja, als je op zoekt bent naar een zwart *vul ras maar in* konijn en je typt die zoekopdracht in en je komt op een advertentie terecht waar een zwart *vul ras maar in* konijn op de foto staat en ja hoor, in de titel staat dat het een *vul ras maar in* konijn is. En de prijs en afstand vallen ook nog heel hard mee. Dan kan ik me eigenlijk ergens wel voorstellen dat je blij bent met die belangrijkste info en meteen op contacteren klikt. Ik zou het zelf niet snel doen, maar ik kan er met mijn verstand wel bij dat mensen dat doen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:28

Mensen lezen echt niet.

Ik kreeg vandaag de vraag welke kleur dekje uit welke collectie.
Dat is letterlijk de titel ....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:49

Saul schreef:
Mensen lezen echt niet.

Ik kreeg vandaag de vraag welke kleur dekje uit welke collectie.
Dat is letterlijk de titel ....

It wasnt me :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:55

Ja vind dat ook vervelend, juist omdat je dan onnodig je tijd aan het verdoen bent.

Zoek al een heel tijdje een bruin anatomisch hoofdstel maat Full inclusief teugels en compleet in goede staat voor max 50 euro.

Mensen bieden gewone hoofdstellen aan, incomplete hoofdstellen, oude, zwarte..
:+ ja die heb ik zelf ook nog wel liggen in de schuur..

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:19

Ineke2 schreef:

En het gebeurt zo vaak, echt erg.

Heb wat te koop staan met een kleine beschadiging, duidelijk omschreven, gefotografeerd dus het zou toch duidelijk moeten zijn?!

Koper reageert,we maken afspraak,zegt die dropkoker vlak voor die tijd af omdat het beschadigd is!
Ja joh, staat in de tekst,op de foto.

Heb maar bedankt voor de afzegging..ik heb maar niet geschreven wat ik dacht :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:20

Vandaag via Facebook zou iemand komen voor speelgoed (Hele grote vrachtauto met losse autos erbij, denk dat het wel 60cm lang is totaal)

Stond ze bij de deur, ohnee het ziet er gebruikt uit (ja het is gebruikt speelgoed, €7,50)
Neeenee dit word hem niet. Het was als kado voor der neefje en klein budget blablabla en ja “meestal gebruikte de meeste kinderen het speelgoed niet dus had ze niet verwacht dat er een plekje aan zat :')
(Ziet er gewoon goed uit hoor, maar ziet er idd niet nieuw uit :+)
Ik stond een beetje perplex te kijken naar der :')
Dus ging ze in der grote auto weer weg :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:19

Raar... dus dat zou betekenen dat ze speelgoed gaat geven dat “ toch niet gebruikt gaat worden” :?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:23

Nou dat dacht ik dus ook :+
Dat ze dan ook geen speelgoed wat toch niet gebruikt gaat worden hoeft te geven :+

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:29

Ik heb een aantal armbanden en bedels van Pandora online staan. Vragen mensen om de vraagprijs. Geef ik een vp die normaal is. Zegt ze ja ik heb er vorige week een gekocht voor €7,-.

Ja dat is leuk maar nieuw was de bedel €65. Voor dat geld houd ik alles zelf wel...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:36

Haha ja, misschien was het een Pandora in de sale gekocht. Sowieso geen bijzondere, want de meeste bedels zijn minstens 39 euro en duurder nieuw.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:04

Als je het over irritant hebt.

Ik heb een iets nieuw voor mijn paard gekregen, maar hij paste het niet. Shire, dus bijna alles moet X-full zijn. Nieuwwaarde is €49 ik heb het te koop staan voor een (duidelijk vermelde) minimum prijs van €35 ex verzenden.
Had bieden vanaf €30 open staan in de hoop dat er over mijn vaste prijs geboden gaat worden. Heb er eerder vandaag een bod van €33 er op staan, maar ook daarop weer aangegeven aan die bieder dat €35 het minimum is.

Vraagt iemand net of het groot of klein valt, dus ik vertel dat het naar mijn mening gewoon normaal valt.

Stuurt ze:

“Voor €25 wil ik hem wel overnemen, ik weet namelijk ook niet of hij mijn paard past.”

(In gedachten)
Euhhh???? Weet je dat wel als je het nieuw via internet besteld dan????
Ik vind dat echt zo’n vreemde beredenering, waarom zou ik een lager bod accepteren dan het huidige bod en lager dan mijn minimum, alleen omdat het mogelijk niet past?

Heb d’r maar succes gewenst met de zoektocht.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:07

Waarom heb je bieden open staan als je er niet mee akkoord wilt gaan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:08

Muze schreef:
Omdat mensen dan tegen elkaar opbieden en hopelijk over mijn minimum vraagprijs gaan.

Maar deze bood niet via bieden, maar gewoon via bericht.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:26

Daphara schreef:
Muze schreef:
Omdat mensen dan tegen elkaar opbieden en hopelijk over mijn minimum vraagprijs gaan.

Maar deze bood niet via bieden, maar gewoon via bericht.

Dan moet je het precies andersom doen. Bieden vanaf hoger zetten. Want ze proberen altijd nog te zakken. En zakken in prijs kun je. Omhoog gaan echter niet meer. Snap je?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:29

maar jij wilt niet verkopen onder 35, maar zet bieden open vanaf 30 in de hoop dat mensen eroverheen gaan (een logica die ik niet snap want waarom dan niet gewoon bieden vanaf 35 maar ok).

jij probeert dus wat om zoveel mogelijk te krijgen maar vervolgens vind je het irri als anderen proberen het voor zo weinig mogelijk te krijgen?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:33

Ik snap dat als ik het bieden open zet vanaf €30 dat de biedingen ook daar beginnen, dat is toch mijn keuze, zodra het eerste bod is geweest dan is het minimum al niet meer zichtbaar.

Ik snap gewoon niet waarom iemand dan een berichtje stuurt met:

“Voor €25 wil ik hem wel overnemen, ik weet namelijk ook niet of hij mijn paard past.”

Dat vind ik irritant en raar, ben ik daarin vreemd dan?

Ik bedoel is het heel logisch om te verwachten dat ik €10 ga zakken in prijs omdat zij niet weet of het gaat passen. Dat is toch niet mijn probleem?
Ik zie het ‘t zelfde als menen die verwachten dat je zakt in prijs omdat zij van ver moeten komen om het op te halen, dat is toch niet het probleem van de verkoper?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:31

Veraaaaah schreef:
Ik heb een aantal armbanden en bedels van Pandora online staan. Vragen mensen om de vraagprijs. Geef ik een vp die normaal is. Zegt ze ja ik heb er vorige week een gekocht voor €7,-.

Ja dat is leuk maar nieuw was de bedel €65. Voor dat geld houd ik alles zelf wel...

Ineke2 schreef:
Haha ja, misschien was het een Pandora in de sale gekocht. Sowieso geen bijzondere, want de meeste bedels zijn minstens 39 euro en duurder nieuw.

Het kan heel goed dat ze er eentje van marktplaats voor €7 heeft gekocht. Ik denk dat meer dan de helft aan bedeltjes die op marktplaats staan van Ali expres of eBay komen. Je moet echt weten wat de verschillen zijn, anders zie je dat echt niet.. Mijn tip dan ook: koop niks van pandora van marktplaats tenzij er een bon bij zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:32

Dat dacht ik ook, dan zal het vast geen echte Pandora zijn ;-)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:36

Komt omdat er veel neppers verkocht worden. Dat heb je geen echte Pandora bedel.

Daphara ben het met eens hoor. Als ze het zeker willen weten moeten ze het maar nieuw kopen bij een winkel dat ze het eventueel terug kunnen sturen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:51

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt