[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:21

hier ook ervaring met nierstenen in april geopereerd had 4 grote. morgen weer ct scan waarschijnlijk weer nieuwe nierstenen..

helaas nu ook bekend met ontsteking in mn kies en wortelkanaal behandeling

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:04

Aj wortelkanaal is altijd leuk.

1e keer heb ik trauma opgelopen door slechte tandarts nu zit ik bij een angst tandarts en die verdoofde het heel goed en deed alles heel rustig.

Wou eerst echt onder narcose voor de 2e maar de tandarts die ik nu heb heeft me erdoor gesleept.
(ben nu al niet gerust als ze ooit stopt of weggaat :brr: )

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:05

De ballen even een half uur van te voren goed insmeren met een lidocaïnezalf en dan valt t vast allemaal wel mee

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:07

Ik heb liever wel verdoving als er een gaatje wordt gevuld ofzo.
Alleen heb ik de pech dat de verdoving niet altijd werkt.. iets met adrenaline ofzo.
Vroeger heeft een of andere beunhaas een kies getrokken terwijl de verdoving dus niet werkte. Superfijn joh..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:29

Zeg zullen we weer eens ontopic gaan, ik heb nu wel genoeg gehoord over tandheelkundige ingrepen >;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:35

Ik dacht ook even dat ik in een verkeerd topic zat toen ik bij ging lezen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:35

Met je kinderen naar de tandarts moeten . nog een reden om niet kids te nemen..

En kinderen hun tanden poetsen.. dat kijk ik liever niet naar..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:25

Magrathea schreef:
Zeg zullen we weer eens ontopic gaan, ik heb nu wel genoeg gehoord over tandheelkundige ingrepen >;)

Je hebt het soms niet voor het kiezen :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:37

Lieveli _O-
Om dan het onderwerp maar de combineren: Bij onze tandarts mocht je als kind altijd een klein speeltje uitzoeken als je in de stoel was geweest.
Dat was onder ons (3 kids) daarna altijd matten in de auto omdat we elkaars speeltje wilden hebben of al hadden gesloopt :') Ik hoor mijn moeder nog zuchten en mopperen tijdens de rit terug naar huis :+

(en ik heb die gehemelteprik nu al zeker 10 keer gehad door een lang traject bij de kaakchirurg. Geloof me, dat went echt nooit, zelfs niet met valium op := ).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:39

Het is jammer dat je zo ver weg woont, mijn tandarts heeft fluwelen handjes. Gehemelteprik is pijnloos. Wortelkanaalbehandeling was een feestje. Kies trekken? Gezellig!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 03:09

lieveli schreef:
Magrathea schreef:

Je hebt het soms niet voor het kiezen :(:)

Briljant _O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 06:21

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:08

De commentaren onder die post over dat hysterische kind zijn goud waard :))

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:57

Brrr dames hou alsjeblieft op %)
Ik heb al een paar dagen kiespijn en ik denk dat ik weer een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan...
Ik was altijd al angstig voor de tandarts maar na de kaakchirurg een verstandskies heeft verwijderd 2 jaar geleden met 4x bijverdoven, 3 kwartier bezig en zenuwschade achteraf ben ik echt als de dood voor de tandarts

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:57

lieveli schreef:
Het is jammer dat je zo ver weg woont, mijn tandarts heeft fluwelen handjes. Gehemelteprik is pijnloos. Wortelkanaalbehandeling was een feestje. Kies trekken? Gezellig!

Welke tandarts heb je? Ik heb in HHW bij U5 gezeten en die was echt geweldig!
Ook terwijl ik al in Brabant woonde ben ik nog regelmatig naar HHW gegaan omdat het zo'n fijne vent is, maar de afstand maakte het steeds lastiger.

Het commentaar onder dat hysterische kind maakt het idd nog mooier _O-
Vanaf vandaag beginnen de scholen weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:09

Komt hier net een vader met zijn zoon binnen, gaat naar de voorverpakte broodjes: Wat wil je voor op school? ‘Ik lust dat allemaal niet’ Wat wil je dan wel? Gaat dat kind een pak milka koeken halen. Vraagt die vader nog: Wil je nog iets? Sinds wanneer zijn koeken aanvaardbaar middageten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:11

Hangt van de leeftijd af

Pubers daar kan het mee door

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:24

DeMolenhoek schreef:
Komt hier net een vader met zijn zoon binnen, gaat naar de voorverpakte broodjes: Wat wil je voor op school? ‘Ik lust dat allemaal niet’ Wat wil je dan wel? Gaat dat kind een pak milka koeken halen. Vraagt die vader nog: Wil je nog iets? Sinds wanneer zijn koeken aanvaardbaar middageten?

:= lekker dan, ik snap ook nooit dat kinderen niks lusten. Ok ik was ook geen makkelijke eter vroeger maar rauwe groenten vond ik bijvoorbeeld wel lekker. Lekker is overigens niet gelijk aan lusten, die laatste is de categorie "eten wat de pot schaft, nou vooruit dan maar" := Kan me echt niet voorstellen dat dat alleen maar koekjes zijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:30

DeMolenhoek schreef:

Net zoiets gisteren in de Jumbo. Kind van ongeveer 4 jaar wilde bepaalde flesjes drinken hebben. Ouders zeiden nee en liepen door. Kind zet het op een janken. Vader loopt met kind naar de flesjes drinken en neemt ze mee.

Vriend en ik zeiden tegen elkaar dat we hier getuige waren van een waardeloze opvoeding.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:58

Dat is wel heel erg...ik snap ook nooit zo waarom mensen dat doen...ten eerste het nee zeggen, aangezien ze toch toegeven en ten tweede het toegeven als ze al nee hebben gezegd...

Maar hoe staan jullie daar tegenover dan? Want aan de ene kant lees ik dat er een gruwelijke hekel bestaat aan kinderen die door het lint gaan omdat ze een nee krijgen, maar aan de andere kant wordt kinderen hun zin geven omdat ze anders misschien wel eens boos kunnen worden ook niet maatschappelijk geaccepteerd? Dus, wat zien jullie ouders het liefste doen? Ik ben daar stiekem wel benieuwd naar :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:04

Ik kreeg vroeger een nee, en als ik begon te grienen of dacht aan een tantrum eruit te gooien dan werd er een hand opgehoffen met de vraag: "Zal ik je een reden geven om te huilen?".
Laten we zeggen dat die reden nooit nodig geweest is en het grienen en piepen en zagen per direct over was.
Ik heb vooral problemen met jengelende, zeurende kinderen, of kinderen die in gezelschap van volwassenen in dezelfde ruimte héél erg aanwezig gaan spelen/lawaai maken (zoals gisteren tijdens een lesdag dat we organiseerden op een manege, zaten er boven in de bar 2 vrouwen (van buitenaf, hadden niks te maken met de lesdag) met drie jongens, die een tikker/worstelspelletje aan het spelen waren, inclusief rennen, springen, bonken, roepen en tieren, zo hard dat je geen normaal gesprek kon voeren en de paarden beneden schrik hadden. Heb ik daar toch ook wel even iets van gezegd...
Of onbeleefde kinderen (zoals onze visite onlangs, kinderen hadden nog hun jas aan en waren al in de chips en hapjeskommen aan het graaien (wat sowieso niet de bedoeling was want ik had aparte kommen voorzien voor de kinderen zodat er geen kwijl aan ons eten komt :D ) en die zelf de fles limonade nemen om hun glas bij te schenken (zonder te vragen of ze er uberhaupt nog mogen.)

Kinderen die een nee krijgen en daarop een tantrum krijgen, nouja, oliebol happens en dat gaat wel weer over indien de ouders het correct aanpakken. Ik heb dan inderdaad een grotere hekel als ze wél gaan toegeven of het kind gewoon negeren en uren lang laten jengelen en grienen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:15

Als ik mekkerde dat ik het eten niet lekker vond kreeg ik nóg een schep, en alles moest op. Nou dan eet je je bord leeg zonder te mekkeren hoor. Er zijn nog altijd dingen die ik echt niet lekker vind, maar gelukkig bepaal ik tegenwoordig zelf wat ik eet :') Maar ik ben er zeker niet slechter van geworden dat ik altijd mijn prakje op moest eten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:21

Siesjuh schreef:
Dat is wel heel erg...ik snap ook nooit zo waarom mensen dat doen...ten eerste het nee zeggen, aangezien ze toch toegeven en ten tweede het toegeven als ze al nee hebben gezegd...

Maar hoe staan jullie daar tegenover dan? Want aan de ene kant lees ik dat er een gruwelijke hekel bestaat aan kinderen die door het lint gaan omdat ze een nee krijgen, maar aan de andere kant wordt kinderen hun zin geven omdat ze anders misschien wel eens boos kunnen worden ook niet maatschappelijk geaccepteerd? Dus, wat zien jullie ouders het liefste doen? Ik ben daar stiekem wel benieuwd naar :D

Die kinderen gewoon thuis laten en zelf de boodschappen uitkiezen in de supermarkt. Heeft niemand er last van.

Maar anders toch nee zeggen. Ze krijsen juist omdat ze gemerkt hebben dat dat helpt om hun zin te krijgen. Dat moet je dan dus voorkomen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:23

Siesjuh schreef:

Mijn broertje wilde als klein mannetje iets in de supermarkt wat hij niet kreeg. Hij zette het op een krijsen. M'n moeder heeft helemaal niks gezegd, winkelwagentje laten staan, hem bij z'n arm gepakt en in de auto gedropt. Toen is ze de supermarkt weer in gegaan en heeft ze haar winkelwagentje opgezocht en is verder gegaan met boodschappen doen. Toen ze weer bij de auto kwam zat m'n broertje doodstil op de achterbank. M'n moeder zei: dat gekrijs in de winkel doe je nooit weer. En is naar huis gereden en m'n broertje heeft het nooit weer gedaan.

Als ouders hun kind laten krijsen in de winkel en het negeren en zelf gewoon verder gaan. Dat vind ik de beste aanpak en dan kan ik het krijsen ook veel beter handelen. Of mijn moeder haar aanpak.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:25

Liever dat ze er iets aan doen, dan het maar laten waaien (maar dan niet zo liefjes van, liefje, dat vind mama niet zo leuk. Gewoon nee, dat is een prima antwoord). Dat stoïcijns negeren kan ik echt niet tegen. En toegeven is nog veel erger.

Heb ook weleens gehad dat ik in de snackbar zat en er een kind aan het janken was om niks. Vader zegt, als je nou niet stopt, ga je naar de auto.

Hij telt tot 2, bij 3 nog niet gestopt. Hop, onder de arm, nog harder krijsen, hij loopt de snackbar uit, zet kind in de auto en komt weer naar binnen. Ik heb hem nog net geen applaus gegeven.