Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Iemand ook al gehoord van 'Collateral Murder'? Ook wel Amerikaanse militairen die even onschuldige mensen neer beginnen knallen vanuit de lucht omdat iemand een wapen zou dragen... Om daarna vervolgens mensen die de gewonden willen komen verzorgen ook af te knallen. Waaronder ook kinderen... Want ja, Amerikanen mogen trots zijn op hun wapens maar als ze in een ander land iemand met een wapen zien moet er blijkbaar een hele groep mensen afgeknald worden.
Een van de 'wapens' bleek achteraf een camera te zijn.
Ik krijg met de dag meer afschuw voor de US, ook al is deze gebeurtenis al even geleden. (Het filmpje is trouwens online te vinden)
moonsparkle schreef:Ik vindt dit hele verhaal wel heel luguber. Ik zou ook denken als het je lukt om te ontsnappen dan probeer je te vluchten of iets, maar 3 mensen vermoorden bbbrrr
[ [url=m/TnEcdl.jpg]Afbeelding[/url] ]
xrobbiee schreef:Al vanaf het begin af aan een stille meelezer, dit topic is echt heerlijk om de tijd te doden tijdens saaie colleges. Volgens mij is deze nog niet langs gekomen maar er is nu een documentaire serie gekomen over het dyatlov mysterie in Rusland.
Link is het artikel over wat er gebeuet is en de eerste 2 delen van de serie.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -wildernis
Silly1972 schreef:xrobbiee schreef:Al vanaf het begin af aan een stille meelezer, dit topic is echt heerlijk om de tijd te doden tijdens saaie colleges. Volgens mij is deze nog niet langs gekomen maar er is nu een documentaire serie gekomen over het dyatlov mysterie in Rusland.
Link is het artikel over wat er gebeuet is en de eerste 2 delen van de serie.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -wildernis
Vorige blz nog
moonsparkle schreef:Ik vindt dit hele verhaal wel heel luguber. Ik zou ook denken als het je lukt om te ontsnappen dan probeer je te vluchten of iets, maar 3 mensen vermoorden bbbrrr
[ [url=m/TnEcdl.jpg]Afbeelding[/url] ]
nine1987 schreef:Eens.. Maar er zijn zat mensen waar dit onvoldoende ontwikkeld is.. Maar deze mensen kunnen rationeel genoeg nadenken om te weten dat hun daden niet maatschappelijk geaccepteerd worden.. Dus ik vind "een ziekte" onvoldoende excuus..
__Robijn__ schreef:nine1987 schreef:Eens.. Maar er zijn zat mensen waar dit onvoldoende ontwikkeld is.. Maar deze mensen kunnen rationeel genoeg nadenken om te weten dat hun daden niet maatschappelijk geaccepteerd worden.. Dus ik vind "een ziekte" onvoldoende excuus..
Er is sowieso in mijn ogen geen enkel excuus voor zulke daden.![]()
Ik denk er ook simpel over, als mensen zodanig 'ziek' zijn in hun hoofd en zicht op terug in de maatschappij 0,0 is.... tsja dan kost het alleen maar een hoop geld en energie voor iemand die niet beter kan worden.
Maar wat moet je dan met deze mensen? Eeuwig opsluiten is het beste, maar er zijn altijd mensen die denken dat zij iemand wel beter kunnen maken en dus deze mensen een kans naar buiten geven. Verlof oid. Hoe vaak is het al voor gekomen dat iemand in zijn verlof weer een delict pleegt.....TE vaak.![]()
En nog gebeurd het. Mensen zouden in mijn optiek rationeler moeten denken... maargoed.
Ik kan en wil me niet te veel hier over uitlaten op internet
nine1987 schreef:De gedachtegang van een crimineel is toch een onderwerp wat luguber genoeg is voor dit topic denk ik?
Om terug te komen op tbs..
[ [url=m/hvmyF5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier spreken ze over 237 gevallen in 2018.. Ervan uitgaande dat zoals jij zegt 5% hiervan dat weer ernstig de fout in gaat, dat betekent dat het er 12 (11.8, maar dat is zo lastig) personen weer gruwelijke misdaden gaan plegen... Dat vind ik wel aardig luguber en wel zeker een reden om zulke mensen voor de rest van hun leven uit de maatschappij te verwijderen..
quera schreef:Fout.
want niet alle tbs-ers komt weer vrij.
Die komen op de longstay terecht en hebben ook nooit vrijheden opgebouwd![]()
Die 4-5% is van de tbs-ers die weer vrij komen.
Ik ken tbs-ers die na 15 jaar behandeling nog steeds op de behandelafdeling zitten. En niet longstay. Dus ga ook even na hoelang zo’n behandeling duurt.
Überhaupt het op verlof gaan duurt jaaaaren voordat ze dat mogen gaan doen. En daarna ga je daar pas mee opbouwen.
het begint al met vrijheden opbouwen binnen de kliniek... dus je van a naar b verplaatsen zonder begeleiding. ( gaat met pasjes en met die pasjes kan je bepaalde deuren open maken).
NadjaNadja schreef:nine1987 schreef:De gedachtegang van een crimineel is toch een onderwerp wat luguber genoeg is voor dit topic denk ik?
Om terug te komen op tbs..
[ [url=m/hvmyF5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier spreken ze over 237 gevallen in 2018.. Ervan uitgaande dat zoals jij zegt 5% hiervan dat weer ernstig de fout in gaat, dat betekent dat het er 12 (11.8, maar dat is zo lastig) personen weer gruwelijke misdaden gaan plegen... Dat vind ik wel aardig luguber en wel zeker een reden om zulke mensen voor de rest van hun leven uit de maatschappij te verwijderen..
Maar om er zeker van te zijn dat die 12 niet opnieuw een ernstig delict plegen, moet je dan dus ook 225 mensen die wellicht niet opnieuw de fout in zouden gaan uit de maatschappij houden.
Overigens is het niet juist om die 237 gevallen te gebruiken voor de cijfers. In mijn bericht gaat het namelijk om de mensen die klaar zijn met TBS. Bij TBS is er geen 'einddatum', maar wordt er steeds opnieuw gekeken of de persoon in kwestie terug kan keren in de maatschappij. Maar 237 mensen die TBS opgelegd krijgen, staat dus niet gelijk aan 237 mensen die terug de maatschappij in komen.
Sowieso dalen de criminaliteitscijfers de laatste jaren enorm, dus ik denk dat wij het hier in Nederland helemaal niet zo gek doen.
quera schreef:Wat vind jij geregeld?
Je kan nooit 100% zekerheid geven dat er nooit wat fout gaat tijdens het verlof opbouwen. Dat bestaat simpelweg niet.. maar zonder op te bouwen weet je ook nooit of iemand ooit wel naar buiten kan.
Bij ons zit daar een hele raad achter die beslissen of je mag gaan opbouwen naar verlof.
nine1987 schreef:quera schreef:Wat vind jij geregeld?
Je kan nooit 100% zekerheid geven dat er nooit wat fout gaat tijdens het verlof opbouwen. Dat bestaat simpelweg niet.. maar zonder op te bouwen weet je ook nooit of iemand ooit wel naar buiten kan.
Bij ons zit daar een hele raad achter die beslissen of je mag gaan opbouwen naar verlof.
En ik begrijp dat er altijd iets mis kan gaan.. Maar geregeld vind ik minstens 1 a 2 maal per jaar een bericht op het nieuws.. Ik wijs geen vingertjes, maar ik ben wel oprecht benieuwd hoe dit kan..
Kun/mag je iets meer uitleggen over hoe zo'n beslissing tot verlof tot stand komt? Vind het wel heel interessant..